DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Zdjęcie przedniego błotnika

orzeszek2 - 2013-09-19, 08:12
Temat postu: Zdjęcie przedniego błotnika
Witam

Nie mam pomysłu na pozbycie się piasku i syfu pod przednim błotnikiem logana (sedan) Myjką się boję by woda nie dostała się do wnętrza kabiny. Patrząc w poradnika Diter Korp'a to wychodzi, że wystarczy odkręcić śrubki. Jak z drzwiami od strony kierowcy i pasażera obok, też będzie trzeba wymontować

DrOzda - 2013-09-19, 08:36

Błoto usuniesz zdejmując plastikowe nadkole (wystarczy je poluzować i lekko unieść do góry).
Jeśli chcesz koniecznie zdemontować cały błotnik to musisz zdjąć zderzak i reflektor, poluzować nadkole i masz wtedy dostęp do wszystkich śrub. Po odkręceniu tej dolnej z progiem musisz jeszcze rozciąć ostrym nożem mastykę z lakierem na styku błotnik/próg.

laisar - 2013-09-19, 08:39

orzeszek2 napisał/a:
Jak z drzwiami od strony kierowcy i pasażera obok, też będzie trzeba wymontować

Nie - zdemontować trzeba:

1. koło;

2. nadkole;

3. kratkę podszybia;

4. zderzak;

5. reflektor;

6. kierunkowskaz boczny.



Potem już sam błotnik:

* 4 śruby od góry, widać je pod maską;

* 1 śruba z przodu od dołu, pod reflektorem;

* 1 nakrętka z tyłu, w kierunku grodzi silnika, dostęp przez wnękę koła;

* 1 śruba na dole z tyłu, w kierunku podłużnicy, pod progiem.


Moment dokręcania - wszystkie 8 Nm.


Ostatnia oraz 2 środkowe z pierwszych mają dodatkowo metalowe spinki, w które wchodzą.

wat - 2013-09-19, 20:01

otwierasz drzwi
lance wkładasz do środka pomiędzy błotnik na nadkole mi sie fajnie zmieściła i elegancko sobie płukasz błotko
wnętrze samochodu nie zalane a problem wypłukany :-)

orzeszek2 - 2013-09-20, 19:07

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Po przeczytaniu chyba zrobię jak wat. Tylko czy teraz przed zimą jak kilka razy będę robił to nie zardzewieje mi? Przynajmniej teraz, z odkręcaniem blachy to poczekam na lato.
DrOzda co to jest mastka z lakierem?

loganik - 2013-09-21, 09:32

Aby zdemontować błotnik nie trzeba demontować zderzaka, odkręcić to co podał laisar, ale uwaga! jest jeszcze wkręt mocujący końcówkę zderzaka z błotnikiem, wkręcany pionowo.
laisar - 2013-09-21, 09:43

loganik napisał/a:
nie trzeba demontować zderzaka

Ja podałem to co mówi serwisówka, a w niej metoda przewiduje po prostu pełny dostęp do śrub, a nie na zasadzie "trzeba wygiąć i przytrzymać zderzak, bo zasłania wkręt" (;

loganik - 2013-09-21, 16:01

Ponieważ orzeszek2 zamierza robić to sam, to chyba lepiej "wygiąć i potrzymać" jak rozbebeszać cały zderzak.
laisar - 2013-09-21, 17:10

@loganik: Ja nic nie pisałem na temat tego co jest lepsze, a co gorsze [:
orzeszek2 - 2013-10-04, 17:36

laisar napisał/a:
loganik napisał/a:
nie trzeba demontować zderzaka

Ja podałem to co mówi serwisówka, a w niej metoda przewiduje po prostu pełny dostęp do śrub, a nie na zasadzie "trzeba wygiąć i przytrzymać zderzak, bo zasłania wkręt" (;


Wygięcie zderzaka trochę mnie przeraża, to konieczne?

laisar - 2013-10-04, 22:43

orzeszek2 napisał/a:
to konieczne?

No nie - zderzak można po prostu zdjąć (:

orzeszek2 - 2013-10-08, 19:31

No dobrze, tak powinno być, ale co miałeś na myśli wygiąć i potrzymać?
laisar - 2013-10-08, 19:58

orzeszek2 napisał/a:
co miałeś na myśli wygiąć i potrzymać?

Uzyskanie w ten sposób dostępu do wkrętu, na który zwrócił uwagę loganik.

r_lukas - 2013-10-09, 07:15

Będziesz później sprzedawał to ktoś powie, że robiony - ślady nakrętkach/śrubach. Ja też zdjąłbym nadkole i wyczyścił ile się da a resztę zostawił - to nie egzemplarz muzealny :-P
orzeszek2 - 2013-10-13, 19:36

r_lukas napisał/a:
Będziesz później sprzedawał to ktoś powie, że robiony - ślady nakrętkach/śrubach. Ja też zdjąłbym nadkole i wyczyścił ile się da a resztę zostawił - to nie egzemplarz muzealny :-P


Pewnie tak zrobię


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group