Keikan - skąd wyszedł Tobie ten 1 cm więcej prześwitu?
215/65 R16 średnica opony 685,9 mm
215/70 R16 średnica opony 707,4 mm
różnica 21mm czyli nawet 2 cm
tak mi wyszło z kalkulatora zamienników opon...
Zresztą nawet bez liczenia wychodzi, że zakładając tą samą szerokość ale o różnych profilach - opona będzie albo wyższa albo niższa. Czyli podniesie lub obniży samochód.
Reasumując - tak czy inaczej zwiększając profil przy tym samym rozmiarze koła i szerokości opony zysk na prześwicie jest...
Niech to będzie ten 1 cm
Ale dokładając do tego sprężyny liftujące H&R lub King Spring o 3 cm to mamy w sumie 4 cm większy prześwit..
A to już gra warta świeczki...
Tzn. jeśli ktoś ma taką potrzebę i stosowne fundusze )) (zwłaszcza fundusze)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
W czasie rajdu są po prostu niepotrzebne, bo tam nikt się nie martwi ani o porysowany lakier, ani nawet o pogięte blachy. Bardziej opłaca się pojazd lżejszy niż "opancerzony".
Natomiast listy i nakładki przydają się do okazjonalnego "zjeżdżania z asfaltu" (nawet w "cięższy" teren), kiedy rysa na plastiku jest łatwiejsza do przełknięcia niż lakier zdarty z blachy...
Każda rzecz jest przydatna w pewnym zakresie - jedna osoba skorzysta z dobroczynnego wpływu takich akcesoriów, a ktoś inny nie. I tyle, wnioski obiektywne i jednakowe dla wszystkich z tego nie wynikają.
Terranger obniżył cenę na ten sprzęt a ja znalazłem jeszcze podobne rozwiązania prototypowe przedstawione przez Steppenwolf4x4 i Rasta4x4.
http://daciaduster4x4.blo...4-dotan-al.html
Co mnie ciekawi i może ktoś zna odpowiedź-jak wygląda kwestia prawna dopuszczenia takiego produktu zakupionego w USA do ruchu w Polsce lub UE. Wiem, że wszechmocny TÜV w Niemczech we wszystkim macza swoje palce, koledzy zza Odry są sceptyczni co do tego czy można się poruszać z tym po ich drogach. Jak to wygląda w Polsce? Są jakieś obostrzenia?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Aviator 2012-11-16, 14:13, w całości zmieniany 2 razy
A co z ta warstwa antykorozyjna na dol podwozia? Warto czyms tam posmarowac antyblotnisto-sniegowym, czy Duster juz cos tam ochronnego ma?
No i co z tym plynem do chlodnicy, ma ktos jakies doswiadczenie z czyms parujacym przy wyzszych temperaturach?
Do Keikan: Zalozylem Yokohamy o tych samych wymiarach 215/65 R16, co porpzednie Micheliny.
No i to jest ciekawe rozwiązanie - jeszcze mocowanie tego bagażnika na hak holowniczy z zabezpieczeniem antykradzieżowym i byłbym skłonny zamówić takie cacko przy rozsądnej cenie oczywiście. Jeżeli cena byłaby porównywalna do bagażnika na rowery (thule na 4 sztuki coś około 700 zł) to byłoby to.
poguglowalem ale nie udało mi się takiego rozwiązania znaleźć w Polsce
bo 690$ to troche za dużo dla mnie
jak by ktoś znalazł w Polsce takie rozwiązanie to będę wdzięczny
jak założę gaz to właśnie takie rozwiązanie będzie mi potrzebne
Prościej i taniej będzie kupić coś z definicji terenowego. Jeep Wrangler na przykład. Duster nie jest wystarczająco wytrzymały aby wytrzymać jazdy terenowe w dużej ilości.
Wymienia się po prostu sprężyny gazowe klapy na mocniejsze - dzięki czemu, bez koła, taka klapa może służyć jako katapulta. W dzikim terenie może to być przydatna, dodatkowa funkcja - np obronna lub załadowcza ((((;
Linkę holowniczą, którą oczywiście mamy w dzikim terenie, przywiązujemy do klapy, przewlekamy pod dusterem i przywiązujemy do drzewa _przed_ autem. Potem jedziemy kawałek do tyłu, oddalając się od drzewa - linka się napina i zamyka klapę.
Witam kolegów!
Proponuję zerknąć na ten link: http://www.polskioffroad....N/final_RN.html
Na ostatniej imprezie w lutym, zarejestrowane były dwie załogi w Dusterach. Może był tam ktoś z forumowiczów (lub znajomi) i ma jakieś ciekawe informacje oraz spostrzeżenia użytkowe. Na zamieszczonych zdjęciach z imprezy jest jeden Duster - http://www.polskioffroad....to/duze/55.jpg. Strona zawiera również linki do sklepów z osprzętem do terenowców. Nie zauważyłem co prawda dedykowanych do Dustera ale oferta ciekawa.
Są też polecane taśmy kinetyczne lepsze od lin o udźwigu do 10 T- http://www.zelazniak.pl/pasy_kinetyczne.html
Sam myślałem o udziale w takiej imprezie bo formuła jest ciekawa i trasy różnorodne.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-02-21, 21:40, w całości zmieniany 2 razy
Pozwoliłem sobie skopiować jedno ze zdjęć. Szkoda, że nie ma zdjęcia z pokonywania tego pierwszego leśnego brodu, bo też musiala go załoga Daćki pokonać ;) (na filmie na stronie linkowanej niżej).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum