Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-06, 22:03
robo1973 napisał/a:
Karenzo napisał/a:
Według mnie jeżeli chodzi o silnik 1.6 16v
problem już by opisywalny na forum
http://www.daciaklub.pl/f...mapa+wtrysk%F3w
jak pewnie zrobiło się zimno silnik dostał zbyt lichą mieszankę i nie odpalił .
Z tym kręceniem to fakt czasami problem jest. Ale kręcę i kręcę i nic. Pali mi się kontrolka sygnalizująca usterkę elektroniki i kontrolka stop na prędkościomierzu. Bezpieczniki też sprawdziłem. Tak więc niema co się rozpisywać przyjadą to niech naprawiają. Zobaczę co wart jest dodatkowa gwarancja. Na razie to piszą nieprawdę na stronie:
''Zadzwoń na numer (48) 22 575 94 44, a udzielimy Ci pomocy.
Możesz jechać spokojnie : jest to numer całodobowy, czynny przez cały rok.'''
he dobre
A dlaczego dodatkowa? Czyżbyś miał takiego pecha że odebrałeś przed 6 stycznia i natychmiast po gwarancji padło???
Naprawdę nikt u Ciebie w okolicy nie ma interfejsu diagnostycznego?
Podpiąć pod gniazdo obd2 i sprawdzić co padło.
U mnie kiedyś podobny objaw w citroenie xsara spowodował czujnik zderzeniowy.
Wystarczyło podnieść maskę i jakiś grzybek szturchnąć.
_________________ Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
A dlaczego dodatkowa? Czyżbyś miał takiego pecha że odebrałeś przed 6 stycznia i natychmiast po gwarancji padło???
Samochód kupiony w lipcu 2011 wiec już po gwarancji producenta
PiotrWie napisał/a:
Naprawdę nikt u Ciebie w okolicy nie ma interfejsu diagnostycznego?
Podpiąć pod gniazdo obd2 i sprawdzić co padło.
U mnie kiedyś podobny objaw w citroenie xsara spowodował czujnik zderzeniowy.
Wystarczyło podnieść maskę i jakiś grzybek szturchnąć.
A po co sobie du…e zawracać jeździć i prosić.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-07, 07:19, w całości zmieniany 1 raz
Samochód kupiony w lipcu 2011 wiec już po gwarancji producenta
To policz jeszcze raz, skoro gwarancja to 3 lata :)
A co do problemu z odpalaniem, to czy lampka immobilajzera gaśnie po przekręceniu kluczyka ?
Faktycznie myślałem że gwarancja producenta to 2 lata.
Lampka imobilajzera /ta ogrągła czerwona/ gaśnie po przekręceniu kluczyka
Zgłosiłem i czekam na lawetę
A to nie będzie problem z wgraniem "nowej mapy paliwowej" omawiane już przy DD i 1,6.
Mnie ostatnio też nie chciał (dokładnie żonie odpalić) jeden z tych chłodniejszych poranków , auto stało ze 2-3 dni nie jeżdżone, a ostatnia jazda bardzo krótka....przypomniałem sobie o tym problemie mapą paliwową i spróbowałem kręcić z wciśniętym gazem licząc na to że dostanie więcej paliwa i zapali no i tak się stało, poszło tylko trochę więcej białego dymu z rury.... (pewnie się woda wytrąciła w baku i/lub sprawa tej mapy paliwowej). Choć z drugiej strony, to dziwne, bo o ile się orientuję, a jestem w sprawach mechanicznych bardziej laikiem), to taka technika odpalenia auta, to bardziej przy gaźniku działa, a nie wtrysku, tutaj za podanie paliwa oprócz pompy, silniczek krokowy ogarnia temat-mam rację? W moim przypadku ewidentnie wciśnięcie pedału gazu pomogło- co to poza starszym softem apropos mapy paliwowej mogłoby być, innymi słowy, czy mogę spodziewać się jakiejś awarii jakiegoś podzespołu niedługo? Ktoś ma pomysł? A w zbiorniku było poniżej połowy baku paliwa, ale do rezerwy jeszcze daleko.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-01-07, 15:26
Domel2250 napisał/a:
A to nie będzie problem z wgraniem "nowej mapy paliwowej" omawiane już przy DD i 1,6.
Mnie ostatnio też nie chciał (dokładnie żonie odpalić) jeden z tych chłodniejszych poranków , auto stało ze 2-3 dni nie jeżdżone, a ostatnia jazda bardzo krótka....przypomniałem sobie o tym problemie mapą paliwową i spróbowałem kręcić z wciśniętym gazem licząc na to że dostanie więcej paliwa i zapali no i tak się stało, poszło tylko trochę więcej białego dymu z rury.... (pewnie się woda wytrąciła w baku i/lub sprawa tej mapy paliwowej). Choć z drugiej strony, to dziwne, bo o ile się orientuję, a jestem w sprawach mechanicznych bardziej laikiem), to taka technika odpalenia auta, to bardziej przy gaźniku działa, a nie wtrysku, tutaj za podanie paliwa oprócz pompy, silniczek krokowy ogarnia temat-mam rację? W moim przypadku ewidentnie wciśnięcie pedału gazu pomogło- co to poza starszym softem apropos mapy paliwowej mogłoby być, innymi słowy, czy mogę spodziewać się jakiejś awarii jakiegoś podzespołu niedługo? Ktoś ma pomysł? A w zbiorniku było poniżej połowy baku paliwa, ale do rezerwy jeszcze daleko.
Melduję,że miałem taki sam przypadek jak powyżej i pomogło wciśnięcie gazu przy kręceniu rozrusznikiem.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-07, 18:27
wedle mojej wiedzy podczas samego rozruchu na zimno deptanie czy pompowanie pedałem gazu nic nie pomaga właśnie z uwagi na brak gaźnika. O dawce paliwa i tak decyduje elektronika. Już w sekundę po rozruchu sytuacja oczywiście się zmienia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-07, 21:05, w całości zmieniany 3 razy
Właśnie wróciłem z serwisu. Podpięli komputer coś kombinowali i DD odpaliła. Zastała jeszcze w serwisie bo powiedzieli, że nie mogą dostać się do komputera aby wgrać nowe oprogramowania a bez tego problem może się powtórzyć.
Jutro ma przyjść informatyk by DACIA i coś z tym zrobić.
Co do wciskania pedału gazu podczas odpalania to coś w tym jest bo jak nie wciskałem podczas zapalania to nie paliła,
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-07, 18:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-01-07, 18:55
Dar1962 napisał/a:
wedle mojej wiedzy podczas samego rozruchu na zimno deptanie czy pompowanie pedałem gazu nic nie pomaga właśnie z uwagi na brak gaźnika. O dawce paliwa na i tak decyduje elektronika. Już w sekundę po rozruchu sytuacja oczywiście się zmienia
W Dusterze 1.6 jest silnik Renault K4M. Naciskając pedał gazu pociągana jest linka przepustnicy. Wiec nie jest do końca prawdą co piszesz o całkowicie autonomicznym, elektronicznym sterowaniem paliwem. Większe otwarcie przepustnicy jest przekazywane potencjometrem do ECU silnika i na tej podstawie dobierana jest ilość paliwa nawet przy rozruchu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-01-07, 19:04, w całości zmieniany 2 razy
To cecha samochodów ze stajni Renault - nie padają w trasie tylko w domu. Dla mnie to zaleta
...
A Laguna tego dziadka, któremu zaciął się elektryczny pedał gazu jechała po autostradzie z Vmax, żeby jak najszybciej dojechać do domu i się zepsuć.
Popieram przedmówcę, przy otwarciu mechanicznej przepustnicy i bez dodatkowego paliwa mieszanka byłaby za uboga i silnik nie zapaliłby, a zdarzają się czasem nerwowe sytuacje...
Ostatnio zmieniony przez eplus 2014-01-07, 19:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-07, 20:48
Co nie zmienia faktu, że sprawne auto bez dodawania gazu powinno odpalać bez problemów, a ECU powinno tak wyliczyć ilość dawkowanego paliwa, aby auto nawet w bardzo mroźne dni uruchamiało się bez nogi na gazie.
wedle mojej wiedzy podczas samego rozruchu na zimno deptanie czy pompowanie pedałem gazu nic nie pomaga właśnie z uwagi na brak gaźnika. O dawce paliwa na i tak decyduje elektronika. Już w sekundę po rozruchu sytuacja oczywiście się zmienia
W Dusterze 1.6 jest silnik Renault K4M. Naciskając pedał gazu pociągana jest linka przepustnicy. Wiec nie jest do końca prawdą co piszesz o całkowicie autonomicznym, elektronicznym sterowaniem paliwem. Większe otwarcie przepustnicy jest przekazywane potencjometrem do ECU silnika i na tej podstawie dobierana jest ilość paliwa nawet przy rozruchu.
Dodam jedynie, że linka występuje tylko w Dusterach z normą Euro 4 (z tego co pamiętam rocznik 2010), wszystkie silniki od 2011 roku spełniające Euro 5 nie mają linki, sterowanie jest w pełni elektroniczne.
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2014-01-08, 11:53
Sprawdź sobie czujnik położenia wału korbowego jest na połączeniu silnika ze skrzynią 2 śruby 10 jak dobrze pamiętam, może wtyczka ma słby kontakt i nie styka dobrze, najczęstszą usterką nieodpalania silników z rodziny K4 jest ten czujnik, ja w swojej Meganie kilka lat temu go wykręciłem i wyczyściłem też wszytkie wtyczki czujników i od tego czasu spokój jest. Zobacz też zapnij bieg i przepchnij trochę auto do przodu lub do tyłu i odpalaj jak zaskoczy to ten czujnik szwankuje na bank.
Sprawdź sobie czujnik położenia wału korbowego jest na połączeniu silnika ze skrzynią 2 śruby 10 jak dobrze pamiętam, może wtyczka ma słby kontakt i nie styka dobrze, najczęstszą usterką nieodpalania silników z rodziny K4 jest ten czujnik, ja w swojej Meganie kilka lat temu go wykręciłem i wyczyściłem też wszytkie wtyczki czujników i od tego czasu spokój jest. Zobacz też zapnij bieg i przepchnij trochę auto do przodu lub do tyłu i odpalaj jak zaskoczy to ten czujnik szwankuje na bank.
Dzięki za radę Ale sorry 21 tyś na budziku i 2 lata auto i żeby już takie jajca z czujnikiem. Mówili że komputer się zawiesił. Mają wgrać soft Zobaczymy jak odbiorę to coś powiem więcej
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-08, 13:47, w całości zmieniany 2 razy
DD odebrana z serwisu. Wgrany nowy soft Zapala na pierwszy strzał. Jakby nie to samo autko - żywsze jakieś
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie tematem, Zobaczę jak to teraz będzie się sprawowało,
Podobno jest trochę błędów w starej wersji romu,
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-08, 19:46
Mój ma 53000 i pierwszą wersję softu i zawsze zapala. Na pewno przeczyszczenie czujnika nie zaszkodziłoby samochodowi. 21000 w ciągu 2,5 roku to bardzo mało, a złączki tego nie lubią - lubią jak płynie prez nie prąd bo wtedy nie śniedzieją.
Jaka teoria ? > Czujnik położenia wału nie daje informacji o błędach w kompie. Po prostu auto nie zapala. Zresztą zobaczę co dalej będzie się działo
W Polonezie zawsze był błąd 11 - brak impulsów z czujnika wału korbowego. Na postoju oznaczało to brak (innych) błędów.
Prawdopodobnie po początkowym załączeniu pompy paliwowej, a następnie zatrzymaniu, jej praca zostaje wznowiona, jeśli pojawią się impulsy z czujnika położenia wału. Jeśli czujnik jest niesprawny, to pompa się nie załączy przy rozruchu. Ale i tak trudno byłoby ją wtedy usłyszeć.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2014-01-08, 21:37, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum