thx laisar..to ze trzeba sie zwrocic do ASO to wiedzialem zanim zalozylem ten temat...wolalem jednak podpyatac na forum czy ktos juz przerabial ten temat...
Dodam jeszcze ze nie dziala mi radio wiec moze to jakis bezpiecznik...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-21, 19:42
pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to mimo wszystko immobiliser
po ogledzinach w ASO okazalo sie ze akumulator...latwo sie rozladowuje i nie najlepiej laduje wiec bezie wymiana...choc to dziwne bo pierwsze co to sprawdzalem czy swiatla swiecily normalnie...dzis zanim oddalem Kermita w rece laweciarza to okazalo sie ze wyzerowal sie licznik przebiegu czesciowego i nie swiecila lampka nad glowa i w baganiku...slabienki ten akumulator skoro po ponad 2 - tygodniach nieuzytkowania sie rozladowal....
Po prostu felerna sztuka, zdarza się - u mnie w rodzinie było coś takiego w suzuki.
No chyba że to alternator - w daciach były chyba ze 2 serie z wadliwymi kołami do paska, przez co jedne strasznie piszczały, a drugie prawie nie ładowały.
Może jeszcze masz gdzieś zwarcie np: radio i rozładowuje Ci akumulator, czasem się zdarza ale to się okaże po wymianie, co gra i buczy.
no wlasnie tego sie boje ze spierniczylem cos w izolacji gdy montujac radio zmienilem konfiguracje kabli tak aby dzialalo bez zaplonu....:/ i problem moze wracac....
Ostatnio zmieniony przez czarli 2012-05-21, 22:38, w całości zmieniany 1 raz
chodzi o radio "zmodyfikowalem" troche okablowanie instalacji radiowej tak, aby dzialalo bez "przekreconego" kluczyka...ale mimo wszystko to i tak nie wyjasnia czemu akumulator nie ladowal sie do konca...bo "intstrukcyjne" podlaczenie radia wiaze sie z brakiem jego zailania w chwili braku zaplonu...
Ostatnio zmieniony przez czarli 2012-05-21, 22:57, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli masz przycisk w radiu a nie przełącznik to radio jest na czuwaniu. W związku z tym może rozładować aku przez dwa tygodnie jak coś źle podłączyłeś.
Może np. być włączone cały czas zasilanie wzmacniacza, a to już trochę większy prąd niż tylko czuwanie.
Pomimo wszystko nie chce mi się w to wierzyć chyba, że.
Jak aku dostał zwarcia w jednej celce to go będziesz miał ciężko doładować czyt. praktycznie niemożliwe. Przerabiałem to w warbusiu. Wszystko działało ale było mało żeby zakręcić rozrusznikiem.
Odłącz aku, wepnij amperomierz między +, a klemę i sprawdź jaki prąd płynie. Potem odłącz radio i sprawdź ponownie. Będziesz wiedział czy jest to wina źle podłączonego radia jeżeli różnica wskazań będzie znacząca.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-23, 21:15
Cytat:
Odłącz aku, wepnij amperomierz między +, a klemę i sprawdź jaki prąd płynie. Potem odłącz radio i sprawdź ponownie. Będziesz wiedział czy jest to wina źle podłączonego radia jeżeli różnica wskazań będzie znacząca.
dokładnie sposób prosty jak budowa cepa a wszystko wyjaśni
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Odłącz aku, wepnij amperomierz między +, a klemę i sprawdź jaki prąd płynie. Potem odłącz radio i sprawdź ponownie. Będziesz wiedział czy jest to wina źle podłączonego radia jeżeli różnica wskazań będzie znacząca.
tak wlasnie zrobilismy w ASO i okazuje sie ze natezenie pradu w obu przypadkach jest niemal identyczne...Prawie na pewno przekonany jestem ze po wymianie aku wszystko bedzie ok :)
dodam tylko ze po wymianie aku doszlo do dziwnej sytuacji: w radiu nie dziala wylacznik on/off i musze sciagac panel aby je wylaczyc, ale pewnie to wina "chwilowego braku zasilania" i przeprogramowania odbiornika...niemniej troche dziwi mnie to
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum