|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Polityka Dacia/Renault
jan ostrzyca - 2013-02-08, 16:16 Temat postu: Polityka Dacia/Renault Przez hasło "polityka" rozumiem strategię rozwoju i sprzedaży, postawę wobec klienta, standarty obsługi, jakość rozpatrywania reklamacji w znaczeniu szerokim a nie indywidualnym.
Mnie osobiście nieco drażni brak tożsamości marki. Nowe modele przestają być w miarę tanimi i prostymi pojazdami dla oszczędnego kierowcy, a zaczynają aspirować do wyższych klas, jednak nie jakością ale cygańskim wyposażeniem i dodatkami.
DrOzda - 2013-02-08, 16:29 Temat postu: Re: Polityka Dacia/Renault
jan ostrzyca napisał/a: | Nowe modele przestają być w miarę tanimi i prostymi pojazdami dla oszczędnego kierowcy,
|
He ? Kup proszę porównywalnego wielkością hatchbacka za 30 tys albo sedana za 29 tys ....
W dodatku wyposażonego w normalny czterocylindrowy wolnossący silnik (a nie jakieś HTP czy inny badziew). Ze wspomaganiem kierownicy i czterema poduszkami w zupełnej podstawie .....
jan ostrzyca napisał/a: |
a zaczynają aspirować do wyższych klas, jednak nie jakością ale cygańskim wyposażeniem i dodatkami. |
Jakość pozostaje bez zmian, dodatki obowiązkowe w końcu (i na szczęście) nie są.
Zawsze można sobie kupić SUVa za 40 tys a minivana za 37 tys.
Cenię Dacię że niczego nie udaje. Jak na przykład Skoda które wmawia że kompakt aspiruje do klasy średniej, a klasa średnia u niej to już segment premium ....
Gimbo - 2013-02-08, 17:30
DrOzda napisał/a: | Cenię Dacię że niczego nie udaje. Jak na przykład Skoda które wmawia że kompakt aspiruje do klasy średniej, a klasa średnia u niej to już segment premium .... |
Co do Skody, to chyba ludzie sami sobie to wmawiają. Niektórzy nadal wierzą, że Octavia, to tańsza wersja VW Passata
Fabia, to pewnie VW Golf, a Superb to już super ekstra luksusowy Phaeton albo inny wynalazek.
yadoctor - 2013-02-08, 17:49 Temat postu: Re: Polityka Dacia/Renault
jan ostrzyca napisał/a: | Mnie osobiście nieco drażni brak tożsamości marki. Nowe modele przestają być w miarę tanimi i prostymi pojazdami dla oszczędnego kierowcy, a zaczynają aspirować do wyższych klas, jednak nie jakością ale cygańskim wyposażeniem i dodatkami. |
Zgadzam się. Marka niby cały czas tania, ale już ma te same silniki co Clio, wyglądem aspiruje jednak do wyższej klasy niż ekonomiczna. I tu nasuwa się pytanie: na czym oszczędzali? W starym Loganie bardzo mi się podobał fakt, że doskonale było widać, gdzie są oszczędności i w związku z tym przynajmniej ja nie miałbym specjalnych wątpliwości, że to, co musi być zrobione dobrze (a tego najczęściej nie widać) jest zrobione dobrze.
@poniżej - szczególnie teraz, w czasach kiepskich sprzedaży powinno to się objawiać dużymi rabatami w celu zwiększenia sprzedaży. Mam jeszcze kilka powodów, dlaczego nie bardzo wierzę w 3000€, ale nie bardzo mi się chce strzępić klawiatury ;)
wiciu_r - 2013-02-08, 20:04
Cytat: | I tu nasuwa się pytanie: na czym oszczędzali? |
Niedawno w chyba Auto Świat był artykuł, że VW przymierza się do nowej budżetowej marki konkurencyjnej dla Dacii i z tego co pamiętam, któryś z szefów miał się wypowiedzieć, że wyprodukowanie takiego auta kosztuje tylko 3000 €. Z tego nasuwa się wniosek,
że Dacia może stopniowo "ulepszać" swoje autka tak, aby być konkurencyjną na rynku i nadal utrzymać interesujące mnie widełki cenowe.
maciek - 2013-02-08, 20:25
jan ostrzyca,
od 71 strony
http://www.renault.com/en...-26-09-2012.pdf
tutaj całość ( strona 35 szczególnie do analizy )
http://www.renault.com/en...er-05122012.pdf
yadoctor - 2013-02-08, 20:58
Bardzo jestem ciekaw co oznaczają tak wysokie 'pozostałe' koszty w Loganie w stosunku do minimalnych w Clio ;)
kapelusznik - 2013-02-08, 21:05
np inwestycja w rozwój fabryk produkujących Logany
lub też coś całkowicie prozaicznego - jakiś koszt który nie istniał w czasach produkcji Clio2 a teraz istnieje i byłby tak samo duży dla Clio2 co dla Logana
jan ostrzyca - 2013-02-08, 22:02
Kratylos napisał/a: | Gimbo napisał/a: | Kiedyś produkowało się zupełnie inaczej.... i to nie tylko auta.
Trzeba było zaspokoić potrzebę. Firmy starały się zdobyć klienta. Obecnie ci, którzy chcieli mieć samochód, już go posiadają, więc firmy nie chcą budować solidnych pojazdów na wiele lat. Teraz bardziej im się opłaca budować coś, co klient za kilka lat będzie musiał wyrzucić i kupić nowe.
Nie wszystkim to się podoba, ale tak jest niestety. Dotyczy właściwie wszystkich towarów. |
dla mnie sprawa jest prosta gdyby lodzia miala 12 lat gwarancji na perforacji jezdzil bym dalej dacia a tak do czasu az polityka koncernu sie nie zmieni dacii nie kupie |
To mniej więcej miałem na myśli pisząc o "polityce" Dacia.
|
|