Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-19, 21:07   

Wykręcałeś świece?
Miałem podobnie w Merivie - mi wywalało błąd 3 cylindra. Niby wypadał zapłon - wymienili cewkę. Pomogło ale na krótko - baaaardzo krótko. Skończyło się na zdjęciu głowicy. Okazało sie że siadły uszczelniacze zaworów i olej sączył się do dwu ostatnich cylindrów. Po zdjęciu głowicy 1 i 2 ładne błyszczące suchutkie, a 3 i 4 czarne od nagaru.
No i jak na benzynę strasznie kiepsko (jak dla mnie długo) trwało zapalanie silnika.

Mam nadzieję że to nie to.

Jeśli to cewka to może ktoś ma starą ale dobrą na podmiankę w Twojej okolicy - warto poszukać. Nie wiem jak z kosztami nowej - w oplu od 250 do 700 PLN
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-03-19, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Chrystian 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-03-20, 19:10   

Tak wykręcałem świece (zresztą są nowe, podobnie jak kable). Silnik ma 130tys przebiegu. Już miałoby coś w środku się popsuć?U mnie z odpalaniem żdnego problemu. Na dotyk odpala. Koszt cewki nowej to 90 zł w górę. Już pytałem o to.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-21, 06:24   

Czyli od 2006 roku przejechałeś 130 tyś. km, auto na gazie i nie miałeś jeszcze regulacji zaworów ? Jeśli nie miałeś, to na 100% winne są niewyregulowane zawory.
I dopilnuj aby zawory wyregulowali ci na zimnym silniku.
Zerknij na ten temat np. : http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8459
Takie same objawy jak twoje, autor wątku również chciał wymieniać cewkę, świece, kable i pewnie wymienił by jeszcze pół auta, a okazało się że wystarczy wyregulować zawory.
Silniki MPI z gazem wymagają częstej regulacji zaworów i brak systematycznych regulacji zaworów w przypadku LPG powoduje takie objawy jakie opisujesz.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-21, 06:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Chrystian 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-03-26, 11:53   

Witam,
Może trochę nie dopisałem. Gaz mam niecały rok. W maju zakładany. Przejechałem na nim dotychczas nie więcej niż 18-20tys. km. Czy to zatem wciąż mogą być zawory?chyba trochę za wcześnie...
 
Chrystian 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-03-26, 11:57   

Co do tych postów to czytałem je. I tyle tam się zrobiło potencjalnych przyczyn tej nierównej pracy silnika, że głowa boli:). Ale zainteresowało mnie jak napisane było kabli i numerowanie cylindrów silnika...Ja odwrotnie w swojej dacii mam pozakładane.
To znaczy jak się stoi naprzeciw auta to liczę od lewej (czyli od rozrządu) 1 2 3 4.
A w poście widzę, że to jest policzone w odwrotną stronę. Ma to duże znaczenie?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 12:06   

Chrystian napisał/a:
Ma to duże znaczenie?

No raczej!
 
Chrystian 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-04-05, 08:07   

Wciąż walczę z tematem...podłączyłem się pod komputer i wskazywało tam na błąd wtrysku. Nawet nie wiem którego, ale na bank wtrysk. Kable nowe, świece nowe...Cewka jednak???
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2013-04-07, 12:53   

Wyregulowałeś zawory?
Cewkę można sprawdzić, a nawet trzeba, zanim w ciemno kupisz nową, chyba, że masz od kogo podmienić.
Nieszczelność w układzie dolotowym?
Wyjmij kostkę od wtryskiwacza i opisz reakcję.
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
Chrystian 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-27, 10:46   

Witam ponownie po dłuższej przerwie. Dzisiaj byłem z tematem w salonie dacii. Okazało się, że była zła mieszanka powietrza i paliwa. Wyczyścili i zresetowali auto. Koszt 125 zł. Przez dwa dni mam jeździć na benzynie, bo auto się "uczy":). Po tym czasie przełączyć się na gaz. Jeśli nierówna praca silnika wróci, to regulacja zaworów. W ASO powiedzieli około 300-350 zł za regulację (na pewno mnie tam zobaczą :-P ). Tak się zastanawiam tylko jaka jest regulacja zaworów. Śrubki czy podkładki???
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-27, 19:26   

Regulacja luzów zaworowych odbywa się za pomocą śrubek.
 
Chrystian 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-07-29, 21:43   

Witam Panów. Piszę by dokończyć temat. Faktyczny problem okazał się jednak z regulacją zaworów. Po regulacji auto dostało mocy, takiej jak powinno mieć. Tylko z gazem mały problem jeszcze jest, ale mam nadzieję, że to tylko regulacja na komputerze. Dziękuję za pomoc. pozdrawiam.
 
jacek331 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 8V + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-15, 21:47   Falujące obroty Lodgy

Mam od jakiegoś czasu problem z wolnymi obrotami w Lodgy . Po porannym odpaleniu samochodu obroty silnika są nierówne . Silnik przerywa ( szarpie drążkiem zmiany biegów), lampy przygasają a po ruszenie z miejsca efekt jest taki jak by nie palił na wszystkie cylindry a do tego zapala sie kontrolka " check engine" . Problem ten zgłosiłem w ASO ale tam oczywiście nic nie stwierdzili (wyczyścili przepustnice - podobno była zabrudzona) , błedu żadnego też nie odczytali twierdząc że nic się nie zapisało. Nie wiem już co dalej z tym problemem począć - zastanawiam się nad wymianą świec . Problem ten jest zarówno na benzynie jak i LPG.
Ostatnio zmieniony przez jacek331 2013-11-15, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 22:02   

zmień ASO
coś takie może występować ale w 18 letni szrocie a nie w nowym samochodzie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-11-15, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacek331 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 8V + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-15, 22:06   

Zastanawiam się też nad tym czy ewentualna wymiana świec jest w ramach gwarancji czy na mój koszt ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 22:14   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + obrot* + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + nierów* + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości

- jest tego dość sporo, z różnych przyczyn: przepustnice, świece, kable, cewki, czujniki temperatury, listy wtrysków, sterowniki silnika...

Np:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3038

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4911



Zasadniczo do zdiagnozowania macaniem, nie przez internety... (;
 
jacek331 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 8V + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-15, 23:02   

Super linki i porady . tylko moja Dacia ma niespełna 10 miesięcy !!! A dobrej porady i ASO to "szukaj w polu". Nie po to kupiłem nowe auto by teraz kombinować jak "czarownica nad recepturą eliksiru młodości" . Pozdrowionka dla użytkowników Daci.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 23:25   

Po 1.
Porozmawiaj w ASO z kimś kompetentnym (szefem , menadżerem ) złóż skargę na poprzednią naprawę (może się pracownik nie chciało pracować ) .
na 90 % to rozwiążę problem

Miałem coś podobnego tylko w dużo mniejsze skali , źle pokazywało poziom gazu w samochodzie .
Za 2 razem złożyłem skargę i naglę się dało .
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 23:40   

jacek331 napisał/a:
dobrej porady i ASO to "szukaj w polu"

Te linki to są właśnie dobre porady, bo przyczyn może być bardzo wiele i zdalnie niewiele więcej w ogóle da się powiedzieć - takie rzeczy diagnozuje się nie klikaniem na forach (ani tym bardziej wirtualnym tupaniem czy fochami), a w serwisie...

Jeśli natomiast ASO sobie nie radzi, to oczywiście można się skarżyć - ale jeżeli przyczyną jest po prostu brak umiejętności jego pracowników, to raczej niewiele to pomoże, bo w takim przypadku nie da się nikogo zmusić do lepszej pracy. Wtedy także dobrą poradą jest sugestia zmiany ASO na inny zakład.
 
jacek331 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 8V + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-16, 08:43   

Dziękuję bardzo za pomoc . mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany świec i regulacji zaworów . Czy podlegają one gwarancji lub wynikają z bieżącej eksploatacji i są płatne ? Zaznaczam przy tym że w samochodzie jest zamontowana instalacja LPG przez ASO.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-16, 09:12   

Też miałem podobne problemy, uspokoiło się dopiero po wgraniu nowej mapy wtrysku i ustawianiu komputera benzyny na hamowni oraz zmiana gazownika (gaz już po 2 letniej gwarancji). Moją batalię możesz prześledzisz po moich postach.
Za wymianę świec na pewno zapłacisz a co do regulacji to różnie bywa. W którymś poście przeczytałem że ASO wykonało tą czynność w ramach gwarancji, w moim przypadku niestety płaciłem 2 razy na 3 takie regulacje (pomogło stwierdzenie "że proszę wyregulować ale jeśli nadal silnik nie będzie pracować równo to nie zapłacę")
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-11-17, 11:27   

Zrobiłeś > 10kkm na gazie? Jeśli tak zacznij od wyregulowania zaworów - miałem tak regularnie co 15kkm w Sandero...
 
cygan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-02-04, 00:47   obroty silnika 1.6

Witam Trzy tygodnie temu kupiłem Dustera 1.6 Przejechałem nim już 1500 km. Dwa tygodnie temu zauważyłem, że wolne obroty falują ( od 500 do 1500 a nawet niekiedy 1700) Dzieje się to najczęściej minutę po uruchomieniu zimnego silnika W ASO powiedzieli, że problem jest im znany ale ..... jak go rozwiązać ??????? to oni już niewiedzą Zgrali parametry silnika, powiedzieli, że muszą je poddać analizie w Renault Polska i dadzą odpowiedź. Mam pytanie czy ktoś z nieszczęśliwych właścicieli Dustera miał taki problem??????? Dajcie znć
 
pioor 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 127
Skąd: maz
Wysłany: 2014-02-04, 08:58   Re: obroty silnika 1.6

cygan napisał/a:
Mam pytanie czy ktoś z nieszczęśliwych właścicieli Dustera miał taki problem??????? Dajcie znć

Tak, ja tak miałem. Poszło do ASO, wyczyścili przepustnicę, skalibrowali na nowo i przestało. Nie wiem gdzie odstawiłeś i co było zrobione ale raczej ASO powinno znać rozwiązanie takiego problemu :lol: , a przynajmniej podjąć podstawowe kroki aby usunąć usterkę (nawet jeśli naprawa byłaby chwilowa).
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-02-04, 17:24   Re: obroty silnika 1.6

cygan napisał/a:
Witam Trzy tygodnie temu kupiłem Dustera 1.6 Przejechałem nim już 1500 km. Dwa tygodnie temu zauważyłem, że wolne obroty falują ( od 500 do 1500 a nawet niekiedy 1700) Dzieje się to najczęściej minutę po uruchomieniu zimnego silnika W ASO powiedzieli, że problem jest im znany ale ..... jak go rozwiązać ??????? to oni już niewiedzą Zgrali parametry silnika, powiedzieli, że muszą je poddać analizie w Renault Polska i dadzą odpowiedź. Mam pytanie czy ktoś z nieszczęśliwych właścicieli Dustera miał taki problem??????? Dajcie znć


Witam.
Dwa tygodnie temu moja maszyna była na naprawie gwarancyjnej właśnie skaczących wolnych obrotów i tak jak napisał pior - czyszczenie przepustnicy (67.000 km przebiegu) i wgranie nowego softu. Dzisiaj zaprowadziłem auto do malowania maski i w serwisie leżała już instrukcja dotycząca tej usterki w R Fluence z silnikiem K4M XXX/XXX.
Od grudnia 2013r. do tych silników wgrywają inny soft bo poniżej zera nowe meganki nie chciały wogóle odpalać.
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-02-04, 22:39   

To super wiadomość i dla mnie , bo po zakupie obroty też mi falowały , byłe w ASO , ale rozłożyli ręce i kazali czekać na nowy soft . Już mnie też kur..ca brała z tym falowaniem . Jutro dzwonię do ASO , zobaczymy co powiedzą .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne