Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-06, 22:03   

robo1973 napisał/a:
Karenzo napisał/a:
Według mnie jeżeli chodzi o silnik 1.6 16v
problem już by opisywalny na forum
http://www.daciaklub.pl/f...mapa+wtrysk%F3w
jak pewnie zrobiło się zimno silnik dostał zbyt lichą mieszankę i nie odpalił .

Z tym kręceniem to fakt czasami problem jest. Ale kręcę i kręcę i nic. Pali mi się kontrolka sygnalizująca usterkę elektroniki i kontrolka stop na prędkościomierzu. Bezpieczniki też sprawdziłem. Tak więc niema co się rozpisywać przyjadą to niech naprawiają. Zobaczę co wart jest dodatkowa gwarancja. Na razie to piszą nieprawdę na stronie:
''Zadzwoń na numer (48) 22 575 94 44, a udzielimy Ci pomocy.

Możesz jechać spokojnie : jest to numer całodobowy, czynny przez cały rok.'''
he dobre

A dlaczego dodatkowa? Czyżbyś miał takiego pecha że odebrałeś przed 6 stycznia i natychmiast po gwarancji padło???
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2014-01-06, 22:34   

Naprawdę nikt u Ciebie w okolicy nie ma interfejsu diagnostycznego?
Podpiąć pod gniazdo obd2 i sprawdzić co padło.
U mnie kiedyś podobny objaw w citroenie xsara spowodował czujnik zderzeniowy.
Wystarczyło podnieść maskę i jakiś grzybek szturchnąć.
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-07, 07:18   

PiotrWie napisał/a:

A dlaczego dodatkowa? Czyżbyś miał takiego pecha że odebrałeś przed 6 stycznia i natychmiast po gwarancji padło???


Samochód kupiony w lipcu 2011 wiec już po gwarancji producenta

PiotrWie napisał/a:

Naprawdę nikt u Ciebie w okolicy nie ma interfejsu diagnostycznego?
Podpiąć pod gniazdo obd2 i sprawdzić co padło.
U mnie kiedyś podobny objaw w citroenie xsara spowodował czujnik zderzeniowy.
Wystarczyło podnieść maskę i jakiś grzybek szturchnąć.

A po co sobie du…e zawracać jeździć i prosić.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-07, 07:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2014-01-07, 07:50   

jak w lipcu 2011 to jeszcze parę miesięcy gwarancji zostało więc nic straconego niech sie ASO bawi
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-07, 08:12   

robo1973 napisał/a:

Samochód kupiony w lipcu 2011 wiec już po gwarancji producenta


To policz jeszcze raz, skoro gwarancja to 3 lata :)

A co do problemu z odpalaniem, to czy lampka immobilajzera gaśnie po przekręceniu kluczyka ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-01-07, 08:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-07, 10:42   

jackthenight napisał/a:
robo1973 napisał/a:

Samochód kupiony w lipcu 2011 wiec już po gwarancji producenta


To policz jeszcze raz, skoro gwarancja to 3 lata :)

A co do problemu z odpalaniem, to czy lampka immobilajzera gaśnie po przekręceniu kluczyka ?

Faktycznie myślałem że gwarancja producenta to 2 lata.
Lampka imobilajzera /ta ogrągła czerwona/ gaśnie po przekręceniu kluczyka
Zgłosiłem i czekam na lawetę
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-07, 10:47   

No i tak trzeba było zrobić od razu! 8-)
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-01-07, 11:39   

A to nie będzie problem z wgraniem "nowej mapy paliwowej" omawiane już przy DD i 1,6.
Mnie ostatnio też nie chciał (dokładnie żonie odpalić) jeden z tych chłodniejszych poranków , auto stało ze 2-3 dni nie jeżdżone, a ostatnia jazda bardzo krótka....przypomniałem sobie o tym problemie mapą paliwową i spróbowałem kręcić z wciśniętym gazem licząc na to że dostanie więcej paliwa i zapali no i tak się stało, poszło tylko trochę więcej białego dymu z rury.... :mrgreen: (pewnie się woda wytrąciła w baku i/lub sprawa tej mapy paliwowej). Choć z drugiej strony, to dziwne, bo o ile się orientuję, a jestem w sprawach mechanicznych bardziej laikiem), to taka technika odpalenia auta, to bardziej przy gaźniku działa, a nie wtrysku, tutaj za podanie paliwa oprócz pompy, silniczek krokowy ogarnia temat-mam rację? W moim przypadku ewidentnie wciśnięcie pedału gazu pomogło- co to poza starszym softem apropos mapy paliwowej mogłoby być, innymi słowy, czy mogę spodziewać się jakiejś awarii jakiegoś podzespołu niedługo? Ktoś ma pomysł? A w zbiorniku było poniżej połowy baku paliwa, ale do rezerwy jeszcze daleko.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-01-07, 15:26   

Domel2250 napisał/a:
A to nie będzie problem z wgraniem "nowej mapy paliwowej" omawiane już przy DD i 1,6.
Mnie ostatnio też nie chciał (dokładnie żonie odpalić) jeden z tych chłodniejszych poranków , auto stało ze 2-3 dni nie jeżdżone, a ostatnia jazda bardzo krótka....przypomniałem sobie o tym problemie mapą paliwową i spróbowałem kręcić z wciśniętym gazem licząc na to że dostanie więcej paliwa i zapali no i tak się stało, poszło tylko trochę więcej białego dymu z rury.... :mrgreen: (pewnie się woda wytrąciła w baku i/lub sprawa tej mapy paliwowej). Choć z drugiej strony, to dziwne, bo o ile się orientuję, a jestem w sprawach mechanicznych bardziej laikiem), to taka technika odpalenia auta, to bardziej przy gaźniku działa, a nie wtrysku, tutaj za podanie paliwa oprócz pompy, silniczek krokowy ogarnia temat-mam rację? W moim przypadku ewidentnie wciśnięcie pedału gazu pomogło- co to poza starszym softem apropos mapy paliwowej mogłoby być, innymi słowy, czy mogę spodziewać się jakiejś awarii jakiegoś podzespołu niedługo? Ktoś ma pomysł? A w zbiorniku było poniżej połowy baku paliwa, ale do rezerwy jeszcze daleko.

Melduję,że miałem taki sam przypadek jak powyżej i pomogło wciśnięcie gazu przy kręceniu rozrusznikiem.
_________________

 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2014-01-07, 15:28   

Daster napisał/a:

Melduję,że miałem taki sam przypadek jak powyżej i pomogło wciśnięcie gazu przy kręceniu rozrusznikiem.


ja również :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-07, 18:27   

wedle mojej wiedzy podczas samego rozruchu na zimno deptanie czy pompowanie pedałem gazu nic nie pomaga właśnie z uwagi na brak gaźnika. O dawce paliwa i tak decyduje elektronika. Już w sekundę po rozruchu sytuacja oczywiście się zmienia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-07, 21:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-07, 18:46   

Właśnie wróciłem z serwisu. Podpięli komputer coś kombinowali i DD odpaliła. Zastała jeszcze w serwisie bo powiedzieli, że nie mogą dostać się do komputera aby wgrać nowe oprogramowania a bez tego problem może się powtórzyć.
Jutro ma przyjść informatyk by DACIA i coś z tym zrobić.

Co do wciskania pedału gazu podczas odpalania to coś w tym jest bo jak nie wciskałem podczas zapalania to nie paliła, :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-07, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-01-07, 18:55   

Dar1962 napisał/a:
wedle mojej wiedzy podczas samego rozruchu na zimno deptanie czy pompowanie pedałem gazu nic nie pomaga właśnie z uwagi na brak gaźnika. O dawce paliwa na i tak decyduje elektronika. Już w sekundę po rozruchu sytuacja oczywiście się zmienia

W Dusterze 1.6 jest silnik Renault K4M. Naciskając pedał gazu pociągana jest linka przepustnicy. Wiec nie jest do końca prawdą co piszesz o całkowicie autonomicznym, elektronicznym sterowaniem paliwem. Większe otwarcie przepustnicy jest przekazywane potencjometrem do ECU silnika i na tej podstawie dobierana jest ilość paliwa nawet przy rozruchu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-01-07, 19:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3491
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-01-07, 19:08   

PiotrWie napisał/a:
To cecha samochodów ze stajni Renault - nie padają w trasie tylko w domu. Dla mnie to zaleta :mrgreen:
...


A Laguna tego dziadka, któremu zaciął się elektryczny pedał gazu jechała po autostradzie z Vmax, żeby jak najszybciej dojechać do domu i się zepsuć. :mrgreen:

Popieram przedmówcę, przy otwarciu mechanicznej przepustnicy i bez dodatkowego paliwa mieszanka byłaby za uboga i silnik nie zapaliłby, a zdarzają się czasem nerwowe sytuacje...
Ostatnio zmieniony przez eplus 2014-01-07, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-07, 20:48   

Co nie zmienia faktu, że sprawne auto bez dodawania gazu powinno odpalać bez problemów, a ECU powinno tak wyliczyć ilość dawkowanego paliwa, aby auto nawet w bardzo mroźne dni uruchamiało się bez nogi na gazie.
_________________

 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-01-08, 06:59   

Daster napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
wedle mojej wiedzy podczas samego rozruchu na zimno deptanie czy pompowanie pedałem gazu nic nie pomaga właśnie z uwagi na brak gaźnika. O dawce paliwa na i tak decyduje elektronika. Już w sekundę po rozruchu sytuacja oczywiście się zmienia

W Dusterze 1.6 jest silnik Renault K4M. Naciskając pedał gazu pociągana jest linka przepustnicy. Wiec nie jest do końca prawdą co piszesz o całkowicie autonomicznym, elektronicznym sterowaniem paliwem. Większe otwarcie przepustnicy jest przekazywane potencjometrem do ECU silnika i na tej podstawie dobierana jest ilość paliwa nawet przy rozruchu.


Dodam jedynie, że linka występuje tylko w Dusterach z normą Euro 4 (z tego co pamiętam rocznik 2010), wszystkie silniki od 2011 roku spełniające Euro 5 nie mają linki, sterowanie jest w pełni elektroniczne.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-01-08, 11:53   

Sprawdź sobie czujnik położenia wału korbowego jest na połączeniu silnika ze skrzynią 2 śruby 10 jak dobrze pamiętam, może wtyczka ma słby kontakt i nie styka dobrze, najczęstszą usterką nieodpalania silników z rodziny K4 jest ten czujnik, ja w swojej Meganie kilka lat temu go wykręciłem i wyczyściłem też wszytkie wtyczki czujników i od tego czasu spokój jest. Zobacz też zapnij bieg i przepchnij trochę auto do przodu lub do tyłu i odpalaj jak zaskoczy to ten czujnik szwankuje na bank.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-08, 13:47   

vulcanor napisał/a:
Sprawdź sobie czujnik położenia wału korbowego jest na połączeniu silnika ze skrzynią 2 śruby 10 jak dobrze pamiętam, może wtyczka ma słby kontakt i nie styka dobrze, najczęstszą usterką nieodpalania silników z rodziny K4 jest ten czujnik, ja w swojej Meganie kilka lat temu go wykręciłem i wyczyściłem też wszytkie wtyczki czujników i od tego czasu spokój jest. Zobacz też zapnij bieg i przepchnij trochę auto do przodu lub do tyłu i odpalaj jak zaskoczy to ten czujnik szwankuje na bank.


Dzięki za radę Ale sorry 21 tyś na budziku i 2 lata auto i żeby już takie jajca z czujnikiem. Mówili że komputer się zawiesił. Mają wgrać soft Zobaczymy jak odbiorę to coś powiem więcej
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-08, 13:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-08, 13:56   

robo1973 napisał/a:
Mówili że komputer się zawiesił.j


Jeszcze tylko brakuje przycisku reset :lol: pewnie nowy soft załatwi sprawę
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-08, 18:54   

DD odebrana z serwisu. Wgrany nowy soft Zapala na pierwszy strzał. Jakby nie to samo autko - żywsze jakieś
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie tematem, Zobaczę jak to teraz będzie się sprawowało,
Podobno jest trochę błędów w starej wersji romu,
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-08, 19:46   

Mój ma 53000 i pierwszą wersję softu i zawsze zapala. Na pewno przeczyszczenie czujnika nie zaszkodziłoby samochodowi. 21000 w ciągu 2,5 roku to bardzo mało, a złączki tego nie lubią - lubią jak płynie prez nie prąd bo wtedy nie śniedzieją.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-08, 20:34   

Jaka teoria ? > Czujnik położenia wału nie daje informacji o błędach w kompie. Po prostu auto nie zapala. Zresztą zobaczę co dalej będzie się działo
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-08, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-08, 20:54   

Lukas87 napisał/a:

Jeszcze tylko brakuje przycisku reset :lol: pewnie nowy soft załatwi sprawę

No właśnie jak się resetuje komputery w Daci samemu?

To mnie trochę przeraża w nowych autach - dzwonisz do serwisu a oni - proszę wyłączyć i włączyć komputer :-D
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2014-01-08, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3491
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-01-08, 21:32   

robo1973 napisał/a:
Jaka teoria ? > Czujnik położenia wału nie daje informacji o błędach w kompie. Po prostu auto nie zapala. Zresztą zobaczę co dalej będzie się działo

W Polonezie zawsze był błąd 11 - brak impulsów z czujnika wału korbowego. Na postoju oznaczało to brak (innych) błędów. :idea: :mrgreen:

Prawdopodobnie po początkowym załączeniu pompy paliwowej, a następnie zatrzymaniu, jej praca zostaje wznowiona, jeśli pojawią się impulsy z czujnika położenia wału. Jeśli czujnik jest niesprawny, to pompa się nie załączy przy rozruchu. Ale i tak trudno byłoby ją wtedy usłyszeć.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2014-01-08, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-09, 12:17   

Dzisiaj rano silnik zimny bez dodawania gazu pierwszy strzał i pali.
DD jakaś taka żywsza po wgraniu nowego softu i pali lepiej
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne