|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Pytanko dotyczące instrukcji obsługi
miskowski - 2012-10-18, 05:47 Temat postu: Pytanko dotyczące instrukcji obsługi Pytanie kieruję przede wszytkim do laisara oraz zorientowanych w DTP. Brzmi ono: czy podczas składu możliwe jest wymienienie całego tekstu i w miarę bezwysiłkowe zastąpienie go innojęzycznym, z całkowitym pominięciem grafik?
Już wyjaśniam o co mi chodzi: odbiór auta, to i książeczka mi się dostała, wiadomo. Na obrazkach wyraźnie widać, że wiele elementów nie pochodzi z Dacii, a z "renówki". Mowa o tylnej półce, środkowej konsoli itp. Jednak to co mnie uderzyło, to obecność w tabelkach wersji z silnikiem 2.0. Gdyby instrukcja była dwujęzyczna - wątpliwości bym nie miał: zmiana okładki na polską, podmiana kilku stron z tabelkami i mamy gotowca po niskich kosztach. Tu jednak grafiki są wyraźnie podwojone, a silniki opisano po polsku. Czyżby szykowała się niespodzianka w Fazie Drugiej Dustera? Czy może to tylko "detepowe" sztuczki i polityka finansowa koncernu?
piotr. z - 2012-10-18, 07:40
To ja się wetnę...
W instrukcji jest info, ze możliwe są różnice w wyposażeniu w zależności od kraju przeznaczenia. M.in. dotyczy to istnienia w naszych instrukcjach silników 2.0 jak również są informacje o klimatyzacji dla pasażerów.
Na moje oko to był jeden tekst do wszystkich dostępnych wersji wyposażenia i przetłumaczono go. Ale mogę się mylić...
tomszafa - 2012-10-18, 08:05
Nie ma tak dobrze
Instrukcja robiona uniwersalnie dla wszystkich potem tłumaczona i zaznaczenie, ze wszystko zalezy od kraju wystepowania.
Są po prostu opisane wszystkie wersje jakie wystepuja na różnych rynkach.
Nie tylko w Dacii tak robią. Spotkałem się z tym już u innych producentów. Tylko, że tutaj widac zmiany gołym okiem bo te samochody mocno się różnią. U innych producentów raczej dotyczy to wyposażenia samochodu lub gamy silników a nie jego wyglądu wewnętrznego.
Poza tym 2.0 u nas na pewno nie bedzie bo nie spełnia norm europejskich.
laisar - 2012-10-18, 10:02
miskowski napisał/a: | czy podczas składu możliwe jest wymienienie całego tekstu i w miarę bezwysiłkowe zastąpienie go innojęzycznym, z całkowitym pominięciem grafik? |
Oczywiście.
miskowski napisał/a: | obecność w tabelkach wersji z silnikiem 2.0 [...] Czyżby szykowała się niespodzianka w Fazie Drugiej Dustera? |
W tej sytuacji - jest to bardzo prawdopodobne C:
Automata też dali?
(Jakby się udało - wrzuć proszę choćby fotkę z komórki).
miskowski napisał/a: | może to tylko "detepowe" sztuczki i polityka finansowa koncernu? |
1) Nie. 2) Być może.
tomszafa napisał/a: | Są po prostu opisane wszystkie wersje jakie wystepuja na różnych rynkach. |
No właśnie nie wszystkie - np nigdy nie było wersji z automatyczną skrzynią biegów, które są dostępne w matuszce Rassiji czy na bliskim wschodzie.
Jest to zatem: "wszystkie wersje w grupie rynków".
tomszafa napisał/a: | 2.0 u nas na pewno nie bedzie bo nie spełnia norm europejskich. |
Nie chce mi się szukać, ale jeśli faktycznie w żadnej renówce, gdzie występował z Euro4, nie zauktualizowano go do Euro5, to dostosowanie go teraz nie jest żadnym wielkim wyczynem technicznym.
tomszafa - 2012-10-18, 13:14
laisar napisał/a: |
Jest to zatem: "wszystkie wersje w grupie rynków".
|
Ja u siebie w instrukcji mam opisane auto z automatyczna skrzynią biegów.
laisar napisał/a: |
Nie chce mi się szukać, ale jeśli faktycznie w żadnej renówce, gdzie występował z Euro4, nie zauktualizowano go do Euro5, to dostosowanie go teraz nie jest żadnym wielkim wyczynem technicznym. |
Ale może to być nie opłacalne ze względu na rynek, bo np. na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał - oczywiście to tylko przypuszczenia.
laisar - 2012-10-18, 13:27
tomszafa napisał/a: | u siebie w instrukcji mam opisane auto z automatyczna skrzynią biegów |
W tabelce na końcu? Bo o tym mowa, a wnętrze instrukcji faktycznie jest niemal idealnie uniwersalne (uwzględniając zmiany konstrukcyjne w różnych rocznikach).
tomszafa napisał/a: | może to być nie opłacalne [...] na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał |
Pierwsze: być może - ale nie ze względu na drugie, tylko raczej ze względu na obawę odebrania klientów droższym modelom. Nakład kosztów na sprzedaż wersji z automatem jest bowiem przyzerowy - ASO i tak obsługują te skrzynie, tyle że w innych modelach Reno.
Podobnie jest zresztą np z dusterem dusterem (golasem) z 4x4 - gdzie indziej jest, a u nas nie ma, żeby klienci musieli wybrać jeszcze droższą wersję ):
miskowski - 2012-10-18, 15:41
Wrzucam kilka skanów. Od razu zaznaczam, że podobnych "strzałów" jest w instrukcji duuuużo więcej, z ilością oleju dla silnika dwulitrowego włącznie.
bebe - 2012-10-18, 17:32
W obsztrukcji do MCVki też jest automat. Jak mnie kiedyś zeprze to se przełożę. :>
Dar1962 - 2012-10-18, 17:44
odbierając w lutym br swój egzemplarz dostałem instrukcję z identycznymi obrazkami. Wniosek jest jw - drukują jeden dokument na całą Europę
miskowski - 2012-10-18, 18:49
Łeeeee... Miałem cichą nadzieję, że odkryłem pilnie strżeżoną tajemnicę, a tu po prostu lecą po kosztach...
mekintosz - 2012-10-18, 18:56
Tak samo jak z identycznym obrotomierzem diesel/benzyna
Dar1962 - 2012-10-18, 19:01
to obrotomierz benzynowy, który wykorzystują w dCi
laisar - 2012-10-18, 19:59
Dar1962 napisał/a: | drukują jeden dokument na całą Europę |
No i to jest właśnie nowość - do tej pory wersja europejska nie obejmowała 2.0. Przy czym nie jest to żadna gwarancja, że się pojawi, a jedynie potwierdzenie, że rozmyślania nt wprowadzenia są wystarczająco zaawansowane...
miskowski - 2012-10-18, 21:46
Ha! Czyli jednak wykryłem spisek.
Dostanę medal?
tomszafa - 2012-10-19, 09:54
miskowski napisał/a: |
Dostanę medal? |
Nie liczylbym na to
Moim zdaniem marne szanse na wprowadzenie tego silnika do oferty w Polsce.
Już prędzej wprowadzą do oferty 1.2 TCE co może nie byłoby takie złe.
laisar - 2012-10-19, 10:01
miskowski napisał/a: | Dostanę medal? |
Z ziemniaka! (;
tomszafa napisał/a: | marne szanse |
Być może - ale jest o tyle lepiej, że jest jakiś sens w rozważaniu tych szans. Rok-dwa lata temu odpowiedź była prosta: "zero szans"...
tomszafa - 2012-10-19, 10:21
laisar napisał/a: |
Być może - ale jest o tyle lepiej, że jest jakiś sens w rozważaniu tych szans. Rok-dwa lata temu odpowiedź była prosta: "zero szans"... |
Sens rozważań jest zawsze Wydaje mi się, że po prostu będą raczej szli w mniejsze silniki z turbo, sprawdzone już w Renault niż montować silnik 2.0.
Ale podkreślam to moje zdanie a ja się nie znam
laisar - 2012-10-19, 10:30
To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było?
miskowski - 2012-10-19, 10:41
laisar napisał/a: | To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było? |
Dobre pytanie. I tak sobie myślę, że być może Faza Druga będzie próbą stworzenia segmentu premium. Oczywiście na miarę Dacii. A może po prostu opcji silnikowo - konfiguracyjnych bedzie więcej? Na razie to i tak czysto teoretyczne rozważania, więc można pofantazjować.
A order poproszę z jakiejś szlachetnej odmiany.
laisar - 2012-10-19, 10:54
miskowski napisał/a: | może Faza Druga będzie próbą stworzenia segmentu premium. Oczywiście na miarę Dacii |
Oby nie... ale na szczęście nowy logan i nowe sandero nie wyglądają, żeby zmierzały w tym kierunku, mimo poprawienia w nich kilku rzeczy.
(Najlepsza byłaby bryza, ale dawno nie widziałem...).
tomszafa - 2012-10-19, 12:02
laisar napisał/a: | To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było? |
Po to, żeby nie tworzyć kilku instrukcji. Nie doszukujcie się w tym wyrafinowanych strategii firmy Dacia.
laisar - 2012-10-19, 12:16
laisar napisał/a: | w poprzednim wydaniu ich nie było |
tomszafa - 2012-10-19, 12:20
laisar napisał/a: | laisar napisał/a: | w poprzednim wydaniu ich nie było |
|
No i?
Moze doszli do wniosku, ze robia jedna instrukcje dla wszystkich typów, robi je jedna firma i jedna tłumaczy bo np. tak jest taniej...
Mozesz mnie przekonywać, że jest inaczej, ale dalej podkreślam to moje zdanie a ty nie musisz się z nim zgadzać.
Pracuje od kilku lat w przemyśle motoryzacyjnym i różne zabiegi już widziałem i naprawdę nie doszukuję się w tym podtekstów pod tytułem "Dacia wprowadzi silnik 2.0 w Polsce"
Prędzej już przy okazji faceliftingu czy Dustera II pojawi się silnik benzynowy TCE.
Ale jak chcecie to możecie być przekonani o tym, że właśnie Dacia dała wam ukrytą wiadomość w instrukcji "Będzie 2.0"
Ja w to nie wierze, a jak wprowadzą jednak to schowam się do jamki
laisar - 2012-10-19, 12:35
tomszafa napisał/a: | robia jedna instrukcje dla wszystkich typów |
No właśnie chodzi o to, że tak jest cały czas (: - instrukcja jest jedna, różni się tylko językiem oraz tymi tabelkami na końcu, które są z grubsza zgodne z możliwą ofertą na danym rynku. Zatem najtaniej było nie robić nic nowego, tylko po prostu dodrukować egzemplarzy. Skoro jednak zadano sobie trud i właśnie wydano kasę na nową wersję - to co prawda dalej nie ma pewności, że 2.0 faktycznie wprowadzą, ale oznacza to, że jest taka potencjalna możliwość. A wcześniej jej nie było w ogóle... Nie ma więc tu żadnych przekonań, ani ukrytych wiadomości. Ufff [:
tomszafa - 2012-10-19, 12:39
laisar napisał/a: | tomszafa napisał/a: | robia jedna instrukcje dla wszystkich typów |
No właśnie chodzi o to, że tak jest cały czas (: - instrukcja jest jedna, różni się tylko językiem oraz tymi tabelkami na końcu, które są z grubsza zgodne z możliwą ofertą na danym rynku. Zatem najtaniej było nie robić nic nowego, tylko po prostu dodrukować egzemplarzy. Skoro jednak zadano sobie trud i właśnie wydano kasę na nową wersję - to co prawda dalej nie ma pewności, że 2.0 faktycznie wprowadzą, ale oznacza to, że jest taka potencjalna możliwość. A wcześniej jej nie było w ogóle... Nie ma więc tu żadnych przekonań, ani ukrytych wiadomości. Ufff [: |
A może w poprzedniej wersji, znaczy wcześniej nie był ten silnik dostępny w ogóle, a teraz go wprowadzili do oferty w Rosji i stąd te zmiany?
W sumie to w zasadzie i tak pewnie się nie dowiemy nigdy co autor miał na myśli
No chyba, że wprowadzą 2.0...
miskowski - 2012-10-19, 14:12
Tomszafa, to tylko luźne i czysto teoretyczne przypuszczenia. Nikt nie twierdzi, że na pewno pojawi się większy silnik w ofercie, choc osobiście nie miałbym nic naprzeciwko... A ten segment premium to może być taki a'la Dacia, czyli jednosamochodowy, no i padło na Dustera.
tomszafa - 2012-10-19, 15:07
miskowski napisał/a: | Tomszafa, to tylko luźne i czysto teoretyczne przypuszczenia. |
Ależ ja tylko czysto teoretycznie przypuszczam
marszelest - 2012-10-19, 18:38
tomszafa napisał/a: |
...Już prędzej wprowadzą do oferty 1.2 TCE co może nie byłoby takie złe. |
dobre by było pod warunkiem jazdy tylko w mieście dla wersji 4x2
do terenu wskazane wolnossące powyżej 1,6.
Dyziek - 2012-10-19, 18:59
tomszafa napisał/a: |
Ale może to być nie opłacalne ze względu na rynek, bo np. na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał - oczywiście to tylko przypuszczenia. |
ja bym sie cieszyl pelna geba i to by mnie definitywnie przekonalo (no, prawie definitywnie)
WOLNOSSĄCE 2,0
marszelest - 2012-10-19, 19:47
Dyziek napisał/a: |
...ja bym sie cieszyl pelna geba ...
WOLNOSSĄCE 2,0 |
ja tak samo
PiotrWie - 2012-10-19, 20:27
Tylko podejrzewam, że nawet jak wprowadzą to tylko z automatem ( bo Renault nie ma automatu do 1,2 TCE ) - więc wrogowie automatu niech nie mają nadziei.
Osobiście jestem zwolennikiem a nawet entuzjastą automatu, więc byłbym zachwycony.
laisar - 2012-10-19, 20:36
PiotrWie napisał/a: | nawet jak wprowadzą to tylko z automatem |
Technicznie - nie ma powodów.
PiotrWie napisał/a: | Renault nie ma automatu do 1,2 TCE |
Nadają się te, które już mają.
_Big_Mac_ - 2012-10-19, 21:07
Ciekawe, że nie wsadzają 1.4 TCe. W Meganach są droższe od 1.6 16V tylko o 4 tysiące, moc i moment jak w moim Lagunowym 2.0 F4R, a silnik nowoczesny i modnie malutki.
wat - 2012-10-19, 21:30
chyba szybciej wcisną 1,2 niż 2,0
_Big_Mac_ - 2012-10-20, 06:41
No tak, ale 1.2 to zastępstwo dla 1.6 16v, nie dla 2.0
|
|