Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy - jaki silnik wybrać?
Autor Wiadomość
Axia 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 09 Sie 2012
Posty: 176
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 12:34   

To prawda. Jeśli jednak komuś to nie robi różnicy warto spojrzeć nba wszystkie aspekty.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-11-06, 12:48   

Axia napisał/a:
Trzeba jednak pamiętać ze kilkulnie auto z gazem jest praktycznie niesprzedawalne. Diesel poki co sprzedaje się jednak najlepiej. Do tego kiedy tafi się dalsza wyprawa koszty nie przerażają. Mamy w domu dwa diesle i dwa benzyniaki i w trasę zawsze ruszamy dieslem. Różnica w cenie zaś nie jest tragicznie duża, także wybór kolejnego auta po przemyśleniach padł na diesla.


To fakt i też trzeba to wziąć pod uwagę, że lpg przy odsprzedaży może być tylko balastem, ale wcale nie musi, bo żyjąc w naszym kraju nie możemy być pewni, że za te np. 5 lat lpg nie zostanie obłożone jakimś podatkiem i straci na atrakcyjności, jako tanie paliwo, to samo się tyczy relacji ceny diesla/benzyny. Mówimy tu przecież o horyzoncie czasowym cirka 10 lat. 10 lat temu nikomu się chyba w PL nie śniło, że cena ON zrówna się niemalże z etyliną 95. Poza tym odsprzedając auto około 10-letnie myślę, że o atrakcyjności oferty będzie decydował stan techniczny konkretnego egzemplarza. trendy i popyt rynkowy się zmienia z czasem, jeszcze 5-10 lat wstecz był bum na diesle, a od roku Polacy odchodzą od diesli zarówno w salonach, jak i na rynku wtórnym i jaki będzie popyt na dany typ silnika za 10 lat ciężko wyczuć-więc nie powinno to być chyba akurat najważniejszym kryterium przy wyborze auta. Z resztą gdyby tak się zastanawiać nad utratą wartości auta przy odsprzedaży, to wyszłoby nam, że nie warto kupować nowego. Zrobiła mi się taka mała off-topic'wa dygresja, bo chyba przy tak niskich zakładanych przebiegach, to nie ma się co zastanawiać nawet nad ekonomiką takiego, czy innego paliwa, przy takich różnicach w cenie zakupu.
EDIT: zawsze warto rozważać wszelkie za i przeciw przy zakupie auta, nawet te z pozoru nie istotne. :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-11-06, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Axia 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 09 Sie 2012
Posty: 176
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 12:53   

Poza tym mam wrażenie że powtarzamy poruszony już na forum wątek. :mrgreen:
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-06, 12:53   

Axia napisał/a:
kilkulnie auto z gazem jest praktycznie niesprzedawalne
co za problem wymontować :?: :-)

zresztą auto kupuję dla siebie, a nie dla przyszłego właściciela

jakby tak było, to na pewno bym Dacii nie kupił :-P
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-11-06, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-06, 13:37   

Axia napisał/a:
Trzeba jednak pamiętać ze kilkulnie auto z gazem jest praktycznie niesprzedawalne. Diesel poki co sprzedaje się jednak najlepiej...


Moze w Warszawie jest jakis inny rynek samochodowy :)

Moze kilkunastoletnie, tu bym sie zgodzil, ale kilkuletnie? Niby dlaczego?

q
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-11-06, 13:46   

Axia napisał/a:
Trzeba jednak pamiętać ze kilkulnie auto z gazem jest praktycznie niesprzedawalne


Pierwsze slysze :)
Wszystkie auta ktore mialem kupowalem bez LPG a potem zakladalem i sprzedawalem bez problemu. Wiec albo ktos nie umie sprzedac swojego samochodu albo cos nie tak bylo z tym LPG :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-06, 18:51   

jeśli auto ma założoną porządną (i porządnie) instalację LPG a ta instalacja jest uczciwie serwisowana, to nie będzie problemem a raczej atutem przy zbyciu takiego pojazdu. Inna sprawa, że planując sprzedaż auta dotychczasowy jego właściciel często odpuszcza sobie czynności serwisowe. Gdybym kupował używanego benzyniaka - wołałbym mimo wszystko auto bez gazu - a potem ewentualnie zleciłbym montaż. Tak jest po prostu bezpieczniej, bo nie kupujemy kota w worku
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-11-06, 18:58   

Co do niższych kosztów eksploatacji diesla na trasie, zgoda, ale czy to się faktycznie zwróci? Liczmy, że pali 2 litry mniej. Przy przebiegach rzędu 7 tys. rocznie, oszczędzamy co roku ciut ponad 800zł (przy dzisiejszych stawkach). Biorąc pod uwagę, że diesel kosztuje 8000 zł więcej (a 110 KM aż 11 500zł więcej), to ledwo wyjdzie na zero po tych 10 latach, na styk. A teraz policzmy, że droższe przeglądy, części, że filtr cząstek stałych, że wtryski, turbina itd. i ekonomicznie nie ma to absolutnie żadnego uzasadnienia.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-06, 19:46   

Axia napisał/a:
Różnica w cenie zaś nie jest tragicznie duża, także wybór kolejnego auta po przemyśleniach padł na diesla....

różnica w okolicach (+/-) 20% wartości (w zależności od konfiguracji) samochodu (inwestycji :-P :mrgreen: ) to nie jest mało... :-(
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-06, 21:13   

dlaczego diesla odradzają tylko błaściciele benzyn ?? może by jakiś dieslowiec odradził diesla ... przynajmniej będzie w temacie :mrgreen:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-11-06, 21:35   

kakus napisał/a:
może by jakiś dieslowiec odradził diesla

Ja odradzam diesla :D Przy rocznych przebiegach rzędu 8 tys. km nie warto tracić samochodu na rzecz autobusu :D (i jeszcze bulić za to ciężkie pieniądze).
No ale fakt faktem, że jednak 1.6 16V byłoby lepsze, szczególnie na jazdy z pasażerami - chociaż wszystko zależy od zapotrzebowania na moc. 84KM to też nie tak mało jak na całkiem lekki samochód.
 
BMH 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5 DCI 107
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 82
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-06, 21:41   

Odradzam 1,6 przecież to traktor będzie,mam taki w loganie i niestety panowie piszcie co chcecie wyprzedzanie 3 bieg i dalej piszcie że to będzie palić 7-8 litrów :mrgreen: pranie mózgu urzadzacie
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-11-06, 22:20   

moj 1,6 pali 7,65 (średnia z dziesięciu tankowań)

miasto, tylko krótkie trasy do 3 km

stosuje ecodriving

można jeździć oszczędnie i dynamicznie, ale o tego potrzeba glowy i SPRAWNEGO!!! auta. (filtry, olej - szczególnie zimą, opony - ciśnienie)
paliwo tez ma znaczenie
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-06, 22:37   

kakus napisał/a:
dlaczego diesla odradzają tylko błaściciele benzyn ?? może by jakiś dieslowiec odradził diesla ... przynajmniej będzie w temacie :mrgreen:

niekoniecznie odradzają, co najwyżej polemizują z niektórymi argumentami...
 
grekol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-06, 22:56   

panar, przy Twoich przebiegach benzyna. Diesel Ci się nie zwróci, a dodatkowo przy użytkowaniu na krótkich trasach, niedogrzanym silniku i planowanym okresie użytkowania to jakaś kosztowna usterka jest bardzo prawdopodobna. Turbina, pompa, wtryski - to w nowoczesnych dieslach kosztowna sprawa.
Nie jestem przeciwnikiem diesli. Sam w firmie wykorzystuje taki silnik, ale z pompą starszego typu, co bym nie wlał to i tak spali, a jak coś niedomaga, to naprawy są tanie.
Poczytaj trochę forum i zobacz jaka za przeproszeniem sraczka jest przy tankowaniu nowego diesla. A to na jednej stacji tankuję, a to tankuję tylko super hiper paliwo w najwyższej cenie, itd. Jest tu też paru kolegów, którym poleciały wtryski...
Pomijając konkretne marki, trochę chore mi się wydaje żeby przy każdym tankowaniu czuć niepokój czy czasem paliwo nie jest chrzczone i czy nie będzie mnie to kosztować pare tysi.
Podsumowując, jeśli nie śmigasz dużo w trasy, ale takie trasy że dziś poznań, jutro warszawa, po jutrze białystok, jeśli nie wozisz notorycznie dużych ładunków, jeżeli nie masz do tego firmy i nie odliczasz VATu, to benzyna. Ten samochód nie jest ciężki, moc nie jest duża, ale moment jak na benzynę nie jest mały. Do normalnej jazdy wystarczy. Koledzy, tak naprawdę ilu z was na co dzień spina się na światłach i sprawdza, czy rzeczywiście fabryczne 10, 12 czy 14 s. do sety to prawda i ilu z was tą setkę w mieście i w korkach osiąga?
Diesel, szczególnie ten mocniejszy ma fajne osiągi. Jeśli zależy Ci bardziej na nich i liczysz się z tym, że może (nie musi) przytrafić się naprawa za parę tysięcy (wtrysków na gwarancji raczej nie zrobisz), to możesz rozważyć diesla. W mojej ocenie oszczędności przy nowoczesnych dieslach to sprawa mocno dyskusyjna (pomijam auta dostawcze) i o wyborze typu napędu raczej decydują upodobania i przekonania.
_________________
www.veraco.pl
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 23:26   

Marmach napisał/a:
kakus napisał/a:
może by jakiś dieslowiec odradził diesla

Ja odradzam diesla :D Przy rocznych przebiegach rzędu 8 tys. km nie warto tracić samochodu na rzecz autobusu :D (i jeszcze bulić za to ciężkie pieniądze).
No ale fakt faktem, że jednak 1.6 16V byłoby lepsze, szczególnie na jazdy z pasażerami - chociaż wszystko zależy od zapotrzebowania na moc. 84KM to też nie tak mało jak na całkiem lekki samochód.


Generalnie czesci ludzi nie zaleca benzyny 1.6 8 V jako mułowatego napedu do Lodgy. Diesel sie opłaca - przy odpowiednim przebiegu. Ja przez przypadek kupilem diesla. Nie bylo ofert z benzynka. Jednak kupilem uzywke, tu cena sie troszke zrownuje.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-06, 23:50   

kurcze ... chyba nie usnę ze zmartwienia jaki mam awaryjny silnik :-? ... i po co ja czytałem ten wątek ???? ;-)
 
panar 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Felicia
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 23:52   

grekol napisał/a:
Podsumowując, jeśli nie śmigasz dużo w trasy, ale takie trasy że dziś poznań, jutro warszawa, po jutrze białystok, jeśli nie wozisz notorycznie dużych ładunków, jeżeli nie masz do tego firmy i nie odliczasz VATu, to benzyna.


Dłuższe trasy to 2-3 razy w roku na jakiś urlop. Częściej na weekendy ok. 300-400km w obydwie strony. VAT-u, niestety, nie odliczę.

grekol napisał/a:
Do normalnej jazdy wystarczy. Koledzy, tak naprawdę ilu z was na co dzień spina się na światłach i sprawdza, czy rzeczywiście fabryczne 10, 12 czy 14 s. do sety to prawda i ilu z was tą setkę w mieście i w korkach osiąga?


Wydaje mi się, że jeżdżę normalnie :-)
A jeśli setkę osiągnę np. w 18 sek. (zamiast, dajmy na to, w 12) to nie jest to dla mnie jakimś wielkim problemem.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-06, 23:57   

miałem podobny problem przed zakupem .... dopoki sie nie przejechałem obydwoma jednostkami napędowymi ..... zrób to samo a wybierzesz .... :mrgreen: jedynie słuszny napęd :lol:
Ostatnio zmieniony przez kakus 2012-11-06, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-11-07, 00:02   

panar napisał/a:
A jeśli setkę osiągnę np. w 18 sek. (zamiast, dajmy na to, w 12) to nie jest to dla mnie jakimś wielkim problemem.

Przyspieszenie do 100kmh to naprawdę jest kwestia czysto marketingowa, liczy się wyłącznie elastyczność silnika.

1.5dCi w większości przypadków 13-16s do setki, co jest takim samym, albo gorszym wynikiem, niż benzyna... ale co to kogo obchodzi, skoro wyprzedza się najsprawniej dieslem?

Także jedynym argumentem za dieslem w kontekście tej dyskusji jest bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Jak nie ma pośpiechu i wyprzedzania, to nie ma co brać diesla ;)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-11-07, 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-07, 03:28   

BMH napisał/a:
Odradzam 1,6 przecież to traktor będzie

To Twoje zdanie - masz do niego prawo, ale ja uważam inaczej. No i co teraz...?


Cytat:
wyprzedzanie 3 bieg

Zależy kiedy - czasem faktycznie 3, ale czasem 4, a czasem i 5...

Natomiast 3 wcale nie jest czymś złym - po to właśnie są biegi, żeby ich używać.


Cytat:
piszcie że to będzie palić 7-8 litrów

Ba - czasem nawet bliżej 6. No a czasem powyżej 9... Zależy jak i gdzie się jeździ.


Cytat:
pranie mózgu urzadzacie

Nie, po prostu każdy przedstawia swoje własne zdanie - bo, niespodzianka!, różne osoby mogą je mieć różne. Serio-serio.

Dlatego jedyna słuszna i obiektywna konkluzja dla kol. panara - oraz wszystkich innych w podobnej sytuacji - jest taka: odbyć jazdę testową i wtedy wybrać [:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-07, 03:52   

logicznym by również było ( i uczciwiej) .... jakby benzynowcy wypowiadali sie na temat silników benzynowych a dieslowcy na temat silników diesla ..... bo jak narazie to najwięcej do powiedzenia o dieslach mają benzynowcy :lol: .... zamiast krytykować jednostki obce ...... niech mówią o zaletach tego czym jeżdżą :-| ...... lub o ich wadach :-P
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-07, 07:47   

kolego Laisar ... jak można mieć różne zdania na temat spalania .... to są fakty .... 3TM dotyczy także spalania . te auta są wszystkie identyczne i palą tyle samo ..... różna technika jazdy i warunki jazdy dają różnicę .... więc lepiej pisać JA SPALAM TYLE I TYLE niż MOJE AUTO PALI TYLE I TYLE

Często pewne braki w daciach tłumaczycie że jest to budżetowa marka .... więc zdajecie sobie sprawę że tańsze jest gorsze ..... dlaczego więc nie stosujecie tej zasady do oceny napędu ??

Wyśmiewacie także często tzw. obiegowe opinie że :a to stare niemieckie auto to gorsze, a że diesel to lepszy, a to że lepiej wyprzedza itd .................... a skąd się biorą te opinie ..... z komiksów ....... NIE .... z życia i doświadczenia innych ludzi ..... ja je akurat cenie.
pewnie jak chcecie kupić coś na necie to szukacie opinii o produkcie ..... i wtedy jest OK ....
Zobaczymy jak będą jeździć i wyglądać nasze daćki za 10 lat :-P

moją daćkę najbardziej kocham za to że jest tylko moja od samego początku (z salonu) i to jest plus który zasłania mi wszystkie jej minusy....... Miłość jest ślepa :lol:

kończą przynudzanie .... ja moim autem spalam tak jak jeżdżę ( 2km , zima) 6,5 max .......... z silnikiem 1,6 ( 2km, zima) 10 min

miłego dnia panowie ... widzę że też kochacie swoje daćki ... bo też jesteście ślepi na jej "urodę"
Ostatnio zmieniony przez kakus 2012-11-07, 08:04, w całości zmieniany 5 razy  
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-11-07, 08:29   

Ja również byłem niezdecydowany przed zakupem czy dizel czy benzyna oba maja plusy i minusy. Zdecydowalem sie na dizla po jeździe testowej . I nie ważne ze robie 10-15tyś rocznie . wedłóg mnie żeby benzyna sie opłacała trzeba montować gaz a ja mam złe doswiadczenia z tymi instalacjami. To mój pierwszy dizel i na razie jest ok. spalanie 4,5-5l/100km. w zalezności jakie są proporcje miasto /trasa . Co do awaryjności to jeśli nie ma jakiejs wady fabrycznej to jak sie dba tak sie ma :-D . A jeśli juz cos padnie to teraz regeneracja wtrysków czy pompy to już nie sa tak strasze pieniądze. Są niektóre marki czy modele aut zwłaszcza japonczyki które mogą szarpnac po kieszeni ale nie wydaje mi sie zeby taki popularny silnik jak 1,5 był strasznie kosztowny.
Jeśli nie jeździ tym autkiem szalony malolat :mrgreen: który kręci kołami przy kazdym ruszaniu i nie kręci bączków przed dyskoteka to taki samochodzik z dizlem powinien jeździć i jeździc , jeździc i jeździć ........... aż sie zepsuje :mrgreen:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-07, 08:39   

więc drogi autorze wątku .... tylko jazda próbna da ci odpowiedź na twoje wątpliwości ...... raz jazda benzyną i raz dieslem ...... i już nie będziesz musiał zasięgać żadnych opinii :-D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne