Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-16, 17:44
Fajny zestaw terenowy do Dustera
Autor Wiadomość
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-11-09, 13:21   

Daras napisał/a:
Keikan - skąd wyszedł Tobie ten 1 cm więcej prześwitu?


215/65 R16 średnica opony 685,9 mm
215/70 R16 średnica opony 707,4 mm

różnica 21mm czyli nawet 2 cm

tak mi wyszło z kalkulatora zamienników opon...

Zresztą nawet bez liczenia wychodzi, że zakładając tą samą szerokość ale o różnych profilach - opona będzie albo wyższa albo niższa. Czyli podniesie lub obniży samochód.

Jeśli źle rozumuję to proszę mnie poprawić...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Daras 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: "2012"
Wersja: Ambiance
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 62
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-11-09, 15:38   

Dzieki za wyjasnienie. Ja inaczej interpretowalem wysokosc profilu opony. Faktycznie - zyskujemy tu cm na przeswicie.
Ostatnio zmieniony przez Daras 2012-11-09, 15:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 16:23   

keikan napisał/a:
różnica 21mm czyli nawet 2 cm

Ale to jest właśnie na średnicy (: - a dla prześwitu ma znaczenie wyłącznie promień, więc to pierwsza myśl była słuszniejsza [:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-11-09, 20:33   

Reasumując - tak czy inaczej zwiększając profil przy tym samym rozmiarze koła i szerokości opony zysk na prześwicie jest...
Niech to będzie ten 1 cm
Ale dokładając do tego sprężyny liftujące H&R lub King Spring o 3 cm to mamy w sumie 4 cm większy prześwit..
A to już gra warta świeczki...
Tzn. jeśli ktoś ma taką potrzebę i stosowne fundusze ;-) )) (zwłaszcza fundusze)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-09, 23:35   

zapewne jednak kosztem pogorszenia trakcji
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-10, 07:16   

Duster podniesiony w górę będzie bardzo wrażliwy na boczny wiatr.

Tu jest fajny link do tyczacy terenowych aspiracji Dustera:

http://www.expeditionport...-Renault-Duster

Dustera szykują na Dakkar?

http://off-road.pl/11689/...-rajdzie-dakar/

http://daciaduster4x4.blo...dakar-2013.html



Gdzie są nakładki na błotniki i listwy osłaniające progi? Czyżby w prawdziwym ternie były nic nie warte?

dakkar.JPG
Plik ściągnięto 398 raz(y) 73,17 KB

Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-10, 07:39, w całości zmieniany 5 razy  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-11-10, 12:30   

są zbędne -widać na zdjęciu ,że zderzak jest "podcięty" ,żeby kola lepiej weszły, poza tym ,kola wystają poza obrys :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-10, 13:06   

tomala72 napisał/a:
Czyżby w prawdziwym ternie były nic nie warte?

W czasie rajdu są po prostu niepotrzebne, bo tam nikt się nie martwi ani o porysowany lakier, ani nawet o pogięte blachy. Bardziej opłaca się pojazd lżejszy niż "opancerzony".

Natomiast listy i nakładki przydają się do okazjonalnego "zjeżdżania z asfaltu" (nawet w "cięższy" teren), kiedy rysa na plastiku jest łatwiejsza do przełknięcia niż lakier zdarty z blachy...

Każda rzecz jest przydatna w pewnym zakresie - jedna osoba skorzysta z dobroczynnego wpływu takich akcesoriów, a ktoś inny nie. I tyle, wnioski obiektywne i jednakowe dla wszystkich z tego nie wynikają.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-10, 13:20   

Rację masz Kolego i może przesadziłem, iż są nic nie warte.

Do okazjonalnego przejazdu poza asfaltem sie nadają jednak w trudniejszy teren to zarówno listwy jak i nakładki są zbyt delikatne.
 
Aviator 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 1
Skąd: Upper Silesia
Wysłany: 2012-11-16, 10:30   Re: Fajny zestaw terenowy do Dustera

maciek napisał/a:
http://daciaduster4x4.blogspot.com/2011/08/espectacular-preparacion-de.html

na zachętę



Obrazek

Obrazek


Terranger obniżył cenę na ten sprzęt a ja znalazłem jeszcze podobne rozwiązania prototypowe przedstawione przez Steppenwolf4x4 i Rasta4x4.
http://daciaduster4x4.blo...4-dotan-al.html

Dla zainteresowanych:
http://youtu.be/gIvybC1lWf8


Oraz oczywiście Amerykanie mają całą gamę tego. http://www.tiregate.com/hg-series/

Co mnie ciekawi i może ktoś zna odpowiedź-jak wygląda kwestia prawna dopuszczenia takiego produktu zakupionego w USA do ruchu w Polsce lub UE. Wiem, że wszechmocny TÜV w Niemczech we wszystkim macza swoje palce, koledzy zza Odry są sceptyczni co do tego czy można się poruszać z tym po ich drogach. Jak to wygląda w Polsce? Są jakieś obostrzenia?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Aviator 2012-11-16, 14:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
francio 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-16, 11:44   

A co z ta warstwa antykorozyjna na dol podwozia? Warto czyms tam posmarowac antyblotnisto-sniegowym, czy Duster juz cos tam ochronnego ma?
No i co z tym plynem do chlodnicy, ma ktos jakies doswiadczenie z czyms parujacym przy wyzszych temperaturach?
Do Keikan: Zalozylem Yokohamy o tych samych wymiarach 215/65 R16, co porpzednie Micheliny.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-11-17, 15:58   

No i to jest ciekawe rozwiązanie - jeszcze mocowanie tego bagażnika na hak holowniczy z zabezpieczeniem antykradzieżowym i byłbym skłonny zamówić takie cacko przy rozsądnej cenie oczywiście. Jeżeli cena byłaby porównywalna do bagażnika na rowery (thule na 4 sztuki coś około 700 zł) to byłoby to. ;-)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-11-17, 19:07   

poguglowalem ale nie udało mi się takiego rozwiązania znaleźć w Polsce
bo 690$ to troche za dużo dla mnie
jak by ktoś znalazł w Polsce takie rozwiązanie to będę wdzięczny
jak założę gaz to właśnie takie rozwiązanie będzie mi potrzebne
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-20, 03:07   

Jakbym miał więcej kasy to po gwarancji skusiłbym się na takie przeobrażenie..






lub takie






koncepcja na koło z tyłu najbardziej mnie przekonuje

_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-02-20, 03:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-20, 09:24   

Prościej i taniej będzie kupić coś z definicji terenowego. Jeep Wrangler na przykład. Duster nie jest wystarczająco wytrzymały aby wytrzymać jazdy terenowe w dużej ilości.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-20, 10:27   

wojtek_pl napisał/a:
Prościej i taniej będzie kupić coś z definicji terenowego

Zawsze myślałem, że Prawdziwy Off-Roadowiec nie powinien iść na łatwiznę i że dopiero dobra samodzielna zmota umożliwia stanie się takowym [;
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-20, 11:43   

laisar napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Prościej i taniej będzie kupić coś z definicji terenowego

Zawsze myślałem, że Prawdziwy Off-Roadowiec nie powinien iść na łatwiznę i że dopiero dobra samodzielna zmota umożliwia stanie się takowym [;


No dokladnie, jak w powiedzeniu "mierz siły na zamiary a nie zamiar podług sił"...

Kilka lekkich przepraw w roku nie powinno zaszkodzić Dasterkowi ...
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-02-20, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Transfogarski 



Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-02-21, 11:49   

Ciekawe jak się otwiera klapę od bagaznika z takim kołem. Najlepiej wozić ze sobą kij od szczotki żeby na łeb nie spadła podczas załadunku ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-21, 11:59   

Wymienia się po prostu sprężyny gazowe klapy na mocniejsze - dzięki czemu, bez koła, taka klapa może służyć jako katapulta. W dzikim terenie może to być przydatna, dodatkowa funkcja - np obronna lub załadowcza ((((;
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-02-21, 19:15   

taaaa, tylko potem jest jeszcze jeden malutki problem, trza taka klapę zamknąć..... :lol: :lol: :lol:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-21, 19:27   

Linkę holowniczą, którą oczywiście mamy w dzikim terenie, przywiązujemy do klapy, przewlekamy pod dusterem i przywiązujemy do drzewa _przed_ autem. Potem jedziemy kawałek do tyłu, oddalając się od drzewa - linka się napina i zamyka klapę.

The Happy End! (:
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-02-21, 21:31   

Witam kolegów!
Proponuję zerknąć na ten link: http://www.polskioffroad....N/final_RN.html
Na ostatniej imprezie w lutym, zarejestrowane były dwie załogi w Dusterach. Może był tam ktoś z forumowiczów (lub znajomi) i ma jakieś ciekawe informacje oraz spostrzeżenia użytkowe. Na zamieszczonych zdjęciach z imprezy jest jeden Duster - http://www.polskioffroad....to/duze/55.jpg. Strona zawiera również linki do sklepów z osprzętem do terenowców. Nie zauważyłem co prawda dedykowanych do Dustera ale oferta ciekawa.
Są też polecane taśmy kinetyczne lepsze od lin o udźwigu do 10 T- http://www.zelazniak.pl/pasy_kinetyczne.html
Sam myślałem o udziale w takiej imprezie bo formuła jest ciekawa i trasy różnorodne.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-02-21, 21:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-21, 21:59   

Pozwoliłem sobie skopiować jedno ze zdjęć. Szkoda, że nie ma zdjęcia z pokonywania tego pierwszego leśnego brodu, bo też musiala go załoga Daćki pokonać ;) (na filmie na stronie linkowanej niżej).



Link do źródła - http://www.polskioffroad....N/final_RN.html
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-02-21, 22:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2013-02-21, 23:04   

laisar napisał/a:
Linkę (...) przywiązujemy do klapy, przewlekamy pod dusterem i przywiązujemy do drzewa _przed_ autem.


Do jakiego drzewa!? Prawdziwy offroadowiec ma zamontowaną wyciągarkę z przodu... :)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-02-21, 23:13   

KaS602, ale klapę bagażnika masz z tyłu..... :lol: :lol: :lol:
chyba ,że chcesz sobie auto przepołowić :lol: :lol: :lol:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-02-21, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne