Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Różnica między wersjami silnika diesla w dokkerze
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-23, 21:59   

Dyziek napisał/a:
nie kazdy jest zwolennikiem takich rozwiazan

Darmowych dodatkowych KM? Obowiązku nie ma - i można je przecież normalnie kupić za wyższą cenę... Nierozumiemococho.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-23, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-23, 22:00   

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze tak kastruja na sile

Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:


No najpierw je trzeba nakarmić a jak podrosną to wypuścić stadko na wybieg :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-23, 23:28   

mekintosz napisał/a:
Moze bedzie w koncu w ofercie 110 KM dci w Dokkerze. Szkoda, ze tak kastruja na sile.

Poczekajmy roczek :-D
Dustera dCI 110 KM 4x2 też od razu nie było.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-23, 23:46   

yakov napisał/a:
przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma

Dlaczego? Przecież najwięcej hałasu generuje wtedy właśnie silnik, więc 6 bieg właśnie by pomógł.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-11-24, 00:18   

W sumie dCi 75KM nie trzeba nawet "dopalać", wprawdzie ma 180Nm momentu, ale za to od 1750 obrotów. Poniżej prędkości autostradowych nie powinno być chyba wielkiej różnicy w porównaniu do starszej, mocniejszej wersji 200Nm bez FAP... którą się dobrze jeździ ;)

Za to Unia Europejska powinna się na coś przydać i wprowadzić obowiązek montowania skrzyni sześciobiegowej ;(
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-24, 16:39   

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze tak kastruja na sile

Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:


Kastruja oferte silnikow i skrzyn biegow. Klient chce zaplacic za wiekszy to niech doplaci i sie jeszcze cieszy ;-) Oczywiscie chipowac zawsze mozna ale w przypadku zakupu nowgo samochodu warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor. Roznica w cenie zakupu minus ew profesjonalny czip nie jest taka drastyczna.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-11-24, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-24, 17:31   

Tyle, ze ten mocniejszy motor to tez np. dwumasa ktorej nie chce :)

J.
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-11-24, 20:42   

laisar napisał/a:
yakov napisał/a:
przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma

Dlaczego? Przecież najwięcej hałasu generuje wtedy właśnie silnik, więc 6 bieg właśnie by pomógł.

Faktycznie, mój błąd - nie wiem czemu sobie ubzdurałem, że przy odpowiedniej prędkości bardziej szumi niż warczy - dziś akurat mogłem sobie sprawdzić "na żywca" - wg mojej subiektywnej oceny pół na pół (szumi/warczy).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 02:35   

mekintosz napisał/a:
Kastruja oferte silnikow i skrzyn biegow

To nie kastracja, tylko wybór - taka jest uroda taniej marki, że jest on nieco ograniczony, bo udostępnienie każdej opcji to także są pewne koszty dla producenta. Musi je ponieść zanim - i jeśli w ogóle - klienci zapłacą z te dodatkowe możliwości.

(Aczkolwiek uważam, że w tym przypadku koszta są przeszacowane, bo zapewne dotyczą bardziej wizerunku Renault, a nie ceny technologii w Dacii).

Niemniej jednak oferta w zasadzie skonstruowana jest logicznie. To w końcu jest dostawczak, któremu duża moc maksymalna (= duża prędkość) nie jest specjalnie potrzebna. A jak już ktoś naprawdę, naprawdę musi - to przecież ma TCe.

Z drugiej strony, nigdzie nie jest powiedziane, że nigdy nie wprowadzą dCi 110...



mekintosz napisał/a:
warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor

Nie wszyscy się z tym zgadzają [:
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
  Wysłany: 2012-11-25, 11:23   

laisar napisał/a:
[...o w końcu jest dostawczak, któremu duża moc maksymalna (= duża prędkość) nie jest specjalnie potrzebna. ....


wtrącę swoje 3 grosze :mrgreen:
z powyższym zdaniem można sie zgodzić pod warunkiem ,że ten dostawczak będzie lekkie ładunki wozić , jednak przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
fajnie było by mieć wybór większy ,ma się rozumieć :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 14:13   

marszelest napisał/a:
przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna

Każde auto skonstruowane jest tak, że to co ma w zupełności wystarcza na jego DMC. A jeżeli ktoś chce ją przekraczać, to już nie jest zmartwienie producenta... <;


marszelest napisał/a:
fajnie było by mieć wybór większy

Pewnie, też tak uważam - i jeśli będę miał własną fabrykę samochodów, to przychylę nieba swoim klientom <; Ale póki co to jeśli nawet nie zgadzam się z obecnymi producentami, to zazwyczaj mogę zrozumieć logikę jaką się czasami tłumaczą.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 14:29   

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor

Nie wszyscy się z tym zgadzają [:


Jesli chcesz miec 110 KM to zdecydowanie warto majac taka opcje wyboru w salonie kupic z tym silnikiem zamiast 90 KM + placic za chip. To mialem na mysli.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-25, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-25, 14:41   

laisar napisał/a:
marszelest napisał/a:
przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna

Każde auto skonstruowane jest tak, że to co ma w zupełności wystarcza na jego DMC. A jeżeli ktoś chce ją przekraczać, to już nie jest zmartwienie producenta... <;


Bedac mala dziewczynka ;) wozilem w maluchu nieraz z 200kg kartonu
albo prawie tone na przyczepie. Auto jezdzilo normalnie jak to malacz -
pyr, pyr i do przodu :)

Cinquecento 700 z wiadomo jakim silnikiem zjezdzilem cala Chorwacje
z gory na dol i jedyna na co narzekalem to slabo dzialajaca klima ;)

Teaz jak sie okazuje auto z silnikiem 75KM nie ma prawa ruszyc z miejsca ;)
Chyba nam sie lekko w dupkach poprzewracalo :)

J.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 14:49   

mekintosz napisał/a:
zamiast 90 KM + placic za chip

Ja pisałem o 75 + przeróbka na 90 (:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 14:58   

Generalnie ta sama prawidlowosc 75 -> 90 i 90 -> 110
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 15:10   

mekintosz napisał/a:
Generalnie ta sama prawidlowosc

Nie, bo konstrukcje są różne - 75 i 90 to ten sam silnik, 90 i 110 to dwa różne.
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-25, 15:57   

No silnik chyba ten sam, tyle ze 110KM ma inna turbine?

J.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 16:24   

kukubara napisał/a:
silnik chyba ten sam

Projektowo tak, ale niemal wszystkie części mają inne numery referencyjne - ergo, czymś tam jednak się różnią...
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 17:33   

W Lodgy jak jeździłem, to 90 KM włącza turbinę przy 1750 obrotach i świszczy sobie (tak miałem w Dusterze 85KM), aktualny dCi 110 KM ma tak, że dołącza turbinę jak mu jest potrzebna i na tyle na ile elektronice się wydaje, że trzeba. Tak mi sprzedawca tłumaczył i rzeczywiście, jak się nie cisnęło, to bez turbiny do 2000 dojść można, co w konsekwencji może się odwdzięczyć niższym spalaniem.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1110
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-11-27, 19:39   

laisar napisał/a:
kukubara napisał/a:
silnik chyba ten sam

Projektowo tak, ale niemal wszystkie części mają inne numery referencyjne - ergo, czymś tam jednak się różnią...


a wersje dci75 i dci90 mają wszystkie te same numery katalogowe elementów silnika i osprzętu ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 02:48   

r70 napisał/a:
wersje dci75 i dci90 mają wszystkie te same numery katalogowe elementów silnika i osprzętu ?

Identyczne.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 16:10   

Czym różni się 1.5dci 75KM od 90KM?
Z tego co znalazłem w necie to te silniki:
- mają takie samo oznaczenie K9K 892
- oba mają stałe łopatki turbo (95KM ma już zmienną)
- oba nie mają dwumasy
- wtryski Simensa (pytanie czy takie same)

no to jakie są różnice? Inny intercooler, głowica i zawory, większa sprężarka czy taka sama?

Chodzi mi oczywiście o te występujące w Daciach.

Pytałem dziś w ASO bo sprzedawcy oczywiście nie mają pojęcia ale job twoju mać i w serwisie nie mają zielonego pojęcia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 21:58   

mojo napisał/a:
no to jakie są różnice?

Tylko ECU/soft.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-01, 10:34   

laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
no to jakie są różnice?

Tylko ECU/soft.


Tobie akurat nie mam prawa nie wierzyć bo masz najlepsze informacje dotyczące strony technicznej Dacii ale czy jesteś na 100% pewien że nawet wałki rozrządu są identyczne bo rozumiem z odpowiedzi że głowica/zawory, turbo to to samo.

Bo tu pewna ciekawostka: firmy tuningowe podają bezpieczne "bezpieczne" podniesienie mocy po +25KM dla każdego z tych silników czyli dla 75 finalnie 100 a dla 90 finalnie 115. Dlaczego wobec tego jeżeli to to samo nie robią zarówno z 75 jak i 90 finalnie 115?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-01, 15:16   

mojo napisał/a:
czy jesteś na 100% pewien że nawet wałki rozrządu są identyczne

Tak, jak już zresztą sam napisałeś - "mają takie samo oznaczenie" (chociaż tak naprawdę jest to K9K-626), a to obejmuje właśnie _kompletny_ silnik.

Wszystko możesz sprawdzić sam - http://www.catcar.info/renault/?lang=en, dokker dCi 75 to KEAH, dCi 90 to KEAJ.

(W konfiguratorze na Dacia.PL w drugim kroku można kliknąć w nazwę wersji, zamiast zaznaczyć kratkę, i sprawdzić, że "typ techniczny" podany pod koniec opisu to - odpowiednio - 0SDCH5 oraz 0SDCJ5).


Cytat:
Dlaczego wobec tego jeżeli to to samo [firmy tuningowe] nie robią zarówno z 75 jak i 90 finalnie 115?

Nieogar, kasa albo oba.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne