Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-05-24, 15:45   

czarli napisał/a:
dodam tylko ze po wymianie aku doszlo do dziwnej sytuacji: w radiu nie dziala wylacznik on/off i musze sciagac panel aby je wylaczyc, ale pewnie to wina "chwilowego braku zasilania" i przeprogramowania odbiornika...niemniej troche dziwi mnie to :-/

Bo Ci ktoś wyłamał popychaczyk w przcisku on/off na przednim panelu.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-05-24, 16:45   

Mam inne auto niż Dacia, ale u mnie przy

-alarmie na czuwaniu
-centralnym no-name na czuwaniu
-radio JVC podpięte na stałe (pamięć i zasilanie)

Auto w tym stanie pobiera około 10 mA.

Jeśli masz radio, w którym po wyłączeniu ciągle świeci ekran (minimalnie) i podświetla po wyłączeniu zegar - to też daje się akumulatorowi we znaki.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7421
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-24, 18:56   

robo1973 napisał/a:
czarli napisał/a:
dodam tylko ze po wymianie aku doszlo do dziwnej sytuacji: w radiu nie dziala wylacznik on/off i musze sciagac panel aby je wylaczyc, ale pewnie to wina "chwilowego braku zasilania" i przeprogramowania odbiornika...niemniej troche dziwi mnie to :-/

Bo Ci ktoś wyłamał popychaczyk w przcisku on/off na przednim panelu.


A może ktoś specjalnie go wyłamał bo właśnie był powodem załączonego radia po zgaszeniu auta. :?:
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-24, 19:18   

skaktus napisał/a:
Mam inne auto niż Dacia, ale u mnie przy

-alarmie na czuwaniu
-centralnym no-name na czuwaniu
-radio JVC podpięte na stałe (pamięć i zasilanie)

Auto w tym stanie pobiera około 10 mA.

Jeśli masz radio, w którym po wyłączeniu ciągle świeci ekran (minimalnie) i podświetla po wyłączeniu zegar - to też daje się akumulatorowi we znaki.

a mnie 6mA (moj Duster bez alarmu)
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-24, 19:26   

Marek1603 napisał/a:
robo1973 napisał/a:
czarli napisał/a:
dodam tylko ze po wymianie aku doszlo do dziwnej sytuacji: w radiu nie dziala wylacznik on/off i musze sciagac panel aby je wylaczyc, ale pewnie to wina "chwilowego braku zasilania" i przeprogramowania odbiornika...niemniej troche dziwi mnie to :-/

Bo Ci ktoś wyłamał popychaczyk w przcisku on/off na przednim panelu.


A może ktoś specjalnie go wyłamał bo właśnie był powodem załączonego radia po zgaszeniu auta. :?:


Musze wszystko teraz na weekendzie dokladnie sprawdzic, ale wylacznik jest takze przyciskiem do zmiany zrodla odtwarzania, ktory dziala bez zarzutu (krotkie przytrzymanie oznacza zmiane Tuner/AUX/USB; a dlugie wylaczenie radia). Teraz jak przytrzymam dluzej to sie nie wylacza ale na wyswietlaczu pojawia sie tekst powitalny "demo pioneer", wiec wyciagam panel aby je wylaczyc
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7421
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-24, 20:31   

No to dziwne. :?:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3491
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-05-24, 21:08   

Marek1603 napisał/a:
Będziesz wiedział czy jest to wina źle podłączonego radia jeżeli różnica wskazań będzie znacząca.

Uczył Marcin Marcina.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-05-25, 07:07   

Chyba radio do reklamacji trzeba oddać
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-25, 10:07   

czarli pod panelem na radiu masz ukryty przycisk RESET.
Naciśnij go spinaczem lub igłą na kilka sekund - powinno być słychać charakterystyczny hałas pracującego napędu CD.
Po tym radio przywróci ustawienia fabryczne domyślne.

I w Pionieerach aby wyłączyć radio trzeba przycisnąć i przytrzymać na sekundę lub dwie przycisk SCR/OFF
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-05-25, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2012-05-25, 13:40   

jackthenight napisał/a:

I w Pionieerach aby wyłączyć radio trzeba przycisnąć i przytrzymać na sekundę lub dwie przycisk SCR/OFF

to akurat doskonale wiem ;)
thx wszytkim za zainteresownie i rady...jutro poswiecam czas dla radia i Kermita :)
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 308
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-08-29, 21:54   problem z odpalanie 1,4 z LPG

Dzisiaj moja połowa zakomunikowała mi, że odpalała daćkę na kilka razy. Na zimnym a potem na ciepłym silniku. Dodała, że od jakiegoś czasu zaczelo się to pojawiać.
Niestety w moich rekach daćka za każdym razem odpalała bez zarzutu...
Jutro biore ją do pracy, może coś wyjdzie rano...
Jestem ciekaw, cóż to może być?
Macie jakieś pomysły Panowie i Panie :) ?

(Ma najechane 126kkm z czego w gazie od 86kkm. Serwis co 15kkm (gwarancja BRC)
Pozdro!
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-29, 22:01   

może "jakość" LPG, czy przed wystąpieniem problemu "drakulka" była tankowana"?
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 308
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-08-29, 22:14   

odpala zawsze na benzynie, tankowanie zawsze na orlenie po spadnięciu do polowy zbiornika...
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 308
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-08-29, 22:16   

chodziło mi o benzynę, bo gaz wyjażdzany prawie do końca
_________________

 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-08-30, 19:17   

u mnie podobny problem pojawił się po 3 latach, dacka na początku zapalała normalnie potem miała czasem himery ale z czasem nie dało się jej już odpalić.
Diagnoza czujnik położenia wału. Dzisiaj ma prawie 7 lat i nie doświadczyłem problemów z zapalaniem. Warto się temu przyjżeć, moze być to samo albo i coś innego, ale dobre rady zawsze w cenie. :-)
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2012-08-31, 11:55   

Witam, przyłączę się do tematu.
Mój Logan 1,6 z LPG od jakiegoś roku przestał odpalać od tzw. draśnięcia. Teraz musi troszkę pokręcić zanim załapie i trzeba lekko nacisnąć pedał gazu.
Poza tym zdarzyło się 2 razy przez wakacje, że załapał po kręceniu, które trwało łącznie koło minuty (w seriach).
Czy to może być sprawka czujnika położenia wału? Jaki koszt jest takiej naprawy?

Pozdrawiam
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-31, 12:01   

Może być to czujnik wału.
Wyciągnąć i oczyścić go zgodnie z przedstawionym filmem :
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-08-31, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 308
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-09-05, 18:19   

jako, że jesteśmy na wakacjach to od ponad tygodnia ja odpalam dackę i....
zero problemów!
jedyna różnica, to ta, ze ja wkładam kluczyk dziurką do go góry (po przekęrecniu jest na dole) a żona odwrotnie... i tak to sobie tłumacze, że może kluczyk już się rozmagnesowuje :)
aaaaaaaaaa.....
przed wyjazdem podociskałem wszystkie kostki, czujniki pod maską i kable WN.
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-05, 19:21   

piotrek400 napisał/a:
ja wkładam kluczyk dziurką do go góry (po przekęrecniu jest na dole) a żona odwrotnie

posadź żonę za kółkiem i niech odpali Twoja metodą, jak zadziała to znaczy, że masz rację... :-P (udanego urlopu... :lol: )
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2012-09-06, 12:21   

Cytat:
Wyciągnąć i oczyścić go zgodnie z przedstawionym filmem :

Wyciągnąłem i wyczyściłem. Odpalać "od draśnięcia" nie zaczął, ale cieszyłbym się, gdyby nie było już kręcenia przez minutę, bo takie zjawisko powoduje u mnie duże oczy :shock: i wizję holowania mojej strzały, a to źle by wyglądało :evil:

Wracają do tematu gaśnięcia na zimnym, to może warto zainteresować się silniczkiem krokowym ?
Ostatnio zmieniony przez infos 2012-09-06, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-09-08, 06:24   

Mój tak gasł na zimnym i szlak mnie trafia że wcześniej nie dałem wyregulować zaworów, były za ciasne. Teraz jak reką odjął, nie gaśnie obroty nie falują silnik chodzi milutko nie drży, przestało trzepać tłumikiem, przestało śmierdzieć paliwem, już więcej nie zapalił się "check engine", nawet zniknął mi objaw terkotania, gdzie dałbym sobie rękę odciąć że siada łożysko oporowe. Teraz nie żadnych z tych objawów, jestem po prostu, prze szczęśliwy, wreszcie mogę spokojnie odpalić auto i śmigać nie martwiąc się że jak jest zimny to zgasnie po zrzuceniu na luz.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-09-16, 16:53   

Z tym odpalaniem to podobno trzeba przed zgaszeniem DD przyłączyć na benzynę i dopiero po chwili zgasić i będzie ok. Tak przynajmniej twierdzą a ASO.
Natomiast mam od czasu do czasu inną przypadłość. Jadę na gazie a tu nagle pi pi sygnalizuje że brak gazu ( choć w butli jest ) i przełącza się na benzynę. Muszę wyłączyć silnik i włączyć jeszcze raz stacyjkę ,zęby dalej normalnie odpalił i jechała gazie. Czy ktoś ma coś takiego. Może jakieś błędy się pojawiają w sterowniku gazowym?
Pozdrawiam !!!
 
wojtas 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 8V
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-09-16, 17:25   

Miałem to samo w innym aucie, jak chciałem wyprzedzić i wbiłem pedał w podłogę to przełączało się na bp.Podjechałem do gazownika i on przestawił ustawienia gazowe (nie chcę skłamać ale chodziło o jakieś podciśnienie w parowniku). Druga sprawa to może zawalone filtry masz?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-16, 20:01   

robo1973 napisał/a:
podobno trzeba przed zgaszeniem DD przyłączyć na benzynę i dopiero po chwili zgasić i będzie ok

od kilkunastu miesięcy jeżdżę na LPG i nigdy tak nie robię (bez względu na porę roku) i problemu nie ma, silnik zawsze jest "odpalany" na benzynie z tego wniosek, że samoczynnie przy "gaszeniu" jest przełączany na zasilanie benzyną... gdyby był taki wymóg to "gazownik" pewnie by to zalecił, dotychczas za mną dwa przeglądy gwarancyjne instalacji LPG i nikt nigdy o tym nie wspomniał... (no chyba, że to zależy od typu instalacji)
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-09-16, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2012-09-17, 09:20   

Odnośnie sygnalizacji braku gazu podczas jazdy, to dodam, że miałem taki przypadek bez wciskania pedału w podłogę, przy "normalnej" jeździe. Zakończyło się to wymianą czujnika gazu, który pomimo pełnej butli nie widział gazu. Podobno była wadliwa seria tych czujników, a mój i tak wytrzymał sporo, bo ponad 100k km.
Teraz czekam na regulację zaworów, a wszyscy, którzy o tym słyszą dziwią się: przecież masz hydroregulację !?!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne