|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Duster 4x2 105KM spalanie
Daster - 2010-12-19, 10:34 Temat postu: Duster 4x2 105KM spalanie Mysle ze warto zalozyc oddzielne watki dotyczace spalania poszczegolnych modeli i konfiguracji napedow.
Tak wiec dziele sie swoimi pomiarami.
Po przejechaniu 900km 90% miasto srednie spalanie w obecnych warunkach na odcinkach nie dluzszych niz 10km wynosi:
- 12.3l/100km w miescie, v serdnia = 18,7km/h
- 7.5l/100km w trasie hmax=90km/h
Nie podoba mi sie wynik bo jest 20% wyzszy niz norma. Skladam to na warunki pogodowe i czesta jazde na "ssaniu". Staram sie nie deptac po gazie aby zejsc ze spalaniem ale to nie skutkuje znaczacym obnizeniem wyniku
krakry1 - 2010-12-19, 10:36
Daster napisał/a: | Skladam to na warunki pogodowe i czesta jazde na "ssaniu". | Może sie mylę, ale czy silniki z wtryskiem mają w ogóle "ssanie"?
Daster - 2010-12-19, 10:40
krakry1 napisał/a: | Daster napisał/a: | Skladam to na warunki pogodowe i czesta jazde na "ssaniu". | Może sie mylę, ale czy silniki z wtryskiem mają w ogóle "ssanie"? |
Posiada ale nie w formie recznej linki jak bylo w Maluchu. Wzbogaceniem mieszanki zajmuje sie komputer i kontroluje to na podstawie temp silnika do czasu az sie rozgrzeje.
maciek - 2010-12-19, 12:23
jaki przebieg ??
Daster - 2010-12-19, 12:28
maciek127 napisał/a: | jaki przebieg ?? |
jak w pierwszym poscie - 900km
artuditu4 - 2010-12-19, 12:35
Wydaje mi się że w tym samochodzie przy tej masie i przy tak małym silniku to raczej normalne.W cieplejsze dni spalanie powinno zejść o około 1,5 l. na 100km w mieście i około 1 l. na 100km w trasie.Nie ma co się oszukiwać to prostu żłob....Ja osobiście zdecydowałem się na instalacje LPG firmy Landi Lorenzo w salonie za jedyna 3800zł. Tak wiem że drogo, ale albo gwarancja, albo taniej o 1000zł gaz.
benny86 - 2010-12-19, 12:56
Wcale nie tak drogo ta instalacja - mój gazownik (sprawdzony zakład, mają autoryzację Landi Renzo) za sekwencję do 4 cylindrowego silnika bierze 3-3,2 tys. zł
TD Pedro - 2010-12-19, 13:00
artuditu4 napisał/a: | Wydaje mi się że w tym samochodzie przy tej masie i przy tak małym silniku to raczej normalne.W cieplejsze dni spalanie powinno zejść o około 1,5 l. na 100km w mieście i około 1 l. na 100km w trasie.Nie ma co się oszukiwać to prostu żłob....Ja osobiście zdecydowałem się na instalacje LPG firmy Landi Lorenzo w salonie za jedyna 3800zł. Tak wiem że drogo, ale albo gwarancja, albo taniej o 1000zł gaz. |
- ile już przejechałeś km na instalacji gazowej?
- jak "wygląda" zużycie gazu?
- czy odczuwasz zauważalną różnicę w dynamice?
- jaka jest pojemność zbiornika gazu?
artuditu4 - 2010-12-19, 13:38
Spalanie gazu wygląda bardzo podobnie jak u pana Dastera, ponieważ jest pełna sekwencja. To samo można powiedzieć o dynamice wozu. Jeździłem na gazie i na benzynie i nie widzę żadnej różnicy w osiągach. Zbiornik to 55 l. brutto czyli wchodzi 45 l. netto i znajduje się w zapasie wiec koło leży w bagażniku. Ceny wachy zrobiły swoje wiec wydaje mi się że instalacja to dobry wybór!
leo - 2010-12-20, 02:40 Temat postu: Re: Duster 4x2 105KM spalanie
Daster napisał/a: | Nie podoba mi sie wynik bo jest 20% wyzszy niz norma. Skladam to na warunki pogodowe i czesta jazde na "ssaniu". Staram sie nie deptac po gazie aby zejsc ze spalaniem ale to nie skutkuje znaczacym obnizeniem wyniku |
Nie zżymaj się. Masz niedotarty silnik, jest ciężka zima, jeździsz przede wszystkim w mieście... Ja w okresie docierania też miałem podwyższone spalanie, szczególnie przez pierwsze 1000-1500 km, potem trochę się zmniejszyło, a po 3000 zeszło do przyzwoitego poziomu.
Dodam, że dla oszczędności paliwa ;) jakieś pierwsze 2000 zrobiłem specjalnie na dłuższych trasach (silnik się docierał będąc ciepłym, w dodatku przy wyższych prędkościach, więc żłopał mniej benzyny).
Tak więc poczekaj - myślę, że po 3 tys. stwierdzisz różnicę, po ok. 5 tys. wymienisz olej - ma spalać jeszcze mniej.
eplus - 2010-12-20, 07:32
U mnie na dzisiaj po pierwszych 300 km spalanie ok. 9 - połowa podjazdy po mieście, ale bez korków, połowa krótkie trasy. Ale 11 też widziałem przez chwilę.
marektbg - 2010-12-20, 08:23
Duster za bardzo aerodynamiczny nie jest, opory toczenia też są większe, bryła spora to i palić musi. To nie Sandero. Z czasem spalanie spadnie ale nie wierzę, że uda się zejść ze spalaniem poniżej 10 w mieście - chyba, że biegi będziemy zmieniać przy 1500obr i jeździć jak przeciętny taryfiarz.
Jak założycie nawet nowoczesną instalację LPG to i tak w zimie w mieście za bardzo się z niej nie skorzystacie, bo są one teraz ustawiane często tak, że gaz przełącza się przy temp. silnika 70 stopni, chyba, że jakiś sprytny gazownik ustawi na 30 i my się będziemy cieszyć a po paru latach dziwić co sie z tym silnikiem dzieje
Z tego co widzę wśród znajomych lubujących się w LPG to przy obecnej pogodzie na 2-3 pełne tankowania LPG, raz leją cały bak benzyny. Kumpel liczył, że w ciągu roku, kiedy założył instalację robiąc ok. 15kkm zaoszczędził jeżdżąc na gazie około 800zł - czyli w jego przypadku koszt samej instalacji LPG zwróci się prawie po ponad 4 latach. Nie doliczał swojego czasu i kosztów regulacji i przeglądu bo instalacja jest na razie na gwarancji. Wniosek jego był taki, że to pierwszy i ostatni samochód na gaz - zakładając myślał, że koszty w porównaniu do benzyny spadną o połowę a spadły o jedną czwartą.
Jeżdżenie na LPG przy przebiegach mniejszych niż 10-12kkm to raczej tylko chwilowa terapia psychologiczna przy tankowaniu tańszego gazu bo rachunek ekonomiczny mówi co innego.
mekintosz - 2010-12-20, 22:02
W citroenie AX 4x4 mialem instalacje gazowa II generacji z prostym, wrecz z prymitywnym "komputerem", ktory zawsze przelaczyl na gaz po przekroczeniu 2.5 tys obrotow. Nie mial czujnikow temperatury silnika - udawalo sie nawet przelaczac na lpg przy -20 stopni po 1 km jazdy Silnik mial 250 tys przjechane i dawal rade. Niestety nowe, wspolczesne instalacje nie sa juz takie prymitywne i jak napisal przedmowca same decyduja kiedy wlaczy sie zasilanie lpg. Zima przy krotkich trasach oszednosci wezma w leb. Dlatego kupilem Dacie Diesel - srednio 6-6,3 l ropuchy zima wedlug komputera w Warszawskich korkach.
RnR - 2010-12-20, 22:51
Swoja droga ciekawa zaleznosc: Ja podobnie mam 406 na lpg (sekwencja) ponad 250kkm (od 120 na lpg) i zdecydowalem sie na dCI tak jak Ty, a kolega Taxi ma dCI a nastepne kupi lpg - czyzby syndrom zielonej trawy? ;)
benny86 - 2010-12-20, 22:58
Mimo wszystko diesel będzie się o wiele dłużej nagrzewać zimą, a dłuższa praca silnika w niskich temperaturach z pewnością mu nie służy, jeśli TAXI jezdzi dużo po mieście to nie dziwie się że następne auto będzie chciał z lpg. Pozostaje też sprawa kosztów serwisowych. w nowoczesnym turbodieslu przy prawidłowej eksploatacji pojawiają się one po 150-200tys. km. Jeśli ktoś jezdzi powiedzmy 15 tys/rocznie i kupuje nowe auto to mu to obojętne, bo pewnie prędzej sprzeda niż dobije do takiego przebiegu - ale gdy samochód to narzędzie pracy, z kilkukrotnie większymi przebiegami sprawa zupełnie inaczej wygląda...
piotrres - 2010-12-20, 23:14
eplus napisał/a: | U mnie na dzisiaj po pierwszych 300 km spalanie ok. 9 - połowa podjazdy po mieście, ale bez korków, połowa krótkie trasy. Ale 11 też widziałem przez chwilę. |
Jak odebrałem (lato) DD to się prawie załamałem: miasto 11,5 L trasa: 8,0 L
monopios - 2010-12-20, 23:25
benny86 napisał/a: | Mimo wszystko diesel będzie się o wiele dłużej nagrzewać zimą, a dłuższa praca silnika w niskich temperaturach z pewnością mu nie służy, jeśli TAXI jezdzi dużo po mieście to nie dziwie się że następne auto będzie chciał z lpg. Pozostaje też sprawa kosztów serwisowych. w nowoczesnym turbodieslu przy prawidłowej eksploatacji pojawiają się one po 150-200tys. km. Jeśli ktoś jezdzi powiedzmy 15 tys/rocznie i kupuje nowe auto to mu to obojętne, bo pewnie prędzej sprzeda niż dobije do takiego przebiegu - ale gdy samochód to narzędzie pracy, z kilkukrotnie większymi przebiegami sprawa zupełnie inaczej wygląda... |
Ja się zgadzam, po za tym cenna ropy i żywotność silnika (za który w nówce trzeba trochę dopłacić) już nie są kuszące jak parę lat temu.
eplus - 2010-12-21, 19:58
piotrres napisał/a: |
Jak odebrałem (lato) DD to się prawie załamałem: miasto 11,5 L trasa: 8,0 L |
Ja jestem z miasta... dużo miejszego... (RLA)
eplus - 2010-12-26, 22:16
Jeszcze nie mam tysiąca przebiegu, ale dziś z lotnego gorącego startu skasowałem komputer i przez jakieś 30km miałem średnie spalanie 5,9-6,0 turlając się średnio 60km/h na V biegu. Górki, przyspieszenie do 70 i wojewódzkie miasto oczywiście opustoszałe w święto podbiły średnią do 6,3.
PiotrWie - 2010-12-27, 08:31
Ja nie kasowałem od początku, obecnie przy przebiegu 2250 mam 8,2. Uważam że jak na tak wysokie auto wynik bardzo dobry
adams - 2010-12-27, 10:11
marektbg napisał/a: |
Jak założycie nawet nowoczesną instalację LPG to i tak w zimie w mieście za bardzo się z niej nie skorzystacie, bo są one teraz ustawiane często tak, że gaz przełącza się przy temp. silnika 70 stopni, chyba, że jakiś sprytny gazownik ustawi na 30 i my się będziemy cieszyć a po paru latach dziwić co sie z tym silnikiem dzieje |
Jak sie na czymś nie znasz to lepiej sie nie wypowiadaj, bo po co sie ośmieszać.
Weles - 2010-12-27, 10:53
nie trzeba sprytnego gazownika,aby ustawil temp.przełączenia moje ostatnie 3 auta miały ustawienie temp. przełączenia na 30 lub 35..średnio każdym robiłem ponad 130 tyś. i wszystko grało..podstawa to serwisować inst. gazową i będzie ok..
bruno26 - 2011-01-03, 16:49 Temat postu: spalanie Duster 1.6 4x2 Celowo założyłem nowy temat, chciałbym żeby temat był poświęcony tylko benzynowemu dusterowi.
Do rzeczy: Stykneło mi 2000 tys i spalanie w zasadzie sie unormowało
Na co dzień jeżdżę po Warszawie z Bemowa na Mokotów spalanie średnie 9,8 chyba ze korki giganty to idzie na 11
W trasie 8,4-8,7 ( średnia prędkość 60 km/h) raz spadło poniżej 8 ale nigdy więcej się nie powtórzyło
billbill666 - 2011-01-03, 18:05
to chyba dobry wynik jak na obecną zimę.
48piotr - 2011-01-03, 19:32
moja na trasie 330km spaliła 7,7/100
trasa Puławy- Dębe k/Zegrza
Wiadomo śnieg i korek k/Kołbieli
Wydaje mi się że człkiem przyzwoicie.
pozdrawiam
PiotrWie - 2011-01-03, 20:19
Ja mam niekasowane od 2500 i z 8,3 po kilkuset kilometrach jazdy w głębszym śniegu wzrosło do 8,3
TD Pedro - 2011-01-03, 20:34
PiotrWie napisał/a: | Ja mam niekasowane od 2500 i z 8,3 po kilkuset kilometrach jazdy w głębszym śniegu wzrosło do 8,3 |
r70 - 2011-01-03, 21:42
PiotrWie napisał/a: | Ja mam niekasowane od 2500 i z 8,3 po kilkuset kilometrach jazdy w głębszym śniegu wzrosło do 8,3 |
To niewiele wzrosło ;))
piotrres - 2011-01-03, 23:14 Temat postu: spalanie DD 1.6 4x2 wg Piotr ReS'a
bruno26 napisał/a: |
Na co dzień jeżdżę po Warszawie z Bemowa na Mokotów spalanie średnie 9,8 chyba ze korki giganty to idzie na 11
W trasie 8,4-8,7 ( średnia prędkość 60 km/h) raz spadło poniżej 8 ale nigdy więcej się nie powtórzyło |
Jazda miejsko-podmiejska z przewagą miasta (70%) sporo brodzenia śniegu z oszałamiającą średnią 30 km/h i wynik 9,8 L/100 km
Jutro tradycyjnie, jak co tydzień zrobię 150 km w trybie mieszanym po DK19 jak wrócę z pracy to napiszę.
Generalnie na tym odcinku (RZ->RST->RZ) w zimie wychodzi mi, w zależności od warunków (ruch, pogoda, roboty drogowe): 7,8-8,2 L/100km, średnio 8,0 L/ hkm czyli 1L więcej na 100 niż w sezonie letni-jesiennym.
_________________________________________________________________
Dotychczasowe doświadczenia, po dotarciu:
Lato-jesień:
RZ->SK ( KR->KT A4) ciężka ulewa, momentami oberwanie chmury (klima 100%): 8,6 L/hkm
Tereny podgórskie i z lekka górskie:
Wielka Pętla Bieszczadzka: 6,8 L/hkm (3 os.klima)
RZ->RSA->RZ: 7,0 L/hkm (2..3 os, klima)
RZ->RKR->RZ: 6,8 L/hkm
RZ->TOS->RZ: 7,3 L/hkm (2+1 os. klima, 25 km po drogach gruntowych)
RZ->RJS->RZ: 7,0 L/hkm (4.os, klima, deszcz)
RZ->RP->RZ: 7,3 L/hkm (2+1 os. klima)
RZ->RST->RZ: 6,8 L/hkm (1..2 os. klima)
RZ->TK->RZ: 7,2 L/hkm (2 os.klima)
RZ->RLS->RZ: 7,8 L/hkm (4 chłopa, bagaż, 3 km ostro pod górę na Kamionkę, klima)
RZ->KR->RZ: 7,0 L/hkm (2+1, klima, roboty, kawałek A4: ok. 130+poprawka na wskazanie)
RZ->RMI->RZ: 7,0 L/hkm (4+1, klima)
generalnie można przyjąć, że średnia w zróżnicowanym terenie (urbanistycznie i wysokościowo) to ok. 7,0 L/hkm
W zimie: +0,8...1 L/hkm
Miasto w wakacje to 8,6 L/100km
Miasto zimą: 9,8 L/100km
P.S.:
Na dal nie wiem ile DD pali "w trasie" w normalnych warunkach (płynna jazda ,w miarę płasko, bez rowerzystów i MUR'ów)
leo - 2011-01-03, 23:19 Temat postu: Re: spalanie Duster 1.6 4x2
bruno26 napisał/a: | Do rzeczy: Stykneło mi 2000 tys |
Serio? Toż to dwa miliony km... Nie wierzę.
bruno26 napisał/a: | i spalanie w zasadzie sie unormowało |
Moim zdaniem... zobaczysz jeszcze różnicę po zmianie pogody, temperatury...
Ostatnio u mnie: ok. 280 km zrobione przeważnie na 40-kilometrowych trasach, start "na zimno", po drodze przejazd przez 2 miasteczka. Temperatury od -10 do 0 st.C. Prędkość średnia wg kompa 45 km/h. Spalanie (komp) w tej chwili 7,9 (i wciąż powoli spada).
PiotrWie - 2011-01-04, 11:50
TD Pedro napisał/a: | PiotrWie napisał/a: | Ja mam niekasowane od 2500 i z 8,3 po kilkuset kilometrach jazdy w głębszym śniegu wzrosło do 8,3 |
|
No rzeczywiście - "cyfrówka" (bo przecież nie literówka)
Wzrosło z 8,2 na 8,3 czyli niewiele.
TD Pedro - 2011-01-04, 13:44
no to wzrosło niewiele , ogólnie chyba jest nieźle, piszę "chyba" bo u mnie jest to niestety więcej ale na razie przebieg niewielki i dodatkowo 4x4...
vampiresku - 2011-01-04, 18:29
Moje spalanie min 8,2 max 10 w mrozy.Jazda praktycznie tylko w mieście.
piotrres - 2011-01-04, 23:19
Jak obiecałem RZ->RST (szklanka pod śniegiem nad ranem) 70,4 km V_śr=48 km/h spalanie 7,5 L/hkm
Z powrotem: RST->RNI->RZ +ekstra 14 km po RZ: 83,5 km V_śr =54 km/h spalanie: 8,2 L/hkm,
czyli średnia ważona z tego przebiegu: 7,9 L/hkm
[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2011-01-08, 16:33 ]
Zbędne i nic nie wnoszące posty zostały wydzielone do KOSZ-a
piotrres - 2011-01-07, 23:43
eplus napisał/a: | Jeszcze nie mam tysiąca przebiegu, ale dziś z lotnego gorącego startu skasowałem komputer i przez jakieś 30km miałem średnie spalanie 5,9-6,0 turlając się średnio 60km/h na V biegu. Górki, przyspieszenie do 70 i wojewódzkie miasto oczywiście opustoszałe w święto podbiły średnią do 6,3. |
Eplus,
To było ŚREDNIO 60 km/h ?! Tj średnia z trasy? I spalanie ca. 6,0 ? Bo, jak tak, to zazdroszczę!
A Miasto Wojewódzkie, metropolia nasza kochana, RZeczywiście było mocno opustoszałe
eplus - 2011-01-08, 21:42
No pisałem - nagrzałem silnik, wyjechałem za Tarnów, rozbujałem Dustera do 60, skasowałem komputer i trzymałem jednostajną prędkość - w tych warunkach 6,- momentami widziałem 5,9.
Hakama 4x4 - 2012-06-04, 13:33
Założyłem właśnie LPG. Zbiornik 73 litry w kole.
Pierwsze tankowanie. Trochę gazu zostawiło Renault i weszło mi 44 litry (mam nadzieje , że docelowo wejdzie 54-58 jak mi obiecywano).
Ale zrobilem 300 km i zaświeciła się rezerwa. Trochę mam obaw o wysokie spalanie. Ile przejeżdżacie na rezerwie gazu? Ponoć to zależy od ustawienia.
TD Pedro - 2012-06-04, 13:51
mam taki sam zbiornik i "wchodzi" do niego ponad 62 l LPG... jeżeli chodzi o rezerwę to po zatankowaniu do pełna lampka rezerwy zapala się średnio po przejechaniu ok. 300 km, czyli w połowie zasięgu... jak widać jest to duuuuuuuuuża rezerwa ale TTTM...
ps. zmień sobie opis w wizytówce... silnik w Dusterze to 1,6 16V a nie MPI
Hakama 4x4 - 2012-06-06, 06:28
Dziękuję TD Pedro. No właśnie. Dziś jestem po pierwszym tankowaniu. Wypaliłem cały gaz. Na Schellu weszło 49 litrów. Więc umówię się na regulację elektrozaworu przy butli, żeby ustawili tak na 60. Spalanie wyszło niecałe 12 l/100km. 50%szybka (140-150) jazda autostradą,50% ścisłe miasto. Cóż mogłoby być lepiej. Liczyłem na 11-11,5. Benzyny palił mi 9,5 - 9,7 przy takiej samej jeździe. Do tego odczuwam w stosunku do benzyny na przyspieszeniu tak na oko 5-8% słabsze czasy. Ogólnie to i tak tania jazda w stosunku do samej benzyny ale przedstawie temat Renault. Może coś polepszą.
czaju - 2012-06-06, 07:51
to się ustawia w sterowniku gazu (progi napięć). U mnie jest skalibrowane idealnie. Przy zasięgu ~350km, po tym jak się zaświeci czerwone zostaje jeszcze ~35km...
