|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Pisk przy skręcaniu kołami - Sandero 2010, 1.5 dCi
drRekin89 - 2013-03-30, 18:15 Temat postu: Pisk przy skręcaniu kołami - Sandero 2010, 1.5 dCi Witam,
mam mały problem, od kilku dni przy skręcaniu z przedniego prawego koła dochodzi pisk tak jakby guma tarła o gumę. Szczególnie nasila się to podczas ostrych zakrętów gdy trzeba prawie maksymalnie skręcić koła oraz przy manewrach np na parkingu i przy kręceniu kierownicą na postoju. Z moich obserwacji wynika że dźwięk ten dochodzi gdzieś z drążka kierownicy. Podniosłem przód na lewarku i przy wyłączonym silniku poruszałem kołami i też piszczało, więc nie jest to żaden element jezdny. Czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem? Co może być przyczyną?
Mariusz - 2013-03-30, 19:06
Trzeba przesmarować układ kierowniczy. Widziałem jak mi to robili w serwisie. Pisk może wydawać również przegub. Jak masz auto na gwarancji to podjedż do serwisu i niech to sprawdzą
Dar1962 - 2013-03-30, 19:08
głupio spytam - może po prostu opona ociera o plastikowe nadkole albo chlapacz?
Mariusz - 2013-03-30, 19:17
Dar1962, Wcale głupio nie pytasz. Obcierająca opona też wydaje pisk
drRekin89 - 2013-03-30, 19:44
nie, opona o nic nie ociera. Gdy podniosłem przód na lewarku, skręcałem koła ręcznie ciągnąc za opony, koła nie kręciły się a nadal piszczało. Pisk ewidentnie z okolic drążka kierowniczego. Być może rzeczywiście trzeba przesmarować układ kierowniczy
bodzio - 2013-03-31, 16:48
u mnie jakies 2-3 tygodnie temu, jak się cieplej na dwa dni zrobiło i umyłem samochód to zaczęło skrzypieć, trzeszczeć itp. Według niektórych speców po takim myciu woda dostaje się w niektóre miejsca układu zawieszenia/kierowania itp i stąd te dzwieki. Po myciu w nocy był mróz. Sprawdziłem poziom płynu od wspomagania (koledze też radzę) i trochę brakowało, dolałem może 50- może 100 ml płynu i objawy ustąpiły. Pierwszy raz dolewałem od nowości. Według speców jak się dolewa to znaczy że się gdzieś układ wspomagania rozszczelnił. Gorąco odradzam manewrowanie kierownicą na maksa, podobno wykańcza układ i pompe wspomagania. Płyn musi spełniać pewne normy w przypadku mojej dacii sandero 1,4 to płyn spełniajaący normy Dexron II. Dodam że nigdzie nie mogłem go kupić w niedziele, na stacjach i w marketach brak, ZERO PŁYNÓW DO WSPOMAGANIA no i kupiłem na stacji lukoil za 19 zeta taki żołty z czarnym na etykiecie (spełnia te norme)
Tak więć radzę zajrzeć do zbiorniczka od wspomagania, Pozdrawiam!!!
tomala72 - 2013-03-31, 17:30
drRekin89 napisał/a: | nie, opona o nic nie ociera. Gdy podniosłem przód na lewarku, skręcałem koła ręcznie ciągnąc za opony, koła nie kręciły się a nadal piszczało. Pisk ewidentnie z okolic drążka kierowniczego. Być może rzeczywiście trzeba przesmarować układ kierowniczy |
Nie za bardzo jest co smarować we współczesnym aucie w układzie kierowniczym...to nie syrena:)
Ewentualnie krzyżak kolumny kierowniczej. Dobrze radzi Kolega bodzio by sprawdzić poziom płynu wspomagania choć tu doradzam dużą ostrożność w związku z mieszaniem płynów (lepiej kupić w aso i dolać ten sam co fabryczny).
Sprawdź gumową harmonijkę osłaniającą "jabłko" łączące drążek kierowniczy z przekładnią (czy nie jest zapocona olejem - wyciek albo rozerwana - piasek na łączeniu z drążkiem) a samych końcówek drążka czy łączników stabilizatora i wszelakich gum łączących nie traktuj czasem specyfikami typu wd - 40 i raczej ich się niczym nie smaruje.
- sprawdź łożysko macphersona
- może klocki się kończą i mają jakąś blaszkę sygnalizującą która piszczy trąc o tarczę?
- pasek napędzający pompę wspomagania i wszelakie jego rolki jak i sama pompa
wszelakie elementy ruchome zawieszenia i napędowe jeśli są smarowane to fabrycznie i zabezpieczone gumowymi osłonami przed pyłem, piaskiem i wilgocią a ich smarowanie jest czynnością serwisową i wykonuje się je tylko podczas ich wymiany.
PiotrWie - 2013-03-31, 20:28
bodzio napisał/a: | u mnie jakies 2-3 tygodnie temu, jak się cieplej na dwa dni zrobiło i umyłem samochód to zaczęło skrzypieć, trzeszczeć itp. Według niektórych speców po takim myciu woda dostaje się w niektóre miejsca układu zawieszenia/kierowania itp i stąd te dzwieki. Po myciu w nocy był mróz. Sprawdziłem poziom płynu od wspomagania (koledze też radzę) i trochę brakowało, dolałem może 50- może 100 ml płynu i objawy ustąpiły. Pierwszy raz dolewałem od nowości. Według speców jak się dolewa to znaczy że się gdzieś układ wspomagania rozszczelnił. Gorąco odradzam manewrowanie kierownicą na maksa, podobno wykańcza układ i pompe wspomagania. Płyn musi spełniać pewne normy w przypadku mojej dacii sandero 1,4 to płyn spełniajaący normy Dexron II. Dodam że nigdzie nie mogłem go kupić w niedziele, na stacjach i w marketach brak, ZERO PŁYNÓW DO WSPOMAGANIA no i kupiłem na stacji lukoil za 19 zeta taki żołty z czarnym na etykiecie (spełnia te norme)
Tak więć radzę zajrzeć do zbiorniczka od wspomagania, Pozdrawiam!!! |
Rzeczywiście jak Ci ubyło to szukaj nieszczelności - mogą być bardzo małe i ubywa powoli - ja ostatnio odkryłem dziurkę w przewodzie aluminiowym, musze po świętach pojechać do ASO - mam nadzieje że wymienią mi w ramach gwarancji - nie ma żadnych śladów urazu mechanicznego ( ale z drugiej strony - porozbijałem w drobiazgi płyte pod silnikiem).A w Lagunie mam płyn w odpowiedniej ilości od nowości - 230 tyś km i 14 lat, tak więc go nie ubywa.
A do układu wspomagania w samochodach Dacii wlewamy olej do automatycznych skrzyń biegów, o specyfikacji Dexron 2 lub 3, pytałeś o płyn do wspomagania więc jak sprzedawca niezbyt był zorientowany to nie wiedział o co pytasz - istnieją płyny wyłącznie do wspomagania, np w Audi taki miałem, a BMW był specjalny płyn CNG - tam porócz wspomagania ten sam układ obsługiwał nivomat.
drRekin89 - 2013-04-01, 09:48
Poziom płynu jest ok, sprawdzałem już, pomijając umiejscowienie zbiorniczka pod akumulatorem którego musiałem wjąć żeby tam dojść Lecz wczoraj popadało znowu zrobiło się mokro i po przejechaniu kilku km zauważyłem ze przestało piszczeć. Możliwe ze po zimie gdzieś na gumy przy układzie kierowniczym dostała się sól a przy jeździe po mokrej nawierzchni przepłukało się. Może wystarczy tu i ówdzie siknąć WD 40 i będzie ok
pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc
tomala72 - 2013-04-01, 09:57
Nie sikaj na gumy wd 40:)
To badziewie niszczy gumę - rozpuszcza kauczuk itp.
Jak już to użyj smaru silikonowego.
drRekin89 - 2013-04-01, 10:04
ok, dzięki. Najpierw poczekam i zaobaczę co będzie się działo, może przepłukało się trochę i już nie będzie piszczało.
lubon87 - 2013-04-07, 21:39
Mam dokładnie to samo, zaczęło się po lekkich roztopach, dużo pisku opony przyjmowały. Dziwne, bo ten dźwięk słychać przy obu kołach z przodu. Mi się wydaje, że gumy na przegubach. Dziś rano umyłem auto, dokładnie przy kołach i odrobine lepiej.
seba899 - 2016-03-27, 17:38 Temat postu: usterka Witam czy udało się komuś ustalić problem trzeszczenia/pisków przy skręcaniu, bo w moim aucie zaczęło popiskiwać przy skręcaniu w okolicach prawego koła. Dźwięk jakby guma tarła o gumę. Dziękuję za pomoc.
Dar1962 - 2016-03-27, 18:52
warto wjechać gdzieś na kanał, skręcić kołem na max i obejrzeć - może po prostu opona w skrajnym położeniu dotyka poluzowanego nadkola lub chlapacza?
seba899 - 2016-03-29, 19:44
Powodem pisku przy skręcaniu okazało się zapieczenie końcówki drążka kierowniczego w prawym kole (przebieg auta 81000 km). Może komuś się przyda taka informacja.
trybik - 2016-03-30, 07:28
i to jest dobra odpowiedź , po rozpracowaniu problemu informacja co było przyczyna usterki
|
|