Dacia jest na tyle prostym autem ze jeśli przy zakupie opuścili by mi jakies 10 a najlepiej 15% to chyba zrezygnował bym z gwarancji . Jest juz sporo używanych częsci a i nowe nie są drogie . Biorac pod uwagę średnio awaryjność dacii to i tak sporo by mi zostało.
To jest sprawa niezależnego serwisu, żeby się pochwalić "uprawnieniami"/wiedzą, a nie producenta.
Kratylos napisał/a:
ich spelnanie jest w danym serwisie regularnie monitorowane?
Nie ma takiego prawnego obowiązku - ani realnej potrzeby: w większości przypadków (włączając dacie) to nie jest jakaś super zaawansowana technika termonuklearnomegakomputerowa i wystarczają zwyczajne uprawnienia mechanika.
Może byś tak po prostu przeczytał to rozporządzenie, zamiast wymyślać kolejne bajdy? /:
Kratylos napisał/a:
w wypadku serwisu w aso w wiekszosci wypadków producentowi sie to nie oplaca
Dokładnie tak samo jak wykręcanie się pod pozorem, że przeglądy były poza ASO, kiedy sprawa jest tak oczywista, że wystarczy opinia rzeczoznawcy, a nie nawet sądu.
Co oczywiście nie znaczy, że obie sytuacje się nie zdarzają - czasami ASO potrafią się bezczelnie wykręcać z własnych błędów (od głupiego braku wymiany oleju, za którą klient zapłacił, aż po auta spadnięte z lawet) albo próbują nastraszyć konsekwencjami serwisowania poza siecią producenta.
Kratylos napisał/a:
odworotnie po wygasnienciu zobowiazan gwarancyjnych jesli auto bylo serwisowane w aso producent stosuje upusty dobrej woli na naprawy drogich czesci
No, i wreszcie napisałeś coś ze wszech miar słusznego! (:
MSZ to jest właśnie najważniejszy punkt z tego wszystkiego i dlatego sam też (póki co d; ) zaliczam kolejne przeglądy w ASO - mimo że nieco droższe, to traktuję je jako swego rodzaju "ubezpieczenie" (;
Jeśli ktoś nie serwisuje w ASO, to jest dość oczywiste, że nie ma co potem oczekiwać na dobrą wolę czy gest handlowy producenta...
Kratylos napisał/a:
moge je sobie wyrazac
Po tysiąckroć zgoda - ale nie czyni go to jednak ani prawdziwym, ani słusznym, ani zastrzeżonym dla innych komentarzy (:
Kratylos napisał/a:
to oni zazwyczaj jojcza nad niska jakoscia i awaryjnoscia samochodu
Znam zbyt mało przypadków serwisowania poza ASO, żeby dostrzec taką zależność.
(A te, które sobie przypominam, są akurat odwrotne - ktoś się sparzył na ASO i woli ryzykować z serwisem niezależnym).
Kratylos napisał/a:
henio jest tani uzywa tanich czesci
Bywa i tak - ale bywa też odwrotnie, albo sytuacja jest mieszana: części są tańsze niż w ASO (co nie jest trudne), ich jakość co najmniej porównywalna (ale niektóre można też kupić lepsze niż oryginalne za mniejsze pieniądze), natomiast jakość pracy mechanika jest wielokrotnie lepsza (aczkolwiek czasem to też nie jest po prostu zbyt trudne, po wyczynach niektórych ASO...).
Inna rzecz, że w aktualnej dyskusji mowa była o sieci Boscha - to nie jest żaden "henio".
Kratylos napisał/a:
nie ma dostępu do pełnych danych o samochodzie akcjach serwisowych typowych usterkach
Chce, to ma - dzięki GVO.
Cytat:
analizuje również koszty eksploatacji serwisu i utrzymania gwarancji
Szczerze gratuluję rozsądku (choć Twoje niedawne jojczenie nad drożyzną i niesprawiedliwością braku zniżki dzięki karcie jakoś nie do końca do tego pasują) - ale inne osoby też mogą to czynić, biorąc pod uwagę także inne dostępne prawnie i legalnie opcje, jak GVO właśnie, i nie ma w tym nic zdrożnego.
Cytat:
a co ma do rzeczy auto jakie mam w profilu?
Dla mnie - zupełnie nic. "Najlepsi z moich przyjaciół mają auta inne niż dacia" <;
Natomiast to Ty jojczałeś "tyle lat miałem daćkę, a teraz muszę tyle bulić za reno".
Cytat:
staje sie dla ciebie sola w oku ze krytykuje użytkowników daci a nie mam daci?
Naprawdę zrobiłeś się jakiś nadwrażliwy... Żadną solą, krytykuj sobie do woli, jako i sam czasem czynię - dacia czy jej brak nie ma żadnego znaczenia.
Ale jak piszesz MSZ głupoty, to chyba mam prawo je skomentować, prawda?
Cytat:
ja nigdzie nie pisalem o zadnej wyzszosci mojego samochodu nad dacia to chyba jakis Twoj kompleks?
Pisałeś, ale to jest nieistotne - on faktycznie jest w wielu miejscach lepszy, co nie wywołuje kompleksów, ale skutkuje po prostu wyższymi kosztami serwisowania. Tylko i wyłącznie do tego się odniosłem.
Jak dla mnie - w tej części EOT, odpowiem ewentualnie tylko nt GVO.
Dacia jest na tyle prostym autem ze jeśli przy zakupie opuścili by mi jakies 10 a najlepiej 15% to chyba zrezygnował bym z gwarancji
Jeśli ktoś ma na tyle umiejętności, to nawet bez tego można się zdecydować na zupełnie samodzielne serwisowanie - oprócz diesli i tych trzech na krzyż modułów elektronicznych (i to też tylko częściowo - niektóre rzeczy da się nawet w nich ogarnąć samemu) to w tych autach w zasadzie nie ma NIC, z czym nie można by sobie poradzić na parkingu z małym kompletem narzędzi... Pamiętajcie, że to to jest przecież zaprojektowane do Afryki itp miejsc.
Witam
Robiłem wczoraj 1-szy przeglad Rybnik - Pietrzak Keller , olej wlasny filtr oleju i kabinowy też i wyszlo 380,00 z Vat
marszelest - byłeś wczoraj (czwartek) w serwisie około południa ? widziałem tam czarnego DD na tablicach Żor
tak to mój wampirek był z tym że tam dwa stały wtedy (mój był bez tych psudo-srebrnych relingów czarny uciaprany ,ale z naklejka klubową z tyłu ),wczoraj byłem po odbiór koło południa,
ja bylem w czarnej kurtce może się nawet w salonie minęliśmy
PS:
to i tak sporo Cię to wyniosło u mnie jak bym zrobił przegląd euroamival to myślę ,że tyle mnie wyniesie bez kupowania własnych mataiałów, a kilkanaście lat u nich serwisowałem- wątpię czy ASO to zrobi lepiej od nich,
a żeby było śmieszniej renault ma z nimi asisatans 24h podpisany wiec jak co i tak do nich trafi mój wampirek
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-01-05, 12:47, w całości zmieniany 5 razy
A ja ostatnio robiłem przegląd po 5 latach czyli serwisowy 95zł , razem z wymianą oleju ich filtrem i uszczelką zapłaciłem 201zł brutto autko umyte bo robili przegląd wraz z anty-korozją a żeby coś widzieć musieli go umyć ( olej mój elf 5W40 - 72zł za 4l )
Cena rewelacyjna warto dzwonić i pytać w różnych ASO bo różnice są zabójcze
Siedziałem u góry "w strefie klienta " i widziałem jak czarny DD poszel z piskiem opon - wiecej mocy po wymianie oprogramowania
to na pewno ja (skręcałem w lewo), bo mało miejsca było żeby się wbić ,była luka na wampira (czytaj luka na 3 auta) wiec się wcisnąłem ,ale trzeba było depnąć mocno ,wygląda że się napęd na tył na chwile załączył bo najpierw zapiszczało jedno z przodu koło ,a potem jedno z tyłu,
co do mocy akurat miałem zatankowane v-power to najmocniejsze z możliwych, różnica do zwykłego paliwa mocno odczuwalna(idzie jak rakieta -zatankowałem takie żeby wykluczyć wpływ paliwa na silnik),
teraz trzeba obserwować jak się będzie silnik zachowywać po aktualizacji, na razie mnie centralny dobija
przyjechałem z servisu do domciu i oczywiście zaczęło wydawać jakieś dziwne jęki tak ja by nie mogło pojęczeć w czasie kontroli złośliwość normalnie jakaś, na razie nie umie ustalić który siłownik tak rzęzi .
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-01-05, 18:51, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-08, 00:43
Orientuje się ktos, ile kosztuje wymiana w ASO w ramach przegladu po 4 latach płynu w układzie hamulowym oraz płynu chłodzacego silnik ? Przy okazji ile litrów płynu DOT4 ( hamulcowego ) według serwisówki jest wymagane do sandero 1.5 dci ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-01-08, 00:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-08, 23:27
mekintosz napisał/a:
Orientuje się ktos, ile kosztuje wymiana w ASO w ramach przegladu po 4 latach płynu w układzie hamulowym oraz płynu chłodzacego silnik ? Przy okazji ile litrów płynu DOT4 ( hamulcowego ) według serwisówki jest wymagane do sandero 1.5 dci ?
Razem z opłatą za mały przegląd 99 PLN zapłaciłem 400 z hakiem.Na wymianę płynu hamulcowego był ryczałt za 120 pln , a chłodzącego to zależy czy chcesz motrio czy oryginał renault.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-08, 23:45
Bardziej mnie interesuje robocizna, materiały sam kupuje W sumie to musze chyba zadzwonic/napisac do ASO. Pewne czynnosci sa przewidziane w przegladzie po 4 latach/40 tys km. Część została wykonana wcześniej, w zasadzie została wymiana płynu chłodniczego + hamulcowego. Oczywiscie poza jakimis ponadplanowanymi np klockami. Czy czyszczenie bębnów z tyłu przewiduje sie po 4latach czy w zależności od przebiegu pojazdu ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-09, 18:05
pytanie do tych, co robili ostatnio przeglądy w ASO - czy bardzo kręcą nosem na zamienniki? przecież sami czasami zalecają Motrio. Chcę kupić filtry (oleju, kabinowy, powietrza - ten ostatni na zapas - wymienię sobie sam wiosną - jeżdżę czasem po szutrach) firmy Bosch
Ja jak byłem i poinformowałem o własnych materiałach, to tylko pan sprawdził jakie to są zamienniki i to wszystko, bez marudzenia. Ale to też może zależeć od serwisu.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-01-14, 11:53
Pewnie nic nie było i gwarancja poszła papa, dziwię się ludziom którzy chcą zaoszczędzić 200-300zł na 2 lata a mają auto nowe na gwarancji. Zresztą jak nie zrobisz przeglądów w aso to i tak gwarancji nie ma trzeba się sądzić bo w innych warsztatach mogą nie stosować procedur ASO.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Pewnie nic nie było i gwarancja poszła papa, dziwię się ludziom którzy chcą zaoszczędzić 200-300zł na 2 lata a mają auto nowe na gwarancji. Zresztą jak nie zrobisz przeglądów w aso to i tak gwarancji nie ma trzeba się sądzić bo w innych warsztatach mogą nie stosować procedur ASO.
Gwarancja poszła Papa już w pierwszym tygodniu po zakupie jak zakładałem inst.Gaz.
Więc nie wiem po co mam robic serwis w Aso jak już mam po gwarancji na a gwarancja na 2 lata więc jeszcze tylko 7 mcy .
do do przeglądu w Norauto to standardowo ogledziny ukl. ham temp zamarz plynu i naocznie wydech oraz amortyzatory.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-15, 20:20
Gwarancja po montazu LPG nie poszla na cały samochod, byc moze jedynie na silnik lub jego elementy zmodyfikowane po instalacji LPG. Oczywiscie mozna zaryzykowac 7 miesiecy wczesniej pozegnac sie z ASO. Kazdy robi jak uwaza.
przegląd wykonany,wykonano wszystko co trzeba podczas przeglądu oraz wgrano mi oprogramowanie nowe na napęd 4x4 gdyż wyskakiwał mi błąd oraz przesmarowane zostały wszystkie zamki w drzwiach i bagażniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum