Zamiast mirmiłować lepiej chyba po prostu zaczekać do jazdy próbnej, bo teraz to wróżenie z oparów paliwa - a oprócz silnika liczy się przecież także skrzynia.
Stawiam, że jednak 0,9TCe nie ma najmniejszych szans z 1,5dCI 90.
Już w tej chwili po testach Sandero wiadomo, że 0,9TCe jest słabsze od dCi 85, a 90 ma niżej maksymalny moment. Co więcej, nowe MCV nie będzie lżejsze od Sandero.
Z drugiej strony, 0,9TCe jest pewnie mniej skomplikowane niż 1.2TCe, osiągi będą pewnie nie gorsze niż z 1,6 8V, a wszystko to w takt warkotu silnika (wprawdzie trzy cylindry to już pół malucha...), a nie paskudnego klekotania . Gdyby tak jeszcze dali szósty bieg...
Laisar napisał/a:
Przecież dokładnie to dostaliśmy: niższą MCVką z klapą - a długość jest taka sama jak teraz.
I tak i nie. Bo nawet jeśli jest równie długa - przyznaję, nie wczytywałem się bardzo dokładnie, rzuciło mi się w oczy tylko o rozstawie osi - to łukowaty dach i pochyła tylna szyba mocno ograniczają zdolności przewozowe :)
Co do gwiazdek przed oczami (po zderzeniu), to niech sobie będą te trzy, byle bez dodatkowych atrakcji, jak w Lodówce. Cztery poduchy w standardzie i ESP to jednak dużo lepiej, niż tylko dwie przednie - tak jak mam teraz :P
Stanowczo chciałem sprzeciwić się stawianiu Lodgy i Dokkera jako zamienników starej MCVki. Jednak MCV to jest samochód kombi - może wysoki, może brzydki jak dostawczak, może dach muszę szorować z drabiny, ale jednak to tylko powiększony Logan ;P
Nie chcąc się mądrzyć ale...
Porównując z Nowym Sandero w którym jest wyraźny próg po złożeniu tylnego siedzenia (jak starym), to sugerując się zdjęciem
w Nowym Loganie jednak jest :
1 brak progu przy złożeniu tylniego siedzenia (jak widać jest tylko pochyła od wysokości siedzeń)
a więc jest
2 podwójna podłoga ( choćby na różne pierdółki, klucze i inne takie ) .
Co do silnika 0.9 TCE, to powiem że lepiej ciągnie niż 1.6 16v w Megane i jest cichutki. W jeździe po mieście, w kabinie jest ciszej niż w Renault. Jedynie co, to czuć wibracje przy trochę zbyt niskich obrotach. 1.5DCi miałem jako zastępcze ponad rok temu w Megane kombi i za dużo nie pamiętam, jedynie to, że spalanie było na niskim poziomie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez rimo 2013-03-07, 07:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-07, 11:11
a roleta panie - luksus chciałbym taką w DD. Ten próg nie jest taki tragiczny. Maskują go dwa uchylne panele (pewnie płyta pilśniowa obciągnięta wykładziną) Jakby coś tam podłożył, pewnie dwie osoby spokojnie by się przespały
Încăpător şi funcţional, Noul Logan MCV oferă, datorită dimensiunilor sale, un spaţiu interior generos, cu 5 locuri, şi un portbagaj cu un volum de 573 litri.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-08, 08:46
To jeszcze ja - Jarząbek Wacław - bo wcześniej nie mówiłem, bo byłem na szkoleniu.
Samochód - bardzo wporzo. Normalne kombi do jeżdżenia, a nie kontener z silnikiem, jak poprzedniczka. ;) Wiadomo - trzeba obejrzeć na żywca, wleźć do bagażnika, usiąść na każdym siedzonku, zajrzeć do schowków, i ogólnie narobić obory. :] Ale tak na pierwszy rzut oka to rewelacja, przynajmniej dla normalnych ludzi. Problem jest z nienormalnymi - jeśli bym zmieniał samochód, rozglądałbym się teraz za czymś z automatem, może z napędem na 4 łapy, prześwitem, większym silnikiem wolnossącym. Szkoda, że Dacia nie pójdzie drogą Szkody, konkretnie - Skód Scout. Z jednej strony - Dacia nie kanibalizowałaby Passatów/Audi, z drugiej - nie kanibalizowałaby, bo Renault nie ma w swojej ofercie osobówek z 4x4, więc nie bardzo jest z czego buchnąć technologię.
Nazwa - żenua, szarganie legendy i rzucanie kalumniów. :> No chyba, że o MCValiczności modelu świadczą te plastikowe skrzydełka nad tylnymi światłami, jak w batmobilu. :>
Jeśli kolejne modele daci wciąż będą tylko na trzy gwiazdki
Ty znowu z tą fiksacją na gwiazdkach... A niech będą i 3 - byle porządne: stabilna konstrukcja i dobre wyposażenie podstawowe. Jeśli czwartej * nie będzie za brak alkometru, to czniać ją!
Cytat:
to nie wróży tej marce rekordów w sprzedaży.
Aliansowi i tak raczej na tym nie zależy...
wat napisał/a:
brak płaskiej podłogi w nowej mcv po rozłożeniu siedzeń troche poracha jak czasem trzeba przewieść coś dłuższego
Przy rzadkich "czasem" to mniej ważne, do częstych są po prostu inne modele.
luk80 napisał/a:
w takim autku ten zwykły 1.2 75KM odpada
Znajdą się zadowoleni - kwestia gustu.
I skrzyni.
Marmach napisał/a:
łukowaty dach i pochyła tylna szyba mocno ograniczają zdolności przewozowe
W rozmiarze ogólnym daje to właśnie "pomniejszone MCV" - ale teraz rozumiem, że bardziej chodziło Ci o kształt. No to faktycznie - już nie jest to prostopadłościan (; Chociaż na szczęście i tak nie ma tragedii - ani dach nie taki bardzo łukowaty, ani ta szyba jakoś strasznie pochyła... Jak pisałem - klasyczne kombi, dalekie i od kombivanów, i od sziting-kupe-wagonów. Alleluja!
Seal napisał/a:
Jeździłem Sandero II z silnikami 0.9 TCE i dCI 75KM i powiem Tobie, że 75KM jeździ lepiej a o dCI 90KM już nie ma co wspominać
Przecież to nieprawda jest d: - prawidłowo jest: "jeździło mi się lepiej" <:
bebe napisał/a:
nie bardzo jest z czego buchnąć technologię [4x4]
Ależ jest - po pierwsze z Nissana, oczywiście, a po drugie nie trzeba buchać, można po prostu kupić, od podwykonawców.
bebe napisał/a:
Szkoda, że Dacia nie pójdzie drogą Szkody
Problemem jest polityka, imidź, marketing, pozycjonowanie - a nie technika czy ekonomia.
Ale... dlatego też jest nadzieja - jeśli nastąpiłaby zmiana polityki, o co teoretycznie d: łatwiej niż o opracowanie technologii...
bebe napisał/a:
z automatem, może z napędem na 4 łapy, prześwitem, większym silnikiem wolnossącym
ASB + 4x4 + prześwit od 200 mm + silnik od 2,5 litra + długość od 4200 mm:
Jeep Grand Cherokee
Mercedes GLK
Mercedes G
Mercedes GL
Ssangyong Rexton
Subaru Outback
No, nie jest to chyba jednak skautowa konkurencja (;
Z drugiej strony, uelastyczniając wymagania, oferta by się rozszerzyła i coś by się chyba dało wybrać...?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-09, 08:02
Laisar, mimo jak najsolidniejszej konstrukcji i praktycznosci trzy gwiazdki co za nimi się kryje niedostatki w dziedzinie bezpieczeństwa na tle pozostałej nowej konkurencji nie podobają się wielu forumowiczom. Pojazdy rodzinne typu mcv czy Lodgy powinny być na cztery. Akurat w nosie mam marketing ale moje bezpieczeństwo juz nie. Twoja bezwarunkowa akceptacja noty ncap daci jest jakąś irracjonalna, podobnie jak częste usprawiedliwia wad daci pt. TTTM. Oczywiście możemy się różnic w ocenie wad/zalet danego modelu, każdy ma określone priorytety i oczekiwania. Tylko kwestie bezpieczeństwa powinny być bezdyskusyjnie.
trzy gwiazdki co za nimi się kryje niedostatki w dziedzinie bezpieczeństwa
MSZ istotne jest po prostu to, jakie to są niedostatki.
Auto z 4* jest słabe, jeżeli to szczyt możliwości jego konstrukcji. Auto na 3* przez brak kontrolek, brzęczyków, ogranicznika prędkości i słabą ochronę pieszych, ale z dobrą konstrukcją, która mogłaby dostać 5* po doposażeniu w powyższe duperele - jest dla mnie zwyczajnie lepsze.
To samo przy porównywaniu 3* z innymi 3*, czy 4* z 4* - wbrew pozorom nie są to przecież identyczne wyniki.
mekintosz napisał/a:
Twoja bezwarunkowa akceptacja noty ncap daci jest jakąś irracjonalna
MSZ absolutnie i wręcz przeciwnie: po dokładnym sprawdzeniu co konkretnie kryje się za tymi notami niektóre przyjmuję "z dobrodziejstwem inwentarza", a inne potępiam jako katastrofę.
Nieracjonalne jest za to dla mnie sugerowanie się wyłącznie gwiazdkami.
mekintosz napisał/a:
częste usprawiedliwia[nie] wad daci
Bynajmniej - mylnie odczytujesz moje opisy, analizy i przyczyny sytuacji z ich usprawiedliwianiem. "TTTM" to stwierdzenie faktu, nie ocena, pochwała czy krytyka.
mekintosz napisał/a:
powinny być bezdyskusyjnie.
Na tym świecie nie ma żadnych takich kwestii.
W tym przypadku też wcale nie dyskutujemy o bezpieczeństwie - obaj uważamy, że auto ma takie być. Jak widać, można natomiast różnić się w metodzie jego oceny - mnie interesują wyniki testów, Ciebie najwyraźniej tylko gwiazdkowa etykietka. Nie krytykuję Twojego podejścia, ale swoje uważam oczywiście za lepsze, inaczej bym go nie stosował [:
No i niestety, moim następnym samochodem nie będzie nowy Logan MCV
Dla mnie to jest zwykły Logan w wersji kombi, a dopisek MCV powinien znaczyć że mamy do czynienia z największym kombi na rynku zdolnym przewieść 7 osób.
Teraz jedynym modelem Dacii który odpowiada moim potrzebom to Dokker: ma wielki bagażnik, z tyłu mamy drzwi dzielone 2/1, tylko dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest troszkę problematyczny z powodu przesuwnych drzwi.
Pochylona szyba, podobne kształty bocznych szyb bagażnika, światła o podobnym układzie "mijania-kierunkowskazy", zachodzące na boki bagaznika, tamże kończące się boczne przetłoczenie i wyraźnie wystający próg zderzaka.
Oczywiście, wszystko zależy co zdefiniujemy jako podobieństwo, ale Octavia kombi drugiej generacji to było moje pierwsze skojarzenie po ujrzeniu nowego MCV :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 20:12
Marmach napisał/a:
ryjas napisał/a:
Gdzie to jest podobne?
Jak to? Cały tył jest podobny! :P
Powiem żartem " Marmach - jestes podobny Kolego do Gregory'ego Pecka.. z boku i z daleka " Na tej samej zasadzie logan przypomina skode. Moze jedyne co je łączy to dosyć duży tylny zwis będący pokłosiem zwiększania bagażnika z zachowaniem rozstawu osi sedana. Po prostu zwykle, nudne aczkolwiek jak większość klasycznych kombi praktyczne i ładowne auto. Plus za mocno pionowa tylna szybę, która nie ogranicza załadunku dużych gabarytowo przedmiotów.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-10, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum