DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - FocuSowy Duster;)

FocuS83 - 2014-07-31, 06:52
Temat postu: FocuSowy Duster;)
Już jest! Odebrany z weekendowym opóźnieniem w dniu 28 lipca 2014 roku. Piękny, czarny z pakietem Look. Zdjęcia pojawią się jak będę miał chwilkę, na razie odkrywam samochód i cieszę się z każdej chwili spędzonej w nim. Na początek kilka spostrzeżeń, bo po przejechaniu raptem 250 km niewiele mogę powiedzieć:

1) Silnik 1.6 dość sprawny, cichy, kulturalny - taki akurat do spokojnego poruszania się, a taki styl jazdy lubię,
2) Spalanie - średnie według komputera 8,3. Na razie nie jestem w stanie tego sprawdzić, bo jeżdżę na gazie i jeszcze nie tankowałem drugiego zbiornika.,
3) Zawieszenie - komfortowe, miła odmiana od dość twardego jakie miałem w Mondeo Mk4,
4) W autku jest cicho, znaczy jest naprawdę dobrze wyciszone, nic nie skrzypi, nie puka, nie stuka - można delektować się jazdą;)
5) Media Nav działa fajnie, choć nie miałem okazji jeszcze sprawdzić jak prowadzi nawigacja, głośniki jak dla mnie w zupełności wystarczające (nie jestem melomanem),
6) Generalnie auto na razie oceniam bardzo pozytywnie, jestem zadowolony z zakupy i uważam, że dobrze wydałem te ponad 60 000 zł;)

Mimo wszystko auto ma kilka swoich przypadłości:

1) falowanie obrotów na zimnym silniku - po rozgrzaniu problem znika (muszę umówić się do serwisu),
2) tu pytanie do forumowej braci - czy u Was też tak jest, że dmuchawa przy włączonej klimatyzacji co pewien czas chodzi głośno? (wygląda to tak, że na każdym biegu co jakiś czas z kratek nawiewów dochodzi głośniejsze buczenie, to samo występuje po przekroczeniu około 3 000 obrotów).

Dar1962 - 2014-07-31, 07:22

gratulacje ;-)
ad 1/warto poobserwować - auto jest nowe, może z czasem się unormuje, jeśli nie aso i poprawka mapy
ad 2/ u mnie nie skoków głośności - tzn dmuchawa na kolejnych zakresach jest oczywiście coraz głośniejsza i to normalne, natomiast nie ma takiego zjawiska jak okresowy wzrost głośności. To "buczenie" to prawdopodobnie jakiś rezonans - ktoś kiedyś sygnalizował,że przy włączonej klimatyzacji pochodzi od drgających pod maską sztywnych przewodów klimatyzacji

kicia - 2014-07-31, 07:47

No to czekamy z niecierpliwością na zdjęcia :-)

KUKa już kupiłeś?

Ad. 2: U mnie dmuchawa chodzi jednostajnie. Jedyne co słyszę co jakiś czas to "westchnienia" klimatyzacji (kiedy się włącza/wyłącza).

Nie skrzypią Ci wewnętrzne uchwyty drzwi?

Marek1603 - 2014-07-31, 08:13

Gratulacje.
benyo - 2014-07-31, 08:43

Czasem wlacza sie wentylator chlodnicy a w czasie korzystania z klimy na postoju to zdarza sie czesto i wtedy jest nieco glosniej. Chociaz skoro powyzej 3 tys tez to pewnie cos innego. Otworz maske i sprobuj zlokalizowac. Gratulacje, bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy zycze.
FocuS83 - 2014-07-31, 09:28

kicia napisał/a:


KUKa już kupiłeś?

Nie skrzypią Ci wewnętrzne uchwyty drzwi?


KUKa jeszcze nie kupiłem, uchwyty nie skrzypią więc i modyfikacji w tej kwestii nie przewiduję;)

Podobną przypadłość z okresowym wzrostem "buczenia" podczas działania klimatyzacji miałem w Mondeo i tam problemem była kończąca żywot sprężarka klimatyzacji. Nic to - z jedną (falowanie obrotów) i drugą ("buczenie") przypadłością odwiedzę serwis.

Generalnie jak pisałem na razie z auta jestem zadowolony, zobaczymy jak będzie dalej;) Nigdy nie jeździłem autem z wyższym zawieszeniem więc wrażenia z jazdy mam ma tyle fajne, że już nie chcę "normalnego" samochodu ;-)

brian7414 - 2014-07-31, 11:11

Witaj , życzę miłego użytkowania autka :-) . Przejechałem już swoim 7500 km przez dwa miesiące i nawet do falowania się przyzwyczaiłem.
kris konin - 2014-07-31, 15:18
Temat postu: Re: FocuSowy Duster;)
mam dustera od 3 miesięcy - falowanie z biegiem czasu mi ustępuje, więc daj sobie czasu trochę bo w ASO to jeszcze coś na dzień dobry spartolą

mnie klima tez wzdycha co jakis czas ale nie zgłaszam nic w ASO bo więcej informacji mam tu z forum niż u fachowców

poza tym zanim pojade na przegląd do ASO to najpierw pojade do zaprzyjaźnionego mechanika by wszystko posprawdzał a z ASO to tylko mi pieczątka potrzebna tak naprawdę

Dar1962 - 2014-07-31, 19:12

FocuS83 napisał/a:
Nigdy nie jeździłem autem z wyższym zawieszeniem więc wrażenia z jazdy mam ma tyle fajne

prawdziwą frajdę odczujesz dopiero zimą,kiedy zaparkujesz z fasonem na środku pustego, bo zawianego świeżym śniegiem na wysokość 30 cm parkingu a potem z niego na skróty przez krawężniki wyjedziesz :mrgreen:

stykowski - 2014-07-31, 23:07

Gratulacje, ja swoją odebrałem 4 lipca także też niedawno. Moja ma już 2580km i gazu spala w mieście 11l/100. Ty będziesz miał lepiej ze spalaniem bo masz gaz montowany w salonie. Przy fabrycznym gazie jest wyższe spalanie o jakieś 2l/100km.

Ad2) To buczenie u mnie słychać jak "syczenie" i podobno to prawidłowa praca zaworu rozprężnego klimatyzacji.
Klimatyzacja u mnie działa bardzo dziwnie i trzeba się do tego przyzwyczaić. Mianowicie:
Sprężarka co chwilę się włącza i wyłącza, nawet jeśli temp ustawiona jest na minimum. Podczas jazdy objawia się to oczywiście tym, że gdy sprężarka się załączy, czuć podczas jednostajnej jazdy albo przyspieszania, chwilowe zdławienie silnika (jakby ubytek mocy).

Ja poza tym nie narzekam. Autko pojemne, ciche, w miarę wygodne (choć fotel kierowcy mógłby mieć podparcie lędźwiowe i mniej płaskie siedzisko). Bardzo przyjemnie się jeździ.

Życzę setek tysięcy km bez trudów i znojów. Przyjemności i przyczepności życzę!

FocuS83 - 2014-08-01, 06:44

Obiecane zdjęcia ;-) Niestety robione komórką, w pośpiechu... ;-) Jakaś sesja będzie po dokładnym umyciu ;-)









Czeka mnie też jednak wizyta w serwisie w celu regulacji pojemności butli. Mam założoną o pojemności 53 l, a przy wczorajszym tankowaniu przy rezerwie weszło tylko 28,5 l. Wydaje mi się, że to jednak parę litrów za mało. Falowanie zaczyna pomału zanikać więc odpuszczę sobie ingerencję serwisu. W przyszłym tygodniu zamierzam zamówić KUKa i to będzie koniec modyfikacji ;-)

kicia - 2014-08-01, 07:20

Czarna perła wygląda majestatycznie. :-)

A co to za zawieszka na lusterku?

FocuS83 - 2014-08-01, 07:24

kicia napisał/a:
Czarna perła wygląda majestatycznie. :-)

A co to za zawieszka na lusterku?


Baa tylko taki lakier od początku wchodził w grę ;-) Gdy tylko zaczęliśmy z żoną rozglądać się za autem to jedyne co wiedzieliśmy to to, że ma być czarny. Ja wiem, że szybko się brudzi itd, ale czarny lakier i srebrne dodatki... wygląda na co najmniej 30 000 zł więcej ;-)

A zawieszka to Św. Krzysztof - tak coby się bezpieczniej jeździło ;-)

r_lukas - 2014-08-01, 07:24

Nie patrz na rezerwę - przeważnie jeszcze z 20 - 25% butli wtedy jest. U mnie do 42 litrowej butli wchodzi 35,5 litrów. Wyjeździj gaz aż przełączy się auto na benzynę i wtedy zatankuj ;-)
FocuS83 - 2014-08-01, 07:54

r_lukas napisał/a:
...Wyjeździj gaz aż przełączy się auto na benzynę i wtedy zatankuj ;-)


Dzięki za sugestię, postaram się tak zrobić i zobaczę ile wtedy wejdzie gazu.

FocuS83 - 2014-08-19, 11:49

Minęło 1 500 km więc wiem już o autku trochę więcej:

Co do gazu - po regulacji w serwisie od pustego do pełna wchodzi 39 l, więc w końcu tyle ile powinno.
Falowanie obrotów - zlikwidowane w serwisie po reinstalacji softu

Dwie rzeczy za mną, ale pojawiła się trzecia, z którą po raz trzeci w sobotę pojawię się w serwisie. Mianowicie chodzi o wskaźnik poziomu paliwa - problem był z nim już od dnia odbioru. Po zatankowaniu 20 l nadal pokazywał rezerwę, a na dystansie do tankowania "---". Na drugi dzień pojawiły się trzy "kafelki" więc przyjąłem, że "naprawiło się" ;-) Przed poniższymi wyjaśnieniami dodam, że cały czas jeżdżę na LPG, benzynka służy mi tylko do odpalania. Po tygodniu zapaliła się rezerwa -> tankowanie kolejnych 20 l -> wynik? Bak praktycznie pełny (brakowało jednego "kafelka"), dystans do przejechania 510 km... :shock: . Pojechałem do serwisu - niby coś wyregulowali -> ok, niech będzie. Mija kolejny tydzień - dystans do tankowania 80 km, kolejna wizyta w serwisie. Po zresetowaniu modułu wyświetlacz pokazywał prawie wszystkie "kafelki" i 510 km do tankowania. Dziś mija kolejny tydzień - dystans do tankowania 230 km... Serwis niby wie o co chodzi - moduł ma się resetować po każdym uruchomieniu samochodu. Fajnie, że wiedzą, mniej fajnie, że nie potrafią zrobić, żeby faktycznie tak się działo. Jadę więc w sobotę trzeci raz i mam nadzieję, że już ostatni raz.

route2000 - 2014-08-19, 12:27

Napełnić zbiornik paliwa i wtedy zrobić za pomocą diagnostyki kalibrację wskaźnika paliwa.
FocuS83 - 2014-08-19, 12:33

Kalibrację robili za drugim razem, kiedy w baku było około 45 l i wtedy wskaźnik paliwa pokazywał dobrze - niestety od tego czasu "kafelki" systematycznie spadają mimo jazdy na gazie.
TD Pedro - 2014-08-19, 16:51

FocuS83 napisał/a:
Co do gazu - po regulacji w serwisie od pustego do pełna wchodzi 39 l, więc w końcu tyle ile powinno.

- MSZ do butli o poj. 53 l powinno wchodzić ok. 45 l LPG (przyjmuje się ze 80-85% pojemności zbiornika) chyba warto to jeszcze wyregulować - zwiększy to zasięg o ok. 60 km :-)
- u mnie do zbiornika 73 l wchodzi circa 62 l LPG (chociaż pierwotnie po montażu instalacji wchodziło tylko ok. 50 l.)

r_lukas - 2014-08-19, 17:56

wow 62 litry - niezła butla :shock:
piotr. z - 2014-08-19, 19:06

Koledze chodzi o wskazania dla benzyny.
FocuS83 - 2014-09-18, 09:28

Minęło 3 500 km i jak na razie (odpukać) wszystko sprawuje się tak jak powinno. Spalanie powoli spada - obecnie średnio około 9 l gazu/100 km. Generalnie jeżdżę z prędkościami około 100 - 110 km/h - raz po wyłączeniu trybu ECO i przełączeniu na benzynę dobiłem do 150 km/h, ale nie było to zbyt przyjemne doświadczenie ;-)
Zaczynam przygotowania do zimy - wczoraj zakupiłem oponki Nokian WR D3 215/65 R16 102H, a dziś zamawiam felgi stalowe Alcar do których dokupię dekielki Dacia.

FocuS83 - 2017-02-27, 10:22

Odświeżam temat, auto ma już prawie 60 000 km. Do tej pory nie miałem z autem absolutnie żadnych przygód, nie mam też do niego żadnych zastrzeżeń. Obecnie zbliżam się do pierwszego dużego przeglądu. W trzech okolicznych ASO wyliczyli mi kwotę za przegląd w granicach 950 - 1 000 zł - przyznam, że trochę dużo jak na Dacię.

Wyceny przedstawiają się mniej - więcej tak:

Olej silnikowy 36 zł za litr - czyli ok. 180 zł,
Filtr oleju - 50 zł,
Filtr powietrza - 120 zł,
Filtr kabinowy - 120 zł,
Świece zapłonowe 36 - 40 zł
W sumie więc za same części 630 zł :shock:

Potem przewertowałem internety i znalazłem takie oto części i materiały:

Olej, filtr oleju, uszczelka korka - http://www.renault-czesci...CFUG4Gwodn5YNrA
Filtr powietrza - http://www.renault-czesci...(3,207,97).aspx
Filtr kabinowy - http://www.renault-czesci...3,226,423).aspx
Świece zapłonowe - http://www.renault-czesci...(3,207,98).aspx

I tutaj mam pytanie to Was, jako doświadczonych użytkowników (ja się na tym nie znam - odstawiam auto do serwisu i ma być zrobione, ale ceny części zmotywowały mnie do poszukiwań oszczędności ;-) ) - czy te wszystkie części, do których podałem wyżej linki są odpowiednie do DD 1.6 16V?

Marek1603 - 2017-02-27, 12:30

Z ceną filtrów (powietrza i PP) to trochę przegięli. Ja w ASO płaciłem za PP 80zł minus rabat.

Sam zresztą widzisz jak kształtują się ceny oryginalnych poza ASO.

FocuS83 - 2017-02-27, 12:35

Czyli co, mogę spokojnie wszystkie te części kupić i zawieźć ze sobą na przegląd? Sklep z linków jest ok?

Ceny części zwaliły mnie z nóg dlaczego zacząłem szukać w internecie jakiejś alternatywy ;-)

arczi_88 - 2017-02-27, 12:52

FocuS83 napisał/a:
Sklep z linków jest ok?


Jak najbardziej. Kupuję tylko u nich do dwóch aut i nigdy nie było żadnego problemu.

shrek - 2017-02-27, 13:17

Tez tam kupuje.
FocuS83 - 2017-02-27, 13:33

Generalnie części, które znalazłem są odpowiednie i będą pasować? Sorry za głupie pytanie, ale jak już mówiłem - nie znam się, więc wolę się zapytać ;-)
shrek - 2017-02-27, 13:46

Napisz meila do nich co potrzebujesz podaj vin pojazdu i dostaniesz odpowiednie czesci. Dzialaja szybko i sprawnie.
FocuS83 - 2017-02-27, 15:11

Skorzystałem z rady i wysłałem maila do MOTO - DYNAMIC, oto odpowiedź:

- filtr oleju - 24 zł,
- uszczelka - 3 zł,
- filtr powietrza - 38 zł,
- filtr kabinowy - 38 zł,
- świece zapłonowe - 60 zł,
- olej - 105 zł za elf 5w40 SXR norma RN0700/0710 albo 95 zł za elf 5w40 NF

W sumie 289 zł lub 279 zł z przesyłką w porównaniu do 630 zł, które wyliczył mi serwis... Ja rozumiem, że muszą zarabiać, ale aż tyle :evil:

Dzisiaj składam zamówienie, na przegląd pojadę ze swoimi materiałami ;-)

Marek1603 - 2017-02-27, 16:32

To jeszcze dopytaj ile będzie wynosiła robocizna.
Nie kupisz części to skasują cię za wymianę.

FocuS83 - 2017-02-27, 17:08

Według sugestii dopytałem - robocizna na moich częściach 352 zł.
arczi_88 - 2017-02-27, 17:22

Marek1603 napisał/a:
Nie kupisz części to skasują cię za wymianę.


Niekoniecznie. Te 352 pln co koledze zaproponowali to jest tak normalnie, ja np. płaciłem niecałe 310 na swoich częściach.

Dar1962 - 2017-02-27, 18:15

filtr powierza i kabinowy możesz wymienić sobie wcześniej sam, na forum są samouczki, w tym modelu i silniku robi się to dość łatwo. Odpadnie całkiem spora sumka z robocizny. W aso za wymianę tych elementów policzą minimum setkę
FocuS83 - 2017-03-06, 07:59

Przegląd wykonany - cena łączna z moimi częściami i ich robocizną wyniosła 643 zł. Oszczędziłem zatem 314 zł kupując części i materiały przez internet. Zostały mi jeszcze dwa przeglądy do zakończenia gwarancji i one też zostaną przeprowadzone na kupionych przeze mnie materiałach :-)
moulder - 2017-03-06, 08:48
Temat postu: Przeglady
Jak tak robię w dusterze od początku i tak samo robiłem mając wcześniej auta innych marek. Najważniejsze to dojść do źródła filtrow i części oryginalnych poza aso.
FocuS83 - 2019-07-24, 09:59

Dawno mnie tu nie było, ale też nic ciekawego nie działo się z samochodem. Ot posłusznie i bez problemów połykał kolejne kilometry, których ma już ponad 100 000.

Ale nie o tym, po ponad 5 wspólnych latach nadchodzi czas pożegnania i w tym roku (okolice września lub października) Duster będzie szukał kolejnego (dobrego) właściciela :mrgreen:

FocuS83 - 2019-08-01, 11:18

Przepraszam, że post pod postem, ale nie można już poprzedniego edytować.

Sytuacja jest dynamiczna i Duster do sprzedania będzie jeszcze w tym miesiącu. Pytanie tutaj do Was, doświadczonych użytkowników, jaką cenę będę mógł za niego uzyskać. Jestem pierwszym właścicielem, auto jest bezwypadkowe (z jedną drobną przygodą parkingową naprawioną w ramach AC) i serwisowane w ASO.

Obywatel MK - 2019-08-01, 11:46

Możesz wołać 30 tys., realnie pewnie sprzedasz za 25. tys.
FocuS83 - 2019-08-01, 12:35

Hmm podobne Dustery widzę wystawione w okolicach 40 000 zł, więc raczej nie będę startował z ceną 30 000. Myślę o wystawieniu go za 37 000 z zamysłem sprzedania za 34 - 35 000 zł.
FocuS83 - 2019-08-28, 08:48

Samochód sprzedany :mrgreen: Prawdą jest, że właściciel samochodu cieszy się dwa razy :-) Ostatecznie skończyło się na cenie 34 000, a więc mniej - więcej takiej jaką chciałem uzyskać. Teraz auto z klasy trochę bardziej premium :-D
corrado - 2019-08-28, 11:20

czyli jakie ? ;-)
jodlasty - 2019-08-28, 14:37

Pewnie nowy Duster z silnikiem 150KM :)
FocuS83 - 2019-08-28, 17:35

jodlasty napisał/a:
Pewnie nowy Duster z silnikiem 150KM :)


Blisko, ale nie :-P
Otóż aktualnie jeżdżę Lexus’em CT200h z 2018 roku :mrgreen:

kicpra - 2019-08-28, 18:54

Co Cię podkusiło na Aurisa od Lexusa?
wuju - 2019-08-28, 19:05

Marka ta sama. Ale wykończenie i materiały biją Toyotę
FocuS83 - 2019-08-29, 06:20

kicpra napisał/a:
Co Cię podkusiło na Aurisa od Lexusa?


Mimo, że to jeden koncern to te dwa auta łączą tylko podobne wymiary i napęd hybrydowy. Różni za to przede wszystkim jakość materiałów, ich spasowanie i generalnie projekt deski rozdzielczej, który w Aurisie jest dość nijaki i smutny (IMHO). Wsiadając do CT od razu czuć, że to Lexus - mimo, że najmniejszy i najtańszy.

Po Dusterze mieliśmy dwa wymagania co do samochodu - miała to być hybryda trochę lepiej wykonana i wyposażona. Jeździliśmy Kią Niro, Hyundaiem Ioniq, wspomnianym Aurisem no i CT. Myśleliśmy też o Priusie, ale on odpadł ze względu na cenę. Do Lexusa też podchodziliśmy sceptycznie - bo pewnie nie będzie nas stać, a mimo to wygrał właśnie jakością wykonania i genialnymi fotelami. No i do tego spalanie, póki co, na poziomie 4,6 l/100 km.

kicpra - 2019-08-29, 19:36

A co powiesz o Ioniqu? Tez o nim myślałem. U mnie podstawą kupując kolejne auto będzie automat, ale klasyczny bądź dwusprzęgłowy, CVT odpadają.
FocuS83 - 2019-08-30, 04:46

Ioniq jest fajny. Przestronny wewnątrz, niezłe materialy wykończeniowe i ich spasowanie, spory bagażnik. Fajnie się nim tez jeździ. U mnie kryterium decydującym tez była skrzynia biegów, ale ja wiedziałem, ze chce auto z eCVT wiec wybór miałem raczej ograniczony ;-) Do tej skrzyni przekonała mnie znikoma ilość części, które mogą ulec awarii, a przede wszystkim brak sprzęgła. W tak dobrze wyciszonym aucie jak CT w ogóle nie słychać tego „wycia”, o którym piszą malkontenci ;-) Dla każdego coś innego ;-) Gdybym jednak miał kupić inne auto to byłaby to jednak Kia Niro. Po prostu bardziej pasuje mi jej wygląd ;-)
toka93 - 2019-08-30, 08:33

Świadomie wybrane cvt? No to chyba jesteś z tej nielicznej grupy. Za każdym razem jak jadę z cvt mam ochotę wysiąść. Lubię automaty, ale to jest porażka. Chyba gorsza jest jedynie zautomatyzowana skrzynia z Citroena.
FocuS83 - 2019-08-30, 10:18

Powiem więcej, każde następne auto również kupię z tą samą skrzynia. Żadne DSG, Tiptronic czy to tam jeszcze maja. Sam fakt, że nigdy nie będę musiał wymienić sprzęgła czy dwumasy sprawia, że czuję się lepiej ;-) Ta skrzynia w połączeniu z napędem hybrydowym jest genialnym wynalazkiem. Wczoraj tankowałem auto po przejechaniu 600 km - weszło 25 l.
Piitubski - 2019-08-30, 11:29

Tylko za ten wynalazek trzeba zapłacić kilkadziesiąt tysięcy więcej niż za Duster. Oszczędność hybrydy nigdy się nie zwróci.
FocuS83 - 2019-08-30, 13:22

Doskonale wiedziałem ile będzie mnie kosztowało to auto i w pełni zaakceptowałem cenę, ale po Dusterze chciałem auto, które będzie mnie choć trochę rozpieszczać jakością materiałów, ich spasowaniem i wyposażeniem. Poza tym różnica w cenie nie wynika tylko z zastosowanej skrzyni, ale też z samej marki i jej pozycjonowania na rynku przez Toyotę. Oprócz tego nie da się porównać ze sobą CT i Dustera pod żadnym względem.

Lubiłem Dustera za bezproblemową eksploatacje, ale brakowało mi w nim tez kilku rzeczy, chociażby automatycznej klimy (której w Dusterze FL nawet nie oferowali) czy lamp LED albo chociaż ksenonowych. Wiem, że Dacia to marka budżetowa (taka jaką kiedyś była Skoda w koncernie Volkswagena), ale rozwija się i nie wykluczam że za kilka (kilkanaście lat) wrócę do Dacii, jeżeli beda mieli w ofercie fajne i dobrze wyposażone auto kompaktowe.

GRL - 2019-08-30, 22:06

Miałem do dyspozycji Aurisa na kilka dni i zaraz po nim przesiadłem się na DSG.
To co mi zaimponowało w CVT to szybkość działania całego układu - auto ciągnie od pierwszego muśnięcia gazu.
Przy niej reakcja nawet szybkiej dwusprzęgłówki jest mega powolna.
Przy spokojnej jeździe hałas nie przeszkadzał.
Przy dynamicznej był on w pełni naturalnym efektem "deptania".
Bardziej wkurzało to co po środku - dość dynamicznie, ale bez szaleństw - wtedy faktycznie wyła.
Myślę, że z lepiej wyciszonym CT bym się jeszcze bardziej polubił.
Gratuluję auta.

wuju - 2019-08-30, 22:49

W Lexusie skrzynia jest lepiej wyciszona na w Toyocie. Ostatnio dużo jeżdżę Lexusem LS 500 i złego słowa powiedzieć ile mogę
pluto - 2019-08-31, 07:47

FocuS83 napisał/a:
Powiem więcej, każde następne auto również kupię z tą samą skrzynia. Żadne DSG, Tiptronic czy to tam jeszcze maja. Sam fakt, że nigdy nie będę musiał wymienić sprzęgła czy dwumasy sprawia, że czuję się lepiej ;-) Ta skrzynia w połączeniu z napędem hybrydowym jest genialnym wynalazkiem. Wczoraj tankowałem auto po przejechaniu 600 km - weszło 25 l.


I kolejny użytkownik który przechodzi w stronę niezawodności, komfortu jazdy i innego podejścia do motoryzacji - bardzo dobry wybór

Użytkowałem ponad 20 aut prywatnie z różnymi skrzyniami (klasyczne automaty, DSG, CVT, manuale) i powiem jedno eCVT robi niesamowitą robotę - max. moment w każdym zakresie obrotów, kto ceni komfort i bezpieczeństwo, a zarazem całkowitą niezawodność układu eCVT - napęd hybrydowy ten już nie wróci do klasycznej skrzyni biegów.


Mam Aurisa hybrydowego, żona z córka jeżdzi Yarysem Hybrydowym i faktycznie jest coś w tych autach.

pluto - 2019-08-31, 07:48

Co do wysokich kosztów eksploatacji czy obaw przed kosztownymi naprawami - tu nic takiegie nie występuje.

Kupujesz auto i zapominasz o mechaniku na wiele lat (nawet żarówka nie chce mi sie przepalać) a w Dusterze co roku jakaś padała.

Koszty serwisu w ASO także nie należą do wysokich - poniżej koszty od nowości (nie licząc oszczędności na paliwie rzędu kilku tysięcy rocznie).

tommylee1 - 2019-08-31, 12:51

Mam pytanie do użytkowników hybrydy.
A jak wygląda jazda w długich trasach?

Np 500 km - jakie jest wtedy zużycie?

Dlaczego pytam? Przed podjęcie decyzji o zakupie auta, byłem również w Toyocie. Pierwsze o co mnie zapytali to było e km robię rocznie. Powiedziałem, że ponad 20 k.
Dostałem ofertę na Aurisa combi w benzynie. Podczas drugiej wizyty zapytałem czemu nie oferują mi hybrydy. Odpowiedz: za dużo jeżdżę poza miastem. Na trasie i tak benzyna by była.
Nie drążyłem tematu, bo pojawiła się najbardziej ekonomiczna opcja na rynku :-) .

Fajnie byłoby usłyszeć opinię od użytkowników a nie tylko sprzedawcy.

Piitubski - 2019-08-31, 14:29

Przy prędkościach autostradowych hybryda nic nie daje - jedzie na silniku spalinowym
pluto - 2019-08-31, 15:33

Piitubski napisał/a:
Przy prędkościach autostradowych hybryda nic nie daje - jedzie na silniku spalinowym


Nieprawda , silnik elektryczny wspomaga spalinowy przy podjazdach lub manewrach wyprzedzania. W trakcie odjecia gazu lub jazdy z górki oczywiście ładuje akumulator trakcyjny.
Przy prędkości licznikowej 120 km/h spalanie oscyluje o koło 4,5 litra (oczywiscie bez tempomatu bo ten jak zwykle zawyża spalenie) przy 140 km/h wychodzi okolo 6 litrów.
Niemniej jak jechalem ponad 190 km/h to wychodzilo 10 litrow ale chyba rzadko kto tak jeździ hybrydą.
Ona najlepiej się czyje w miescie, ale i na autostradach też daje radę tak jak inne auta spalinowe.
Tylko trzeba nauczyć sie jazdy hybrydą, a to zajmuje parę miesięcy.

tommylee1 - 2019-08-31, 16:18

A jakie jest spalanie na trasie 500 km?
pluto - 2019-08-31, 16:33

Nigdy nie przekroczyłem z całego baku 6 l/100 km. Na trasie spala okolo 5 litrow w zależnosci od stylu jazdy i jakimi drogami się jeździ.
Poniżej link do mojego spalania od nowosci.

https://www.motostat.pl/m.../stats/id/82391


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group