Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-23, 22:00
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze tak kastruja na sile
Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:
No najpierw je trzeba nakarmić a jak podrosną to wypuścić stadko na wybieg
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
W sumie dCi 75KM nie trzeba nawet "dopalać", wprawdzie ma 180Nm momentu, ale za to od 1750 obrotów. Poniżej prędkości autostradowych nie powinno być chyba wielkiej różnicy w porównaniu do starszej, mocniejszej wersji 200Nm bez FAP... którą się dobrze jeździ ;)
Za to Unia Europejska powinna się na coś przydać i wprowadzić obowiązek montowania skrzyni sześciobiegowej ;(
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-24, 16:39
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze tak kastruja na sile
Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:
Kastruja oferte silnikow i skrzyn biegow. Klient chce zaplacic za wiekszy to niech doplaci i sie jeszcze cieszy Oczywiscie chipowac zawsze mozna ale w przypadku zakupu nowgo samochodu warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor. Roznica w cenie zakupu minus ew profesjonalny czip nie jest taka drastyczna.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-11-24, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma
Dlaczego? Przecież najwięcej hałasu generuje wtedy właśnie silnik, więc 6 bieg właśnie by pomógł.
Faktycznie, mój błąd - nie wiem czemu sobie ubzdurałem, że przy odpowiedniej prędkości bardziej szumi niż warczy - dziś akurat mogłem sobie sprawdzić "na żywca" - wg mojej subiektywnej oceny pół na pół (szumi/warczy).
To nie kastracja, tylko wybór - taka jest uroda taniej marki, że jest on nieco ograniczony, bo udostępnienie każdej opcji to także są pewne koszty dla producenta. Musi je ponieść zanim - i jeśli w ogóle - klienci zapłacą z te dodatkowe możliwości.
(Aczkolwiek uważam, że w tym przypadku koszta są przeszacowane, bo zapewne dotyczą bardziej wizerunku Renault, a nie ceny technologii w Dacii).
Niemniej jednak oferta w zasadzie skonstruowana jest logicznie. To w końcu jest dostawczak, któremu duża moc maksymalna (= duża prędkość) nie jest specjalnie potrzebna. A jak już ktoś naprawdę, naprawdę musi - to przecież ma TCe.
Z drugiej strony, nigdzie nie jest powiedziane, że nigdy nie wprowadzą dCi 110...
[...o w końcu jest dostawczak, któremu duża moc maksymalna (= duża prędkość) nie jest specjalnie potrzebna. ....
wtrącę swoje 3 grosze
z powyższym zdaniem można sie zgodzić pod warunkiem ,że ten dostawczak będzie lekkie ładunki wozić , jednak przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna
fajnie było by mieć wybór większy ,ma się rozumieć
przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna
Każde auto skonstruowane jest tak, że to co ma w zupełności wystarcza na jego DMC. A jeżeli ktoś chce ją przekraczać, to już nie jest zmartwienie producenta... <;
marszelest napisał/a:
fajnie było by mieć wybór większy
Pewnie, też tak uważam - i jeśli będę miał własną fabrykę samochodów, to przychylę nieba swoim klientom <; Ale póki co to jeśli nawet nie zgadzam się z obecnymi producentami, to zazwyczaj mogę zrozumieć logikę jaką się czasami tłumaczą.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 14:29
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor
Nie wszyscy się z tym zgadzają [:
Jesli chcesz miec 110 KM to zdecydowanie warto majac taka opcje wyboru w salonie kupic z tym silnikiem zamiast 90 KM + placic za chip. To mialem na mysli.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-25, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-25, 14:41
laisar napisał/a:
marszelest napisał/a:
przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna
Każde auto skonstruowane jest tak, że to co ma w zupełności wystarcza na jego DMC. A jeżeli ktoś chce ją przekraczać, to już nie jest zmartwienie producenta... <;
Bedac mala dziewczynka ;) wozilem w maluchu nieraz z 200kg kartonu
albo prawie tone na przyczepie. Auto jezdzilo normalnie jak to malacz -
pyr, pyr i do przodu :)
Cinquecento 700 z wiadomo jakim silnikiem zjezdzilem cala Chorwacje
z gory na dol i jedyna na co narzekalem to slabo dzialajaca klima ;)
Teaz jak sie okazuje auto z silnikiem 75KM nie ma prawa ruszyc z miejsca ;)
Chyba nam sie lekko w dupkach poprzewracalo :)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 17:33
W Lodgy jak jeździłem, to 90 KM włącza turbinę przy 1750 obrotach i świszczy sobie (tak miałem w Dusterze 85KM), aktualny dCi 110 KM ma tak, że dołącza turbinę jak mu jest potrzebna i na tyle na ile elektronice się wydaje, że trzeba. Tak mi sprzedawca tłumaczył i rzeczywiście, jak się nie cisnęło, to bez turbiny do 2000 dojść można, co w konsekwencji może się odwdzięczyć niższym spalaniem.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 16:10
Czym różni się 1.5dci 75KM od 90KM?
Z tego co znalazłem w necie to te silniki:
- mają takie samo oznaczenie K9K 892
- oba mają stałe łopatki turbo (95KM ma już zmienną)
- oba nie mają dwumasy
- wtryski Simensa (pytanie czy takie same)
no to jakie są różnice? Inny intercooler, głowica i zawory, większa sprężarka czy taka sama?
Chodzi mi oczywiście o te występujące w Daciach.
Pytałem dziś w ASO bo sprzedawcy oczywiście nie mają pojęcia ale job twoju mać i w serwisie nie mają zielonego pojęcia.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-01, 10:34
laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
no to jakie są różnice?
Tylko ECU/soft.
Tobie akurat nie mam prawa nie wierzyć bo masz najlepsze informacje dotyczące strony technicznej Dacii ale czy jesteś na 100% pewien że nawet wałki rozrządu są identyczne bo rozumiem z odpowiedzi że głowica/zawory, turbo to to samo.
Bo tu pewna ciekawostka: firmy tuningowe podają bezpieczne "bezpieczne" podniesienie mocy po +25KM dla każdego z tych silników czyli dla 75 finalnie 100 a dla 90 finalnie 115. Dlaczego wobec tego jeżeli to to samo nie robią zarówno z 75 jak i 90 finalnie 115?
(W konfiguratorze na Dacia.PL w drugim kroku można kliknąć w nazwę wersji, zamiast zaznaczyć kratkę, i sprawdzić, że "typ techniczny" podany pod koniec opisu to - odpowiednio - 0SDCH5 oraz 0SDCJ5).
Cytat:
Dlaczego wobec tego jeżeli to to samo [firmy tuningowe] nie robią zarówno z 75 jak i 90 finalnie 115?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum