w dodatku dość mocny silnik jest w tym Chińczyku 98KM za 34 tyś to dość mało. Obawiam się że spalanie będzie w okolicach 10l/100km. Czy to czasem nie silnik z Lanosa?
benny nie znalazłeś może strony producenta bo szukam i nie mogę znaleźć
Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-02-25, 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-26, 09:59
Co do Pandy, przyrównałem go do grupy VW ze względu na cenę i myślenie nabywców aut w Polsce. Do innej konkurencji nawet nie próbowałem porównywać. Ale podali, że najtańsza wersja z klimą to 39 000 Jak dla mnie porażka.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-02-26, 11:51
Moim zdaniem dużą konkurencją staje się nowy chevrolet aveo Auto ładne i jakościowo o wiele lepsze niż poprzednie modele od razu widać że przeniesienie montażu do Korei jakościowo przeniosło chevroleta o klase wyżej. Nowe aveo tak naprawdę to opel corsa bo wszystkie podzespoły i części pochodzą z tego auta w środku nawet mam elementy z astry . Wersja podstawowa jest bogato wyposażona i staje się bardzo atrakcyjną alternatywą.
Ostatnio nabyłem takie autko z silnikiem 1.2 86km i polecam , za taką cenę nie dostaniemy takiego wyposażenia i przestrzeni u konkurencji A do tego autko jest bardzo ciche
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2012-02-26, 12:00, w całości zmieniany 4 razy
Ostatnio nabyłem takie autko z silnikiem 1.2 86km i polecam
Gratuluję nabytku, co prawda moim zdaniem też rewelacyjne autko ale powiedzmy że mogę być nieobiektywny
Tak z ciekawości -hb, sedan? Jaka wersja wyposażenia?
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-02-26, 12:31
Wersja HB LS+, podstawowa ale tak jak mówiłem dużo oferują a do tego dostałem trochę gratisów i jestem bardzo zadowolony. Czarny metalik plus klimatyzacja za które nic nie dopłacałem.
Wiem, też oglądałem te nowe aveo przy okazji przeglądu, w zasadzie po dołożeniu klimy jest wszystko co byłoby mi potrzebne. Na jeżdzie próbnej jechałem sedanel LT+ ale takie bajery jak ma ta wersja jak dla mnie niezbyt potrzebne, a cena idzie w górę.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-02-26, 15:02
no dokładnie w wersji podstawowej jest wszystko to co ja chciałem mieć w aucie i na czym mi zależało, czyli klimatyzacja kontrola trakcji i dobre wygłuszenie kabiny. A że dają trochę więcej to tylko na plus. Co do wyższych wersji to niestety autko robi się za drogie dla mnie również bo w takiej cenie można wtedy poszukać coś większego ale jak ktoś lubi gadżety to czemu nie...
Zobaczymy jak się będzie spisywał po paru latach ale jestem optymistycznie nastawiony.
No i ten silnik w hb spisuje się rewelacyjnie, nie wiem jak w sedanie bo jest trochę większy. Szkoda tylko że do tego silnika nie ma fabrycznego LPG.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2012-02-26, 15:15, w całości zmieniany 3 razy
A ja tam jestem zwolennikiem obecnej gamy silnikowej, benzyniaki mają od 1.2 do 1.6 pojemności, moce od 70 do 115KM, dobrze współpracują z LPG. Diesle 75 i 95KM zależy co kto lubi.
Nowa gama silników na pewno podniosłaby cenę, no i zawsze to już bardziej skomplikowana konstrukcja, przy planowanej wieloletniej eksploatacji samochodu też ma to znaczenie
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-02-26, 20:04
Aveo dopiero dostało nowy silnik od opla i chwała im za to ponieważ podwójny wałek rozrządu łańcuch zamiast zwykłego paska sprawdzona konstrukcja powinna przynajmniej w teorii oznaczać o większej trwałości tych silników.
Nowe jednostki na pewno będą ekonomiczniejsze ale czy trwalsze.... zobaczymy może kiedyś będzie nam dane to sprawdzić
W nissanie micrze o ile pamiętam też wsadzili taką turbodoładowaną benzynę. Autko mniej pali i lepiej przyśpiesza ale cena też wzrosła o ponad 8 tysięcy w porównaniu do takiej samej wersji z zwykłym silnikiem
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2012-02-26, 20:12, w całości zmieniany 6 razy
W nissanie micrze o ile pamiętam też wsadzili taką turbodoładowaną benzynę. Autko mniej pali i lepiej przyśpiesza ale cena też wzrosła o ponad 8 tysięcy w porównaniu do takiej samej wersji z zwykłym silnikiem
nie turbo tylko kompresor
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
gigi303, nie wiem jak w tym nowym, ale w moim łańcuch rozrządu podlega wymianie po 10 latach lub 250kkm - w sumie to też są konkretne oszczędności względem wymiany paska co 60kkm/4lata
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-02-27, 06:42
maciek napisał/a:
gigi303 napisał/a:
W nissanie micrze o ile pamiętam też wsadzili taką turbodoładowaną benzynę. Autko mniej pali i lepiej przyśpiesza ale cena też wzrosła o ponad 8 tysięcy w porównaniu do takiej samej wersji z zwykłym silnikiem
nie turbo tylko kompresor
tak masz rację źle napisałem kompresor jest ale cena i tak wysoka
w kwestii przeglądu muszę sprawdzić bo nie chcę przekłamać , mam nadzieję że mam tak samo
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2012-02-27, 06:50, w całości zmieniany 2 razy
widać że przeniesienie montażu do Korei jakościowo przeniosło chevroleta o klase wyżej.
Myślę, że nie tyle miejsce produkcji miało znaczenie, co sam fakt, że nowe Aveo po prostu zaprojektowano od nowa. Te dotychczas produkowane m.in. na Żeraniu to w istocie Daewoo Kalos z 2002/2003 r. - oczywiście modernizowane, jednak mające swoje lata na karku. Łatwo zauważyć, że segment B przez tą dekadę zmienił się baaardzo - auta stały się większe, lepiej wyciszone i dostały technologię, o której kompakty 10 lat temu mogły jeszcze śnić.
Poza tym gratuluję nabytku :) Auto zacne, kwestia czasu, jak pojawi się ich pełno na ulicy.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 10:54
gigi303 napisał/a:
Ostatnio nabyłem takie autko z silnikiem 1.2 86km i polecam , za taką cenę nie dostaniemy takiego wyposażenia i przestrzeni u konkurencji
Także polecam, ale niebagatelną konkurencją dla Aveo jest nowa Kia Rio (ze stałym rabatem 3000). Od Aveo różni się tym, że ma tarcze z tyłu i układ kierowniczy zależny od prędkości. Poza tym reszta tak samo. Tego drugiego w Aveo mi brakuje, bo przy większych prędkościach czuję się jakbym jechał punto z włączoną funkcją CITY. Za to w sedanie w kile jest tylko 400litrów bagażnika wobec 502 w Aveo, przy tej samej długości auta.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-02-27, 15:46
masz rację bo też ją rozpatrywałem i jest to bardzo fajne auto ale w tym czasie jak kupowałem Kia wychodziła drożej ponieważ w chevrolecie miałem w gratisie klimę i lakier metalik.
Reasumując widać że konkurencja nie śpi i zaczęła doposażać wersje podstawowe tak aby były atrakcyjne dla ludu nie tylko cenowo. Tak jak parę lat temu kupowałem dacie i była ona bezkonkurencyjna w stosunku cena wyposażenie gabaryt tak dzisiaj już wybór nie jest taki prosty.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2012-02-27, 15:49, w całości zmieniany 4 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-21, 06:39
Apopropo loży i MCV... Badałem ostatnio vana nissana nv 200
http://www.nissan.pl/#vehicles/lcv/nv200-combi
pod kątem siedmioosobowosci i ze zdziwieniem stwierdziłem, niss ma mniej miejsca na nogi w trzecim rzędzie i na stopy również. Normalnie ledwo wlazłem na trzecie siedzenie, które owszem jest obszerniejsze niż w MCV, ale już nie miałem gdzie wsadzić odnóży... Dziwne.
Co składania siedzeń to jest na bakier z egronomią a trzeci rząd się nie wyjmuje.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
No cudów nie ma, po prostu - on przecież wcale taki wielki nie jest (tyle że trochę w górę wyciągnięty), a jeszcze optymalizowany pod ładunek, a nie pasażerów...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-21, 14:14
gigi303 napisał/a:
maciek napisał/a:
gigi303 napisał/a:
W nissanie micrze o ile pamiętam też wsadzili taką turbodoładowaną benzynę. Autko mniej pali i lepiej przyśpiesza ale cena też wzrosła o ponad 8 tysięcy w porównaniu do takiej samej wersji z zwykłym silnikiem
nie turbo tylko kompresor
tak masz rację źle napisałem kompresor jest ale cena i tak wysoka
tak się składa,że w poniedziałkowym (ostatnim) numerze "Auto Świata" jest obszerny artykuł o tej właśnie Micrze z 1,2 DIG-S (bo tak się nazywa) Teoretycznie same plusy: 18 KM i 32 Nm więcej (jest teraz 98 KM i 142 Nm). Auto jest bardziej żwawe - szczególnie na 3 pierwszych biegach. Niestety na tym plusy się kończą. Najtańsza,dość ubogo wyposażona wersja Visia z kompresorem zaczyna się od 52 tys a (Tekna) kończy na 62 tys zł. Silnik obliczony teoretycznie na 4,1 l/100 km w rzeczywistości przy spokojnej jeździe spala ponad 6 l. Coś mi się zdaje,że w tym przypadku wylano dziecko z kąpielą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum