Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-20, 16:39   

podepchnij troche auto do przodu i spróbuj zapalić ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-20, 17:01   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6830

(Zwracam uwagę na występowanie słówka "lub", różnicującego opis właśnie od rodzaju paliwa).
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-20, 18:34   

thx laisar..to ze trzeba sie zwrocic do ASO to wiedzialem zanim zalozylem ten temat...wolalem jednak podpyatac na forum czy ktos juz przerabial ten temat...
Dodam jeszcze ze nie dziala mi radio wiec moze to jakis bezpiecznik...
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-05-20, 19:45   

czarli napisał/a:
wiec moze to jakis bezpiecznik...

Sprawdź te bezpieczniki, może nie będziesz musiał auta do serwisu posyłać.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-21, 19:42   

pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to mimo wszystko immobiliser
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-21, 22:23   

po ogledzinach w ASO okazalo sie ze akumulator...latwo sie rozladowuje i nie najlepiej laduje wiec bezie wymiana...choc to dziwne bo pierwsze co to sprawdzalem czy swiatla swiecily normalnie...dzis zanim oddalem Kermita w rece laweciarza to okazalo sie ze wyzerowal sie licznik przebiegu czesciowego i nie swiecila lampka nad glowa i w baganiku...slabienki ten akumulator skoro po ponad 2 - tygodniach nieuzytkowania sie rozladowal....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-21, 22:29   

Po prostu felerna sztuka, zdarza się - u mnie w rodzinie było coś takiego w suzuki.

No chyba że to alternator - w daciach były chyba ze 2 serie z wadliwymi kołami do paska, przez co jedne strasznie piszczały, a drugie prawie nie ładowały.

"Pochwal" się potem co się okazało...
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-05-21, 22:34   

Może jeszcze masz gdzieś zwarcie np: radio i rozładowuje Ci akumulator, czasem się zdarza ale to się okaże po wymianie, co gra i buczy.
_________________
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-21, 22:35   

laisar napisał/a:

No chyba że to alternator
.
raczej nie skoro w ASO ladowali prostownikiem i nie mogli doladowac

laisar napisał/a:
"Pochwal" się potem co się okazało...

oczywiscie nie omieszkam :)
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-21, 22:37   

monopios napisał/a:
Może jeszcze masz gdzieś zwarcie np: radio i rozładowuje Ci akumulator, czasem się zdarza ale to się okaże po wymianie, co gra i buczy.

no wlasnie tego sie boje ze spierniczylem cos w izolacji gdy montujac radio zmienilem konfiguracje kabli tak aby dzialalo bez zaplonu....:/ i problem moze wracac....
Ostatnio zmieniony przez czarli 2012-05-21, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-05-21, 22:42   

No to musisz sprawdzić te kable w jakim stanie są.
czarli napisał/a:
aby dzialalo bez zaplonu

Przecież działa bez zapłonu, no chyba że czegoś nie kumam :-/
_________________
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-21, 22:55   

chodzi o radio "zmodyfikowalem" troche okablowanie instalacji radiowej tak, aby dzialalo bez "przekreconego" kluczyka...ale mimo wszystko to i tak nie wyjasnia czemu akumulator nie ladowal sie do konca...bo "intstrukcyjne" podlaczenie radia wiaze sie z brakiem jego zailania w chwili braku zaplonu...
Ostatnio zmieniony przez czarli 2012-05-21, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-05-21, 23:10   

czarli napisał/a:
aby dzialalo bez "przekreconego" kluczyka

Działa, wystarczy przycisk radia nacisnąć.
czarli napisał/a:
bo "intstrukcyjne" podlaczenie radia wiaze sie z brakiem jego zailania w chwili braku zaplonu...

Chodzi Ci o wyłączanie się radia przy gaszeniu silnika :?:
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7424
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-22, 05:13   

Jeżeli masz przycisk w radiu a nie przełącznik to radio jest na czuwaniu. W związku z tym może rozładować aku przez dwa tygodnie jak coś źle podłączyłeś.
Może np. być włączone cały czas zasilanie wzmacniacza, a to już trochę większy prąd niż tylko czuwanie.
Pomimo wszystko nie chce mi się w to wierzyć chyba, że.

Jak aku dostał zwarcia w jednej celce to go będziesz miał ciężko doładować czyt. praktycznie niemożliwe. Przerabiałem to w warbusiu. Wszystko działało ale było mało żeby zakręcić rozrusznikiem.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-05-22, 09:13   

Domorosłe przeróbki instalacji radiowej zawsze wiążą się z ryzykiem uszkodzenia akumulatora :oops:
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-23, 19:25   

Skonczylo sie wymiana aku - doladowywal sie tylko do 480A pradu rozruchowego...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-23, 19:51   

czy zdiagnozowano przyczynę?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-23, 19:53   

czarli napisał/a:
Skonczylo sie wymiana aku - doladowywal sie tylko do 480A pradu rozruchowego...

Coś czuję, że awaria szybko wróci.
_________________

 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-23, 19:55   

jackthenight napisał/a:

Coś czuję, że awaria szybko wróci.


jackthenight Obys nie wykrakal...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7424
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-23, 20:44   

Mała sugestia.

Odłącz aku, wepnij amperomierz między +, a klemę i sprawdź jaki prąd płynie. Potem odłącz radio i sprawdź ponownie. Będziesz wiedział czy jest to wina źle podłączonego radia jeżeli różnica wskazań będzie znacząca.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-23, 21:15   

Cytat:

Odłącz aku, wepnij amperomierz między +, a klemę i sprawdź jaki prąd płynie. Potem odłącz radio i sprawdź ponownie. Będziesz wiedział czy jest to wina źle podłączonego radia jeżeli różnica wskazań będzie znacząca.


dokładnie sposób prosty jak budowa cepa a wszystko wyjaśni ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3495
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-05-24, 05:37   

A nie prościej zmierzyć pobór prądu przez samo radio na jego plusie :?: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7424
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-24, 06:42   

eplus napisał/a:
A nie prościej zmierzyć pobór prądu przez samo radio na jego plusie :?: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Nie. Bo ci to nic nie da. Będziesz wiedział ile pobiera samo radio.

I co dalej z tym zrobisz? Może się czegoś nauczę. ;-)

Na zasilaniu radia masz obecnie dwa "+" podawane, a nawet się zdarza 3.
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-24, 12:37   

Marek1603 napisał/a:


Odłącz aku, wepnij amperomierz między +, a klemę i sprawdź jaki prąd płynie. Potem odłącz radio i sprawdź ponownie. Będziesz wiedział czy jest to wina źle podłączonego radia jeżeli różnica wskazań będzie znacząca.

tak wlasnie zrobilismy w ASO i okazuje sie ze natezenie pradu w obu przypadkach jest niemal identyczne...Prawie na pewno przekonany jestem ze po wymianie aku wszystko bedzie ok :)
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-24, 14:48   

dodam tylko ze po wymianie aku doszlo do dziwnej sytuacji: w radiu nie dziala wylacznik on/off i musze sciagac panel aby je wylaczyc, ale pewnie to wina "chwilowego braku zasilania" i przeprogramowania odbiornika...niemniej troche dziwi mnie to :-/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne