Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.
Jeżeli 8L pali przy 120km/h to zdecydowanie za dużo i coś nie tak z silnikiem .
Sprawdxone wszystko w osprzecie silnika? turbo, IC, termostat, przepływka , szczelność połączeń?
Wg mnie powinien palić na takiej prostej maksymnalnie ok 6-6.5L w tej wersji 110km 4x4 .
Moze reczny nie odbija?
To jest nowe auto, nie ma co za bardzo sprawdzać.
Przypominam że mowa o testowym 1.2 tce 4x2, bo 4x4 nie występuje z tym silnikiem.
AHAAAA, to Turbobenzyna, myślałem, że piszesz o 1.5DCI -> masz to wpisane w PROFILU!
W takim razie zmień to na 1.2TCE ... No a wyniki w TCE z tego co wiem, to miałbyś normalne ...
Turbobenzyna to nie silnik samozapłonowy diesla a nadal o zapłonie iskrowym.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 21:11
corrado napisał/a:
Cav napisał/a:
corrado napisał/a:
Cav napisał/a:
Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.
Jeżeli 8L pali przy 120km/h to zdecydowanie za dużo i coś nie tak z silnikiem .
Sprawdxone wszystko w osprzecie silnika? turbo, IC, termostat, przepływka , szczelność połączeń?
Wg mnie powinien palić na takiej prostej maksymnalnie ok 6-6.5L w tej wersji 110km 4x4 .
Moze reczny nie odbija?
To jest nowe auto, nie ma co za bardzo sprawdzać.
Przypominam że mowa o testowym 1.2 tce 4x2, bo 4x4 nie występuje z tym silnikiem.
AHAAAA, to Turbobenzyna, myślałem, że piszesz o 1.5DCI -> masz to wpisane w PROFILU!
W takim razie zmień to na 1.2TCE ... No a wyniki w TCE z tego co wiem, to miałbyś normalne ...
Turbobenzyna to nie silnik samozapłonowy diesla a nadal o zapłonie iskrowym.
Ten z profilu pali raptem o 1l mniej.
Czyli jeszcze bardziej za dużo.
Tce w najlepszej opcji spalało 7,5 l - mniej się raczej nie uda, bo to była wtedy jazda w kolumnie za autobusem, więc maksymalnie oszczędna.
[ Quashqai (Vmax od 185 do 198), Sportage (Vmax 178) i Dusterem (Vmax od 168 do 175, ale tyle nie jedzie,
No więc wspomniane przez Ciebie auta - rzeczywiście najbardziej do DD podobne - mają prędkość raptem do 10 proc. wyższą niż DD. Za to cenę od 30 proc. wyższą (pisze o autach porównywalnych z moim, czyli 4x4 diesle). Mój Duster bez problemu wyciąga prędkość podaną w katalogu.
CAV, zainstersuj się więc zmianą koła zębatego 5 lub 6 tego biegu . Temat poruszony w tym dziale pt." PSEUDO VI bieg" . Jeśli nie przeszkadzałoby ci powolniejsze rozpędzanie na ostatnim biegu, to zmiana zębatki na taką z większym przełożeniem obniży obroty, przez to spalanie i zwiększyć może prędkość maksymalną auta, jeśli da radę silnik i ma zapas mocy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 22:32
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
[ Quashqai (Vmax od 185 do 198), Sportage (Vmax 178) i Dusterem (Vmax od 168 do 175, ale tyle nie jedzie,
No więc wspomniane przez Ciebie auta - rzeczywiście najbardziej do DD podobne - mają prędkość raptem do 10 proc. wyższą niż DD. Za to cenę od 30 proc. wyższą (pisze o autach porównywalnych z moim, czyli 4x4 diesle). Mój Duster bez problemu wyciąga prędkość podaną w katalogu.
Mój diesel też wyciąga swoje wartości z katalogu, tyle że na liczniku.
I nadal jest to mało.
Zgadza się też że z 4x4 nic ciekawego od konkurencji nie dostaniesz, bo konkurencja nie robi 4x4 z podstawowymi wersjami silnikowymi, a tylko te są odpowiednikiem silników w Dacii.
Innych Dacia nie wkłada, a porównywanie cen 2.0 150 KM AWD z 1.5 110 konnym (oba diesle) mija się totalnie z celem.
Porównać od biedy można więc tylko wersje 4x2 i tu już różnica cenowa jest dużo mniejsza, tak jak pisałem - od 10%.
Dla mnie to jest żadna różnica - nawet chętnie bym dopłacił za lepszy wygląd auta - do Dustera przekonał mnie właśnie napęd 4x4.
Niestety - skrzynia którą w nim zastosowano, rozkłada ten pomysł na łopatki.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 22:34
corrado napisał/a:
CAV, zainstersuj się więc zmianą koła zębatego 5 lub 6 tego biegu . Temat poruszony w tym dziale pt." PSEUDO VI bieg" . Jeśli nie przeszkadzałoby ci powolniejsze rozpędzanie na ostatnim biegu, to zmiana zębatki na taką z większym przełożeniem obniży obroty, przez to spalanie i zwiększyć może prędkość maksymalną auta, jeśli da radę silnik i ma zapas mocy.
Podsumowanie spalania podczas wypadu do Chorwacji. Samochód nowy.
Przejechane podczas podróży prawie 3300 km.
2 osoby + zabudowa kamperowa w bagażniku (w tym bagaże) + box dachowy.
średnie spalanie 7.74 l/100 km.
Szczegóły motostat
Po powrocie na liczniku ok. 5500 km.
Ostatnio zmieniony przez gladki83 2014-06-16, 06:03, w całości zmieniany 4 razy
CAV, zainstersuj się więc zmianą koła zębatego 5 lub 6 tego biegu . Temat poruszony w tym dziale pt." PSEUDO VI bieg" . Jeśli nie przeszkadzałoby ci powolniejsze rozpędzanie na ostatnim biegu, to zmiana zębatki na taką z większym przełożeniem obniży obroty, przez to spalanie i zwiększyć może prędkość maksymalną auta, jeśli da radę silnik i ma zapas mocy.
Takie pytanie zadałem na forum już pół roku temu, miesiąc od zakupu auta, ale odpowiedzi były raczej zniechęcające.
Tzn. jakie pytanie ?
Czy da się zmienić koło zębate ostatniego biegu, na takie z większym przełożeniem ?
Jak przeczytasz wątek powyższy sprawa wygląda do ogarnięcia przez każdego w miarę obeznanego mechanika lub na pewno warsztat zajmujący się skrzyniami.
pluto napisał/a:
Kolejne tankowanie tym razem jazda 50/50 miasto/trasa (dane z całego zbiornika):
Średnie spalanie wg. komputera - 4,6 l/100km (rzeczywiste 4,76)
No i cymesik.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-06-16, 09:53, w całości zmieniany 2 razy
Podsumowanie spalania podczas wypadu do Chorwacji. Samochód nowy.
Przejechane podczas podróży prawie 3300 km.
2 osoby + zabudowa kamperowa w bagażniku (w tym bagaże) + box dachowy.
średnie spalanie 7.74 l/100 km.
Szczegóły motostat
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-16, 19:11
corrado napisał/a:
Cav napisał/a:
corrado napisał/a:
CAV, zainstersuj się więc zmianą koła zębatego 5 lub 6 tego biegu . Temat poruszony w tym dziale pt." PSEUDO VI bieg" . Jeśli nie przeszkadzałoby ci powolniejsze rozpędzanie na ostatnim biegu, to zmiana zębatki na taką z większym przełożeniem obniży obroty, przez to spalanie i zwiększyć może prędkość maksymalną auta, jeśli da radę silnik i ma zapas mocy.
Podsumowanie spalania podczas wypadu do Chorwacji. Samochód nowy.
Przejechane podczas podróży prawie 3300 km.
2 osoby + zabudowa kamperowa w bagażniku (w tym bagaże) + box dachowy.
średnie spalanie 7.74 l/100 km.
Szczegóły motostat
Po powrocie na liczniku ok. 5500 km.
A z jakimi prędkościami to było ?
Z Polski na Chorwację raczej wolniejsza jazda, bo silnik na dotarciu i dwa nie spieszyło nam się. Prędkość 100-110 km/h
Z powrotem nieco szybciej 120-130 km/h. 800 km autostradą.
Kilka baków przepaliłem, wygląda to tak:
- kręcenie się w mieście i okolicy - spala od 7,2 do 7,8 l. Komputer niezależnie pokazuje non stop spalanie 6.6 l. Jazda dość dynamiczna, raczej krótkie odcinki miejskie.
- jazda pozamiejska - drogami klasy B - spala 6l. Komputer pokazuje równe 5l. Jazda dość dynamiczna z wyprzedzaniem maruderów, ale bez szaleństw. Prędkości przekraczały 110km/h tylko przy wyprzedzaniu.
Komputer jak widać przekłamuje.
Myślę, że po założeniu kapelusza mógłbym z 0,5 litra urwać, jeśli byłby ciasny to może jeszcze trochę.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 19:10
lubię_pierogi napisał/a:
Kilka baków przepaliłem, wygląda to tak:
- kręcenie się w mieście i okolicy - spala od 7,2 do 7,8 l. Komputer niezależnie pokazuje non stop spalanie 6.6 l. Jazda dość dynamiczna, raczej krótkie odcinki miejskie.
- jazda pozamiejska - drogami klasy B - spala 6l. Komputer pokazuje równe 5l. Jazda dość dynamiczna z wyprzedzaniem maruderów, ale bez szaleństw. Prędkości przekraczały 110km/h tylko przy wyprzedzaniu.
Udało mi się pobić minimalny rekord spalania . Wyjazd z Warszawy na 71. Rajd Polski na Litwę, zjazd do bazy rajdu do Mikołajek i następnego dnia jeżdżenie po oesach i dojazdówkach. Dwie dorosłe osoby z klimą non stop. Spalanie całego baku wyszło na poziomie 6,69 l/100km. Jazda raczej żwawa (tak do max 120 km/h), ale bez szaleństw, ale bardzo płynna, choć i były momenty niemal off roadowe, gdzie przed wjechaniem zastanawialiśmy się czy da radę i jak zawsze do tej pory dało radę . Sporo kilometrów po szutrach-tutaj to max 60km/h, na wąskich dojazdówkach sporo na 5-tym biegu jazdy z prędkościami 60-90km/h.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-06-30, 13:01, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-01, 21:36
Domel2250 napisał/a:
Udało mi się pobić minimalny rekord spalania .
Mnie również.
Wreszcie mogłem sprawdzić ile Duster faktycznie pali w długiej trasie.
I wychodzi że zwykłe drogi z normalną prędkością + autostrada pokonywana z V=120 km/h (na tempomacie) kosztują około 7 l, autostrada 130 km/h - zużycie wzrasta do 8,5 l (po równym, bo na Węgrzech, w górach pewnie więcej), ale jak się jedzie kapeluszniczo w kolumnie kilku innych Dusterów (tzn. 100-120), to spalanie spada jeszcze o 0,5 l (w stosunku do jazdy 120).
No i w trasie komputer pokładowy zdecydowanie mniej się myli, już nie ok. 2l, a tylko 0,5 l zaniża, co by oznaczało iż ASO może mieć rację, że głównym winnym tej sytuacji jest falowanie wolnych obrotów.
Tak więc w sumie potwierdziły się w 100% obserwacje spalanie z komputera pokładowego - różnica o 10 km/h powoduje drastyczny wzrost spalania na autostradzie.
Niedawno miałem okazję przekonać się, że autem można jeździć na bardzo różne sposoby. Pokazało mi to działalnie automatycznej 7-biegowej skrzyni DSG. Warto było obserwować, jak dobiera ona biegi w różnych sytuacjach, jak reaguje na gaz oraz jakie obroty wybiera w trybie normalnym i w trybie sportowym (oznaczało to po prostu jazdę dynamiczną z obrotami o ok. 700-1000 wyższymi niż w trybie normalnym i stosownie większe zużycie paliwa). Okazuje się, że ten sam silnik diesla może palić średnio, zależnie od stylu jazdy i 5 l/100 km i 7 l / 100 km. Trudno zatem jednoznacznie i z całą pewnością stwierdzić, że 7 l/100 km to za dużo na diesla. To zależy po prostu od stylu jazdy.
A czy Cav nie pojechał w trasę benzyniakiem 1,2?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum