DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Pytanko dotyczące instrukcji obsługi

miskowski - 2012-10-18, 05:47
Temat postu: Pytanko dotyczące instrukcji obsługi
Pytanie kieruję przede wszytkim do laisara oraz zorientowanych w DTP. Brzmi ono: czy podczas składu możliwe jest wymienienie całego tekstu i w miarę bezwysiłkowe zastąpienie go innojęzycznym, z całkowitym pominięciem grafik?

Już wyjaśniam o co mi chodzi: odbiór auta, to i książeczka mi się dostała, wiadomo. ;-) Na obrazkach wyraźnie widać, że wiele elementów nie pochodzi z Dacii, a z "renówki". Mowa o tylnej półce, środkowej konsoli itp. Jednak to co mnie uderzyło, to obecność w tabelkach wersji z silnikiem 2.0. Gdyby instrukcja była dwujęzyczna - wątpliwości bym nie miał: zmiana okładki na polską, podmiana kilku stron z tabelkami i mamy gotowca po niskich kosztach. Tu jednak grafiki są wyraźnie podwojone, a silniki opisano po polsku. Czyżby szykowała się niespodzianka w Fazie Drugiej Dustera? Czy może to tylko "detepowe" sztuczki i polityka finansowa koncernu? :mrgreen:

piotr. z - 2012-10-18, 07:40

To ja się wetnę...

W instrukcji jest info, ze możliwe są różnice w wyposażeniu w zależności od kraju przeznaczenia. M.in. dotyczy to istnienia w naszych instrukcjach silników 2.0 jak również są informacje o klimatyzacji dla pasażerów.
Na moje oko to był jeden tekst do wszystkich dostępnych wersji wyposażenia i przetłumaczono go. Ale mogę się mylić...

tomszafa - 2012-10-18, 08:05

Nie ma tak dobrze :mrgreen:
Instrukcja robiona uniwersalnie dla wszystkich potem tłumaczona i zaznaczenie, ze wszystko zalezy od kraju wystepowania.
Są po prostu opisane wszystkie wersje jakie wystepuja na różnych rynkach.
Nie tylko w Dacii tak robią. Spotkałem się z tym już u innych producentów. Tylko, że tutaj widac zmiany gołym okiem bo te samochody mocno się różnią. U innych producentów raczej dotyczy to wyposażenia samochodu lub gamy silników a nie jego wyglądu wewnętrznego.
Poza tym 2.0 u nas na pewno nie bedzie bo nie spełnia norm europejskich.

laisar - 2012-10-18, 10:02

miskowski napisał/a:
czy podczas składu możliwe jest wymienienie całego tekstu i w miarę bezwysiłkowe zastąpienie go innojęzycznym, z całkowitym pominięciem grafik?

Oczywiście.


miskowski napisał/a:
obecność w tabelkach wersji z silnikiem 2.0 [...] Czyżby szykowała się niespodzianka w Fazie Drugiej Dustera?

W tej sytuacji - jest to bardzo prawdopodobne C:

Automata też dali?

(Jakby się udało - wrzuć proszę choćby fotkę z komórki).


miskowski napisał/a:
może to tylko "detepowe" sztuczki i polityka finansowa koncernu?

1) Nie. 2) Być może.


tomszafa napisał/a:
Są po prostu opisane wszystkie wersje jakie wystepuja na różnych rynkach.

No właśnie nie wszystkie - np nigdy nie było wersji z automatyczną skrzynią biegów, które są dostępne w matuszce Rassiji czy na bliskim wschodzie.

Jest to zatem: "wszystkie wersje w grupie rynków".


tomszafa napisał/a:
2.0 u nas na pewno nie bedzie bo nie spełnia norm europejskich.

Nie chce mi się szukać, ale jeśli faktycznie w żadnej renówce, gdzie występował z Euro4, nie zauktualizowano go do Euro5, to dostosowanie go teraz nie jest żadnym wielkim wyczynem technicznym.

tomszafa - 2012-10-18, 13:14

laisar napisał/a:


Jest to zatem: "wszystkie wersje w grupie rynków".



Ja u siebie w instrukcji mam opisane auto z automatyczna skrzynią biegów.

laisar napisał/a:

Nie chce mi się szukać, ale jeśli faktycznie w żadnej renówce, gdzie występował z Euro4, nie zauktualizowano go do Euro5, to dostosowanie go teraz nie jest żadnym wielkim wyczynem technicznym.


Ale może to być nie opłacalne ze względu na rynek, bo np. na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał - oczywiście to tylko przypuszczenia.

laisar - 2012-10-18, 13:27

tomszafa napisał/a:
u siebie w instrukcji mam opisane auto z automatyczna skrzynią biegów

W tabelce na końcu? Bo o tym mowa, a wnętrze instrukcji faktycznie jest niemal idealnie uniwersalne (uwzględniając zmiany konstrukcyjne w różnych rocznikach).


tomszafa napisał/a:
może to być nie opłacalne [...] na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał

Pierwsze: być może - ale nie ze względu na drugie, tylko raczej ze względu na obawę odebrania klientów droższym modelom. Nakład kosztów na sprzedaż wersji z automatem jest bowiem przyzerowy - ASO i tak obsługują te skrzynie, tyle że w innych modelach Reno.

Podobnie jest zresztą np z dusterem dusterem (golasem) z 4x4 - gdzie indziej jest, a u nas nie ma, żeby klienci musieli wybrać jeszcze droższą wersję ):

miskowski - 2012-10-18, 15:41

Wrzucam kilka skanów. Od razu zaznaczam, że podobnych "strzałów" jest w instrukcji duuuużo więcej, z ilością oleju dla silnika dwulitrowego włącznie.
bebe - 2012-10-18, 17:32

W obsztrukcji do MCVki też jest automat. Jak mnie kiedyś zeprze to se przełożę. :>
Dar1962 - 2012-10-18, 17:44

odbierając w lutym br swój egzemplarz dostałem instrukcję z identycznymi obrazkami. Wniosek jest jw - drukują jeden dokument na całą Europę
miskowski - 2012-10-18, 18:49

Łeeeee... Miałem cichą nadzieję, że odkryłem pilnie strżeżoną tajemnicę, a tu po prostu lecą po kosztach... :mrgreen:
mekintosz - 2012-10-18, 18:56

Tak samo jak z identycznym obrotomierzem diesel/benzyna ;-)
Dar1962 - 2012-10-18, 19:01

to obrotomierz benzynowy, który wykorzystują w dCi
laisar - 2012-10-18, 19:59

Dar1962 napisał/a:
drukują jeden dokument na całą Europę

No i to jest właśnie nowość - do tej pory wersja europejska nie obejmowała 2.0. Przy czym nie jest to żadna gwarancja, że się pojawi, a jedynie potwierdzenie, że rozmyślania nt wprowadzenia są wystarczająco zaawansowane...

miskowski - 2012-10-18, 21:46

Ha! Czyli jednak wykryłem spisek. :mrgreen:

Dostanę medal? :mrgreen:

tomszafa - 2012-10-19, 09:54

miskowski napisał/a:


Dostanę medal? :mrgreen:


Nie liczylbym na to :mrgreen:
Moim zdaniem marne szanse na wprowadzenie tego silnika do oferty w Polsce.
Już prędzej wprowadzą do oferty 1.2 TCE co może nie byłoby takie złe. :roll:

laisar - 2012-10-19, 10:01

miskowski napisał/a:
Dostanę medal?

Z ziemniaka! (;


tomszafa napisał/a:
marne szanse

Być może - ale jest o tyle lepiej, że jest jakiś sens w rozważaniu tych szans. Rok-dwa lata temu odpowiedź była prosta: "zero szans"...

tomszafa - 2012-10-19, 10:21

laisar napisał/a:

Być może - ale jest o tyle lepiej, że jest jakiś sens w rozważaniu tych szans. Rok-dwa lata temu odpowiedź była prosta: "zero szans"...


Sens rozważań jest zawsze ;-) Wydaje mi się, że po prostu będą raczej szli w mniejsze silniki z turbo, sprawdzone już w Renault niż montować silnik 2.0.
Ale podkreślam to moje zdanie a ja się nie znam :mrgreen:

laisar - 2012-10-19, 10:30

To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było?
miskowski - 2012-10-19, 10:41

laisar napisał/a:
To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było?


Dobre pytanie. I tak sobie myślę, że być może Faza Druga będzie próbą stworzenia segmentu premium. Oczywiście na miarę Dacii. A może po prostu opcji silnikowo - konfiguracyjnych bedzie więcej? Na razie to i tak czysto teoretyczne rozważania, więc można pofantazjować. ;-)

A order poproszę z jakiejś szlachetnej odmiany. :mrgreen:

laisar - 2012-10-19, 10:54

miskowski napisał/a:
może Faza Druga będzie próbą stworzenia segmentu premium. Oczywiście na miarę Dacii

Oby nie... ale na szczęście nowy logan i nowe sandero nie wyglądają, żeby zmierzały w tym kierunku, mimo poprawienia w nich kilku rzeczy.


(Najlepsza byłaby bryza, ale dawno nie widziałem...).

tomszafa - 2012-10-19, 12:02

laisar napisał/a:
To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było?


Po to, żeby nie tworzyć kilku instrukcji. Nie doszukujcie się w tym wyrafinowanych strategii firmy Dacia.

laisar - 2012-10-19, 12:16

laisar napisał/a:
w poprzednim wydaniu ich nie było

tomszafa - 2012-10-19, 12:20

laisar napisał/a:
laisar napisał/a:
w poprzednim wydaniu ich nie było


No i?
Moze doszli do wniosku, ze robia jedna instrukcje dla wszystkich typów, robi je jedna firma i jedna tłumaczy bo np. tak jest taniej...
Mozesz mnie przekonywać, że jest inaczej, ale dalej podkreślam to moje zdanie a ty nie musisz się z nim zgadzać.
Pracuje od kilku lat w przemyśle motoryzacyjnym i różne zabiegi już widziałem i naprawdę nie doszukuję się w tym podtekstów pod tytułem "Dacia wprowadzi silnik 2.0 w Polsce"
Prędzej już przy okazji faceliftingu czy Dustera II pojawi się silnik benzynowy TCE.
Ale jak chcecie to możecie być przekonani o tym, że właśnie Dacia dała wam ukrytą wiadomość w instrukcji "Będzie 2.0"
Ja w to nie wierze, a jak wprowadzą jednak to schowam się do jamki :mrgreen:

laisar - 2012-10-19, 12:35

tomszafa napisał/a:
robia jedna instrukcje dla wszystkich typów

No właśnie chodzi o to, że tak jest cały czas (: - instrukcja jest jedna, różni się tylko językiem oraz tymi tabelkami na końcu, które są z grubsza zgodne z możliwą ofertą na danym rynku. Zatem najtaniej było nie robić nic nowego, tylko po prostu dodrukować egzemplarzy. Skoro jednak zadano sobie trud i właśnie wydano kasę na nową wersję - to co prawda dalej nie ma pewności, że 2.0 faktycznie wprowadzą, ale oznacza to, że jest taka potencjalna możliwość. A wcześniej jej nie było w ogóle... Nie ma więc tu żadnych przekonań, ani ukrytych wiadomości. Ufff [:

tomszafa - 2012-10-19, 12:39

laisar napisał/a:
tomszafa napisał/a:
robia jedna instrukcje dla wszystkich typów

No właśnie chodzi o to, że tak jest cały czas (: - instrukcja jest jedna, różni się tylko językiem oraz tymi tabelkami na końcu, które są z grubsza zgodne z możliwą ofertą na danym rynku. Zatem najtaniej było nie robić nic nowego, tylko po prostu dodrukować egzemplarzy. Skoro jednak zadano sobie trud i właśnie wydano kasę na nową wersję - to co prawda dalej nie ma pewności, że 2.0 faktycznie wprowadzą, ale oznacza to, że jest taka potencjalna możliwość. A wcześniej jej nie było w ogóle... Nie ma więc tu żadnych przekonań, ani ukrytych wiadomości. Ufff [:


A może w poprzedniej wersji, znaczy wcześniej nie był ten silnik dostępny w ogóle, a teraz go wprowadzili do oferty w Rosji i stąd te zmiany?
W sumie to w zasadzie i tak pewnie się nie dowiemy nigdy co autor miał na myśli ;-)
No chyba, że wprowadzą 2.0...

miskowski - 2012-10-19, 14:12

Tomszafa, to tylko luźne i czysto teoretyczne przypuszczenia. Nikt nie twierdzi, że na pewno pojawi się większy silnik w ofercie, choc osobiście nie miałbym nic naprzeciwko... ;-) A ten segment premium to może być taki a'la Dacia, czyli jednosamochodowy, no i padło na Dustera. :mrgreen:
tomszafa - 2012-10-19, 15:07

miskowski napisał/a:
Tomszafa, to tylko luźne i czysto teoretyczne przypuszczenia.


Ależ ja tylko czysto teoretycznie przypuszczam :mrgreen:

marszelest - 2012-10-19, 18:38

tomszafa napisał/a:

...Już prędzej wprowadzą do oferty 1.2 TCE co może nie byłoby takie złe. :roll:


dobre by było pod warunkiem jazdy tylko w mieście dla wersji 4x2
do terenu wskazane wolnossące powyżej 1,6.

Dyziek - 2012-10-19, 18:59

tomszafa napisał/a:

Ale może to być nie opłacalne ze względu na rynek, bo np. na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał - oczywiście to tylko przypuszczenia.


ja bym sie cieszyl pelna geba i to by mnie definitywnie przekonalo (no, prawie definitywnie)
WOLNOSSĄCE 2,0 :lol:

marszelest - 2012-10-19, 19:47

Dyziek napisał/a:

...ja bym sie cieszyl pelna geba ...
WOLNOSSĄCE 2,0 :lol:

ja tak samo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PiotrWie - 2012-10-19, 20:27

Tylko podejrzewam, że nawet jak wprowadzą to tylko z automatem ( bo Renault nie ma automatu do 1,2 TCE ) - więc wrogowie automatu niech nie mają nadziei.
Osobiście jestem zwolennikiem a nawet entuzjastą automatu, więc byłbym zachwycony.

laisar - 2012-10-19, 20:36

PiotrWie napisał/a:
nawet jak wprowadzą to tylko z automatem

Technicznie - nie ma powodów.


PiotrWie napisał/a:
Renault nie ma automatu do 1,2 TCE

Nadają się te, które już mają.

_Big_Mac_ - 2012-10-19, 21:07

Ciekawe, że nie wsadzają 1.4 TCe. W Meganach są droższe od 1.6 16V tylko o 4 tysiące, moc i moment jak w moim Lagunowym 2.0 F4R, a silnik nowoczesny i modnie malutki.
wat - 2012-10-19, 21:30

chyba szybciej wcisną 1,2 niż 2,0
_Big_Mac_ - 2012-10-20, 06:41

No tak, ale 1.2 to zastępstwo dla 1.6 16v, nie dla 2.0

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group