ostatnio miałem naprawę po stłuczce. Do wymiany poszły tylnie drzwi (bagażnik, oba skrzydła). Stare drzwi miały konserwacje. Na dziurach profile były pozaklejane takimi przeźroczystymi plastikowymi zaślepkami i widać było, że jest ten smar konserwacji w środku. Nowe drzwi są czyste, dziurki niepozaklejane. Czy w nowych częściach już nie konserwują?
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-12-24, 15:41
Nowe przychodzą z fabryki pokryte tylko podkładem zabezpieczającym i jak maja być zakonserwowane, przeciez w aso muszą je polakierować pod kolor naprawionego auta i ewentualnie zabezpieczyś dodatkowo środkiem antykorozyjnym. Widocznie u Ciebie im sie zapomniało:)
Upomnij się:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-12-24, 15:41, w całości zmieniany 1 raz
upomnę, tylko czy w nowych świeżo kupowanych jest taka konserwacja? I tak będę musiał do nich podjechać, bo czujniki cofania są źle ustawione - zderzak też był wymieniany. Bo może już odeszli od tego i trzeba we własnym zakresie. Jak byłem na przeglądzie technicznym to diagnosta nie mógł się nadziwić, że całe podwozie jest zakonserwowane. Podobno w droższych już oszczędzają na konserwacji podwozia.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-12-25, 10:04
Nie jestem pewny czy w elementach nadwozia, które przyjeżdżają do serwisu jest konserwacja. Jeżeli nie ma to musi serwis przeprowadzić ją zgodnie z zaleceniami producenta. Jeżeli chodzi o zaślepki w odpływach drzwi to należy je ściągnąć ponieważ woda nie ma gdzie wypłynąć i pozostaje w tych drzwiach powodując korozję. Zaślepki wkładane są podczas konserwacji na etapie produkcji, natomiast wyciągnięte powinny być przez serwis podczas przeglądu przed oddaniem samochodu
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-12-25, 10:09
Mariusz napisał/a:
Nie jestem pewny czy w elementach nadwozia, które przyjeżdżają do serwisu jest konserwacja. Jeżeli nie ma to musi serwis przeprowadzić ją zgodnie z zaleceniami producenta. Jeżeli chodzi o zaślepki w odpływach drzwi to należy je ściągnąć ponieważ woda nie ma gdzie wypłynąć i pozostaje w tych drzwiach powodując korozję. Zaślepki wkładane są podczas konserwacji na etapie produkcji, natomiast wyciągnięte powinny być przez serwis podczas przeglądu przed oddaniem samochodu
Nie ma żadnej konserwacji tylko warstwa podkładu zabezpieczającego, przecież są przeznaczone do lakierowania...
Jeśli nawet jest jakiś środek konserwujący to i tak trzeba przed lakierowaniem element oczyścić.
W fabryce konserwuje się już kompletne, polakierowane nadwozie oraz niektóre elementy zawieszenia.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-12-25, 10:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-12-25, 12:43
Bo nie ma takiej potrzeby:) Ale podkład antykorozyjny jest:)
Po lakierowaniu zewnętrznej częsci drzwi, przed założeniem boczków tapicerki mozna zapuścić środkiem do konserwacji profili zamkniętych.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-12-25, 12:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum