Ogrzewanie tylnej szyby bierze bardzo dużo prądu i taki spadek napięcia może być całkiem normalny. A to było na starym czy nowym akumulatorze sprawdzane ?
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-16, 20:19
Akumulator mam jeszcze dobry, ale ciekawą rzecz w trakcie używania Logana zauważyłem. Kilka razy to sprawdziłem. Jak na postoju zamykam szyby (elektrycznie sterowane) w drzwiach przednich, obojętnie, czy po stronie kierowcy, czy pasażera, to po ich domknięciu (nie w trakcie przesuwania) reflektory przednie na ułamek sekundy przygasają. Radioodtwarzacz włączę, wyłączę-brak takiej reakcji.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-16, 21:03
ian napisał/a:
Akumulator mam jeszcze dobry, ale ciekawą rzecz w trakcie używania Logana zauważyłem. Kilka razy to sprawdziłem. Jak na postoju zamykam szyby (elektrycznie sterowane) w drzwiach przednich, obojętnie, czy po stronie kierowcy, czy pasażera, to po ich domknięciu (nie w trakcie przesuwania) reflektory przednie na ułamek sekundy przygasają. Radioodtwarzacz włączę, wyłączę-brak takiej reakcji.
Alternator na wolnych obrotach nie daje maksymalnego prądu ładowania bo ma za małe obroty a to że przygasają lampy to efekt spadku napięcia to tak jak byś zatrzymał silnik elektryczny i nie pozwolił byś mu się kręcić a podał mu napięcie.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-11-16, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
Znaczy silniczki od podnoszenia szyb, po dotarciu do końca zatrzymują się i przez chwilę pobierają duży prąd, stąd spadek napięcia w instalacji i widoczne przygaśnięcie świateł. Też tak mam i w innych samochodach było podobnie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-07, 15:35
Przejechalem ponad 1000km w trasie przez kilka dni. Spojrzalem na zielone oczko-pojawiło się znów po latach niebytu. Wieczorem ladowalem tablet komórkę słuchałem radia na kempingu. Rano zonk-nie ma oczka i auto nie odpala. Ładuje go pożyczonym prostownikiem 5A i zastanawiam się czy się naladuje by odpalił oraz czy dobilem akumulator fabryczny? Cale oszczędności prądu ze świateł dziennych psu w pysk
Z rocznika widać, że 4 lata co nie jest złym wynikiem jak na akumulator. Oczywiście nie ma info ile startów ale w ciągu 4 lat to chyba bylo ponad 1000?
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2013-07-07, 19:31
chriskb napisał/a:
Z rocznika widać, że 4 lata co nie jest złym wynikiem jak na akumulator. Oczywiście nie ma info ile startów ale w ciągu 4 lat to chyba bylo ponad 1000?
Nie używam samochodu codziennie, ale zarówno w poprzednich samochodach jak i teraz czas użytkowania akumulatora to przeciętnie 7 - 8 lat.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-07, 21:53
Ladowalem do 22.00 prostownik nie zaswiecil diody full ale auto zapalilo. Teraz zimna letnia noc w Bieszczadach, zobaczymy jutro. Też myślałem, ze akumulatory wystarczają na 5-8 lat. Jednak ja często jezdze po kilka km miasto wiec nie pizwalam mu się naładować. To może skrócić żywotność.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-08, 05:41
mekintosz napisał/a:
Też myślałem, ze akumulatory wystarczają na 5-8 lat.
Jeśli można się dostać do środka warto dolać wody destylowanej po pewnie brakuje elektrolitu po 4 latach albo wywiercić otwory w celach i dokupić korki :)
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-07-08, 05:43, w całości zmieniany 1 raz
Dacia Rombat Calciu skapitulował po 5 latach (bez 1 miesiąca) i 144 000 km.
W ciągu tygodnia ze 4 razy auto odpalało na dwa razy z resetem komputera. IMHO gdyby nie wentylator chłodnicy pracujący po wyłączeniu silnika aku jeszcze by trochę pośmigał.
BTW nie znalazłem na forum więc gdyby ktoś potrzebował to śruba oznaczona na rysunku (2) ma łeb z gniazdem Torx 40 (w moim egzemplarzu).
Nic się nie może stać. Instalacja samochodowa jest tak zaprojektowana, że działa jak wyłączenie prądu przez elektrownię. Po podłączeniu wszystko wraca do stanu przed wyłączeniem, resetują się tylko urządzenia które nie mają potrzymania z dodatkowego źródła. Dla bezpiecznego odłączenia zawsze odłączamy biegun masy jako pierwszy. W przypadku ponownego podłączenia biegun masy podłączamy ostatni.
Podałem opis uniwersalny są instalacje, gdzie "+" jest na masie. Oczywiście Dacia ma instalację, gdzie biegun ujemny jest podłączony do masy. Kolorów nie podaję bo może być np. brązowy. Generalnie Dacia ma czarny.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-16, 12:00
do diesli z reguły stosuje się większe pojemności akumulatorów. Np do starego silnika 1,9 SDI w vw polo (raptem 64 KM)aż 72 Ah. Sądzę,jednak,że zamiana na 60tkę przy 1,5 (szczególnie jeśli auto jest garażowane) w niczym nie zaszkodzi.Akumulator szybciej się będzie ładował. W mieście to plus
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-09-16, 12:51
Dar1962 napisał/a:
do diesli z reguły stosuje się większe pojemności akumulatorów. Np do starego silnika 1,9 SDI w vw polo (raptem 64 KM)aż 72 Ah. Sądzę,jednak,że zamiana na 60tkę przy 1,5 (szczególnie jeśli auto jest garażowane) w niczym nie zaszkodzi.Akumulator szybciej się będzie ładował. W mieście to plus
Nie koniecznie musi być większej pojemności bo np może to być akumulator 44Ah tyle że żelowy ale przewyższa prądem rozruchowym nawet 70Ah bo może nam dać 730A przy -18 C ponoć mają długą żywotność ale kosztują tyle co dwa aku http://www.dobreakumulato...op-rt-r-37.html
ja bym zakładał 60Ah tak jak pisze Dar1962 szybciej się będzie ładował
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum