|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Odcięcie, obroty maksymalne
bebe - 2014-01-22, 01:46 Temat postu: Odcięcie, obroty maksymalne Kto wie, kto wie, kto pooowieeee... ;)
Jak to jest właściwie z odcięciem? Ono jest określane per typ silnika i np. wszystkie K4M mają w tym samym miejscu? Czy raczej per silnik, w sensie - indywidualna sztuka, są ustawione w sterowniku i np. można je odczytać w DDT2000? Czy po prostu muszę zejść do samochodu, podłączyć DDT2000 i piłować, patrząc na ekran? :/
Szukałem namiętnie (dla silnika K4M), ale nic nie znalazłem.
carolinus - 2014-01-22, 01:56
no nie wiem czy wszystkie k4m bez ogranicznika dadzą radę 7200 obrotów :)
http://frcup.com/uploads/..._FR1.6_V1.0.pdf
W mojej instrukcji do logana NU 809-1 XI 2006 jest tylko wzmianka o dieslach i o tym że w dieslu za nieprzekroczenie maksymalnej prędkości obrotowej odpowiada pompa paliwa....
w instrukcji od Laguny podobnie :/ tylko wzmianka n/t odcięcia dla diesla...
http://www.renault.pl/egu...20Phase%202.pdf
eplus - 2014-01-22, 08:18
Na pewno jest to ustalane arbitralnie z jakimś zapasem. Indywidualnie to musieliby kręcić stopniowo coraz wyżej, zanotować obroty, przy jakich wysypał się rozrząd i zaprogramować wartość -1000.
Ogólnie mówiąc powinien to być punkt, gdzie zaczyna się ciągłe czerwone pole, a przy przyspieszaniu zacinają się pasy bezpieczeństwa.
W Felce 1,6 75KM były dwa stopnie opisane w dokumentacji - jeden cylinder odcinało przy 5000 chyba, resztę przy 5500. Wolnoobrotowy i niewysilony silnik, ale charakterystyka momentu piękna i nic mu nie brakowało.
laisar - 2014-01-22, 09:07
bebe napisał/a: | [odcięcie] jest określane per typ silnika i np. wszystkie K4M mają w tym samym miejscu? |
Nie - zależy jeszcze od podtypu.
firefox - 2014-01-22, 12:04
Mi raz odcięło jak zapomniałem zmienić biegu. Spokojnie w 1.6 to ponad 7000RPM
bebe - 2014-01-22, 16:49
W obsztrukcji serwisowej, którą dostałem od Tajnego Źródła (dzięki Ci, Źródło ;), jest napisane, że ECU odcina paliwo przy 5800 obr/min przy temperaturze cieczy chłodzącej poniżej 60 °C oraz 6500 obr/min przy nagrzanym silniku.
Przy czym obsztrukcja jest od K4M w wersji 110 KM.
A potrzebne mi jest to do projektu nowej tarczy zegarów, którą sobie rzeźbię. :) Chciałem być świętszy od papieża i zrobić sobie kreseczkę tam, gdzie faktycznie odcięcie jest. :] Chyba przyjmę na wiarę to 6500 obr/min, bo nikt z tego strzelał nie będzie, po odcięcie raczej nie piłuję, poza tym przy odcięciu wskazówka obrotomierza i tak lata jak szalona, więc większa dokładność i tak na nic mi się nie przyda.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi! :)
|
|