|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Ciekawa strona anglojęzyczna o napędach 4x4 Nissana
keikan - 2014-01-24, 12:18 Temat postu: Ciekawa strona anglojęzyczna o napędach 4x4 Nissana http://www.awdwiki.com/en/nissan/
Zaciekawiła mnie opcja z X-traila, że w trybie LOCK, gdy przekroczymy graniczną prędkość - napęd przechodzi w tryb AUTO, a następnie gdy znowu prędkość zostanie obniżona - automatycznie wraca do trybu LOCK.
U nas chyba nie ma tak kolorowo? Z tego co zauważyłem w trybie LOCK po przyspieszeniu ponad 60 km/h - napęd przechodzi permanentnie na AUTO i nie wraca do LOCK.
W sumiie szkoda...
Dar1962 - 2014-01-24, 12:23 Temat postu: Re: Ciekawa strona anglojęzyczna o napędach 4x4 Nissana
keikan napisał/a: | U nas chyba nie ma tak kolorowo? . |
Ano nie. LOCK odpina tylną oś teoretycznie przy 60km/h. Podczas mojego eksperymentu, przyspieszając równomiernie na "normalnej" nawierzchni zaobserwowałem,że dzieje się to nawet między 70 a 80. Oczywiście po dezaktywacji już się nie uzbraja bez względu na prędkość. Trzeba go aktywować ponownie rączką. Ale - że używamy go raczej sporadycznie i w szczególnych okolicznościach - moim zdaniem problemu nie ma. I ryzyko przegrzania mniejsze
Aliaans7 - 2014-01-24, 13:19
U mnie jak włacze w Dusterze na 4wd to mimo ze przekroczę prędkośc powyżej 60/70/80 to i tak nie rozłancza na tryb auto, tzn cały czas sie pali lampka 4wd...
Czy powinno sie / można włanczać tryb 4wd podczas trudnych warunków jazdy po asfalcie np jak jestem w trasie jest mocno padajacy śnieg itp ? czy tego trybu używac tylko do jazdy poza asfaltem?
keikan - 2014-01-24, 13:56
Aliaans7 napisał/a: | U mnie jak włacze w Dusterze na 4wd to mimo ze przekroczę prędkośc powyżej 60/70/80 to i tak nie rozłancza na tryb auto, tzn cały czas sie pali lampka 4wd...
Czy powinno sie / można włanczać tryb 4wd podczas trudnych warunków jazdy po asfalcie np jak jestem w trasie jest mocno padajacy śnieg itp ? czy tego trybu używac tylko do jazdy poza asfaltem? |
Ja na suchym asfalcie nie używam. Na drodze posypanej śniegiem - już tak.
Ogólnie używam LOCK:
- w śniegu (ale raczej tylko gdy jadę przez po nieodśnieżonym, kopnym, głębokim itp. albo wspinam się pod jakąś górkę)
- w piasku
- w błocie
- podjeżdżając pod górę na mokrej trawie
- na suchej powierzchni gruntowej tylko gdy wspinam się na jakieś wzniesienie lub z niego zjeżdżam
W pozostałych przypadkach - AUTO
ps.
Sprawdź co z tym rozłączaniem LOCK, bo raczej powinien przejść w tryb AUTO. Mnie rozpina różnie, ale zwykle przy ok. 70 km/h
Hakama 4x4 - 2014-01-24, 14:10
Tak. Jest jak pisze Keiken. Uzywanie LOCK na asfalcie może prowadzić do uszkodzenia mechanizmu wielosprzęgłowego zapewniającego ów LOCK.
W trybie lock już na szutrze podczas zawracania koła tracą przyczepność.
Jakie więc siły działałyby na układ napędowy na asfalcie?
Poza tym tryb auto w pełni wystarcza na jazdę po drogach utwardzonych nawet w bardzo kiepskich warunkach. Tryb Lock ogranicza sterowność samochodu ponieważ nie ma różnicy prędkości między osiami.
Chyba, że droga jest zasypana ubitym śniegiem po zderzak i chcesz się przebijać - wtedy jak najbardziej można wrzucić LOCK i patrzeć jak inni Ci zazdroszczą
|
|