|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Na każdy temat - Autostrady w PL
laisar - 2013-02-05, 21:13 Temat postu: Autostrady w PL http://www.daciaklub.pl/f...p=157134#157134
Gimbo napisał/a: | Autostrad w Polsce nie ma |
Jaaaasne, ani kilometra...
Gimbo - 2013-02-05, 21:28
Cytat: | Jaaaasne, ani kilometra... |
Ojej, ile tych autostrad jest? Mówię o bezpłatnych, bo po tych prywatnych nie jeżdżę. Kilkadziesiąt km? Może trochę więcej...
yadoctor - 2013-02-05, 21:32
Mamy w Polsce tylko 25% kobiet. Nie liczyłem blondynek i rudych, bo lubię brunetki.
laisar - 2013-02-05, 22:01
Gimbo napisał/a: | ile tych autostrad jest? |
Tyle, co napisali pod linkiem - wierzę w Ciebie, że znajdziesz (:
Cytat: | Mówię o bezpłatnych |
Wcześniej nie mówiłeś.
(Już pomijam, że wszystkie są płatne, w taki czy inny sposób - albo podatkami przed i po budowie, albo opłatami na bramkach).
marszelest - 2013-02-05, 22:47
laisar napisał/a: |
Jaaaasne, ani kilometra[/url]... |
w sumie mogę się z tym zgodzić bo nie dość, że płatne, to jeszcze przypomina drogę ekspresową,
a nie autostradę.
laisar - 2013-02-05, 23:33
marszelest napisał/a: | przypomina drogę ekspresową, a nie autostradę |
Odwrotnie.
wiciu_r - 2013-02-06, 08:36
Jak by nie było to jadąc dalej wolę zapłacić te kilkadziesiąt złotych za autostradę (nawet taką jaką mamy) niż wlec się przez wioski za dychawicznym kamazem. Przynajmniej Wrocław-Kraków można spokojnie i szybko przelecieć za jakieś 30zł.
wat - 2013-02-06, 08:50
jakie 30 jak sam kraków katowice to 18 a gliwice wrocław nie pamietam ale chyba koło 30 własnie co daje blisko 50 pln
wiciu_r - 2013-02-06, 09:50
A w sumie to możliwe bo zjechałem przed Krakowem gdzieś w Jaworznie i kręciłem się po pagórkach szukając obozu harcerskiego, lato 2012.
DrOzda - 2013-02-06, 10:30
marszelest napisał/a: |
w sumie mogę się z tym zgodzić bo nie dość, że płatne, to jeszcze przypomina drogę ekspresową,
a nie autostradę. |
Oprócz odcinka A4 Krzyżowa - Wrocław który został wyremontowany a nie przebudowany zgodnie z obowiązującymi normami, to naprawdę nie wiem do czego się można przyczepić.
W porównaniu do niemieckich z lat 60-tych czy niektórych francuskich czy włoskich to przypominają lotnisko a nie gierkówkę :)
A nowobudowane drogi ekspresowe dwupasmowe często mają lepsze parametry niż zachodnie stare autostrady.
A marudom polecam wizytę w US i tamtejsze powojenne highwaye - to dopiero jest paździerz.
48piotr - 2013-02-06, 11:14
"ciekawostka"
http://www.wykop.pl/ramka...-cienki-asfalt/
bebe - 2013-02-06, 13:54
marszelest napisał/a: | w sumie mogę się z tym zgodzić bo nie dość, że płatne, to jeszcze przypomina drogę ekspresową, a nie autostradę. |
Idź i doczytaj, jakie są założenia projektowe dla autostrad i ekspresówek budowanych w Polsce po 2005 roku, wróć tu i przeproś. :)
hojnorek - 2013-02-06, 14:04
wat napisał/a: | jakie 30 jak sam kraków katowice to 18 a gliwice wrocław nie pamietam ale chyba koło 30 własnie co daje blisko 50 pln |
wrocław wschodni - gliwice - 15,10zł (wwschodni wgłówny chyba 1,10zł)
katowice - kraków (3x krótszy odcinek) - 2x9zł=18zł
suma to 34,20zł
odcinek wrocław-kraków jest tani, bo finansowany z uni i unia pozwoliła pobierać opłaty tylko za utrzymanie drogi.
co do meritum wątku jest też niemały odcinek A2. obecnie jadąc do Warszawy wybieram własnie trasę Wrocław-Syców (S8). potem lokalnymi drogami do Poddębic i tam A2 do samego centrum Warszawy (w Warszawie to znów S8).
zdaje się że wspomnianym A2 można dojechać z Warszawy przez Poznań do niemieckiej granicy.
ale fakt. to wciąż za mało.
kapelusznik - 2013-02-06, 14:09
hojnorek, pominąłeś ponad 360km wybudowanych autostrad (A1, A6, A8 nie licząc A18, bo tam jest tylko jedna nitka gotowa)
o drogach ekspresowych nie wspominając
http://pl.wikipedia.org/w...resowe_w_Polsce
jan ostrzyca - 2013-02-06, 14:12
wat napisał/a: | jakie 30 jak sam kraków katowice to 18 a gliwice wrocław nie pamietam ale chyba koło 30 własnie co daje blisko 50 pln |
No właśnie, za mniej niż 50 zł można po wszystkich Węgierskich autostradach jeździć 10 dni, do woli, aż kółka poodpadają. I tu jest problem: ceny polskich autostrad sa zbójecko wysokie. Węgrzy i Słowacy przy podobnych zarobkach płacą duuużo mniej i mają sensowne systemy płatności jednorazowej za okresowe winietki. Litwini mają darmowe autostrady. A Polsce zdzierstwo i kretyńskie rozwiązania techniczne płatności - bramki.
Kratylos - 2013-02-06, 14:20
bebe - 2013-02-06, 14:23
Kratylos napisał/a: | ja mieszkajac w lodzi mam na razie dosc dobra sytuacje |
Zwariowałeś? Przecież w Polsce nie ma autostrad! ;) A nawet jak jakieś są, to nie takie, za drogie, za cienkie, nie u mnie pod domem. ;)
KaS602 - 2013-02-06, 14:23
jan ostrzyca napisał/a: | kretyńskie rozwiązania techniczne płatności |
Mnie tylko to wkurza. Niektóre płatne z Viatoll'a, inne kartą paliwową, na A1 już nie chodzą karty paliwowe... cyrk. Tak po polsku...
jan ostrzyca - 2013-02-06, 14:43
KaS602 napisał/a: | jan ostrzyca napisał/a: | kretyńskie rozwiązania techniczne płatności |
Mnie tylko to wkurza. Niektóre płatne z Viatoll'a, inne kartą paliwową, na A1 już nie chodzą karty paliwowe... cyrk. Tak po polsku... |
Madziarzy mają super system. Winietkę elektroniczną kupujesz w kiosku, sklepie, stacji paliw, nawet nie trzeba przyklejać na szybę. Wkładasz paragon do portfela albo schowka i jeździsz. Kierowców sprawdza system kamer czytających tablice rejestracyjne. Głupi ci Madziarzy. A my mamy naszego misia na miarę naszych możliwości...
ian - 2013-02-06, 23:19
Ile kosztuje budowa autostrad? Ile ich jest?
Austria: 1696 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 12,87 mln euro
Czechy: 729 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,86 ml euro
Dania: 1130 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 5,89 mln euro
Hiszpania: 14021 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 6,69 mln euro
Holandia: 2631 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 50 mln euro
Irlandia: 663 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 10 mln euro.
Litwa: 309 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 4 mln euro
Niemcy: 12 813 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,24 mln euro
Norwegia: 344 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 18 mln euro
Polska: 1224,4 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 9,61 mln euro.
Słowenia: 747 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 7,29 mln euro
Węgry: 1273 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 11,87 mln euro.
http://www.dziennikzachod...czech,id,t.html
Jak jeździ się litewską autostradą (oszczędnie ją pobudowali niczym Szkoci)?
48piotr - 2013-02-07, 12:15
Ciekawe co jeszcze?
http://www.fakt.pl/Szokuj...y,199052,1.html
yadoctor - 2013-02-07, 19:22
Z tego, co mi wiadomo, to Marek Pol próbował wprowadzić w Polsce winiety, ale została podniesiona wielka wrzawa w tej sprawie.
kapelusznik - 2013-02-07, 19:38
zapewne dlatego, że to miały być winiety za przejazdy wszystkimi drogami publicznymi w kraju
z pomysłu całkiem się nie wycofano, bo przecież istniały winietki dla ciężarówek, zastąpione przez ViaTolla
a podatek tak czy siak płacimy - w cenie paliwa
yadoctor - 2013-02-07, 19:48
Z tego co wiem to późniejsza wersja zakładała autostrady i drogi szybkiego ruchu.
pluto - 2013-05-13, 18:41
Już za 2 tygodnie tj. 27 maja br. będzie można zjechać z A2 poprzez węzeł Jordanowo na Dk 3 w okolicach Świebodzina.
Dojazd odbywać się będzie odcinkiem S3 w kierunku Świebodzina i wjazd na Dk 3 przez węzeł Świebodzin Północ.
d3mol3k - 2013-05-13, 19:34
Znalazłem taką oto mapę na stronie gddkia opisującą stan dróg na 8 maja 2013 w formacie pdf:
https://www.gddkia.gov.pl...8_maja_2013.pdf
a tu po niżej mapka dróg i autostrad na kwiecień 2013 także w formacie pdf:
https://www.gddkia.gov.pl..._12_04_2013.pdf
Dusterjack - 2013-05-15, 11:24
Uwaga: jadąc A2 z Warszawy w kierunku Konina-Poznania przez 150 km nie ma jeszcze stacji paliw, najlepiej zatankować w Warszawie, później będzie kłopot lub konieczność zjazdu z Autostrady. Jeszcze w tym roku mają być uzupełnione o stacje paliw 2 MOP-y i ten problem powinien zniknąć.
Co do informacji o kosztach budowy 1 km autostrad - w Polsce po zmianie dopuszczalnego limitu hałasu zniknie z planów wiele niepotrzebnych ekranów i koszt obniży się nawet o 20-30%.
Ktoś zdążył zrobić na tym niezłą kasę, a ekrany w szczerym polu to już powinien zająć się tym prokurator.
jjmalin - 2013-05-15, 12:08
Jeśli chodzi o koszt z Katowic do Wrocławia to no problem. ok 16 zeta. Natomiast fakt, że do Krakowa jest drogo. Mówiono, że płatnymi nie będą jeździć... Na bramkach w Gliwicach przeważnie korek. I to na ok. 10 - 15 minut kiedy jadę tamtędy ( później skręcam na 44 na Tychy - Mikołów ).
Największe jaja są w A1 od Mszany koło Wodzisławia do Gorzyczek... Droga niby gotowa, ale most w Mszanie ma za słabą nośność. I cała trasa stoi i się kurzy
d3mol3k - 2013-05-23, 22:30
pluto napisał/a: | Już za 2 tygodnie tj. 27 maja br. będzie można zjechać z A2 poprzez węzeł Jordanowo na Dk 3 w okolicach Świebodzina.
Dojazd odbywać się będzie odcinkiem S3 w kierunku Świebodzina i wjazd na Dk 3 przez węzeł Świebodzin Północ. |
Właśnie przeglądałem sobie stronę A2 i znalazłem oficjalną informację o tym wydarzeniu a w szczególności iż otwarcie nastąpi o godz. 14:00 (LINK) a poniżej maka A2 (szkoda że nie ma większej):
(LINK)
Dyziek - 2013-05-25, 06:28
ian, jak studiowalem w II polowie lat 90, to koszt 1 km autostrady wynosil ok 1 mln dolarow...
Co sie porobilo...
bebe - 2013-05-25, 20:04
Dyziek napisał/a: | ian, jak studiowalem w II polowie lat 90, to koszt 1 km autostrady wynosil ok 1 mln dolarow...
Co sie porobilo... |
Już chyba kiedyś pisałem o tym... To jest średni koszt kilometra. Co oznacza, że typowy kilometr przez środek niczego nadal kosztuje grosze, a kilometr z węzłem, kilkoma estakadami, tunelami, mostami, PDZ, zbiornikami retencyjnymi, przekładką galerii wodociągowej, ustaleniem właściciela i przekładką nieujętych na żadnym planie tajemniczych instalacji, pięciometrowymi ekranami - kosztuje w przybliżeniu pierdyliard złotych luidorów. Do tego dochodzą wyższe niż kiedyś koszty projektu i samej budowy z okazji Natury 2000, RDOŚów, srosiów, ale za to jest kasa z UE, EBI i innych dobrych wujków. Co więcej, autostrady w Bolandzie będą (średnio) tylko droższe, bo we wszystkich łatwych i przyjemnych miejscach typu pole, las, autostrady zostały już wybudowane, zostały tylko niefajne kawałki z mostami, miastami, tunelami, wuj wie czym. Przy czym mam na myśli (nowo-budowane) autostrady i drogi ekspresowe, bo to właściwie to samo (i gdyby komuś chciało się doczytywać, to od razu - prędkość projektowa z projektu to zupełnie inna bajka niż prędkość dopuszczalna z kodeksu drogowego :).
|
|