Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-17, 22:27   tarcze + klocki - zrobione

w ramach oszczędności finansowych poświeciłem dzisiaj 2 godziny i w swoim Loganie wymieniłem tarcze i klocki. Az się zdziwiłem, że poszło tak gładko. Wybór padł na komplet włoskiej firmy SAMKO - podobno niezła klasa niskobudżetowa. Zobaczymy.

Ciekawostką w tych tarczach jest fakt (nie wiem czy inne firmy tez tak mają), że mają podcięcie wskazujące stopień starcia tarcz do minimalnej grubości.

Ciekawe jak się sprawdzi całość w eksploatacji - czy ktoś może już ma doświadczenia z producentem SAMKO ?
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-18, 19:31   

trafiłeś w tarcze? bo to różne można było mieć zamontowane fabrycznie.
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-18, 20:36   

Domel napisał/a:
trafiłeś w tarcze? bo to różne można było mieć zamontowane fabrycznie.


otóż to - poszedłem do nich ze starymi, bo wg VINu powinna być zupełnie inna kompletacja a dodatkowo przy fakcie, iż mam klocki z Fiata Doblo to powinny być jeszcze inne tarcze a były ... jeszcze inne - o minimalnej grubości 19,8 mm
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Twince89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 (napęd na przód,skrzynia 5b.)
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2013-02-27, 17:53   Duster 40tys. km i zużyte klocki i tarcze. Nie za szybko?

Witam, 17 lutego kupiłem samochód Dacie Duster z silnikiem 1.6 16v (napęd na przód) i 5 biegową skrzynią. Jestem drugim właścicielem, samochód 26 lutego (wczoraj) skończył rok. Przebieg 39305km. Wczoraj samochód przeszedł przegląd zgodnie z harmonogramem w stacji szybkiej obsługi auto ABC (nie w ASO) - oczywiście wszystkie wymagane czynności serwisowe zostały wykonane oraz został wymieniony olej, filtr oleju, filtr kabinowy itp. czyli wszystko to co zrobione zostały by w ASO. Po odebraniu samochodu z przeglądu okazało się że do wymiany są klocki (wykładzina około 1-1,5mm) oraz tarcze których zużycie jest większe niż dopuszczalne zalecane przez producenta - trochę, a nawet bardzo nas to zdziwiło, bo samochód ma zaledwie 40tys. km. Czy to normalne że klocki i tarcze tak szybko się zużyły? Proszę o informację od innych użytkowników Dustera jak szybko wymieniali klocki i tarcze? Ewentualnie może ktoś wie co może być powodem tak szybko zużytych klocków i tarcz?
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-02-27, 18:33   

normalna jazdą to raczej nie chyba że szalejesz po drogach. Jeśli tak nie jest to musisz zadac sobie pytanie jak samochód uzytkował poprzedni właściciel bo moze on dawał w piz...., a moze cofnął licznik?a moze aso cie naciaga-sam zobacz klocki i tarcze. mi w aso fiata tez kiedys powiedzieli ze klocki do wymiany a klocki byly prawie 1 cm grubosci--naciagacze
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 18:53   

O ile w zużycie klocków po 40 tys przy miejskiej jeździe jest normalne to już tarcz nieszczególnie. No i niemożliwe że masz tylko 1 -1,5 mm okładziny - to by już słychać było ocieranie płytki klocka o rant tarczy zwłaszcza jeśli jest tak zużyta. A może poprzedni właściciel przełożył hamulce od kolegi, znam takich g... zjadów co to apteczkę i trójkąt zabierają ze sprzedawanego samochodu.
_________________

 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-02-27, 19:33   

Ja mam Dustera od nowości, przebieg 55 tys. km i zużycie hamulców jakieś 30%. Zużycie klocków i tarcz w dużej mierze zależy od stylu jazdy, więc myślę, że jest możliwe zużycie hamulców po 40 tys. km.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-02-27, 19:35   

Na pewno nie jest to normalne - ja mam 42 tyś i sporo do końca klocków, nie mówiąc o tarczach - ale ja jestem zwolennikiem poglądu że hamulce wykorzystujemy w warunkach awaryjnych i do końcowego zatrzymania pojazdu - prędkość reguluje się hamując silnikiem.
Czy często obserwowana jazda w trybie "gaz - hamulec - gaz" może doprowadzić do takiego stanu po 40 tyś - nie wiem. Jesteś pewny przebiegu?
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-02-27, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 19:37   

Klocki jak najbardziej ale tarcze ? Dziwnie szybko.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-02-27, 19:42   

wow.. 40.000 km w rok ?
Ja w ciągu roku (dokładnie) jeżdząc codziennie do pracy na ferie i na wakacje zrobiłem dopiero 11.000 km...

Z doświadczenia wiem, że w poprzednich autach nawet jak ostro dawałem po gazie i hamulcach to klocki były do wymiany co 20.000 km, ale np. tarcze to nawet po 6 latach i 90.000km były w dobrym stanie..

Zasada podobno jest taka- im bardziej "miekkie" klocki tym częściej je wymieniasz,ale tarcze dłużej wytrzymują..I na odwrót :im bardziej agresywne klocki tym częściej tarcze do wymiany..
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
berrymonk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x4 LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2013-02-27, 19:46   

Cześć. Ja u siebie w dasterku wymieniałem klocki po 40 tys. jazda można powiedzieć cały czas po mieście. Miałem jechać na dość długą trase w wakacje i dlatego chciałem je wymienić. W serwise mówili że można na nich jeszcze trochę pojeździć ale 5 tys. musiałem zrobić w lecie więc warto było wymienić. O tarczach nie było mowy przy wymianie klocków. Teraz mam 50 tys. i tarcze wytrzymają spokojnie jeszcze 20 tys.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-27, 20:09   

pewnie poprzednik lubił hamować :-P przy normalnym użytkowaniu w mieście 40-50 tys to norma
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-02-27, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Twince89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 (napęd na przód,skrzynia 5b.)
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2013-02-27, 20:14   

Jutro w dzień sam się przyjrzę dokładniej tarczom i klockom – bo informacje o grubości klocków i tarcz dostałem od Pana mechanika po przeglądzie. Może faktycznie chciał mnie naciągnąć. Historia samochodu jest trochę zawiła, chociaż ma 1 rok. Z tego co wiem to, pierwszy właściciel zakupił samochód w leasingu w lutym 2012. Dokładnie nie wiem co się stało, ale samochód przejął bank. Następnie od banku odkupiła go osoba handlująca samochodami i wystawiła na sprzedaż. No i teraz obecnym właścicielem jestem ja. Wydaje mi się że przebieg raczej jest ok i nic nie było przy nim grzebane chociaż pewności 100% nie mam ;/ Jak jeździł poprzedni właściciel i czy dbał o samochód to nie wiem. Tak czy siak po powyższych odpowiedziach widzę że jednak takie zużycie klocków i tarcz nie jest normalne przy normalnej jeździe. Kurczę, kupiony wymarzony samochód za ponad 40tys. , wszystko przy zakupie ok, a tu po tygodniu od zakupu i zrobieniu przeglądu okazuje się że tarcze i klocki „prawdopodobnie” do wymiany (prawdopodobnie, bo jak napisał bossboss mogli chcieć mnie naciągnąć), to na dodatek po 24h od przeglądu problem ze skrzynią i 3 i 4 biegiem :( Załamka
 
berrymonk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x4 LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2013-02-27, 20:44   

Wiesz. Jest jeszcze jedna opcja że ten handlarz coś przy nim kombinował. Podjedź sobie do ASO niech ci sprawdzą VIN i może coś ci więcej powiedzą o przeszłości auta.
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-02-27, 20:44   

Twince89 napisał/a:
:( Załamka


Spokojnie, może się okazać, że wcale hamulce nie są tak zużyte, poza tym nawet jeśli tak, to naprawa wcale nie będzie bardzo kosztowna, i jeszcze: nie wydaje mi się, że po roku auto może być tak zniszczone. A z drugiej strony, za niewielką dopłatą miałbyś nowego Dustera z przebiegiem 0 km i gdyby wtedy coś takiego Ci się działo to bez wahania jedziesz do ASO i nie domyślasz się co działo się z samochodem wcześniej.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 20:54   

Klocki wymieniłem przy 40 tyś. ale tarcze :shock: to lekka przesada no chyba, że poprzedni właściciel ciągle heblował. Skrzynka OK.
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-02-27, 22:29   

DrOzda napisał/a:
O ile w zużycie klocków po 40 tys przy miejskiej jeździe jest normalne to już tarcz nieszczególnie.


Tak właśnie, ja klocki wymieniałem przy 44 000, ale tarcze jeszcze OK, pewnie licznik cofnięty... :evil:
_________________
WhiteDragon
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-02-27, 22:58   

To moze wygładac to tak ze auto ma sporo wiecej przejechane ,, znamy juz taka sytuacje na forum...
z kreceniem licznika o polowe
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2013-02-28, 01:48   

Licznik może i można pokręcić, ale też nie przesadzajcie - jeżeli auto ma rok (a datę produkcji/pierwszej rejestracji znacznie trudniej oszukać), to ileż by musiało przejeżdżać dziennie, żeby tarcze zostały zużyte zgodnie z "właściwym" przebiegiem?

Ja dobijam do 100 tys. km i do wymiany będą i wciąż pierwsze, fabrycznej klocki, i takie same tarcze. Bez problemu uwierzę, że ktoś inny zajechał jedne i drugie przez 40 000 km, "dzięki" odpowiedniemu stylowi jazdy...

Oczywiście, naciąganie i podmiana też są możliwa - warto więc to zweryfikować to pierwsze, natomiast drugie MSZ jest jednak wątpliwe.

Zatem, odpowiadając na tytułowe pytanie: owszem, trochę szybko - ale fabryczne hamulce rzeczywiście nie są zbyt trwałe, a nawet gdyby były, to "zdolny" kierowca potrafi załatwić każde...

Nie ma się co zastanawiać - sprawdź jeszcze raz stan i jeśli trzeba, to wymień, bo tu nie ma co ściubić. Będziesz miał spokój na jakiś czas i pewność dobrego działania.
 
Skora 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV/Thalia
Silnik: 1.5 dCi/1.4 8v
Rocznik: 2008/2005
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2013-02-28, 07:50   

Logan MCV
40 tyś. - pierwsza wymiana klocków
93 tys - wymiana tarcz i klocków (ale po pierwszej wymianie samochód duzo robił trasy wiec mało było hamowania :-P )
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2013-02-28, 09:03   Re: Duster 40tys. km i zużyte klocki i tarcze. Nie za szybko

Twince89 napisał/a:
Witam, 17 lutego kupiłem samochód Dacie Duster z silnikiem 1.6 16v (napęd na przód) i 5 biegową skrzynią. Jestem drugim właścicielem, samochód 26 lutego (wczoraj) skończył rok. Przebieg 39305km. Wczoraj samochód przeszedł przegląd zgodnie z harmonogramem w stacji szybkiej obsługi auto ABC (nie w ASO) - oczywiście wszystkie wymagane czynności serwisowe zostały wykonane oraz został wymieniony olej, filtr oleju, filtr kabinowy itp. czyli wszystko to co zrobione zostały by w ASO. Po odebraniu samochodu z przeglądu okazało się że do wymiany są klocki (wykładzina około 1-1,5mm) oraz tarcze których zużycie jest większe niż dopuszczalne zalecane przez producenta - trochę, a nawet bardzo nas to zdziwiło, bo samochód ma zaledwie 40tys. km. Czy to normalne że klocki i tarcze tak szybko się zużyły? Proszę o informację od innych użytkowników Dustera jak szybko wymieniali klocki i tarcze? Ewentualnie może ktoś wie co może być powodem tak szybko zużytych klocków i tarcz?


to jest raczej 140 tys a nie 40 tys raczej kupiłeś okazyjnie jakiego złoma przykre
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 09:36   

Już nie przeginajcie 140 tys w mniej niż rok ? Tyle to ciężarówki robią.
_________________

 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2013-02-28, 09:41   

DrOzda napisał/a:
Już nie przeginajcie 140 tys w mniej niż rok ? Tyle to ciężarówki robią.


dobry przedstawiciel robi 80 tys a wyjątkowy zrobi 140 haha
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 09:45   

nie wyobrażam sobie przedstawiciela handlowego robiacego rocznie 140kkm który do tego celu używałby Dacii Duster 1.6 16v
- po pierwsze benzyna
- po drugie zawieszenie nie specjalnie nadające się do wygodnej, szybkiej jazdy na długich odcinkach (toż to prawie 400km dziennie - 365 dni w roku)

ale może mam za wąskie horyzonty


ja bym bardziej wziął pod uwagę (jak się jeszcze przypomni o awarii skrzyni biegów w tym egzemplarzu) że ktoś zrobił te 40kkm w znaczącej większości w mieście i nie oszczędzał zarówno skrzyni jak i hamulców - ciekawe czy klocki są fabryczne, czy może już w połowie roku były raz wymienione ;-)
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-02-28, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2013-02-28, 09:54   

kapelusznik napisał/a:
nie wyobrażam sobie przedstawiciela handlowego robiacego rocznie 140kkm który do tego celu używałby Dacii Duster 1.6 16v
- po pierwsze benzyna
- po drugie zawieszenie nie specjalnie nadające się do wygodnej, szybkiej jazdy na długich odcinkach (toż to prawie 400km dziennie - 365 dni w roku)

ale może mam za wąskie horyzonty


ja bym bardziej wziął pod uwagę (jak się jeszcze przypomni o awarii skrzyni biegów w tym egzemplarzu) że ktoś zrobił te 40kkm w znaczącej większości w mieście i nie oszczędzał zarówno skrzyni jak i hamulców - ciekawe czy klocki są fabryczne, czy może już w połowie roku były raz wymienione ;-)


bierz trochę życie z przymrużeniem oka kolega żle trafił ze swoim zakupem skrzynia uszkodzona tarcze zużyte co dalej ? przyszłość niepewna ale można wszystko naprawić tylko czy to jest ekonomiczne? nie wiem decyzja należy do niego
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne