DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Test Dacia Logan MCV

zdzisiu27 - 2013-10-18, 16:20
Temat postu: Test Dacia Logan MCV
Na francuskie.pl pojawił się test nowego Logana MCV:



http://francuskie.pl/test-dacia-logan-mcv

jest też film:
https://www.youtube.com/w...K3bJUfVWB3KQP6g

krakry1 - 2013-10-18, 16:25

Jestem trochę do tyłu - więc w związku z tym pierwszy raz widzę fotkę tej nowej MCV-ki. No ładniutka. Bez obrazy kolegów posiadających pierwszą MCV - w końcu ładne autko, a nie taki "kwadraciak".
zdzisiu27 - 2013-10-18, 17:06

Nie jestem przekonany co do tego, czy MCV jest ładny. Pytanie na ile to zasługa fotografa a na ile projektu. Na żywo chyba nie jest tak fajnie, chociaż przód mi się podoba, szczególnie ten dół zderzaka. Z tyłu nie w moim guście, taki jakiś kwadratowy się wydaje...
Na francuskich jest jeszcze galeria:
http://francuskie.pl/tape...dacia-logan-mcv

ropuch - 2013-10-18, 17:38

Ale przecież nie trzeba szukać spisku fotografów, nową MCVkę można sobie dotknąć i pooglądać samemu w salonie ;-) . Ale co prawda, to prawda - "normalnej" mocniejszej benzyny niestety brakuje ;/
piotrres - 2013-10-18, 23:33

Macałem, siedziałem, oglądałem (toć prawie jak Juliusz C.: Veni Vidi Vici ;-) ) i powiem tak: autko wygląda lepiej jak na zdjęciach, choć tzw. "krok ku normalności" jeśli chodzi o wygląd samochodu w przypadku mojej osoby nie oznacza, że jest lepiej (to u mnie rodzinne co najmniej od 1775 roku :lol: ) Autko zacne (wizualnie jeden z fajniejszych kombiaków)tyle, że ten typoszereg silników mnie martwi. Mogliby dać w opcji: 1.6 16V +LPG, bo ten 1.2 MPI +LPG 75KM to napęd dla prawdziwych twarrrrdzieli-harrdcorowców ( 15s/100 km/h), zwłaszcza gdy chcesz się pozbyć długiego kopcicha-smolucha któremu PP/ITD powinny dawno zabrać dowód rejestracyjny bo jego spaliny powodują raka mózgu.
ryjas - 2013-10-19, 08:00

Silnik 1,2 jest ok. Wielu osobom wystarczy. niestety aby mieć auto dynamiczne z mocnym silnikiem trzeba kupić diesla. A diesel w mieście to nie jest najlepsze rozwiązanie. Poza tym nie każdy lubi diesle.
0,9 tCe wystarczy do dynamicznej jazdy, ale jego charakterystyka jest ze tak powiem dziwna. Poza tym Ciekaw jestem czy wytrzyma np. 300 tys. przebiegu bez większych nakładów.

Fabia Combi, która jest teraz chyba najbardziej bezpośrednią konkurencją (mimo dużo mniejszej przestrzeni) ma silnik 1,2 3 cyl. (badziewie) 1,4 (pewnie najlepszy do tego auta) turbodoładowane 1,2 TSI w dwóch wariantach mocy. I generalnie co byśmy nie gadali to silnikowo jest to o wiele ciekawsze auto.
Diesle ma porównywalne

Ja mam pytanie: Czy ktoś miał okazje pojeździć tą MCV-ką z 1,5 dCi 75 KM? w Konfiguratorze występuje, ale nie spotkałem się z ta wersją w salonie. 1500 zł różnicy to niby niewiele, ale zastanawiam się czy np. w mieście taki diesel nie byłby lepszym wyborem niż dCi 90 KM.

pluto - 2013-10-19, 10:13

ryjas napisał/a:
A diesel w mieście to nie jest najlepsze rozwiązanie.


Mam diesla, jeżdzę głównie w mieście na krótkich odcinkach 2-7 km i nic niepokojącego się nie dzieje.

ryjas - 2013-10-19, 11:10

Gratuluję ;)
jan ostrzyca - 2013-10-19, 12:28

krakry1 napisał/a:
Jestem trochę do tyłu - więc w związku z tym pierwszy raz widzę fotkę tej nowej MCV-ki. No ładniutka. Bez obrazy kolegów posiadających pierwszą MCV - w końcu ładne autko, a nie taki "kwadraciak".


Bez obrazy:), ale prawdziwe KOMBI musi być kwadratowe z tyłu. Stary MCV w istocie urodą nie grzeszy, też bez obrazy:).

Poza tym, jakby nałożyć na nowe MCV zarys starej Megane, podobieństwo byłoby zastanawiające.

ropuch - 2013-10-19, 12:40

jan ostrzyca napisał/a:
Bez obrazy:), ale prawdziwe KOMBI musi być kwadratowe z tyłu.

Otóż to - litraż okrąglutkich kształtów bagażnika w "nowych kombiakach" aka SW przekłada się niestety wyłącznie na piłeczki do golfa ;>

Martens - 2013-10-19, 20:51

krakry1 napisał/a:
Bez obrazy kolegów posiadających pierwszą MCV - w końcu ładne autko, a nie taki "kwadraciak".

Wyskocz na solo! :lol:

KrzysiekG - 2013-11-01, 11:45

jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym, jakby nałożyć na nowe MCV zarys starej Megane, podobieństwo byłoby zastanawiające.


Pisałem o tym już w relacji z salonu w Genewie: http://francuskie.pl/genewa-2013-dacia

ryjas - 2013-11-06, 14:17

Nie chce zakładac nowego tematu wiec wrzucam tutaj. Auto chyba to samo a przynajmniej w tej samej wersji. Dziwi jednak słaby wynik:/

http://www.auto.cz/test-d...z-vychodu-77665

Dwie i pół gwiazdki to w sumie rzadki wynik na tym portalu. Z tego co udało mi się zrozumieć po przetłumaczeniu w translatorze to znowu traktuje sie tego Logana jak auto do pracy. Kużwa, przecież są tez rodziny 2+2 potrzebujące nowego taniego auta z dużym kufrem. Krytykuje się głównie słabe wyciszenie (tu się zgadzam, że mogłoby być lepsze, bo w Dokkerze jest) Chyba kiepsko oceniono światła. Tego nie testowałem. Możliwe, ze mogłoby być lepiej. Zawieszenie oceniono jako za miękkie (przy Rapidzie to w sumie racja, ale mi akurat zawieszenie MCV-ki pasuje) No i na koniec skrytykowano cenę. Nie wiem czy to dobrze zrozumiałem, ale głównym zarzutem jest, ze do podstawy z 1,2 nie można dokupić klimy i radia. I aby się nimi cieszyć najlepiej kupić Arcticę (nasz Laureat) za 215 tys koron. Jako argument podano ze Clio z klimą i tym silnikiem można mieć już za 270 tys. (Czyli prawie tyle ile kosztuje w Czechach testowane auto). Toż to normalnie szok.
No nie wiem skąd taka niska ocena, skoro w tekscie az tak żle o tym aucie się nie wypowiadano.

zdzisiu27 - 2013-11-06, 16:45

jakiś wysyp tych testów
http://francuskie.pl/tran...dacii-logan-mcv

No i jednak muł

". Samochód jest w miarę cichy, a ze względu na rozmiar daje poczucie bezpieczeństwa i szkoda, że ta jego powolność czyni to poczucie bezpieczeństwa nieco złudnym. Być może wpływ na to ma fakt, że Dacia Logan MCV jest samochodem skonstruowanym zarówno na gaz, jak i na benzynę i przełącza się z jednego napędu na drugi automatycznie. Może jednak przy takim rozwiązaniu przydałby się większy silnik? Gdy tak duży samochód ma tylko silnik 1,2, a włączy się klimatyzację, naprawdę w czasie podróżny jest wrażenie jakby z tyłu auto trzymał hrabia Dracula i próbował za wszelką cenę zatrzymać kierowcę w swojej mocy."

pani nieźle odjechała z tą trumną ;-)

ryjas - 2013-11-06, 17:19

Akurat do miasta ten silnik jest jak znalazł. Po prostu trzeba sie nauczyć ruszać, lub przestawić na inną moc. Ja jeżdze autem równie cięzkim, może trochę mocniejszym bo silnik ma pojemnośc 1,4 75 KM i pewnie trochę więcej niutków, ale uważam, że moje auto do miasta nadaje się dużo bardziej niż np. 1,6 100 KM czy inne większe. Niedostatki mocy odczuwam dopiero przy jeździe z prędkościami powyżej 100 km/h. Wątpię by w tej Dacii było dużo gorzej. No może jeśli zapakujemy auto;)
Tak czy inaczej szkoda ze Dacka nie oferuje ciut większego silnika do LPG. Zabrakłoby słów krytyki.

bebe - 2013-11-06, 19:28

Według mnie w przypadku tego Logana MCV 1.2 LPG było coś strasznie nie tak z tym konkretnym egzemplarzem. Miałem okazję kilkakrotnie przestawiać go do zdjęć i gasł straszliwie, ale nie wierzę, że to tak ma być, prędzej coś z instalacją LPG, ew. Piętno Parku Prasowego. ;)
ryjas - 2013-11-06, 19:46

Na samej benzynie tez?
bebe - 2013-11-07, 00:08

ryjas napisał/a:
Na samej benzynie tez?

Mów do mnie jeszcze. ;) Nie potrafiłbym go przełączyć na benzynę nawet gdyby moje życie od tego zależało. :> W życiu nie miałem samochodu na gaz, nie ogarniam tej kuwety absolutnie.

ryjas - 2013-11-07, 08:28

Ale to tylko guziczek się przełącza;) Łatwiej przełączyć na benzynę niż na gaz. Kiedyś to był problem ale teraz to tylko guziczek i cyk.
bebe - 2013-11-07, 11:56

ryjas napisał/a:
Ale to tylko guziczek się przełącza;)

Ja wiem, tylko który to jest ten guziczek, tak na przyszłość? :) To jest to coś z kolorowymi diodkami na tunelu środkowym koło miejsc na kubki?

ryjas - 2013-11-07, 13:19

Najprawdopodobniej. W dodatku z napisem GPL;) ew. LPG. Tak czy inaczej auto jeśli gaśnie na gazie znaczy że trzeba jechać do serwisu po conajmniej ustawienie tego i owego.
zdzisiu27 - 2013-11-07, 22:21

zajrzałem z ciekawości tutaj
http://www.dacia.pl/media...18/LoganMCV.pdf

wygląda na to, że przyczyną kłopotów może być mały moment obrotowy
107 / 105 (1) przy 4 250 obrotów. Co by oznaczało, że użyteczny zakres obrotów jest około 3-4 tysięcy … przy LPG to już słabo, te 75 kucyków się zdrowo namęczy z ciężką MCVką

ryjas - 2013-11-08, 10:43

To jest maksymalny moment. Zeby ocenić użyteczny zakres trzebaby dysponować krzywą momentu.
Kiedyś były zamieszczane w katalogach i dlatego mam;)



Jak widać przy 3 tys. mamy już 100 Nm, wiec nie ma tragedii. Ja mam w Pugu 1,4 110 przy 3500 bodajże i jest to maks.

Wątpię by to był powód szarpania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group