http://www.suzukiklub.pl/...der=asc&start=0
Masz tam napisane jak wół
na nową vitare nie ma oficjalnie zniżek
Ktoś tam na SX4 z ubiegłego rocznika wymęczył 4 tyś zniżki ale w jakimś wioskowym salonie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-27, 21:00, w całości zmieniany 2 razy
No to szanowni Panowie - ja kupiłem Suzuki Jimny ze zniżką 8 tys. zł. Auto warte około 57 tys. zł zostało zakupione za około 49 tys. zł. I tyle w temacie.
Jimmy ma małą sprzedaż dlatego można dostać większe upusty .
A porównywaliśmy konkurencje czyli vitarę na którą aktualnie oficjalnie nie ma zniżek .
Więc nie piszcie że można teoretycznie dostać 12 tyś zniżki bo to bzdura , ludzie dostają tylko zniżki na akcesoria na których zarabia diller .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-27, 23:45, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-28, 16:11
Karenzo napisał/a:
a co ma piernik do wiatraka
Piernik do wiatraka nic, ale porównanie ceny do niczego, tak jak to zrobiłeś wszystko.
Karenzo napisał/a:
przed chwilą porównywali cenne podobnie wyposażonej daci i suzuki a ty z jakimś golasem wyskakujesz
Za suzuki z wyposażeniem jak dusterem trzeba dać o 16 tyś więcej
Tak licząc, to dowolną bzdurę można udowodnić.
Nie zapomniałeś przypadkiem dodać do ceny Dustera 1 mln zł za opcję z automatyczną klimatyzacją?
Bo wtedy wychodzi, że Vitara byłaby o prawie milion tańsza.
Policzyłbyś odwrotnie, czyli ile trzeba zapłacić za Dustera wyposażonego podobnie co podstawowa wersja Vitary - to może by to przedstawiało jakąś wartość.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-28, 16:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-28, 16:30
Karenzo napisał/a:
żeby mieć automat klimę to trzeba dopłacić jeszcze 10 tyś
ale zaraz się dowiem że 70 to mniej niż 80
automat jest od wersji wyposażenia premium
No właśnie.
Tyle że wersja Premium kosztuje poniżej 80 tys i większość Twoich wymienianek ma standardzie.
Plus kilka innych, których w Dusterze nie kupisz nawet za milion.
Rozumiesz już bezsens Twoich pseudowyliczeń, czy za trudne?
Porównywać można modele możliwie zbliżone, a nie napakować tendencyjnie dodatków do golasa i udawać że to najtańsza opcja.
dobra najpierw chciałeś porównywać golasa a teraz wersje wyposażenia za 25 tyś więcej .
Dalej trzeba dopłacić do lakieru , czujników parkowania lub nakładek / skórzanej kierownicy .
Więc pewnie ok 88 wyjdzie .
Nie będę tego już wylicza bo tracę tylko czas a w tej dyskusji dawno przestało chodzić o merytoryczne argumenty
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-28, 16:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-28, 17:35
Karenzo napisał/a:
dobra najpierw chciałeś porównywać golasa a teraz wersje wyposażenia za 25 tyś więcej .
A co się będziesz ograniczał - za trzy miliony więcej......
P.S.
Chciałem i chcę porównać do golasa (wersja 4x4), to Ty jakieś kretyńskie opcje zacząłeś dorzucać bez ładu i składu.
A mnie nie interesują ceny opcji, tylko samochodów, dlatego cena np. czarnego ozdobnego plastiku lata mi koło d... .
Zwłaszcza jak widzę jakieś tendencyjne dobieranie wyposażenia, żeby wyszło tylko jeszcze więcej różnicy niż w rzeczywistości, oczywiście bez wspomnienia o różnicach na korzyść konkurenta Dacii.
Byle tylko Dacię wybielić, jak to w Twoim zwyczaju.....
Karenzo napisał/a:
Dalej trzeba dopłacić do lakieru , czujników parkowania lub nakładek / skórzanej kierownicy
A ten znowu ta sama brednia, połączona z niesprawdzeniem wyposażenia Vitary.
No właśnie na tym wic polega, że wcale nie trzeba dopłacać, a jeśli ktoś ma taki kaprys, żeby kupować metalika, to musi za niego zapłacić MNIEJ w Vitarze.
I będzie do metalik bardzo ładny (np. ten turkus), czego nie da się powiedzieć o ŻADNYM z obecnie oferowanych przez Dacię.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-28, 17:38, w całości zmieniany 2 razy
golasa bez lakieru .
Jak go doposażysz w lakier i jakiekolwiek kolory wnętrza + koło zapasowe to robi się min 75
Dostajesz auto na stalówkach gdzie w daci masz alusy z nawigacją i wszystkimi bajerami
I dalej to nie koniec bo pewnie będzie trzeba zamontować alarm /blokadę skrzyni .
https://scc.suzuki.pl/configuration/VITARA
Taaa, bo w Dacii to masz lakier metalik w cenie 39 900 pewnie, a alarm/blokadę skrzyni to dealer Ci zakłada za darmo nawet jak prosisz żeby tego nie robił....
Wyobraź sobie że przy zamówieniu gdy konfigurowałem dodatki i chciałem dołożyć autoalarm to usłyszałem''Jeśli pan w dniu dzisiejszym podpisze umowę to autoalarm dostanie pan w cenie''!!! I wcale nie było później gościa z transparentem : Mamy Cię...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-29, 16:30
Ajgor napisał/a:
Cav napisał/a:
Taaa, bo w Dacii to masz lakier metalik w cenie 39 900 pewnie, a alarm/blokadę skrzyni to dealer Ci zakłada za darmo nawet jak prosisz żeby tego nie robił....
Wyobraź sobie że przy zamówieniu gdy konfigurowałem dodatki i chciałem dołożyć autoalarm to usłyszałem''Jeśli pan w dniu dzisiejszym podpisze umowę to autoalarm dostanie pan w cenie''!!! I wcale nie było później gościa z transparentem : Mamy Cię...
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2015-04-29, 22:07 vitara
dobrze, to ja napiszę jak mi się jeździ nowym suzuki vitara. Kupiłem wersję premium - środkowy wariant wyposażenia, za kwotę 81500 (? co do grosza nie pamiętam, a nie chce mi się zaglądać w fakturę).
Nie będę wymieniał osiągów, danych technicznych i wszystkich elementów wyposażenia - kto ciekawy, sam sprawdzi.
Porównam wrażenia z jazdy, w stosunku do daci duster dci 1,5 w wersji topowej, którą to jeżdziłem do niedawna, i którą pewnie bym jeździł, gdyby nie wypadek.
Myślę, że w swoich spostrzeżeniach nie będę obiektywny - ale w sposób pozytywny, ponieważ niezwykle doceniam i lubię dustera (w końcu kupiłem przecież ten samochód dwa razy ).
Ale do rzeczy:
w suzuki jest benzyna - inny sposób jazdy, trzeba się zdecydowanie przestawić - jakakolwiek korekta prędkości jest związana z redukcją. Tu - od razu trzeba przeskoczyć do sposobu obsługiwania napędu 4x4. Normalnie się jeździ na automacie, czyli samochód sam sobie dobiera, co tam będzie napędzał, przód, czy tył. Na trudne warunki jest opcja snow, z dodatkową możliwością zablokowania rozłożenia napędu na niskiej prędkości (np. w czasie wyjazdu z błota). Inną możliwością jest opcja "sport" - i ta się przydaje przy dynamicznym sposobie jazdy - oczywiście nie przesadzajmy z tym "sport" ale różnicę się czuje - samochód wyrywa do przodu, aż peruka spada .
Pomimo tego, że porównuję dość abstrakcyjnie, bo diesel dacii z benzyną suzuki, ze zdumieniem trzeba stwierdzić, że suzuki pali mniej - co wyraźnie widać przy wyższych obrotach. Nie są to duże różnice ale myślę, że 05-1 litr na 100 km robi. Jeśli do tego doda się brak zagrożenia awarią turbiny, dwumasy, filtra cząstek stałych... To mamy całkiem oszczędną opcję wydania 80k pln.
Suzuki jest znacznie cichsze - dacia przy nim to traktor.
Sam komfort jazdy jest inny - nie powiedziałbym, że lepszy.
Dacia się buja - ma to swój urok, o ile nie siedzi się w tylnym rzędzie - u mnie pasażerowie z tyłu dość często skarżyli się na nudności, a czasem nawet szli dalej...
Taki rodzaj zawieszenia sprawdza się dobrze na nierównościach polnej drogi, na asfalcie - nie do końca. A trzeba sobie uświadomić, że zwykle (ja przynajmniej) jeżdżę jednak po drogach asfaltowych, choć lubię sobie "myknąć" szutrowym skrótem albo na urlopie wjechać w jakieś błotko. Dacia pod tym względem wygrywa - raz, miękkość zawieszenia, dwa - jest trochę wyżej zawieszona. I to "trochę" robi różnicę.
Z drugiej strony - suzuki dużo lepiej trzyma się drogi, nie buja. Za to na wertepach - sztuczną szczękę masz w rajtkach.
W środku - mz suzuki jest nieznacznie mniejsze ale mimo to ma się wrażenie przestrzeni, powiedziałbym nawet, że ma się wrażenie, że siedzi się w większym samochodzie, niż w rzeczywistości.
Dobre siedzenia, dość twarde, dobrze wyprofilowane (lubię twarde ), nie męczą w czasie długiej jazdy.
Z tyłu jest dość miejsca na 3 osoby, choć nie ręczę za ich komfort w czasie dłuższej jazdy.
Bagażnik - dacia wygrywa. W suzuki dobrym pomysłem jest wydzielenie takich otwartych schowków z obu stron ( w dusterze taki jest po lewej) oraz podwójna podłoga bagażnika - po zdjęciu zyskuje się nieco miejsca. Tak, czy inaczej - duster wygrywa.
Jeśli chodzi o tak zwane bajery...
Suzuki wygrywa bezapelacyjnie, choć dacia nie ma się czego wstydzić.
Aktywny tempomat połączony z radarem - trzyma odległość przed poprzedzającym samochodem, ostrzega, jak się za szybko zbliżasz do przeszkody (ale trzeba zachować czujność, bo raz ostrzega, raz nie :) ) - dobry pomysł, jak zaśniesz za kierownicą. A jak pomimo ostrzeżenia nie reagujesz, to samochód sam zaczyna hamować.
System start-stop: przysięgam, że wydawało mi się to jakimś poronionym pomysłem ale się przyzwyczaiłem i nawet zaczyna mi się podobać, szczególnie, że włączanie silnika na światłach jest rzeczywiście bardzo szybkie (po wciśnięciu sprzęgła do wrzucenia jedynki).
A`propos jedynki - 5 biegów. Duster ma 6 ale startujemy z dwójki, więc na jedno wychodzi.
Stacja multimedialna suzuki - najbardziej mi się podoba seryjna kamera cofania (w tej wersji), jednak samo radio... wolałem z dacii.
Systemy bezpieczeństwa - 5 gwiazdek dla suzuki w testach... no wiecie, tych niemieckich
7 poduszek, w tym kurtyny i poduszka kolanowa dla kierowcy, wzmocnienia w drzwiach, w/w radar... to robi wrażenie - szczególnie na mojej żonie, która uczestniczyła w wypadku dacii razem ze mną. Żeby było jasne - dacia uratowała nam życie, mojej żonie, mojemu ojcu i mnie - NIC nam się nie stało pomimo dachowania i wozu do kasacji. Jednak perspektywa zakupu wozu z kurtynami NAPRAWDĘ ucieszyła moją Kasię niezmiernie.
Nie da się ukryć, że jazda suzuki to sama przyjemność, co - biorąc pod uwagę kwotę o 5000 większą od dacii, wydaje się dobrym wyborem, szczególnie, jeśli się weźmie pod uwagę wszystkie aspekty, o których pisałem wyżej.
