Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Problem z wolnymi obrotami (odp.: silnik krokowy)
Autor Wiadomość
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-08-04, 10:02   

Pewnie silnik krokowy albo lewe powietrze łapie. Poszukaj w SZUKAJ.
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-04, 11:05   

Radzę rozebrać i przemyć zmywaczem do paznokci dokładnie czop i gniazdo silnika krokowego, powinno pomóc.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-06, 09:11   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2984
 
gilala 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-08-08, 19:26   

Witam. Dzięki wszystkim, za pomoc. Oddałem auto do serwisu i okazało się, że to była wina świec i przewodów - bo te wymienili i jest ok. Zrobili całą diagnostykę zapłonu i nic nie znaleźli. Jak widać to jednak nie silnik krokowy. Teraz Daćka pali jak marzenie :)
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-11, 23:52   silniczek krokowy - czyszczenie

Witam.
Czy ktoś mógłby mi dać wskazówki jak przeczyścić silniczek krokowy ? Zaczynając od tego gdzie on się znajduje, bo jestem zielony w tym temacie i czym go przepłukać? Wystarczy benzyną albo WD40 ? Byłbym wdzięczny za zdjęcie w którym miejscu mam szukać owego silniczka.

Do czyszczenia zmuszają mnie niepokojące objawy jakimi są: utrzymywanie obrotów na biegu jałowym na poziomie 1400obr i samoistnie rosnące do 2000. Objawy te występują tak samo na LPG jak na Pb, nie ma żadnej różnicy. Już kiedyś miałem takie objawy, ale po długim czasie znowu powróciły i stają się bardzo denerwujące.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-12, 09:17   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2984

A o problemach z obrotami jest na forum pewnie ze 20 wątków. :)
http://www.daciaklub.pl/f...d2405bb&start=0
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2013-05-12, 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-12, 09:27   

Ten wątek co załączyłeś już czytałem zanim napisałem post :)

Ze zdjęcia wynika, że ten silniczek jest za silnikiem. Wygląda jakby nie było tam łatwego dostępu, ale niebawem to sprawdzę ;)

A czym przeczyścić ?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-05-12, 12:41   

Aceton lub zmywacz do paznokci.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-12, 13:32   

Problem już rozwiązany.

Powodem zbyt wysokich obrotów były popękane gumowe 2 przewody. Jeden spadł całkowicie, a drugi był mocno pęknięty. Po naprawie wszystko wróciło do normy.

Dzięki za pomoc.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-15, 01:37   

owca65 napisał/a:
Problem już rozwiązany.

Powodem zbyt wysokich obrotów były popękane gumowe 2 przewody. Jeden spadł całkowicie, a drugi był mocno pęknięty. Po naprawie wszystko wróciło do normy.

Dzięki za pomoc.


Sam do tego doszedłeś czy ktoś pomógł?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-15, 10:43   

Sam, bo zdjąłem puszkę filtra, żeby mieć dostęp do silniczka i pierwszy wężyk się ledwo trzymał, a drugi wisiał, więc nie było większego problemu. Po złożeniu chodzi jak nowy i obyło się bez czyszczenia ;)
 
deprezess 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-06-09, 14:59   

U mnie pojawił się problem z silnikiem krokowym. W poszukiwaniu nowego zjechałem pół miasta i nikt do końca nie był w stanie mi powiedzieć jaki model (typ) będzie pasował do mojej Dacii. A może ktoś z Was pomoże?
Dzięki
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-09, 16:07   

A skąd wiesz że krokowy jest problemem ?
_________________

 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-06-09, 16:26   

u mnie jest podobnie tylko za ja mam 1,6 16V
auto noc postoi i rano co 3 lub 4 dzien wskazówka wskakuje na 1600 obr i się trzyma
przejadę kilka metrów i falowanie obr jest od razu
u mnie potrafiło wejść na 2000 obr i tak zostać
ponownie uruchomienie silnika z reguły rozwiązuje problem, ale nie zawsze
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
deprezess 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-06-09, 19:07   

U mnie jest tak: Mam gaz wyjeżdżam i jadę na paliwie i po ok minucie jazdy nie wiem do końca, czy kiedy wyłącza się ssanie, czy kiedy włącza się na gaz w momencie ściągnięcia nogi z gazu i wciśnięcia sprzęgła obroty spadają do zera i gaśnie co nie ukrywam (bo się na tym przejechałem) jest niebezpieczne bo nie mam hamulców i wspomagania. Raz moja żona hamowała ręcznym.
Rozebrałem przeczyściłem silnik płynem do szyb i wydaje mi się, że trochę pomogło ale mimo to wolę wymienić na nowy. Niestety gdy go rozebrałem nie przypuszczałem, że to będzie taki problem z określeniem modelu i nie spisałem żadnych numerów tego silniczka (ale zrobiłem fotkę ;-) )
Wcześniej byłem u gaziarzy bo myślałem, że to wina gazu ale gość powiedział, że ze strony gazu jest wszystko ok. Swoją drogą nie do końca jestem zadowolony z podejścia gaziarzy ogólnie do klienta, ale nie będę im robił antyreklamy (może to moje subiektywne podejście).
Jutro będę dzwonił tu:
http://allegro.pl/silnik-...3274253327.html
bo wydaje mi się, że to ten silniczek jak będę coś wiedział dam znać
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-10, 08:14   

deprezess napisał/a:
jaki model (typ) będzie pasował do mojej Dacii

Najprawdopodobniej coś zgodnego z referencją 7701206370 - co zgadzałoby się z aukcją http://allegro.pl/silnik-...3307936741.html oraz wcześniej podaną.

(Oryginał w ASO: 265 zł brutto).
 
deprezess 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-06-10, 15:31   

Wizualnie patrząc po stożku i umocowaniu śrub powinno grać więc zamówię i zamontuję
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-10, 16:30   

Wymontować pod sklepem, zanieść i przymierzyć - będzie OK, to weźmiesz nowy... (;
 
deprezess 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-06-12, 17:08   

Zamówiłem wspomniany silnik. Przyszedł jakiś Niemiecki zamiennik wszytko takie samo tylko trzpień krótszy. Myślę wepnę, impuls elektryczny najwyżej go przestawi tak by zamknął dopływ powietrza (silnik gdy go wymieniałem nie był zimny). Zamontowałem i odpaliłem, silnik od razu wskoczył na 2000 obrotów i po dodaniu gazu obroty wzrastały i zostawały na tym poziomie nie spadając nawet do tych 2000.
Co Panowie i Panie o tym myślicie? Oczywiście przepiąłem na stary silniczek i wszystko wróciło do normy.
Albo powinienem to robić na zimnym silniku albo silnik krokowy nie jest ok.

PS mam tutaj pewną podpowiedz tylko nie zweryfikowaną:
http://megane.com.pl/topi...czka-krokowego/
(czyżby restart)?

o i jeszcze tu (ale tu idzie sie pogubić):
http://www.elektroda.pl/r...pali16&start=60
Ostatnio zmieniony przez deprezess 2013-06-12, 18:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-06-12, 18:09   

deprezess napisał/a:
czyżby restart

Sprawdź doświadczalnie, potem podziel się wynikami. Pewnie komuś się przyda :-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-12, 21:24   

deprezess napisał/a:
Co Panowie i Panie o tym myślicie?

Wysuń trzpień na taką długość jak w starym silniczku - i wtedy będzie wszystko ok.
Nie bój się, użyj siły i wysuń trzpień silnika na odpowiednią długość. Jeśli wyjdzie za dalego, to spokojnie go po prostu trochę wsuń. Trzeba użyć siły - nic nie zepsujesz.
Silnik krokowy jest ok - to normalny objaw, co opisałeś wyżej.
Wymieniany krokowy musi zamykać dopływ powietrza, u ciebie nie zamykał i dlatego byly wysokie obrotu - kompem można to zmienić ale bez kompa można sobie również poradzić, wysuwając tak trzpień aby domykał otwór. To nie musi być co do milimetra.
Przerabiałem to u siebie, kiedy wyciągnąłem krokowy do czyszczenia - także spokojnie, będzie dobrze.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-06-12, 21:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 143
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2013-12-05, 09:30   

siema
Podepnę się pod temat coby nie śmiecić nowym
Mój problem polega na tym:
Po odpaleniu zimnego silnika na początku obroty są ok. Po jakiejś chwili na luzie obroty wskakują na 1200-1500 i tak trzymają dopóki silnik się solidnie nie rozgrzeje albo nie prze gazuje silnika do 3-4kobrotów. Dzieje się to tylko w zimie w lecie nie zauważyłem.
Po lekturze wątków sprawdzę krokowca ale może ktoś miał coś podobnego i pomoże radą ;)
 
Zyga 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 2
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2014-05-03, 13:30   

Witaj jackthenight,

Kiedyś pisał Pan na temat sprawdzania silnika krokowego. Było napisane, że po wybudowaniu silniczka, należy włączyć zapłon i powinien wysunąć się trzpień silniczka dość znacznie. Sprawdzałem go ale sytuacja była wręcz odwrotna. Gdy samochód nie był uruchomiony trzpień był wysunięty na pełną długość, natomiast gdy uruchomiłem silnik - trzpień silniczka schował się prawie do połowy. Silnik samochodu był wtedy chłodny. Po ponownym zamontowaniu silnika, samochód dalej ma niskie obroty zaraz po starcie i notorycznie gaśnie aż się nie rozgrzeje.

Może faktycznie trzpień od silnika krokowego nie dostał styku i schował się?!
Z drugiej jednak strony dlaczego wysunięcie trzpienia silnika krokowego miało by działać jako "ssanie" i dawać więcej powietrza skoro tenże trzpień przytyka dziurę?

Jeszcze jest jedna rzecz... gdy silnik jest całkiem zimny, to na początku można zdjąć nogę z gazu i chodzi tak przez kilka minut nie gasnąc. Potem dopiero się wyłącza. Wyłącza się również jak włącze światła. Obroty momentalnie spadają i też gaśnie.
Może tutaj chodzi o sondę lambda lub o czujnik temperatury. Po 2-3 min silnik dostaje informację i wtedy gaśnie?
Ostatnio zmieniony przez Zyga 2014-05-03, 13:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7425
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-05-03, 14:11   

A takie głupie pytanie. Napięcie ładowania sprawdzałeś?

Skoro piszesz, że gaśnie podczas włączenia świateł to może masz uszkodzony alternator i nie doładowuje akumulatora.
Może po tych 2-3 min wyłącza "ssanie" (sterowanie silnika) i gaśnie w związku ze zwiększonym poborem prądu.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-05-03, 17:21   

w benzynie niestety reguluje się zarówno dopływ powietrza jak i paliwa stąd na zimnym silniku trochę poszarpać może jak zimny bo duża inercja układu regulacji. Jednak bez nagłego przyspieszania powinny być stałe ( stopniowo spadające obroty ) .... wniosek ... albo soft albo regulacja dopływu powietrza albo regulacja dopływu paliwa jak zimny bo wtedy są największe zmiany. Tak czy siak to jednak w 21 wieku ten problem raczej nie powinien być dopuszczalny
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne