DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Autostrady w PL

laisar - 2013-02-05, 21:13
Temat postu: Autostrady w PL
http://www.daciaklub.pl/f...p=157134#157134
Gimbo napisał/a:
Autostrad w Polsce nie ma

Jaaaasne, ani kilometra...

Gimbo - 2013-02-05, 21:28

Cytat:
Jaaaasne, ani kilometra...

Ojej, ile tych autostrad jest? Mówię o bezpłatnych, bo po tych prywatnych nie jeżdżę. Kilkadziesiąt km? Może trochę więcej...

yadoctor - 2013-02-05, 21:32

Mamy w Polsce tylko 25% kobiet. Nie liczyłem blondynek i rudych, bo lubię brunetki.
laisar - 2013-02-05, 22:01

Gimbo napisał/a:
ile tych autostrad jest?

Tyle, co napisali pod linkiem - wierzę w Ciebie, że znajdziesz (:


Cytat:
Mówię o bezpłatnych

Wcześniej nie mówiłeś.

(Już pomijam, że wszystkie są płatne, w taki czy inny sposób - albo podatkami przed i po budowie, albo opłatami na bramkach).

marszelest - 2013-02-05, 22:47

laisar napisał/a:

Jaaaasne, ani kilometra[/url]...


w sumie mogę się z tym zgodzić bo nie dość, że płatne, to jeszcze przypomina drogę ekspresową,
a nie autostradę.

laisar - 2013-02-05, 23:33

marszelest napisał/a:
przypomina drogę ekspresową, a nie autostradę

Odwrotnie.

wiciu_r - 2013-02-06, 08:36

Jak by nie było to jadąc dalej wolę zapłacić te kilkadziesiąt złotych za autostradę (nawet taką jaką mamy) niż wlec się przez wioski za dychawicznym kamazem. Przynajmniej Wrocław-Kraków można spokojnie i szybko przelecieć za jakieś 30zł.
wat - 2013-02-06, 08:50

jakie 30 jak sam kraków katowice to 18 a gliwice wrocław nie pamietam ale chyba koło 30 własnie co daje blisko 50 pln
wiciu_r - 2013-02-06, 09:50

A w sumie to możliwe bo zjechałem przed Krakowem gdzieś w Jaworznie i kręciłem się po pagórkach szukając obozu harcerskiego, lato 2012.
DrOzda - 2013-02-06, 10:30

marszelest napisał/a:

w sumie mogę się z tym zgodzić bo nie dość, że płatne, to jeszcze przypomina drogę ekspresową,
a nie autostradę.

Oprócz odcinka A4 Krzyżowa - Wrocław który został wyremontowany a nie przebudowany zgodnie z obowiązującymi normami, to naprawdę nie wiem do czego się można przyczepić.
W porównaniu do niemieckich z lat 60-tych czy niektórych francuskich czy włoskich to przypominają lotnisko a nie gierkówkę :)
A nowobudowane drogi ekspresowe dwupasmowe często mają lepsze parametry niż zachodnie stare autostrady.
A marudom polecam wizytę w US i tamtejsze powojenne highwaye - to dopiero jest paździerz.

48piotr - 2013-02-06, 11:14

"ciekawostka"
http://www.wykop.pl/ramka...-cienki-asfalt/

bebe - 2013-02-06, 13:54

marszelest napisał/a:
w sumie mogę się z tym zgodzić bo nie dość, że płatne, to jeszcze przypomina drogę ekspresową, a nie autostradę.

Idź i doczytaj, jakie są założenia projektowe dla autostrad i ekspresówek budowanych w Polsce po 2005 roku, wróć tu i przeproś. :)

hojnorek - 2013-02-06, 14:04

wat napisał/a:
jakie 30 jak sam kraków katowice to 18 a gliwice wrocław nie pamietam ale chyba koło 30 własnie co daje blisko 50 pln


wrocław wschodni - gliwice - 15,10zł (wwschodni wgłówny chyba 1,10zł)
katowice - kraków (3x krótszy odcinek) - 2x9zł=18zł

suma to 34,20zł

odcinek wrocław-kraków jest tani, bo finansowany z uni i unia pozwoliła pobierać opłaty tylko za utrzymanie drogi.

co do meritum wątku jest też niemały odcinek A2. obecnie jadąc do Warszawy wybieram własnie trasę Wrocław-Syców (S8). potem lokalnymi drogami do Poddębic i tam A2 do samego centrum Warszawy (w Warszawie to znów S8).

zdaje się że wspomnianym A2 można dojechać z Warszawy przez Poznań do niemieckiej granicy.

ale fakt. to wciąż za mało.

kapelusznik - 2013-02-06, 14:09

hojnorek, pominąłeś ponad 360km wybudowanych autostrad (A1, A6, A8 nie licząc A18, bo tam jest tylko jedna nitka gotowa)

o drogach ekspresowych nie wspominając

http://pl.wikipedia.org/w...resowe_w_Polsce



jan ostrzyca - 2013-02-06, 14:12

wat napisał/a:
jakie 30 jak sam kraków katowice to 18 a gliwice wrocław nie pamietam ale chyba koło 30 własnie co daje blisko 50 pln


No właśnie, za mniej niż 50 zł można po wszystkich Węgierskich autostradach jeździć 10 dni, do woli, aż kółka poodpadają. I tu jest problem: ceny polskich autostrad sa zbójecko wysokie. Węgrzy i Słowacy przy podobnych zarobkach płacą duuużo mniej i mają sensowne systemy płatności jednorazowej za okresowe winietki. Litwini mają darmowe autostrady. A Polsce zdzierstwo i kretyńskie rozwiązania techniczne płatności - bramki.

Kratylos - 2013-02-06, 14:20


bebe - 2013-02-06, 14:23

Kratylos napisał/a:
ja mieszkajac w lodzi mam na razie dosc dobra sytuacje

Zwariowałeś? Przecież w Polsce nie ma autostrad! ;) A nawet jak jakieś są, to nie takie, za drogie, za cienkie, nie u mnie pod domem. ;)

KaS602 - 2013-02-06, 14:23

jan ostrzyca napisał/a:
kretyńskie rozwiązania techniczne płatności

Mnie tylko to wkurza. Niektóre płatne z Viatoll'a, inne kartą paliwową, na A1 już nie chodzą karty paliwowe... cyrk. Tak po polsku...

jan ostrzyca - 2013-02-06, 14:43

KaS602 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
kretyńskie rozwiązania techniczne płatności

Mnie tylko to wkurza. Niektóre płatne z Viatoll'a, inne kartą paliwową, na A1 już nie chodzą karty paliwowe... cyrk. Tak po polsku...


Madziarzy mają super system. Winietkę elektroniczną kupujesz w kiosku, sklepie, stacji paliw, nawet nie trzeba przyklejać na szybę. Wkładasz paragon do portfela albo schowka i jeździsz. Kierowców sprawdza system kamer czytających tablice rejestracyjne. Głupi ci Madziarzy. A my mamy naszego misia na miarę naszych możliwości...

ian - 2013-02-06, 23:19

Ile kosztuje budowa autostrad? Ile ich jest?

Austria: 1696 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 12,87 mln euro
Czechy: 729 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,86 ml euro
Dania: 1130 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 5,89 mln euro
Hiszpania: 14021 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 6,69 mln euro
Holandia: 2631 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 50 mln euro
Irlandia: 663 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 10 mln euro.
Litwa: 309 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 4 mln euro
Niemcy: 12 813 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,24 mln euro
Norwegia: 344 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 18 mln euro
Polska: 1224,4 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 9,61 mln euro.
Słowenia: 747 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 7,29 mln euro
Węgry: 1273 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 11,87 mln euro.

http://www.dziennikzachod...czech,id,t.html

Jak jeździ się litewską autostradą (oszczędnie ją pobudowali niczym Szkoci)?

48piotr - 2013-02-07, 12:15

Ciekawe co jeszcze?
http://www.fakt.pl/Szokuj...y,199052,1.html

yadoctor - 2013-02-07, 19:22

Z tego, co mi wiadomo, to Marek Pol próbował wprowadzić w Polsce winiety, ale została podniesiona wielka wrzawa w tej sprawie.
kapelusznik - 2013-02-07, 19:38

zapewne dlatego, że to miały być winiety za przejazdy wszystkimi drogami publicznymi w kraju

z pomysłu całkiem się nie wycofano, bo przecież istniały winietki dla ciężarówek, zastąpione przez ViaTolla

a podatek tak czy siak płacimy - w cenie paliwa

yadoctor - 2013-02-07, 19:48

Z tego co wiem to późniejsza wersja zakładała autostrady i drogi szybkiego ruchu.
pluto - 2013-05-13, 18:41

Już za 2 tygodnie tj. 27 maja br. będzie można zjechać z A2 poprzez węzeł Jordanowo na Dk 3 w okolicach Świebodzina.
Dojazd odbywać się będzie odcinkiem S3 w kierunku Świebodzina i wjazd na Dk 3 przez węzeł Świebodzin Północ.

d3mol3k - 2013-05-13, 19:34

Znalazłem taką oto mapę na stronie gddkia opisującą stan dróg na 8 maja 2013 w formacie pdf:

https://www.gddkia.gov.pl...8_maja_2013.pdf


a tu po niżej mapka dróg i autostrad na kwiecień 2013 także w formacie pdf:

https://www.gddkia.gov.pl..._12_04_2013.pdf

Dusterjack - 2013-05-15, 11:24

Uwaga: jadąc A2 z Warszawy w kierunku Konina-Poznania przez 150 km nie ma jeszcze stacji paliw, najlepiej zatankować w Warszawie, później będzie kłopot lub konieczność zjazdu z Autostrady. Jeszcze w tym roku mają być uzupełnione o stacje paliw 2 MOP-y i ten problem powinien zniknąć.

Co do informacji o kosztach budowy 1 km autostrad - w Polsce po zmianie dopuszczalnego limitu hałasu zniknie z planów wiele niepotrzebnych ekranów i koszt obniży się nawet o 20-30%.
Ktoś zdążył zrobić na tym niezłą kasę, a ekrany w szczerym polu to już powinien zająć się tym prokurator.

jjmalin - 2013-05-15, 12:08

Jeśli chodzi o koszt z Katowic do Wrocławia to no problem. ok 16 zeta. Natomiast fakt, że do Krakowa jest drogo. Mówiono, że płatnymi nie będą jeździć... Na bramkach w Gliwicach przeważnie korek. I to na ok. 10 - 15 minut kiedy jadę tamtędy ( później skręcam na 44 na Tychy - Mikołów ).

Największe jaja są w A1 od Mszany koło Wodzisławia do Gorzyczek... Droga niby gotowa, ale most w Mszanie ma za słabą nośność. I cała trasa stoi i się kurzy

d3mol3k - 2013-05-23, 22:30

pluto napisał/a:
Już za 2 tygodnie tj. 27 maja br. będzie można zjechać z A2 poprzez węzeł Jordanowo na Dk 3 w okolicach Świebodzina.
Dojazd odbywać się będzie odcinkiem S3 w kierunku Świebodzina i wjazd na Dk 3 przez węzeł Świebodzin Północ.


Właśnie przeglądałem sobie stronę A2 i znalazłem oficjalną informację o tym wydarzeniu a w szczególności iż otwarcie nastąpi o godz. 14:00 (LINK) a poniżej maka A2 (szkoda że nie ma większej):
(LINK)

Dyziek - 2013-05-25, 06:28

ian, jak studiowalem w II polowie lat 90, to koszt 1 km autostrady wynosil ok 1 mln dolarow...
Co sie porobilo...

bebe - 2013-05-25, 20:04

Dyziek napisał/a:
ian, jak studiowalem w II polowie lat 90, to koszt 1 km autostrady wynosil ok 1 mln dolarow...
Co sie porobilo...

Już chyba kiedyś pisałem o tym... To jest średni koszt kilometra. Co oznacza, że typowy kilometr przez środek niczego nadal kosztuje grosze, a kilometr z węzłem, kilkoma estakadami, tunelami, mostami, PDZ, zbiornikami retencyjnymi, przekładką galerii wodociągowej, ustaleniem właściciela i przekładką nieujętych na żadnym planie tajemniczych instalacji, pięciometrowymi ekranami - kosztuje w przybliżeniu pierdyliard złotych luidorów. Do tego dochodzą wyższe niż kiedyś koszty projektu i samej budowy z okazji Natury 2000, RDOŚów, srosiów, ale za to jest kasa z UE, EBI i innych dobrych wujków. Co więcej, autostrady w Bolandzie będą (średnio) tylko droższe, bo we wszystkich łatwych i przyjemnych miejscach typu pole, las, autostrady zostały już wybudowane, zostały tylko niefajne kawałki z mostami, miastami, tunelami, wuj wie czym. Przy czym mam na myśli (nowo-budowane) autostrady i drogi ekspresowe, bo to właściwie to samo (i gdyby komuś chciało się doczytywać, to od razu - prędkość projektowa z projektu to zupełnie inna bajka niż prędkość dopuszczalna z kodeksu drogowego :).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group