DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Obijanie tylnych błotników przez kamienie

tomala72 - 2012-10-26, 17:12
Temat postu: Obijanie tylnych błotników przez kamienie
W swoim Dusterze zaobserwowałem ostatnio obijanie lakieru na tylnych błotnikach przy drzwiach.
Teraz muszę zwrócić honor (wcześniej krytykowałem wygląd ala traktor) wszystkim, którzy założyli chlapacze bo sam zamówiłem.
oglądałem ostatnio Turbo Kamerę i przedstawiono podobny problem w skodzie yeti gdzie kamyczki spod przednich kół obijają tylne drzwi, które w skodzie zachodzą na tylny błotnik (stanowią jak by jego część)
Mówiono o wystających nadkolach i miękkich lakierach a skoda ponoć nakleja w yeti przeźroczystą folię.

Jadę na przegląd to zwrócę uwagę na ten problem w moim aucie i zagadam o rabat na chlapacze a jak nie to zgłoszę na gwarancji i powiem, iż to wynika ze zlego fabrycznego zabezpieczenia elementów wrażliwych na piasek i kamyczki spod kół, których przecież nikt nie jest w stanie uniknąć (podobną argumentację miał właściciel skody yeti w kamerze.

Dar1962 - 2012-10-26, 18:13

aby mieć spokój z piaskowaniem tylnych nadkoli i tylnych drzwi,najlepiej założyć pełny zestaw off road - szczególnie wrażliwe miejsce zaznaczone jest strzałką - ważne chlapacze przednie, mniej świństwa - szczególnie przy lekkim skręcie wędruje w to miejsce. Resztę załatwiają nakładki
tomala72 - 2012-10-26, 19:58

No masz rację Kolego ale nakładki wymagają dopłaty a Duster ze względu na konstrukcję nadwozia ma podatne okolice tylnych nadkoli na piaskowanie spod kół i to jest wina projektantów lub oszczędności bo można było fabrycznie zabezpieczyć choćby specjalna folią.
Łajzy powinny przynajmniej taniej sprzedawać te akcesoria, ceny chlapaczy już są niższe bo na początku komplet na przód kosztował 160-180 a teraz zapłacę 84 zyle.

J

chriskb - 2012-10-26, 20:06

Można taniej nakleić folie carbon i też zabezpieczy lakier.
Dar1962 - 2012-10-26, 20:16

w dużej mierze przyczyną tego stanu rzeczy są "napompowane" błotniki mocno odstające od bryły nadwozia. Co ciekawe - tylne koła pracujące w trybie 4x4 potrafią w piasku lub błocie obrzucać przednie drzwi :-D , na szczęście są dodatkowe chlapacze tuż PRZED tylnymi kołami
piotrres - 2012-10-26, 23:07

Dar1962 napisał/a:
w dużej mierze przyczyną tego stanu rzeczy są "napompowane" błotniki mocno odstające od bryły nadwozia. Co ciekawe - tylne koła pracujące w trybie 4x4 potrafią w piasku lub błocie obrzucać przednie drzwi :-D , na szczęście są dodatkowe chlapacze tuż PRZED tylnymi kołami


Przyczyn zarzucania drzwi tylnych (przy jeździe na wprost) jest kilka:
1. Zbyt duża separacja krawędzi nadkola od koła;
2. Brak "przedchlapaczy" (deflekorów) przed kołami przednimi (ograniczenie przepływu przez nadkole) nb. coś takiego przed kołem przednim jest: pełni funkcję aerodynamiczną (ogranicza przepływ przez nadkole) i aeroakustyczną (nadkole=wnęka rezonansowa). Miałem się zabrać za konstrukcję tego czegoś ale problem stanowi mocowanie.
3. zbyt mało ...napompowane nadkole w części tylnej. Jak popatrzysz wzdłuż burty, to koło jest widoczne, nawet przy założonych chlapaczach za kołem przednim.
Tę kwestię kamienowania czy "zamurowywania" drzwi rozwiązałby stopień. O taki a la Reno do Brasil:


lub bardziej dyskretny:

W Brazylii błoto jest, śniegu nie dowożą :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group