Witam, czy jest jakiś jeden temat w którym mógłbym poczytać o silniku 0,9 TCe? (m.in. dane techniczne, info o turbo, rozrządzie i choć co jeszcze)
Z góry dzięki za pomoc
Witam, czy jest jakiś jeden temat w którym mógłbym poczytać o silniku 0,9 TCe? (m.in. dane techniczne, info o turbo, rozrządzie i choć co jeszcze)
Z góry dzięki za pomoc
Ja mogę Ci powiedzieć juz z własnych doswiadczeń ( 700Km już za mną) że naprawdę 0.9 TCe daje rade. Silniki 1.4 i 1.6 z takimi samymi mocami, elastycznością tego motoru nie mają szans... Fakt faktem wyścigówka to nie jest, troszke aksamitu pracy silnika brakuje. Lecz naprawde jestem 100% zadowolony. No i 5l/100Km na dotarciu zadowala przede wszystkim.
I zbierałby się pewnie lepiej na tym filmiku, gdyby nie gonić go pod czerwone pole, tylko wykorzystywać maksymalny moment w zakresie, powiedzmy, 2200-4800.
Ciekawy bylem jakie sa obroty silnika na konkretnym biegu...chodzilo o taka predkosc "drogowa" - 90/100 . Ostatnio jechalem Clio...chyba 1,2 silnik i przy 90-100 mial ponad 3000 obr/min. Masakra.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 23:42
Dziś dzięki uprzejmości kolegi POSa z Puławskiej dziękuję pojeździłem i porównałem sobie Sandero II z silnikami 0,9 TCE i dCI 75KM. Tak się złożyło niestety ( a może i dobrze ), że pod koniec roku skasowałem drugie autko (te starsze) i teraz jestem na etapie "rajdów" po salonach.
Wracając do tematu to uważam, że jazda z silnikiem 0,9 TCE jest bardzo fajna w stosunku do Chevroleta Aveo 1,2 86KM ( podzielam opinie z ostatniego testu z Motoru i już tu się nie którym naraziłem ), ma też lepszą elastyczność niż duet koreański I20 i RIO 1,2 85KM (ale to według mnie naprawdę niezły silnik lepszy niż ten w Aveo) o Fiatowskim 0.9 nie będę się pastwił (powrót dźwiękowo do malucha ). Bardzo jestem ciekaw nowego silniczka 1,2 z koncernu PSA ale to dopiero będzie dostępne do jazd za 1,5 miesiąca. Generalnie na tle w/w silników TCE jeździ się fajnie ale.... Jak ktoś lubi czerpać dużą przyjemność z jazdy (o ekonomi tu nie rozmawiamy bo oba silniki są ekonomiczne) to proponuję każdemu przed podjęciem decyzji o zakupie Sandero II 0,9 TCE przejechać się Sandero II 1,5 75KM dCI, ponieważ różnica w cenie jest tylko albo aż 3300 zł i może się okazać że naprawdę wato dorzucić tą kasę.
Łukasz oddaj samochód na serwis, to dadzą ci jako zastępcze
Autko (Nowe Sandero z 0.9TCe oczywiście w wersji L...) zrobiło wrażenie nawet na starym miłośniku VW
szczęśliwym posiadaczu Golfa Varianta 5, którego miałem szczęście podrzucić do domu z pracy. Ździwiony był jak autko się zbiera z pod świateł, no i spalanie też na nim zrobiło wrażenie. Wyraził tylko wątpliwości co trwałości silnika ale i my wszyscy takie obawy również mamy. Czas pokaże jak długo wytrzyma ten silniczek.
Porównując do silnika 1.6MPI z mojej Stepki, bez wątpienia silniczek w każdym aspekcie lepszy, trzeba tylko opanować technikę jak używania pedału gazu i sprzęgła, bo inaczej przy zmianie biegów, bujanie do tyłu a potem do przodu Przynajmniej ja tak miałem na początku.
Proporcja to nie jest nic trudnego, ale z twoich wyliczeń wychodzi dla 100 km/h 2611 RPM, a Pshemo mówi, że było 2200-2500. Wyszło mi ~3100RPM dla 120 i 3650 dla 140 i chciałem to porównać z odczytami zegarów. ;)
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-07, 23:31
Co ciekawe, niedawno na forum megane był temat obrotów w 1.4 TCe i okazało się, że dane w katalogu to jedno, a rzeczywistość drugie. Tj. część MIII ma obroty takie jak w danych technicznych na stronie renault (2800 przy 100 km/h) a niektóre mają 2500 przy 100 km/h (udokumentowane fotką zegarów).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum