DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Sprzedaż Logana 2007-porażka w Polsce?

ian - 2007-12-10, 10:03
Temat postu: Sprzedaż Logana 2007-porażka w Polsce?
W okresie od stycznia do października 2007 roku sprzedano w Polsce 1647 sztuk Dacii, z tego więcej o kilkanaście sztuk nadwozia MCV (co najmniej 835 sztuk, ale to moje szacunkowe obliczenia).

75% sprzedanych MCV to najdroższa kompletacja Laureate. Autorzy testu przeprowadzonego w VAN Ekstra (omówiony w dziale przegląd prasy) zauważają że Polacy zamiast widzieć w MCV prosty, i tani środek transportu traktują go bardziej jako duży, komfortowy samochód rodzinny. Coraz bardziej bogatsi, i zamożniejsi Polacy kupują samochody podkreślające ich pozycję, i statut majątkowy, stąd filozofia Dacii jako prostego, i taniego środka transportu przegrywa u nas z kretesem.

Potwierdzają to też badania rynkowe pokazujące, że najchętniej wybieranym przez Polaków w salonach samochodem jest duży, dobrze wyposażony (ABS, 4 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby etc.) samochód z silnikiem o mocy co najmniej 100 KM dostępny w przedziale cenowym od 65 do 75 tysięcy złotych.

Czyli na forum może dojść do walki klasowej pomiędzy właścicielami sedanów (na dorobku), i MCV (bogacze starający się oryginalnie wydać zdobyte pieniądze)?

jan ostrzyca - 2007-12-10, 10:12

To pewnie też. Ale sądzę, że taka jest polityka firmy, która traktuje logana jako gorszego krewniaka. Do tego dochodzi niedorzecznie długi okres oczekiwania na zamówiony samochód. Kiepska obsługa gwarancyjna, brak w salonach wielu dodatków i akcesoriów.

W Niemczech i Francji sprzedają logana w ilosciach kilkudziesięciu tysięcy sztuk rocznie. Czyba Niemcy i Francuzi nie są niej wybredni od Polaków?

No ale Polak zazwyczaj działa w myśl zasady "zastaw się a postaw się!"

Andrzej - 2007-12-10, 10:25

Cholera, myślałem, że jestem "bogaczem chcącym oryginalnie wydać pieniądze", a jednak wyszło na "zastaw się a postaw sie..." :mrgreen: :mrgreen:

A pomyśleć, że tylko chciałem mieć duży, funkcjonalny i oszczędny samochód....

ian - 2007-12-10, 10:27

Cytat:
niedorzecznie długi okres oczekiwania


Bo w pierwszej kolejności Dacie jadą do krajów Europy Zachodniej (Francja, Hiszpania, Niemcy), gdzie ich sprzedaż stale rośnie. Podobno MCV powoli staje się przebojem rynkowym w tych krajach... Polska ze względu na niskie wyniki sprzedaży (Renault chciał w Polsce docelowo sprzedawać do 6000 sztuk Dacii rocznie) jest na szarym końcu listy zamówień. Błędne koło się zamyka...

Andrzej - 2007-12-10, 10:37

ian napisał/a:
75% sprzedanych MCV to najdroższa kompletacja Laureate


Mi się wydaje, że wina leży po stronie producenta. Różnica cenowa Ambience / Laureate jest stosunkowo mała. Laureate ma w wyposażeniu sporo więcej praktycznych schowków oraz regulację fotela kierowcy. Dokupując tylko część tych gadżetów do Ambience otrzymamy cenę Laureate. Poza tym silniki - inne niż 1.4 dostępne tylko w bogatszych wersjach, podobnie wersja 7os.

Black Eryk - 2007-12-10, 11:05

Taka jest polityka Renault i chyba bardziej zależy im na innych krajach niż Polska dlatego nie ma co się dziwić z takich wyników.
dogberry - 2007-12-10, 12:59

Ja brałem MCV bo jest funkcjonalny, i ekonomiczny. Potrzebowałem takiego do firmy. W Polsce jeszcze ludzie wolą brać samochody używane a "sprawdzone przez miliony".
psur - 2007-12-10, 13:29

Cytat:
W Polsce jeszcze ludzie wolą brać samochody używane a "sprawdzone przez miliony".


...miliony kilometrów :)

ZeneC - 2007-12-10, 13:47
Temat postu: Re: Sprzedaż Logana 2007-porażka w Polsce?
ian napisał/a:

(...)

Czyli na forum może dojść do walki klasowej pomiędzy właścicielami sedanów (na dorobku), i MCV (bogacze starający się oryginalnie wydać zdobyte pieniądze)?


O, żesz w morde jeża!
To na ten przykład ja, właściciel srebrnej MCV Laureate vs Piotr Maria z Rzeszowa, właściciel czerwonego sedana... I że niby co? Oryginalnie wydałem pieniądze???! :roll:

Jak to zawołała pewna młoda dama w słynnej powieści?
"Papa, papieńka, mienja zdies abiżajut"!, kiedy jej adorator zauważył był przy powitaniu "kakaja u was krasnaja roza..." (wolny cytat z kiepskiej pamięci w fonetycznej trakskrypcji) :mrgreen:

KaS602 - 2007-12-10, 14:27

Gdy ja zastanawialem sie jaki samochod wybrac, kierowalem sie tylko i wylacznie chlodna kalkulacja zakupu i kosztami utrzymania. Z segmentu "malych sedanow" wybor okazal sie oczywisty. Przyzwyczajony do bagaznika ze Sieny, choc czesciowo pomniejszonego przez LPG hatchback'i z tego segmentu odrzucilem i teraz jestem szczesliwym posiadaczem Logana... :-)

Na zachodzie logany sprzedaja sie dobrze bo tam juz dawno samochod przestal byc wyroznikiem spolecznym - kupuje sie to co jest potrzebne i o ile znam mentalnosc ludnosci na zachod od Odry, nie pozbywaja sie oni rzeczy, ktore sa dobre i ktore mozna jeszcze uzytkowac, stad po niedlugim poszukiwaniu czegos na rynku wtornym przkonalem sie, ze zakup nowego logana bedzie najlepszym wyborem.

dogberry - 2007-12-10, 16:28

psur napisał/a:
Cytat:
W Polsce jeszcze ludzie wolą brać samochody używane a "sprawdzone przez miliony".


...miliony kilometrów :)

Może stare 124 w dieslu :mrgreen:

swissman - 2007-12-10, 16:29

kas602 napisał/a:
Na zachodzie logany sprzedaja sie dobrze bo tam juz dawno samochod przestal byc wyroznikiem spolecznym - kupuje sie to co jest potrzebne i o ile znam mentalnosc ludnosci na zachod od Odry


sorry ale musze sie wtracic...

to sa stereotypy... na Zachodzie sa ludzie, ktorzy sraja pieniedzmi i kupuja to co najdrozsze i najlepsze ale sa tez tacy jakich opisujesz... nie mozna twierdzic ze jest tak a nie tak... jest poprostu i tak i tak...

pozdrowienia z zachmurzonego i deszczowego zurichu.... brrrr..

na Zachodzie oczywiscie...

piotrres - 2007-12-10, 18:44
Temat postu: Re: Sprzedaż Logana 2007-porażka w Polsce?
kas602 napisał/a:
kupuje sie to co jest potrzebne i o ile znam mentalnosc ludnosci na zachod od Odry, nie pozbywaja sie oni rzeczy, ktore sa dobre i ktore mozna jeszcze uzytkowac,

A u nas w Bolanda bierze góre mentalność postkolonialna

ZeneC napisał/a:


O, żesz w morde jeża!
To na ten przykład ja, właściciel srebrnej MCV Laureate vs Piotr Maria z Rzeszowa, właściciel czerwonego sedana... I że niby co? Oryginalnie wydałem pieniądze???! :roll:

Jak to zawołała pewna młoda dama w słynnej powieści?
"Papa, papieńka, mienja zdies abiżajut"!, kiedy jej adorator zauważył był przy powitaniu "kakaja u was krasnaja roza..." (wolny cytat z kiepskiej pamięci w fonetycznej trakskrypcji) :mrgreen:


Nu ja dumaju szto eto była roża niet roza :mrgreen:
A jakby sobie Piotr Maria, nędza akademicka, nieudacznik jeden :lol: kupił zamiast buraczkowej Loganki kupił np. za te pieniądze używkę deluks :lol: to byłby w okolicy:
MCV nie kupilem, choć mi się podoba, bo:
1. woziłbym gł powietrze
2. zwyczajnie jej nie było;
Nie wiem kto wymyślił taaaki niedorzeczny podział! Jak dla mnie to zupełnie innny kosmos pojęciowy ;-)
_______________________________________________
P.S.:
Zamiast "ZeneC (w MCV) kontra Piotrres (w sedanie)" bardziej sensownie brzmi np.
"Godzilla kontra Hedora" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Pozdrawiam
Piotr Maria S.

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-03, 18:27 ]
Posty scalone.

laisar - 2007-12-10, 18:50

Nie wiem czy te liczby to porażka Renault - skoro czas oczekiwania jest tak niedorzecznie długi to wygląda na to, że jest to wyłącznie wina producenta.
piotrres - 2007-12-10, 18:56

A ja myślę (hehe, dobre), że na podstawie obserwacji sprzedaży teren Bolanda został hmm, potraktowany z lekceważeniem, noo dobra trzeba zaznaczać obecność na tym rynku, ale się nie narzucać, bo do miejsciwych to nie trafia. Nie ten "target", Lepiej skupić się na tym obszarze gdzie lepiej idzie.... :-/
laisar - 2007-12-10, 21:17

Wszystko to oznacza tylko, że w żadnej sposób się nie przygotowali - ale nie wiem czy to "sprawdzanie bojem" to też należy złożyć na karb "taniości" marki?
dmas - 2007-12-10, 21:27

swissman napisał/a:


pozdrowienia z zachmurzonego i deszczowego zurichu.... brrrr..

na Zachodzie oczywiscie...


witaj swissman, cos Cie dlugo nie bylo...

Pablo78 - 2007-12-11, 13:27

Kratylos: "a reno samo sobie gola strzelilo trzeba bylo logana sprzedawac w Polsce tak jak w Rosji pod logo reno"

Czytałem, że Renault sprzedaje tak Logana w Rosji głównie dlatego, że marka DACIA jest tam praktycznie nieznana. Podobna sprawa co z Nissanem Aprio w Meksyku. Renault tam niewiele ludziom mówi natomiast Nissan - owszem...

Myślę więc, zę jednak nie strzeliło sobie jednak gola i umocni tą markę jak Volkswagen Skodę. Tym bardziej, że to czy na masce znajduje się logo Renault czy DACIA to ma znaczenie chyba tylko w krajach typu Polska, gdzie ludzie leczą swoje kompleksy marką samochodu.
A poza tym jak dla mnie znaczek Dacii wygląda ładniej niż diament Renault... ;-)

piotrres - 2007-12-11, 18:42

Jaki też wolę "klubowy" znaczek Dacii od wstęgi kanciastej wstęgi Moebusa (niektózy mają jeszce inne skojarzenia :shock: )
A co do nazwy i "leczenia kompleksów" to jest cośna rzeczy. Poza tym w niektórych krajach DACIA ni mówi nic podobnie jak RENAULT stąd:
Nissan Aprio = Dacia Logan
Nissan Platina = Renault Thalia
etc....
Vauxhall Astra, Holden Astra,..... bo Opel :-) tam nic nie mówi. Etc bomba.
Co ciekawe w Rossiji mamy Renault Logan a na bratniej Ukrainie już Dacię L.

I jeszcze the last but not the least, czyli jak się robi wyniki sprzedaży:
http://www.manageria.pl/m...11,4741283.html

Pozdrawiam Piotr M. S.

piotrres - 2007-12-11, 19:40
Temat postu: O, ave buma morituri te salutant !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A czemu tu się dziwić, skoro graty znów najechały Bolanda, średni wiek 12 lat....
(...)Dwie trzecie aut sprowadzonych w tym roku do Polski wyprodukowano przed 2000 r. Średnia deklarowana wartość takiego auta to zaledwie 1790 zł - oszacował Samar (może to wynikać zarówno z zaniżania wartości samochodów, jak i z tego, że wiele aut jest po wypadku). (...)
"(...)Jednak Rumuni, którzy weszli do Unii w styczniu tego roku, przed wejściem do Wspólnoty wprowadzili wysokie podatki od importu starych aut, tłumacząc to fatalnymi doświadczeniami Polski. Komisja Europejska uważa, iż rumuńskie przepisy są sprzeczne z prawem UE, ale Bukareszt ich broni i godzi się najwyżej na kosmetyczne zmiany(...)
Bierzmy zatem przykład z Rumunów, którzy nie chcą robić u siebie wysypiska a i mają Dacię

więcej:

http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4750127.html

ian - 2007-12-13, 11:08

Dacia Logan sedan z silnikami benzynowymi 75 KM, i 87/90 KM to cena maksymalnie 35.000 złotych. MCV Laureate to koszt minimum 40-41 tysięcy złotych. Jest różnica? Jest.

MCV rodzinne kombi, czy samochód ciężko pracujący w służbie drobnych przedsiębiorców? Pomysł na ankietę...

Ile osób używa pojemnego MCV w firmach budowlanych, cateringowych, reklamowych, do przewożenia towarów pomiędzy hurtowniami, i sklepami? Wrzuca do środka monitory, panele podłogowe, pojemniki z farbą, skrzynki z sadzonkami, worki cementu, czy z karmą dla psów, zwoje kabli?

ian - 2007-12-17, 12:34

DACIA na rynku europejskim w 2007 roku odnotowała spośród producentów samochodów jeden z największych wzrostów sprzedaży (o + 19,3%) w stosunku do roku poprzedniego. :mrgreen:
Pablo78 - 2007-12-17, 13:12

ian napisał/a:
DACIA na rynku europejskim w 2007 roku odnotowała spośród producentów samochodów jeden z największych wzrostów sprzedaży (o + 19,3%) w stosunku do roku poprzedniego. :mrgreen:


:mrgreen:

ZeneC - 2007-12-17, 14:19

Też się cieszę... Z jakiego źródła ta informacja?
Sweeper - 2007-12-17, 20:54

dacia nie strzeliła sobie gola i sprzedaż jest całkiem przemyślana przez koncern Renault
sprawa jest dość prosta - Renault France uznaje rynek polski za nadal wschodzący dlatego woli ograniczać sprzedaż Dacii ponieważ mogłaby w znaczący sposób zachwiać sprzedażą modeli Renault - kto kupowałby Kangoo jeżeli w taniej dostałby siedmio miejscowego Logana?
rynki niemieckie i francuskie są dojrzałe i tam zakup Logana jest podyktowany innymi uwarunkowaniami niż w PL dlatego nie ma obawy, że modele Renault stracą na sprzedaży
prawdziwa ekspansja nastąpi w momencie całkowitego rozdzielenia celów sprzedaży na rynkach europy środkowo-wschodniej

Loganek - 2007-12-19, 17:07

Ludzie po prostu uważają Logana za taką samą Dacię, jaką był model 1310 - czyli tani, a jednocześnie tandetny. Niska sprzedaż Logana to według mnie brak przekonania Polaków do tego auta. Jednocześnie za drugi powód uważam także małą gamę modelową ( oczywiście przed pojawieniem się MCV-ki i Sandero ) ;-) .

Pablo78 napisał/a:
ian napisał/a:
DACIA na rynku europejskim w 2007 roku odnotowała spośród producentów samochodów jeden z największych wzrostów sprzedaży (o + 19,3%) w stosunku do roku poprzedniego. :mrgreen:


:mrgreen:
to mnie cieszy.
Polansowac się Loganem po Monako - bezcenne ;-)

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-03, 18:34 ]
Posty scalone.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group