TD Pedro - 2012-06-06, 08:21
Hakama 4x4 napisał/a: | Spalanie wyszło niecałe 12 l/100km. 50%szybka (140-150) jazda autostradą,50% ścisłe miasto. |
to prawie najbardziej paliwożerne warunki eksploatacji Dustera i dlatego tyle wyszło... Hakama 4x4 napisał/a: | Do tego odczuwam w stosunku do benzyny na przyspieszeniu tak na oko 5-8% słabsze czasy |
ja tego u siebie nie zaobserwowałem a czasem wręcz odnoszę subiektywne (?) wrażenie, że na gazie jedzie się lepiej (i nie mam w tym momencie na myśli koszów )...
czaju napisał/a: | Przy zasięgu ~350km, po tym jak się zaświeci czerwone zostaje jeszcze ~35km... |
po montażu instalacji LPG serwisant/montażysta poinformował mnie, że wskaźnik ilości LPG w zbiorniku jest mało precyzyjny... (już się z tym oswoiłem )
Domel2250 - 2012-06-06, 09:36
Przeklejam z innnego wątku o spalaniu, tu, bo właśnie taką DD posiadam :
"Po przejechaniu prawie 2000 km mogę już stwierdzić, że mierząc na podstawie paragonów i stanu licznika moja DD, przy dosyć dynamicznej jeździe , mniej więcej 50/50 z klimą w miescie-Warszawa (ale z zachowaniem zaleceń docierania auta do 3000rpm) autko pali w przedziale 8,6-8,9 l/100km, w cyklu mieszanym schodzi do 7,5-7,7 l/100km, w trasie jeszcze nie wiem, bo najdłuższa trasa jaką do tej pory zrobiłem to 200km (i z niej są wyniki do cyklu mieszanego....) Podejrzewam, że przy prędkościach 100-110km/h (przy rpm do 3000-3500) niżej, jak 6,7 l/100km nie uda mi się zejść . W sumie tego się spodziewałem kupują c to autko:około 9l/100km w mieście i około 7 w trasie, więc dla mnie jest ok."
Ostatnio udało się 7,2 l/100km tylko w Wawie (ale z malą ilością korków), więc jest coraz lepiej, tzn ja się uczę tego autka i silnika
Piotrek721015 - 2012-06-06, 09:54
Hakama 4x4 napisał/a: | Spalanie wyszło niecałe 12 l/100km. |
Hakama 4x4 napisał/a: | Cóż mogłoby być lepiej. Liczyłem na 11-11,5. |
Jeśli chodzi o te 0,3 litra gazu na 100 km to chyba jednak przeżyjesz to spalanie?
TD Pedro - 2012-06-06, 10:37
Domel2250 napisał/a: | bo właśnie taką DD posiadam |
ale Ty chyba piszesz o wersji 4x2 (fakt, że zgodnie z tytułem tematu ) a to jednak nie to samo co 4x4 (mam na myśli "apetyt")...
Domel2250 - 2012-06-06, 11:15
TD Pedro napisał/a: | Domel2250 napisał/a: | bo właśnie taką DD posiadam |
ale Ty chyba piszesz o wersji 4x2 (fakt, że zgodnie z tytułem tematu ) a to jednak nie to samo co 4x4 (mam na myśli "apetyt")... |
Dokładnie tak jest. Piszę zgodnie z tematem i tak zapewne 4x4 ma inne spalanie. Z innych portali w temacie raportów spalania wynika, że jest około 1 l/100km więcej
keikan - 2012-06-06, 19:11
Domel2250 napisał/a: | Przeklejam z innnego wątku o spalaniu, tu, bo właśnie taką DD posiadam :
Ostatnio udało się 7,2 l/100km tylko w Wawie (ale z malą ilością korków), więc jest coraz lepiej, tzn ja się uczę tego autka i silnika |
No tylko pogratulować tego wyniku. ja mam co prawda 1,6 16V 4x4, ale nawet jak nie jadę na AUTO tylko na 2WD to w mieście mam koło 10,5 l/100 km a w trasie podczas jazdy poniżej 100 km/h pali koło 8 litrów...i niżej nie chce zejść...
Domel2250 - 2012-06-08, 08:35
A dziękuję, qale tak jak napisałem, ostatnio miałem te przyjemność, że poruszałem się autem głównie w godzinach nocnych, lub weekendy na naprawdę pustych ulicach, sam, lub 2 osoby i ze względu na aurę bez klimy. No i obrałem styl jazdy niemal jak mój ojciec , a to "stary" zawodowy kierowca, który pamięta jeszcze dodatki motywacyjne za niskie zużycie paliwai UWAGA!!! niskie zużycie ogumienia!
(nie wiem jak to mierzono....ale było kiedyś coś takiego).
Ale nie jest znowu tak źle ostatni spod świateł nie ruszam, to chodzi bardziej o dobieranie przełożeń, przewidywanie, dojazdy do skrzyżowań itd, itd. Ale taka jazda jest możliwa tylko w nocy i na niektórych arteriach w weekendy, no i wtedy kiedy absolutnie mi się nie spieszy.... .
W normalnych warunkach (tj. korki + trochę agresywniejsza jazda "po warszawsku"-ale bez hamstwa, to poniżej 8,5 nie chce zejść. Przy tych gabarytach/wadze/oponach/itd. oraz przy przebiegach jakie robię jest to zużycie jak najbardziej do przyjęcia, a nawet niższe niż zakładałem przed zakupem:-).
Hakama 4x4 - 2012-06-11, 07:44
Po jeździe w terenie kontunuuję wątek nowej LPG.
Tak dygresyjnie (żeby trzymać się tematu): spalanie w warunkach:
1) trasa Bytom-Olkusz-Kraków-Wieliczka-Gdów-Nowy Sącz (ok.190 km) (jazda spokojna - na dwupasmówce do 120-140 ale równa jazda, obszary 70 równa jazda , godzina stania w korkach w Krakowie)
2) kilkadziesiąt km po lokalnych górzystych asfaltach i szutrach okolic N.Sącza.
3) około 4 godzin w terenie (ostre mielenie na jedynce)
wynik: 12,7.
uwaga ważne dla wszystkich nowych użytkowników LPG
Moc na LPG należy sprawdzić w terenie. Na trasie i w mieście widziałem różnicę ale bez przerażenia. Natomiast jak wjechałem w strome gliniano-trawiaste podjazdy (naprawdę dosyć strome ) okazało się , że nie mogę ruszyć na jedynce - brak mocy. Po przełączeniu na benzynę auto wyrywa aż miło. Gdyby nie teren nie czuł bym potrzeby regulowania instalacji. Dzwoniłem już do aso. Pan z serwisu powiedzial, że nie mam prawa czuć żadnej różnicy w mocy i powiedział, że instalację wyregulują. Dodał do tego, że jest prawdopodobne , że nie dość, że będzie większa moc , po doregulowaniu powinno troszkę spaść spalanie (Stag 4). Będę raportował. Dziś mam się umówić.
zdzisiu27 - 2012-06-11, 07:52
Ze spalaniem w aucie to jest tak, jak ze zużyciem baterii w smartfonach. Jednemu trzyma bateria tydzień a inny narzeka, że po 8 godzinach już ma pustą...
Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo dużo czynników, ale pierwszy i najważniejszy z nich to kierowca...
Hakama 4x4 - 2012-06-11, 08:25
Zdzisiu27 , ja nie mam pretensji do spalania. To cieżkie , duże i wysokie auto i oczywiście do jego rozpędzenia potrzebna jest określona ilość kalorii i nic tego nie zmieni. Jednak przy tej samej jeździe na benzynie nie przekraczałem 10. A co do zasady palił około 9,5 - 9,7. Wobec tego 1,5 l. więcej gazu do około między 11 a 12 max. Generalnie jednak może być. I tak, przy uzaniu, że spali pół litra benzyny na 100 do tego (a nie spali, bo przełącza się max po 200 metrach) wychodzi mi koszt równowartości 6 litrów benzyny /100 km. I to jest super wynik jak na takie auto. Nawiasem mówiąc dodam, że przy spokojnej i płynnej jeździe 90-100 na trasie Kielce-Bytom spalił mi 6,9 benzyny i uważam to za rewelacyjny wynik jak na takie auto.
Nawet gdyby spalanie zostało, to chodzi mi o utrzymanie parametrów z benzyny. To ważne. Zobaczymy co powie serwis.
48piotr - 2012-06-11, 09:40
Hakama 4x4 napisał/a: | Zobaczymy co powie serwis. |
Po 1000km na LPG zwykle instalacja podlega regulacji.
Prezes - 2012-06-11, 10:13
Hakama 4x4 napisał/a: | cieżkie , duże i wysokie auto | Bez przesady, może tylko trochę wysokie.
A w temacie większe silniki paliły mi gazu zawsze 11-12 litrów, mniejsze 8,5-9,5. Stąd wzięło się moje przekonanie, że małych silników nie ma sensu zagazowywać. A litr czy dwa gazu więcej przy tych oszczędnościach można odpuścić.
Hakama 4x4 - 2012-06-11, 10:44
Wszystko zależy od pokonywanego przebiegu.
Ja mam w Dusterze średnio 19-20 zł oszczędności w stosunku do kosztu paliwa na każdych 100 km przejechanych na LPG.
W skali roku , przy założeniu 25 tyś rocznie i założeniu, że samochód spala benzynę na zimnym silniku (nawet jeżeli serwisować regularnie gaz - u mnie 150 zł co 10000 tyś km) to na czysto nie mniej niż 4000 zł oszczędności na paliwie.
P.S. A pamiętacie TICO na gaz...ci to jeździli za darmo... jak skuterem.
Hakama 4x4 - 2012-06-11, 10:47
48piotr napisał/a: | Hakama 4x4 napisał/a: | Zobaczymy co powie serwis. |
Po 1000km na LPG zwykle instalacja podlega regulacji. |
Oczywiście masz rację. Właśnie teraz jadę na taki przegląd. Przegląd jest bezpłatny. Ale wydaje mi się , że regulację oprą głównie na moich uwagach jako użytkownika. Gdybym nie zgłaszał, że jest za słaby to nie byłoby zmian.
Domel2250 - 2012-06-11, 13:45
Hakama 4x4 napisał/a: | ...P.S. A pamiętacie TICO na gaz...ci to jeździli za darmo... jak skuterem. |
Mój kumpel z liceum miał trabanta 1,1 z gazem.......za 15-20 pln do zakopca jechał tym kartonem-no ale wtedy to inne ceny paliw były.....
benny86 - 2012-06-11, 13:50
Z tego co widzę sporo jest ogłoszeń sprzedaży Tico z LPG. W 2005 roku jeździłem benzynowym Tico w weekendy i na 50 kilometrowej trasie +przejazd przez Katowice miałem spalanie 4.3-4.6l/100km, szkoda LPG do tego wrzucać
TD Pedro - 2012-06-11, 13:53
Domel2250 napisał/a: | miał trabanta 1,1 z gazem.......za 15-20 pln do zakopca jechał tym kartonem |
to zależy skąd jechał czy z Poronina czy z Białegostoku...
Domel2250 - 2012-06-11, 14:04
TD Pedro napisał/a: | Domel2250 napisał/a: | miał trabanta 1,1 z gazem.......za 15-20 pln do zakopca jechał tym kartonem |
to zależy skąd jechał czy z Poronina czy z Białegostoku... |
A przepraszam, skrót myślowy z W-wy .
Hakama 4x4 - 2012-06-11, 19:53
No to wywołałem temat bolidów...
tomala72 - 2012-06-11, 20:15
Osiagam podobne wyniki jak kolega Dommel 2250, rzadko kiedy średnia spalania przekracza 8-9 na 100 a na trasie schodzi bez problemu poniżej 7:)
bushi - 2012-06-12, 21:47
U mnie aktualnie wychodzi osiem z hakiem (glownie jazda miejska), w zime maksymalne spalanie wynioslo 10,2.
Hakama 4x4 - 2012-06-14, 13:03
8 z hakiem ale to chyba benzyny, czy gazu? Tu jest temat o gazie.
P.S. A ile musi palić ze ściągniętym hakiem...
Hakama 4x4 - 2012-06-15, 06:11
Panowie ponowne tankowanie.
Zmiana w technice jazdy poprzez ograniczenie prędkości autostradowej (codziennie 40% trasy) do 120 km/h.50% miasto, 10% teren.Spalanie na dystansie 460 km - 10,8 l. Moje obserwacje co do gazu (przyspieszanie samochodem): Na Schellu - najsłabszy, dobry na Orlenie, najlepszy na BP. Czy macie może obserwacje dotyczące różnic w LPG na stacjach?
TD Pedro - 2012-06-15, 10:13
Hakama 4x4 napisał/a: | Czy macie może obserwacje dotyczące różnic w LPG na stacjach? |
ja nie dostrzegam różnic ale to pewnie dlatego, że nie jeżdżę w porównywalnych warunkach drogowych... ale na pewno takowe występują...
Hakama 4x4 - 2012-06-25, 06:31
Jak już obiecałem , referuję LPG Stag (ASO Świętochłowice) po pierwszym przeglądzie gazu.
Stwierdzili, że mapa zapłonów jest idealna i nie zwiększyli mocy, ale dwa dni po odbiorze lpg wypikał mi błąd i się wyłączał. Podjechałem do ASO. Po 15 minutach:
- wzrost mocy - teraz nie dostrzegam różnicy między LPG,
- charakterysyka jak na benzynie,
- spalanie 10 z kropelkami.
Poziomowali też zbiornik (chcieli wyregulować zawor ale miałem ponad pół butli więc póki co tylko poziomowanie) . Na Schelu weszło 54 l. (butla 73) także jednak wypalę gaz i umówię się na ustawianie zaworu. Jednym zdaniem - teraz odnośnie działania instalacji - pełnia szcześcia.
TD Pedro - 2012-06-25, 09:46
Hakama 4x4 napisał/a: | Jednym zdaniem - teraz odnośnie działania instalacji - pełnia szcześcia |
- i przy okazji trochę mniej wydrenowana kieszeń...
- spróbuj jeszcze oszacować dodatkowe zużycie benzyny, u mnie waha się od 0,25 do 1,0 litra na 100 km...
Maxi - 2012-08-06, 13:48
Jak na razie przy trasach w granicach 8o km , z tego przez Poznań ze wschodu na zachód tj. ponad 20 km w ruchu miejskim, przy przeciętnej ok. 40 km/h ( na całej trasie, nie tylko w Poznaniu bo tam przeważnie się stoi ) wskazanie komputera to 7,5 l/100 km. Cza sprejazdu całej trasy to ok. 3 godzi. W jedną i drugą stronę ( po 40 km i 1,5 godz. ). Stan licznika trochę ponad 4000 km. Jeszcze trasy tylko za miastem nie testowałem. Szybkość jazdy ok. 100 km/h przy obrotach ok. 2800. Jazda bez obciążeń , przeważnie w 2 osoby. Klima cały czas ( albo prawie cały ) włączona. Myślę, że będzie lepiej w przyszłości.
BLACHA_997 - 2012-08-06, 17:46
Spalanie mojej Daćki (po przebiegu ok. 3 400 km) przedstawia się następująco:
- trasa (ok. 70 - 80%) 6,8 l/100km
- miasto 7,6 l/100km.
Według mnie to nieźle jak na taki silnik. Tankuję Pb 98.
W najbliższym czasie jadę na wakacje i będę miał okazje przegonić Daćkę po prawdziwych autostradach. Zobaczymy wówczas jakie będzie miała spalenie.
A... i jeszcze rezerwa zaświeciła się po przejechaniu 616 km. Wówczas do zbiornika weszło 42l. Czyli pozostaje jeszcze jakieś 8 litrów.
Hakama 4x4 - 2012-08-07, 06:53
Moje najnowsze rezultaty:
Spalanie w cylku mieszanym (z tym, że trasa z prędkością 110-130 to ok.30% dystansu ) reszta, ścisłe miasto, korki plus teren na jedynce (i tryb lock) 5% dystansu. Wynik: 11,1 gazu - i tak już jest 4 zbiornik - stacja cały czas ta sama BP. Uważam, że to super wynik. Benzyny praktycznie w lecie nie zużywa. Praktycznie od razu się przełącza
Lajkonik - 2013-10-29, 10:15
Odświeżam stary temat, bo jest on chyba najlepszym miejscem do opisania problemu z jakim się zetknąłem.
Otóż - zacząłem tankować na innej niż zazwyczaj stacji i stwierdziłem, że powiększył mi się zbiornik ( i spalanie też).
Zazwyczaj tankuję w Krakowie na Orlenie przy Pilotów, ale już od miesiąca robią tam (podobno) czyszczenie zbiorników. Swoją drogą, na czym to czyszczenie polega, że tyle to trwa? Szczoteczką do zębów czyszczą, czy co? Zacząłem więc tankować na stacji przy Kamiennej (też Orlen, wcześniej Bliska). Dzisiaj miałem tam trzecie z kolei tankowanie. O ile poprzednie tankowania mnie lekko zaskoczyły, to dzisiejsze mnie trochę zamurowało.
Zazwyczaj tankowałem 41-44l, co przy zbiorniku 50l i nie czekaniu na zapalenie się rezerwy uważam za normalne. Ale na tej stacji, na której teraz tankuję wlałem ostatnio prawie 47l, a dzisiaj 49,71l Czyżby stacja pod szyldem Orlenu pozwalała sobie na oszustwo na liczydle? Nie wiem, bo z drugiej strony normalnie przejeżdżałem na baku 420 - 460 km po mieście. Po zmianie stacji robię ok 520 km. Nie rozumiem tego. Spalanie też mi wychodzi trochę większe niż po tankowaniu na Pilotów, co znowu może wskazywać na przekręt z liczydłem. Po dzisiejszym tankowaniu wyszło mi 9,6l/100km - tyle to mi pali podczas dużych mrozów. Może ktoś mi rozjaśnić co jest grane?
eplus - 2013-10-29, 14:35
Jak robiłeś 420-460 na baku, a teraz 520, to Ci spalanie wzrosło? Chyba zmalało...
Może pompa w nowym dystrybutorze jest mniej wydajna - wtedy paliwo powoli się cedzi i później odbija pistolet... Zatankujesz więcej, oczywiście bez wpływu na średnie spalanie.
Karenzo - 2013-10-29, 16:34
Na każdej stacji inaczej odbija .
Jak jest stary sprzęt to odbija później bo jest mniej dokładny .
Lajkonik - 2013-10-30, 08:31
eplus napisał/a: | Jak robiłeś 420-460 na baku, a teraz 520, to Ci spalanie wzrosło? Chyba zmalało...
Może pompa w nowym dystrybutorze jest mniej wydajna - wtedy paliwo powoli się cedzi i później odbija pistolet... Zatankujesz więcej, oczywiście bez wpływu na średnie spalanie. |
Po pierwsze, zauważ, że wlałem także dużo więcej i to mnie zastanawia - jak przy jednej kresce na wskaźniku weszło do baku o pojemności 50l 49,7l paliwa?
Po drugie, właśnie mi wrosło spalanie. Zastanawiałem się nad przyczynami i przypomniałem sobie o kilku korkach w których ostatnio ugrzązłem. Jak się uprzeć, to można ten wzrost spalania zrzucić na barki tych korków.
Karenzo napisał/a: | Jak jest stary sprzęt to odbija później bo jest mniej dokładny |
Kiedy by nie odbijał, to wlało się, na logikę, stanowczo za dużo. Słyszałem o jakimś zbiorniku przelewowym, ale nie wiem czy Duster to posiada i czemu miałby się teraz napełniać.
wat - 2013-10-30, 09:30
Może porostu jest inny pistolet i cześć paliwa poszła we wlew tak jak byś tankował pod korek, mi się czasem zdarza że przy pustym baku po 5 l odbija i już potem trzeba jakoś inaczej trzymać pistoleta żeby nie odbijał co 2 litry. Na niektórych stacjach pod korek męczę się tylko z ostatnimi 5 litrami a we wlew mniej więcej 15 litrów wchodzi.
Lajkonik - 2013-10-30, 10:06
wat napisał/a: | a we wlew mniej więcej 15 litrów wchodzi. |
no to by trochę tłumaczyło te 49,7l
Karenzo - 2013-10-30, 13:57
Jak trzymać inaczej pistolet ? do lpg
wat - 2013-10-30, 15:10
przecież mówimy o benie
Lajkonik - 2013-10-31, 07:50
Karenzo napisał/a: | Jak trzymać inaczej pistolet ? do lpg |
Dobre
Może lewą ręką?
wat napisał/a: | przecież mówimy o benie |
Oj tam
Dobry żart
|
|