Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 21:05   

Cav napisał/a:
corrado napisał/a:
Cav napisał/a:

Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.


Jeżeli 8L pali przy 120km/h to zdecydowanie za dużo i coś nie tak z silnikiem :roll: :shock: .
Sprawdxone wszystko w osprzecie silnika? turbo, IC, termostat, przepływka , szczelność połączeń?
Wg mnie powinien palić na takiej prostej maksymnalnie ok 6-6.5L w tej wersji 110km 4x4 .
Moze reczny nie odbija? :mrgreen:


To jest nowe auto, nie ma co za bardzo sprawdzać.
Przypominam że mowa o testowym 1.2 tce 4x2, bo 4x4 nie występuje z tym silnikiem.


AHAAAA, to Turbobenzyna, myślałem, że piszesz o 1.5DCI -> masz to wpisane w PROFILU!
W takim razie zmień to na 1.2TCE ... No a wyniki w TCE z tego co wiem, to miałbyś normalne ...
Turbobenzyna to nie silnik samozapłonowy diesla a nadal o zapłonie iskrowym.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 21:11   

corrado napisał/a:
Cav napisał/a:
corrado napisał/a:
Cav napisał/a:

Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.


Jeżeli 8L pali przy 120km/h to zdecydowanie za dużo i coś nie tak z silnikiem :roll: :shock: .
Sprawdxone wszystko w osprzecie silnika? turbo, IC, termostat, przepływka , szczelność połączeń?
Wg mnie powinien palić na takiej prostej maksymnalnie ok 6-6.5L w tej wersji 110km 4x4 .
Moze reczny nie odbija? :mrgreen:


To jest nowe auto, nie ma co za bardzo sprawdzać.
Przypominam że mowa o testowym 1.2 tce 4x2, bo 4x4 nie występuje z tym silnikiem.


AHAAAA, to Turbobenzyna, myślałem, że piszesz o 1.5DCI -> masz to wpisane w PROFILU!
W takim razie zmień to na 1.2TCE ... No a wyniki w TCE z tego co wiem, to miałbyś normalne ...
Turbobenzyna to nie silnik samozapłonowy diesla a nadal o zapłonie iskrowym.


Ten z profilu pali raptem o 1l mniej.
Czyli jeszcze bardziej za dużo.

Tce w najlepszej opcji spalało 7,5 l - mniej się raczej nie uda, bo to była wtedy jazda w kolumnie za autobusem, więc maksymalnie oszczędna.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-15, 21:19   

Cav napisał/a:
[ Quashqai (Vmax od 185 do 198), Sportage (Vmax 178) i Dusterem (Vmax od 168 do 175, ale tyle nie jedzie,


No więc wspomniane przez Ciebie auta - rzeczywiście najbardziej do DD podobne - mają prędkość raptem do 10 proc. wyższą niż DD. Za to cenę od 30 proc. wyższą (pisze o autach porównywalnych z moim, czyli 4x4 diesle). Mój Duster bez problemu wyciąga prędkość podaną w katalogu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 21:35   

CAV, zainstersuj się więc zmianą koła zębatego 5 lub 6 tego biegu . Temat poruszony w tym dziale pt." PSEUDO VI bieg" . Jeśli nie przeszkadzałoby ci powolniejsze rozpędzanie na ostatnim biegu, to zmiana zębatki na taką z większym przełożeniem obniży obroty, przez to spalanie i zwiększyć może prędkość maksymalną auta, jeśli da radę silnik i ma zapas mocy.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-06-15, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 22:32   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
[ Quashqai (Vmax od 185 do 198), Sportage (Vmax 178) i Dusterem (Vmax od 168 do 175, ale tyle nie jedzie,


No więc wspomniane przez Ciebie auta - rzeczywiście najbardziej do DD podobne - mają prędkość raptem do 10 proc. wyższą niż DD. Za to cenę od 30 proc. wyższą (pisze o autach porównywalnych z moim, czyli 4x4 diesle). Mój Duster bez problemu wyciąga prędkość podaną w katalogu.


Mój diesel też wyciąga swoje wartości z katalogu, tyle że na liczniku.
I nadal jest to mało.
Zgadza się też że z 4x4 nic ciekawego od konkurencji nie dostaniesz, bo konkurencja nie robi 4x4 z podstawowymi wersjami silnikowymi, a tylko te są odpowiednikiem silników w Dacii.
Innych Dacia nie wkłada, a porównywanie cen 2.0 150 KM AWD z 1.5 110 konnym (oba diesle) mija się totalnie z celem.

Porównać od biedy można więc tylko wersje 4x2 i tu już różnica cenowa jest dużo mniejsza, tak jak pisałem - od 10%.
Dla mnie to jest żadna różnica - nawet chętnie bym dopłacił za lepszy wygląd auta - do Dustera przekonał mnie właśnie napęd 4x4.
Niestety - skrzynia którą w nim zastosowano, rozkłada ten pomysł na łopatki.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 22:34   

corrado napisał/a:
CAV, zainstersuj się więc zmianą koła zębatego 5 lub 6 tego biegu . Temat poruszony w tym dziale pt." PSEUDO VI bieg" . Jeśli nie przeszkadzałoby ci powolniejsze rozpędzanie na ostatnim biegu, to zmiana zębatki na taką z większym przełożeniem obniży obroty, przez to spalanie i zwiększyć może prędkość maksymalną auta, jeśli da radę silnik i ma zapas mocy.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121


Takie pytanie zadałem na forum już pół roku temu, miesiąc od zakupu auta, ale odpowiedzi były raczej zniechęcające.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-16, 00:30   

grapess napisał/a:
Jazda na gazie, miasto, krótkie odcinki ok 6km kilka razy dziennie. Jazda z włączoną klimą jakieś 50% czasu.

Spalanie z ostatniego tankowania gazu 12.9l/100 km :cry:


A ile pali w trasie ? Mocno się zastanawiam czy nie kupić Lodgy z fabryczną instalacją LPG.
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2014-06-16, 00:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 00:51   

coś pewnie ok 8-10 l
zależy co to dla ciebie znaczy trasa
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-16, 00:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
gladki83 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 150
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-06-16, 05:53   

Podsumowanie spalania podczas wypadu do Chorwacji. Samochód nowy.

Przejechane podczas podróży prawie 3300 km.
2 osoby + zabudowa kamperowa w bagażniku (w tym bagaże) + box dachowy.
średnie spalanie 7.74 l/100 km.
Szczegóły motostat

Po powrocie na liczniku ok. 5500 km.
Ostatnio zmieniony przez gladki83 2014-06-16, 06:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 09:40   

Cav napisał/a:
corrado napisał/a:
CAV, zainstersuj się więc zmianą koła zębatego 5 lub 6 tego biegu . Temat poruszony w tym dziale pt." PSEUDO VI bieg" . Jeśli nie przeszkadzałoby ci powolniejsze rozpędzanie na ostatnim biegu, to zmiana zębatki na taką z większym przełożeniem obniży obroty, przez to spalanie i zwiększyć może prędkość maksymalną auta, jeśli da radę silnik i ma zapas mocy.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121


Takie pytanie zadałem na forum już pół roku temu, miesiąc od zakupu auta, ale odpowiedzi były raczej zniechęcające.


Tzn. jakie pytanie ?
Czy da się zmienić koło zębate ostatniego biegu, na takie z większym przełożeniem ?
Jak przeczytasz wątek powyższy sprawa wygląda do ogarnięcia przez każdego w miarę obeznanego mechanika lub na pewno warsztat zajmujący się skrzyniami.

pluto napisał/a:

Kolejne tankowanie tym razem jazda 50/50 miasto/trasa (dane z całego zbiornika):
Średnie spalanie wg. komputera - 4,6 l/100km (rzeczywiste 4,76)

No i cymesik.
:oops:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-06-16, 09:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-16, 10:23   

gladki83 napisał/a:
Podsumowanie spalania podczas wypadu do Chorwacji. Samochód nowy.

Przejechane podczas podróży prawie 3300 km.
2 osoby + zabudowa kamperowa w bagażniku (w tym bagaże) + box dachowy.
średnie spalanie 7.74 l/100 km.
Szczegóły motostat

Po powrocie na liczniku ok. 5500 km.


A z jakimi prędkościami to było ?
 
dbx 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: internet
Wysłany: 2014-06-16, 18:33   

chwila postoju na przejeździe i są dwie fotki;
/Duster 1,5dci 90km - 4x2/

-średnie spalanie
http://www.fotosik.pl/pok...c7fb9d4e89.html
-przebieg
http://www.fotosik.pl/pok...5d5298c731.html
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-16, 19:11   

corrado napisał/a:
Cav napisał/a:
corrado napisał/a:
CAV, zainstersuj się więc zmianą koła zębatego 5 lub 6 tego biegu . Temat poruszony w tym dziale pt." PSEUDO VI bieg" . Jeśli nie przeszkadzałoby ci powolniejsze rozpędzanie na ostatnim biegu, to zmiana zębatki na taką z większym przełożeniem obniży obroty, przez to spalanie i zwiększyć może prędkość maksymalną auta, jeśli da radę silnik i ma zapas mocy.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121


Takie pytanie zadałem na forum już pół roku temu, miesiąc od zakupu auta, ale odpowiedzi były raczej zniechęcające.


Tzn. jakie pytanie ?
Czy da się zmienić koło zębate ostatniego biegu, na takie z większym przełożeniem ?


Dokładnie.

corrado napisał/a:

Jak przeczytasz wątek powyższy sprawa wygląda do ogarnięcia przez każdego w miarę obeznanego mechanika lub na pewno warsztat zajmujący się skrzyniami.


W ASO się takich znajdzie?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 22:07   

nie wiem, nie bywam w Aso w związku z tematami mechanicznymi .
 
gladki83 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 150
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-06-17, 07:53   

michauek22 napisał/a:
gladki83 napisał/a:
Podsumowanie spalania podczas wypadu do Chorwacji. Samochód nowy.

Przejechane podczas podróży prawie 3300 km.
2 osoby + zabudowa kamperowa w bagażniku (w tym bagaże) + box dachowy.
średnie spalanie 7.74 l/100 km.
Szczegóły motostat

Po powrocie na liczniku ok. 5500 km.


A z jakimi prędkościami to było ?


Z Polski na Chorwację raczej wolniejsza jazda, bo silnik na dotarciu i dwa nie spieszyło nam się. Prędkość 100-110 km/h

Z powrotem nieco szybciej 120-130 km/h. 800 km autostradą.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-17, 14:47   

OK, a ten piąty bieg jest w miarę długi ?
Ile obrotów jest przy takich prędkościach autostradowych ?
 
gladki83 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 150
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-06-17, 16:02   

Czy długi czy nie to pojęcie względne. Wydaje mi się, że przydałaby się 6. Natomiast nie miałem okazji jechać V-Max.

Z tego co pamiętam przy 130 km/h mieściłem się jeszcze w 4 tyś. obr./min.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 16:33   

gladki83 napisał/a:
Z tego co pamiętam przy 130 km/h

Dacia.PL > Lodgy > Katalog > Dane techniczne > 1.6 MPI > Prędkość przy 1000 obr/min na piątym biegu = 32,81 km/h

130 km/h : 32,81 km/h = 3,962 x 1000 obr/min = 3962 obr/min
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-17, 19:29   

laisar napisał/a:
130 km/h : 32,81 km/h = 3,962 x 1000 obr/min = 3962 obr/min


Dokładnie tyle samo, co w Octavii 1,6. To widocznie dość typowe rozwiązanie.
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-06-21, 19:00   

Kilka baków przepaliłem, wygląda to tak:
- kręcenie się w mieście i okolicy - spala od 7,2 do 7,8 l. Komputer niezależnie pokazuje non stop spalanie 6.6 l. Jazda dość dynamiczna, raczej krótkie odcinki miejskie.

- jazda pozamiejska - drogami klasy B - spala 6l. Komputer pokazuje równe 5l. Jazda dość dynamiczna z wyprzedzaniem maruderów, ale bez szaleństw. Prędkości przekraczały 110km/h tylko przy wyprzedzaniu.

Komputer jak widać przekłamuje.

Myślę, że po założeniu kapelusza mógłbym z 0,5 litra urwać, jeśli byłby ciasny to może jeszcze trochę.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 19:10   

lubię_pierogi napisał/a:
Kilka baków przepaliłem, wygląda to tak:
- kręcenie się w mieście i okolicy - spala od 7,2 do 7,8 l. Komputer niezależnie pokazuje non stop spalanie 6.6 l. Jazda dość dynamiczna, raczej krótkie odcinki miejskie.

- jazda pozamiejska - drogami klasy B - spala 6l. Komputer pokazuje równe 5l. Jazda dość dynamiczna z wyprzedzaniem maruderów, ale bez szaleństw. Prędkości przekraczały 110km/h tylko przy wyprzedzaniu.

Komputer jak widać przekłamuje.
Dokładnie tak jak myślałem :)
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-06-30, 12:58   

Udało mi się pobić minimalny rekord spalania :-) . Wyjazd z Warszawy na 71. Rajd Polski na Litwę, zjazd do bazy rajdu do Mikołajek i następnego dnia jeżdżenie po oesach i dojazdówkach. Dwie dorosłe osoby z klimą non stop. Spalanie całego baku wyszło na poziomie 6,69 l/100km. Jazda raczej żwawa (tak do max 120 km/h), ale bez szaleństw, ale bardzo płynna, choć i były momenty niemal off roadowe, gdzie przed wjechaniem zastanawialiśmy się czy da radę i jak zawsze do tej pory dało radę :mrgreen: . Sporo kilometrów po szutrach-tutaj to max 60km/h, na wąskich dojazdówkach sporo na 5-tym biegu jazdy z prędkościami 60-90km/h.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-06-30, 13:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-01, 21:36   

Domel2250 napisał/a:
Udało mi się pobić minimalny rekord spalania :-) .


Mnie również.
Wreszcie mogłem sprawdzić ile Duster faktycznie pali w długiej trasie.
I wychodzi że zwykłe drogi z normalną prędkością + autostrada pokonywana z V=120 km/h (na tempomacie) kosztują około 7 l, autostrada 130 km/h - zużycie wzrasta do 8,5 l (po równym, bo na Węgrzech, w górach pewnie więcej), ale jak się jedzie kapeluszniczo w kolumnie kilku innych Dusterów (tzn. 100-120), to spalanie spada jeszcze o 0,5 l (w stosunku do jazdy 120).

No i w trasie komputer pokładowy zdecydowanie mniej się myli, już nie ok. 2l, a tylko 0,5 l zaniża, co by oznaczało iż ASO może mieć rację, że głównym winnym tej sytuacji jest falowanie wolnych obrotów.

Tak więc w sumie potwierdziły się w 100% obserwacje spalanie z komputera pokładowego - różnica o 10 km/h powoduje drastyczny wzrost spalania na autostradzie.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-07-02, 08:04   

O F....k, no to rzeczywiście w Twoim autku chyba jest coś mocno nie tak, bo to za dużo jak na dieselka 1,5......:-(
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-07-02, 08:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-02, 08:13   

Domel2250 napisał/a:
to za dużo jak na dieselka 1,5......:-(


Niedawno miałem okazję przekonać się, że autem można jeździć na bardzo różne sposoby. Pokazało mi to działalnie automatycznej 7-biegowej skrzyni DSG. Warto było obserwować, jak dobiera ona biegi w różnych sytuacjach, jak reaguje na gaz oraz jakie obroty wybiera w trybie normalnym i w trybie sportowym (oznaczało to po prostu jazdę dynamiczną z obrotami o ok. 700-1000 wyższymi niż w trybie normalnym i stosownie większe zużycie paliwa). Okazuje się, że ten sam silnik diesla może palić średnio, zależnie od stylu jazdy i 5 l/100 km i 7 l / 100 km. Trudno zatem jednoznacznie i z całą pewnością stwierdzić, że 7 l/100 km to za dużo na diesla. To zależy po prostu od stylu jazdy.
A czy Cav nie pojechał w trasę benzyniakiem 1,2?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne