z twojego wywodu wynika że Dacia powinna odpowiednio kosztować
Nic podobnego - ja bym się tylko ucieszył, gdyby kosztowała mniej. Natomiast napisałem po prostu, jak jest - i dlaczego.
Fosiarz napisał/a:
założeniem tej marki miała być atrakcyjna cena
No i jest - dla tych, którzy ją wybierają. Bardzo, bardzo nie sądzę, żeby to było jakiekolwiek kupowanie na oślep - raczej wciąż jest to wybór bardziej przemyślany, niż w przypadku innych marek i modeli, właśnie ze względu na wszystkie niedostatki które opisujesz. Bo mimo że zazwyczaj trochę tańsza niż konkurencja, trochę większa, czy trochę bardziej praktyczna - to dalej nie są to przecież małe pieniądze, odpada więc raczej kupowanie kompulsywne.
Jeżeli więc Tobie całokształt, a zwłaszcza cena, nie pasuje - to radzę nie kupować, bo tylko się zawiedziesz niedostatkami (których nie brak), zamiast się cieszyć z plusów dodatnich...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-27, 16:37
mam blokadę skrzyni montowaną przez dilera (Nazaruk Service Lublin) i żadnych problemów z nią nie ma - to odmiana, gdzie gwóźdź się nie wyjmuje tylko lekko wysuwa i zostaje w gnieździe.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 17:32
laisar napisał/a:
Fosiarz napisał/a:
z twojego wywodu wynika że Dacia powinna odpowiednio kosztować
Nic podobnego - ja bym się tylko ucieszył, gdyby kosztowała mniej. Natomiast napisałem po prostu, jak jest - i dlaczego.
Fosiarz napisał/a:
założeniem tej marki miała być atrakcyjna cena
No i jest - dla tych, którzy ją wybierają. Bardzo, bardzo nie sądzę, żeby to było jakiekolwiek kupowanie na oślep - raczej wciąż jest to wybór bardziej przemyślany, niż w przypadku innych marek i modeli, właśnie ze względu na wszystkie niedostatki które opisujesz. Bo mimo że zazwyczaj trochę tańsza niż konkurencja, trochę większa, czy trochę bardziej praktyczna - to dalej nie są to przecież małe pieniądze, odpada więc raczej kupowanie kompulsywne.
Jeżeli więc Tobie całokształt, a zwłaszcza cena, nie pasuje - to radzę nie kupować, bo tylko się zawiedziesz niedostatkami (których nie brak), zamiast się cieszyć z plusów dodatnich...
Nie to nie tak, w pełni zdaję sobie sprawę z mankamentów Dacii ale jestem świadomy też zalet. Chyba najbardziej w Dacii mnie wkurza to że naprawdę niewiele potrzeba by to były naprawdę zarówno dobrze wyposażone jak i bardzo konkurencyjne cenowo samochody. A teraz mam takie odczucie "łyżki dziegciu w beczce miodu". W Dusterze wystarczy by dołożyli trochę mat głuszących + drobne zmiany w wyposażeniu wersji, np. aby już od bazowej wersji można było w opcji osobno dokupić boczne poduszki, elektryczne lusterka i klimę. Po prostu większa możliwość indywidualnego konfigurowania.
Z tym windowaniem ceny to chodzi mi o to że aby kupić np. dość już podstawową w wielu samochodach sprawę jaką są elktr. lusterka trzeba zawsze kupować topową - już drogą wersję.
Nie zrozum mnie źle że tylko krytykuję i wymyślam. Uważam np. że Dacie są bezkonkurencyjne pod względem przestrzeni, zawieszenia i ładowności i choćby pod tym względem właśnie poważnie rozważam ich zakup a przy okazji zarówno MCV jak i Duster są wg mnie po prostu ładnymi z wyglądu samochodami.
Jeździłem dopiero co na testach Clio Grandtour i o mało co sobie zębów nie wybiłem, zawieszenie twarde jak nie wiem co, byłem w szoku że teraz w Renault robią takie twarde, a np. Duster po prostu płynie - rewelacja !
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-27, 17:41
Fosiarz, ale właśnie w tym sedno że dacia czymś musi się różnić od renault, taka polityka koncernu... A wiele brakujących elementów można dołożyć (patent z wycieraczkami,pilot do radia,tempomat, termometr - wszystko już opisane i sprawdzone przez użytkowników)
Mając wybór między ubogo wyposażonym Dusterem a MCVką Laureate wybrałbym MCVkę. Za 52-53kzł widywałem oferty na 1.5dci 90km laureate(mniej wiecej tyle chyba kosztowałby duster ambience+klima i inne opcje?) Oczywiście duster będzie miał benzyniaka 1.6 w tej cenie
np. aby już od bazowej wersji można było w opcji osobno dokupić boczne poduszki, elektryczne lusterka i klimę. Po prostu większa możliwość indywidualnego konfigurowania.
Wystarczy chyba kupić inny model i te elementy znajdą się w aucie. Mocno podejrzewam, że przy wprowadzeniu wielu elementów do konfigurowania, cena końcowa wyszłaby wyżej niż cena modelu z zamontowanymi elementami wyposażenia.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 18:16
Póki co jestem umówiony na jazdę MCV 1.5dci 90KM i umawiam się też na jazdę Dusterem diesel i wtedy zobaczymy co mi bardziej odpowiada.
Benzynowe chyba odpadną ze względu na zużycie paliwa i głośność i charakterystykę.
A co do wyposażenia opcjonalnego to wszystko zależy właśnie od podejścia firmy. Jakby Dacia dorzuciła w opcjach Dustera od najtańszej wersji elektr. lusterka to byłoby super. Może moje wnuki doczekają takich czasów Jakby ktoś przerabiał temat dorobienia elektrycznych lusterek w Dusterze w wersji Ambiance to bardzo proszę o info i jeszcze mam pytanie do tych którzy mają lakiery zwykłe (niemetaliczne), czy w Daciach są dużo delikatniejsze i podatne na uszkodzenia od metalliców ?
Przepraszam, ale mnie wychodzi, że benzyna jest cichsza (silnik).
benzyna 5ty bieg -> 36,84 x 3,75 = 138 km/h -> 72,7 dB
olej n. 5ty bieg -> 39,34 x 2,813 = 110 km/h -> 72,6 dB
zgodnie z tym co napisał kolega Piotrek721015.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 19:05
Trudno powiedzieć, jedno co na papierze a w praktyce może być co innego, wolę sprawdzić i wtedy ocenię. Możliwe że moje ucho przy głośniejszych samochodach bardziej przyswaja odgłosy diesla niż benzyny, kto wie
W sumie to miałem w życiu tylko raz diesla (VW Golfa I-kę) i mimo iż miał tylko 4 biegi i przy 100km/h wył niemiłosiernie to jakoś głowa mnie po dłuższej jeździe nie bolała i ogólnie miło wspominam ten samochód.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-27, 19:39
Fosiarz napisał/a:
Póki co jestem umówiony na jazdę MCV 1.5dci 90KM i umawiam się też na jazdę Dusterem diesel i wtedy zobaczymy co mi bardziej odpowiada.
Tylko, żeby było rzetelnie i obiektywnie to Duster musi być też 90KM bo jak trafisz na 110KM i to jeszcze na 4X4 to nic nie porównasz.
Piszę to bo testowałem (miałem ten fart) praktycznie różne opcje silnikowe i modelowe
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Chyba najbardziej w Dacii mnie wkurza to że naprawdę niewiele potrzeba by to były naprawdę zarówno dobrze wyposażone jak i bardzo konkurencyjne cenowo samochody. A teraz mam takie odczucie "łyżki dziegciu w beczce miodu"
No to witaj w klubie... /: Niestety, złe wieści są takie, że to świadoma i planowa polityka Renault i raczej nieprędko się to zmieni - co najmniej dopóki nie pojawi się jakaś realna konkurencja, a i wtedy nie na pewno, bo sam koncern wydaje się bardzo obawiać o inne własne produkty.
(To samo dotyczy zresztą "windowania cen").
Natomiast chyba jedyna dobra wiadomość jest z kolei taka, że niemal wszystkie niedostatki można stosunkowo prosto i niedużym nakładem pracy przezwyciężyć (: Należy po prostu zapomnieć, jak to jest w innych współczesnych autach, gdzie zmiana żarówki wymaga zalogowania się do Centralnego Komputera Pokładowego przez specjalistyczny Serwisowy Interfejs Diagnostyczny celem Nadania Uprawnień do wykonywanie aplikacji "Reflektor" przez nowe, koniecznie oryginalne i markowe Źródło Światła ZenonBenonMaxPro2000 Hiper Edition Specjal Hi-Tec by [-wycięto-kryporeklamę-]. W daciach jest jak za starych czasów: kabelek, lutownica, wtyczka, śrubokręt...
Pozostaje Ci podjąć męską decyzję - wóz, albo przewóz [;
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-27, 20:36
Fosiarz napisał/a:
O to jak możesz to powiedz jak duża jest różnica w Dusterze między dci 90KM a dci 110KM ?
Dar1962 napisał/a:
20 KM
Dobre
Tak na serio to w silnikach, aż takich dużych różnic nie ma co innego skrzynie (wersji 4X4 jeszcze bardziej).
Ale ty chyba chciałeś się porównywać się z MCV?
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 20:44
Tak porównanie z MCV 1.5 dci 90KM a co do Dustera to najchętniej bym pojeździł 4x2 ale może być z tym problem bo w Warszawie mają wszędzie tylko 4x4 (zarówno diesle jak i benzynowe). Boję się znowu że 4x4 (diesel) będzie miał krócej zestrojone biegi co mi nie do końca odpowiada, pocieszam się tym że to diesel i ogólnie lepiej się "zbiera" od dołu (i przy niższych obrotach).
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-27, 20:56
Fosiarz napisał/a:
Boję się znowu że 4x4 (diesel) będzie miał krócej zestrojone biegi co mi nie do końca odpowiada, pocieszam się tym że to diesel i ogólnie lepiej się "zbiera" od dołu (i przy niższych obrotach).
Dlatego wziąłem 4X2.
Raczej nie uda się tobie pojeździć 110KM 4x2 bo nie mają.
Tak lepiej się zbiera z dołu (większy moment).
Wystarczy chyba kupić inny model i te elementy znajdą się w aucie. Mocno podejrzewam, że przy wprowadzeniu wielu elementów do konfigurowania, cena końcowa wyszłaby wyżej niż cena modelu z zamontowanymi elementami wyposażenia.
przerabiałem to przed podjęciem decyzji o zakupie Dustera, dorzucałem do wersji Ambiance różne dodatki które chciałem mieć i wychodziło ubożej i drożej niż konfiguracja wersji Laureate... pewnie nic się w tym temacie nie zmieniło
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-03-27, 21:13, w całości zmieniany 1 raz
Dar1962 dzięki za info.
Czy ktoś z pozostałych klubowiczów dorzuci coś jeszcze o tej blokadzie skrzyni biegów (jak się sprawuje, czy nie przenika wilgoć przez kanał blokady, nie zacina się itd)?
Sprawa jest taka, że pojutrze(czwartek) idę do dealera, aby zmodyfikować umowę (tak się umówiłem) i potrzebna mi ta wiedza.
Będę musiał wybrać między blokadą skrzyni, a alarmem z uwagi na sumę ubezpieczenia (drugie zabezpieczenie auta).
A gwoli informacji dodam, że ostateczny kolor wybiorę brąz cajou (żeby sprawić przyjemność żonie ) i wersję laureate, mimo że pierwotnie planowałem ambiance.
Przeważyły względy praktyczne, m.in. dzielona kanapa 1/3 - 2/3, której brakuje w moim punto, a którą miałem w skodzie forman i czasem te braki dawały się we znaki (np. przy prozaicznej czynności transportu dużego dywanu, ale nie tylko ), a także fotel kierowcy regulowany na wysokość (ja mam 1,80 m, ale będą też jeździć moja żona i przez pewien czas mama). Poza tym zdecydowanie bardziej odpowiadają mi te felgi ozdobne niż standardowe w ambiance i, jak zauważył Fosiarz, elektrycznie regulowane lusterka, które panie będą sobie stroić do swoich potrzeb, a ja do swoich.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 22:56
dystrykt9 napisał/a:
Dar1962 dzięki za info.
Czy ktoś z pozostałych klubowiczów dorzuci coś jeszcze o tej blokadzie skrzyni biegów (jak się sprawuje, czy nie przenika wilgoć przez kanał blokady, nie zacina się itd)?
Sprawa jest taka, że jutro idę do dealera, aby zmodyfikować umowę (tak się umówiłem) i potrzebna mi ta wiedza.
Będę musiał wybrać między blokadą skrzyni, a alarmem z uwagi na sumę ubezpieczenia (drugie zabezpieczenie auta).
A gwoli informacji dodam, że ostateczny kolor wybiorę brąz cajou (żeby sprawić przyjemność żonie ) i wersję laureate, mimo że pierwotnie planowałem ambiance.
Przeważyły względy praktyczne, m.in. dzielona kanapa 1/3 - 2/3, której brakuje w moim punto, a którą miałem w skodzie forman i czasem te braki dawały się we znaki (np. przy prozaicznej czynności transportu dużego dywanu, ale nie tylko ), a także fotel kierowcy regulowany na wysokość (ja mam 1,80 m, ale będą też jeździć moja żona i przez pewien czas mama). Poza tym zdecydowanie bardziej odpowiadają mi te felgi ozdobne niż standardowe w ambiance i, jak zauważył Fosiarz, elektrycznie regulowane lusterka, które panie będą sobie stroić do swoich potrzeb, a ja do swoich.
Jeśli samochodem jeździ kilka osób o różnym wzroście to elektryczne lusterka wg mnie są nieodzowne bo gimnastykowanie się z ręcznym przestrojeniem prawego jest średnio przyjemne.
Co do felg to możesz się też pokusić o firmowe alufelgi, Dacia ma z tego co widzę dobrą cenę. Jeśli byś się później zdecydował to raczej nie dostaniesz na rynku nowych alufelg 16" w cenie ok. 250zł/szt.
Co do blokady to jeśli tylko pod kątem ubezpieczyciela wybierz najtańszą przez niego akceptowaną. Jeśli do ochrony przed kradzieżą to nie wiem jak w Dacii ale ja w swoim poprzednim Fiaciku miałem Tytana-Dipola i bardzo sobie chwaliłem (nie wiem czy robią wersje dla Dustera). Tylko czy ktoś kradnie Dacie...
Dzieki za dotychczasowy odzew i prosze oczywiscie o wiecej Fosiarz zastanawialem sie nad tymi alusami,ale mysle ze stykna takze te stalowe. I tak musze przekonywac w domu,ze opcje ktore wybieram i dokladam do DD maja sens
A zaczalem historie z wymiana auta od slow "zobacz kochanie,to auto wcale nas tak duzo nie wyniesie, to tylko 40 tys., a jakie fajne i ile ma zalet".
Nad blokada jeszcze mysle. Jesli bedzie, to ta zwykla montowana w ASO,bo jak mieliby ukrasc to i tak nic nie pomoze.
Ja zastanawiam sie nad czyms innym,porownujac blokade kontra alarm.
Taniej wychodzi blokada,ale zawsze trzeba pamietac o jej wlaczeniu,wychodzac z auta.Inaczej w przypadku kradziezy ubezpieczyciel mialby podstawe do odmowy/obnizenia wyplaty odszkodowania.I z tym moglby byc problem,bo ja mam odruch aktywacji zabezpieczen,ale obawiam sie,ze rodzinka moze o tym zapominac.
Alarm (na pilota) zintegrowany z centralnym zamkiem bylby rozwiazaniem takim,jakie mam obecnie w punto,wiec przejscie na takie samo rozwiazanie nie wymagaloby zmiany wyuczonych odruchow.
No nic,na razie jeszcze mysle
Napiszcie prosze jeszcze o tych swoich blokadach,to mi tez pomoze w mysleniu
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 07:26
radziłbym kupić oryginalne aluminiowe felgi Dustera - są bardzo ładne i niezbyt drogie. Ja tak zrobiłem. Zrezygnowałem natomiast z dość kosztownych stylizowanych felg stalowych i jeszcze droższych śrub - kupiłem je w sieci bosch service - niemiecki Alcar
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 07:34, w całości zmieniany 1 raz
radziłbym kupić oryginalne aluminiowe felgi Dustera - są bardzo ładne i niezbyt drogie. Ja tak zrobiłem. Zrezygnowałem natomiast z dość kosztownych stylizowanych felg stalowych i jeszcze droższych śrub - kupiłem je w sieci bosch service - niemiecki Alcar
Dopowiedz mi proszę, bo nie wiem, czy dobrze odczytałem Twój przekaz:
Kupiłeś za ~1000 zł oryginalne alusy DD razem z autem w ASO czy osobne alusy z alcara (za ile)?
Na alcar.pl widziałem, że tam nie ma felg oryginalnych do dustera tylko dopasowane do modelu na podstawie PCD wg producentów (np. DEZENT).
Ja nie kupowałbym osobno stylizowanych felg stalowych, bo one są już w komplecie z wersją laureate.
A w ramach ubezpieczenia - miałem taki sam dylemat (koszt samochodu powyżej 50k) - okazało się, że ubezpieczyciel u dealera wymaga dwóch zabezpieczeń dopiero powyżej 60k - może spróbuj tak?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum