Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-27, 21:14
skaktus napisał/a:
Ważne aby świeciły prostopadle do kierunku jazdy i nie były dziwnie schowane itd.
skaktus napisał/a:
Swiatła powinny być ustawione tak | do kierunku jazdy
No coś kolego tu namieszałeś to że mają być ustawione prostopadle do kierunku jazdy to się zgodzę ale żeby świeciły prostopadle to by musiały świecić na boki jak już to równolegle jak TD Pedro pisze
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-02-27, 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 22:00
mekintosz napisał/a:
Natomiast diody wydaje mi się ze świecą przeciętnie jasno.
I bardzo dobrze. One nie mają świecić jasno (400-1200 cd). One mają sprawić, że samochód jest widoczny, a nie oświetlać cokolwiek (w dzień...?). W przypadku DRL podejście "im więcej, tym lepiej" jest ze wszech miar złym.
Zrobiłem bardzo schematyczne pokazanie co i jak - macie to w załączniku.
Dokładnie chodziło mi o to że wielu ma lampy źle ustawione, co powoduje że świecą one nieprawidłowo, mimo że są zamontowane zgodnie z odległościami.
Co do jasności - średnia z lamp Philipsa 5 diodowych. Zasilanie to około 3,2 V i 340 mA na diodę, co daje około 100 lumenów na diodzie. Odejmując straty na reflektorze oraz lustrze w wysokości ok. 20% możemy w przyblizeniu obliczyć ile mamy światła z lampy.
Tanie chińskie cuda na 8 diodach mają po 70 - 80 lumenów. Dobrej jakości lampy 400 - 500.
mekintosz napisał/a:
Mają:
Temperatura barwowa: 6000 K (kelwinów)
Siła światła: 220 lm (lumenów)
Nie wiem jak poprawnie przeliczyc nie znajac kata bryłowego rozkladu promieniowania ;-(
Kiepsko u ciebie z tą ilością światła.
Prawdopodobnie w lampach masz zamontowane diody 3014:
I to by mogło się zgadzać - wydajność około 50 - 60 lumenów przy zalecanych parametrach pracy.
Możesz pokusić się o wymianę diod w lampach, ale nie wiem czy przetwornica poda wyższe prądy, wszystko jest zalezne od VF diody.
Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 177 raz(y) 55,5 KB
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-02-28, 09:42, w całości zmieniany 1 raz
I to by mogło się zgadzać - wydajność około 50 - 60 lumenów przy zalecanych parametrach pracy.
Możesz pokusić się o wymianę diod w lampach, ale nie wiem czy przetwornica poda wyższe prądy, wszystko jest zalezne od VF diody.
Dioda wyglada podobnie ale jesli maja homologacje to zaryzykuje montaz Jak sie spala pomysle nad wymiana. Problem w tym, ze calosc jest zgrzana fabrycznie. W zasadzie nie rozbieralna.
Temperatura barwowa: 6000 K (kelwinów)
Siła światła: 220 lm (lumenów)
Słabo jak 220lm a moje nssc 510Hp (po 4 diody na lampę) mają ponad 700lm czyli prawie 4 razy tyle
700 lumenów to mają, ale dwie lampy razem i światło mierzone z samych diod. Po przeliczeniu strat na lustrze i kloszu odlicz sobie około 100 - 150 lumenów. Twoje lampu w rzeczywistości mają około 550 - 600 lumenów max.
Diody uzywane w tego typu światłach, markowane jako Vertex itp pochodzą od producenta NSSC. Używa on niemarkowych diod no-name o wydajności około 80 lumenów z diody przy prądzie około 360 mA i miega wysokim Vf na poziomie 3,6V. Daje nam to około 320 lumenów na lampę (ale z samych diod). Potem odliczamy straty i jest światła trochę mniej
Dominus napisał/a:
Pojawiły się "nowe" inne niż na forum zamieszczone światłą dzienne połączone z halogenami.
.... cena trochę niższa bo 599,00 ale to i tak sporo.
Diody wyglądają na XPG2, choć wątpię aby takie zostały użyte. Ewentualnie są to jakieś odpady poprodukcyjne, które miały być zniszczone ale ;)
do tego zauważcie że te lampy mają halogeny przeciwmgielne na diodzie, pytanie po co ? Białe światło nie jest w tym wypadku najlepszym rozwiązaniem, lepiej było by użyć diody ciepłej lub nawet bardzo ciepłej (pod względem barwy). Do tego producent pisze że dioda ta ma aż 6W ! no normalnie masakra ;) Gdyby użytko np. XML2 to mozna by pogadać - taka dioda przy 9W (czyli około 3A w diodę) osiągnęła by jakieś ~ 1000 lumenów, po stratach ~ 800. Wtedy na czymś takim w miare mozna jechać.
Moim zdaniem najlepszym wyjściem są światła soczewkowe z idealnym odcięciem górnej cześci światła + dobra żarówka, ewentualnie mod na xenon.
mekintosz napisał/a:
skaktus napisał/a:
Kiepsko u ciebie z tą ilością światła.
Prawdopodobnie w lampach masz zamontowane diody 3014:
I to by mogło się zgadzać - wydajność około 50 - 60 lumenów przy zalecanych parametrach pracy.
Możesz pokusić się o wymianę diod w lampach, ale nie wiem czy przetwornica poda wyższe prądy, wszystko jest zalezne od VF diody.
Dioda wyglada podobnie ale jesli maja homologacje to zaryzykuje montaz Jak sie spala pomysle nad wymiana. Problem w tym, ze calosc jest zgrzana fabrycznie. W zasadzie nie rozbieralna.
Znalazłem odp. i twoje diody w lampie to model 5630:
Według datasheet-ów osiągaja około 40 lumenów przy max prądzie, wynoszacym 160 mA. To są poprostu diody no-name tego typu:
Pomniejszone i z mniejszym chipem pokrytym luminoforem. I to też by się zgadzało - taki led przy 160 mA osiąga 40 lumenów, gdzie pokazane wyżej diody no-name około 80 przy prądzie 360 mA, takie jak są stosowane w wspomnianych lampach na diodach 510HP.
Swoją drogą - serwisowałem takie lampy i niestety - aluminiowe MCPCB na których sa przylutowane diody, zamiast być przykręcone do obudowy, tak aby diody oddawały ciepło na obudowę ( i to całkiem sporo ), to MCPCB było przyklejone grubą warstwą sylikonu do lampy pomalowanej proszkowo. Efekt - temp. MCPCB po kilku minutach pracy to ~ 70 st, obudowa lekko ciepła.
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-03-01, 08:18, w całości zmieniany 2 razy
Czy Chiny czy Tajwan nie ma różnicy - każdy potrafi zrobić dobry produkt za odpowiednio wyższą cenę. Nie można się spodziewać że kupi się dobre lampydzienne na 10 ledach za 60 zł, gdzie jeden LED w detalu (markowy) to jakieś 20 - 40 zł a w hurcie około 8 zł. Nie wiem jakie mają ceny producenci, ale nawet jak by mieli 5 zł za sztukę dobrej diody, jak choćby XPG2 to przy 10 diodach mamy już 50 zł, a gdzie obudowa z aluminium, przetwornica, kable itd ?
Polskie, z homologacją, nawet estetycznie wygląda, ceny przyzwoite, ale opinii jeszcze nigdzie nie znalazłem. Z tego, co widzę, to każda lampa ma swój własny automat wewnątrz, bo dochodzą po 3 przewody, czyli sterowanie poprzez załączenie pozycyjnych, a nie przez pomiar napięcia, co moim zdaniem jest mniej awaryjnym rozwiązaniem. Zastanawiam się nad nimi, ale dopiero w kwietniu będę podejmował decyzję.
Polskie, z homologacją, nawet estetycznie wygląda, ceny przyzwoite, ale opinii jeszcze nigdzie nie znalazłem. Z tego, co widzę, to każda lampa ma swój własny automat wewnątrz, bo dochodzą po 3 przewody, czyli sterowanie poprzez załączenie pozycyjnych, a nie przez pomiar napięcia, co moim zdaniem jest mniej awaryjnym rozwiązaniem. Zastanawiam się nad nimi, ale dopiero w kwietniu będę podejmował decyzję.
Diody wyglądają na XP-C. Zalety to wygląd, wady że cięzko będzie zamontować oraz to, że jak widać, powierzchnia oddawania ciepła znikom, za tym prąd podawany w diodę również znikomy. Jesli faktycznie w diody idzie około 9W to nie wiem jak te diody mają tam przeżyź. XM-L w którego idzie około 10W rozgrzewa radiator z i5 do 50st.
Żadne z lamp nie mają systemu wyłączania po włączeniu świateł mijania na podstawie pomiaru napięcia. Lampy mają jedynie włączanie i wyłączanie po zgaszeniu silnika na podstawie pomiaru napięcie, natomiast 3 przewód wykorzystuje się do wyłączania po włączeniu świateł mijania / postojowych przy odpalonym silniku.
I jeszcze jedno - kiedyś w tej firmie chciałem kupić halogeny - nie sprzedają w detalu.
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-03-01, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-01, 23:38
skaktus napisał/a:
....
Znalazłem odp. i twoje diody w lampie to model 5630:
...
Według datasheet-ów osiągaja około 40 lumenów przy max prądzie, wynoszacym 160 mA. To są poprostu diody no-name tego typu:
....
Dziekuje za info. Widze, ze swiat diod led to Twoj żywioł Zatem, czy moje diody no name w lampkach firmowych, no powiedzmy ze sredniej pólki ( ok 180 - 200 zl ) sa :
- kiepskie ze az strach
- za te pieniadze adekwatne
- mniej swieca ale mniej sie grzeja - powinny na dluzej starczyc
- takie same jak w innych ledach tylko przeplacilem za firme Magneti marelli ?
Jak podłaczyłem na probe to wydawało mi sie, ze maja odcien swiatla takie jak cieply led, w odroznieniu od bialych zimnych . Swieciły rownomiernie na calej powierzcni diody zas swiatlo nie oslepiało.
W końcu zamontowałem Swieca i działaja jak powinny Nie zakłóćają CB radia.
Troszke sie namordowałem z montażem bez demontażu kratki, przeciąganiem przewodów, dokrecaniem śrubek etc. Życzliwi sąsiedzi dopytywali, co znów grzebie w aucie. Odpowiadam zawsze tak samo "udoskonalam niedoskonałe"
IMAG0738.jpg
Plik ściągnięto 152 raz(y) 82,58 KB
IMAG0739.jpg
Plik ściągnięto 213 raz(y) 105,43 KB
IMAG0741.jpg
Plik ściągnięto 12755 raz(y) 215,58 KB
IMAG0742.jpg
Plik ściągnięto 221 raz(y) 237,5 KB
IMAG0743.jpg
Plik ściągnięto 196 raz(y) 157,68 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-03, 00:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-03, 22:08
skaktus napisał/a:
Największy test przeżyją lampy w lecie, kiedy będziesz jechał w słoneczny dzień. Wówczas nie widać 90% lamp.
No faktycznie jak już kolega skaktus powiedział w lecie będzie kiepsko z widocznością, u dziadka w fiacie SC zamontowałem ledy "no name" za 100zł homologacja wszystko jest i świecą o niebo lepiej niż te twoje (bez obrazy) postaram się zrobić fotkę jak to świeci w SC. Zrobiłem porównanie moich i twoich a ilość światła oceń sobie sam.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-03, 23:02
skaktus napisał/a:
Największy test przeżyją lampy w lecie, kiedy będziesz jechał w słoneczny dzień. Wówczas nie widać 90% lamp.
No tak, ale wtedy widać resztę samochodu. :)
Pozwolę sobie przypomnieć - światła do jazdy dziennej mają poprawiać widoczność samochodu w dzień. Nie mają niczego oświetlać. Mają określoną dolną i górną granicę natężenia światła (400-1200 cd). Nap...dalające po oczach nie wiadomo jakim światłem (a granicy odcięcia nie ma...) są tak samo złe jak jakieś LEDwo ciepłe kaganki.
Martwi mnie trochę "wyścig zbrojeń" i zawody, kto ma jaśniejsze. Nie mają być możliwie jasne, tylko po prostu mają spełniać normy.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-03, 23:34
bebe napisał/a:
Pozwolę sobie przypomnieć - światła do jazdy dziennej mają poprawiać widoczność samochodu w dzień.
Zgadza się tylko jak ich nie będzie widać to jak mają poprawić widoczność kiedyś czytałem w jakimś czasopiśmie pewien pan zrobił sobie zdjęcie swoich reflektorów z załączonymi światłami później odpowiednio je dopasował 1:1 wydrukował je i zalaminował i nakleił na reflektory z daleko faktycznie wyglądało to jakby lampy świeciły lecz przy kontroli się wydało bo jak tu zgasić je
Cytat:
Martwi mnie trochę "wyścig zbrojeń" i zawody, kto ma jaśniejsze. Nie mają być możliwie jasne, tylko po prostu mają spełniać normy.
Jaki wyścig klient płaci klient wymaga to tak jak by jeden kupił opony za np 600zł i by były gorsze od tych za np 450 a to jakie kto kupuje to jest już własny wybór.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-03, 23:48
Lukas87 napisał/a:
Zgadza się tylko jak ich nie będzie widać to jak mają poprawić widoczność
Należy sobie zadać pytanie - w jakich warunkach nie będzie ich widać? :] W warunkach dużego natężenia światła. Śmiem zauważyć, że w takich warunkach widać resztę samochodu. :) Poprawiać widoczność mają w warunkach nieoczywistych (przejazd pod wiaduktem, zachmurzenie, itp.), a wtedy nie trzeba jakiegoś gigantycznego natężenia, żeby światła było widać.
To ja do tego porównania dodałem jeszcze jedno zdjęcie, na którym też świecą Magneti Marelli. Na stronie 83 tego tematu są większe zdjęcia. Moim zdaniem te światła wcale nie święcą ciemniej niż kultowe już Philipsy, ale na pewno mają ładniejszą barwę światła.
mlodyprzem a i jak wkońcu kolego zamontowałeś dzienne. W górnej czy dolnej kratce?
Proszę o dokładne zdjęcie jeśli można jak to zamontowałeś, jak lampy odstają czy są wsunięte w kratki.
Dzięki
mlodyprzem a i jak wkońcu kolego zamontowałeś dzienne. W górnej czy dolnej kratce?
Proszę o dokładne zdjęcie jeśli można jak to zamontowałeś, jak lampy odstają czy są wsunięte w kratki.
Dzięki
Jeszcze nie zamontowałem, ale ostatecznie będą na dole wsunięte między kratki.
mlodyprzem a i jak wkońcu kolego zamontowałeś dzienne. W górnej czy dolnej kratce?
Proszę o dokładne zdjęcie jeśli można jak to zamontowałeś, jak lampy odstają czy są wsunięte w kratki.
Dzięki
Jeszcze nie zamontowałem, ale ostatecznie będą na dole wsunięte między kratki.
Porównanie należało by wykonać w tych samych warunkach, najlepiej stawiając dwa auta koło siebie i robiąc im fotografię. Śmiem twierdzić że pomiędzy lampami były by znaczne różnice. 200 lumenów w stosunku do 500 to jest różnica i to znaczna. Dużą rolę grają tutaj też rodzaje reflektorów i ich konstrukcja, wielkość, rodzaj diod itd. Dobrze ustawione Philipsy są widoczne z dużych odległości. Pytanie też jakie Philipsy - 4, 5 czy 8 ledów ?
Barwa też ma znaczącą rolę - diody o barwie ciepłej osiągają gorsze wyniki w ilości światła niż diody o barwie neutralnej czy zimnej. Do tego barwa zimna (w granicach rozsądku) jest bardziej widoczna w ciągu dnia, szczególnie przy ostrym słońcu niż barwy neutralne (4500K) lub ciepłe (3500K). Dlatego też 100% producentów stosuje diody o barwie w granicach 5500 - 6000K.
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-03-04, 10:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum