|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - D. Duster przy jakich obrotach ruszacie?
GerardC - 2013-03-04, 17:57 Temat postu: D. Duster przy jakich obrotach ruszacie? Takie może głupie pytanie dotyczące silnika benzynowego, ostatnie lata jeździłem dieslem teraz silnik benzynowy.Zauważyłem że jak ruszam przy obrotach 1000 tys.-1250tys to słyszę jakby drganie rury wydechowej na wieszakach ,taki metaliczny dźwięk takie burczenie.przy większych obrotach tego nie mam.Generalnie nie mogę jeszcze wyczuć tego gazu przy ruszaniu,,a nie chcę mocno gazować.Dlatego mam pytanie przy jakich obrotach ruszają koledzy?
tomala72 - 2013-03-04, 18:18
Ja mam taki dziwny objaw "burczenie" jak to Kolega nazwał na niskich obrotach drugiego biegu i żeby tego uniknąć trzeba podkręcić obroty na pierwszym...trochę więcej gazu:)
laisar - 2013-03-04, 22:08
GerardC napisał/a: | nie chcę mocno gazować |
Ależ nie ma się co krygować, śmiało można eksperymentować z przyciskaniem - to nie turbodiesel, nie ukręci raz-dwa sprzędła na czarno (:
Co do konkretnych liczb - nie da się tego dokładnie określić, bo przecież jednocześnie odpuszczasz sprzęgło i naciskasz gaz.
Dar1962 - 2013-03-04, 23:38
można spokojnie, płynnie i bez szarpania rurą czy czymkolwiek ruszyć przy obrotach ok 1200/min. A w wersji z przekładnią szóstką na jedynce w zasadzie w ogóle bez dodawania gazu jedynie z wykorzystaniem obrotów jałowych
Andrzej Zajczuk - 2013-03-05, 22:59
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132 link do wykresów parametrów silników.
Popatrz na charakterystykę silnika(zaczyna się od 1000 obr/min i jest bardzo stroma) w zakresie obrotów, który podajesz występuje zanikający wraz ze wzrostem obrotów efekt spalania "stukowego" (detonacyjnego) z tego powodu słychać metaliczny stuk w wydechu -zbyt uboga mieszanka.
Mam co prawda obecnie diesla ale przez siedem poprzednich lat miałem Astarę 1,6 i stąd moje spostrzeżenia.
Moim zdaniem 1500 to rozsądne obroty, ale można przyjąć zasadę ruszania na obrotach umożliwiających płynne przyspieszanie.
Domel2250 - 2013-03-06, 08:32
A ten metaliczny dźwięk to nie zawory? Zawory lubią zadzwonić przy zbyt niskich obrotach podczas ruszania (ale to na prawdę przy bardzo niskich)-łatwe do uzyskania gdy się rusza z dwójki(wersja 4x2).
TD Pedro - 2013-03-06, 16:08
nigdy na to nie zwracałem uwagi , ruszam intuicyjnie, wsłuchując się w odgłos pracy silnika ale sprowokowany niniejszym tematem dzisiaj zerknąłem podczas ruszania na obrotomierz - wynik: okolice 1200 obr/min... oczywiście w sytuacjach bardziej wymagających gwałtowniejsze depnięcie padału gazu jest niezbędną normą ...
_Marcin_ - 2013-03-06, 19:42
Ja ruszam przy obrotach w zakresie 1500-2000.
GerardC - 2013-03-07, 14:24
Andrzej Zajczuk napisał/a: | http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132 link do wykresów parametrów silników.
Popatrz na charakterystykę silnika(zaczyna się od 1000 obr/min i jest bardzo stroma) w zakresie obrotów, który podajesz występuje zanikający wraz ze wzrostem obrotów efekt spalania "stukowego" (detonacyjnego) z tego powodu słychać metaliczny stuk w wydechu -zbyt uboga mieszanka.
Moim zdaniem 1500 to rozsądne obroty, ale można przyjąć zasadę ruszania na obrotach umożliwiających płynne przyspieszanie. |
To będzie to ,taki własnie metaliczny dźwięk z rury,nie zawory jak koledzy piszą.Chciałem troche ekonomii ,ale widzę że trzeba pocisnąć przy starcie.Dzięki.
laisar - 2013-03-07, 15:14
GerardC napisał/a: | Chciałem troche ekonomii ,ale widzę że trzeba pocisnąć przy starcie |
Ślamazarne ruszanie nie ma nic wspólnego z ekonomią: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=506
keikan - 2013-03-08, 14:29
ja ruszam przy obrotach pomiędzy 1000-1500 (z tego co zauważyłem, bo raczej nie patrze na obrotomierz tylko "czuję" silnik)
|
|