Czy dacia przegrywa? Absolutnie nie, to fajne auto. Natomiast cena za dacię jest już bardziej dyskusyjna - niebezpiecznie zbliża się do poziomu, kiedy lepiej już dopłacić, a kupić auto z innej przestrzeni, niż decydować się na obecne w dacii kompromisy (choć w duster II jest ich oczywiście znacznie mniej, niż w pierwszej wersji).
A! w suzuki gwarancja 3 lata / 100000 km, na perforację 12 lat. Koszty przeglądów ok. 800 pln (zależy od tego, który to). Pierwszy zerowy przegląd po 1000 km - zwykle obowiązuje zasada, że płaci się tylko za materiały ale to zależy od dealera, w każdym razie w opcji, którą opisałem - ok. 250 pln.
To tyle... Mam nadzieję, że to Wam się przyda!
Ostatnio zmieniony przez miandas 2015-05-03, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2015-04-29, 22:38
Nie czekałem - auto z salonu, "wystawowe". Zależało mi na szybkim kupnie, po skasowaniu dacii potrzebowałem samochodu. Rabatów właściwie nie było - 1000 pln mniej, bo na firmę. Z tańszym ubezpieczeniem zostałem niestety wycykany. Ale o dealerach nie ma co pisać. Zawszez nimi są problemy, niezależnie os marki, podobnie jak z aso. Ale to inny wątek.
napiszę jak mi się jeździ nowym suzuki vitara. (...)porównuję dość abstrakcyjnie, bo diesel dacii z benzyną suzuki, ze zdumieniem trzeba stwierdzić, że suzuki pali mniej - co wyraźnie widać przy wyższych obrotach. Nie są to duże różnice ale myślę, że 05-1 litr na 100 km robi.
Jaki silnik masz w Zuzi? Na podstawie czego porównujesz spalanie (komputer czy tankowanie; jedno czy więcej tankowań)?
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2015-04-30, 09:00
w vitarze jest obecnie tylko jeden silnik ale nie pamiętam parametrów (nie jestem sprzętowcem) - porównywalny do dacii. Spalanie na podstawie pomiarów komputera. W tankowaniach wychodzi o 0,3 więcej (ale w dacii też, więc można porównać komputer do komputera).
Przypomniało mi się - w suzuki męcząca jest skrzynia biegów - trzeba się namachać, początkowo nie zawsze mi się wkleszczał bieg. W dacii - jednym palcem.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-04-30, 10:31
W suzuki jest fajnie skrzynia zestopniowana, ma dużo mniejsze obroty przy 100-140, do tego fajny automat 6 biegowy który przy 100km/h ma 1900 obrotów jak liczyłem, ale to dopłata ponad 7 tys i zbliżamy się ceną do 80 tys.
Niestety rabatów w Suzuki praktycznie nie ma tak jak w Dacii.
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2015-04-30, 10:51
co do zestopniowania - racja.
Co do automatu - nie mam pojęcia, nie jeździłem.
Przypomniało mi się jeszcze jedno - inny rodzaj relingów.
Mam już w domu ze trzy rodzaje uchwytów do poprzeczek - te od dustera II będę sprzedawał (chętni? ), a tu trzeba kupić następne.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-30, 18:27 Re: vitara
miandas napisał/a:
Pomimo tego, że porównuję dość abstrakcyjnie, bo diesel dacii z benzyną suzuki, ze zdumieniem trzeba stwierdzić, że suzuki pali mniej - co wyraźnie widać przy wyższych obrotach. Nie są to duże różnice ale myślę, że 05-1 litr na 100 km robi.
Nie pali mniej od Dustera dci, wręcz przeciwnie - pali o ok. 1l więcej.
Musiałeś po prostu Vitarą jeździć dużo wolniej niż Dusterem.
Ale to i tak niskie spalanie jak na benzyniaka, tyle że co z tego - skoro to NIE JEDZIE.
Duster dci przy nim to rakieta, zwłaszcza na trasie, nawet mimo kiepskiej skrzyni.
Suzuki musi czekać na lepsze silniki.
miandas napisał/a:
Bagażnik - dacia wygrywa. W suzuki dobrym pomysłem jest wydzielenie takich otwartych schowków z obu stron ( w dusterze taki jest po lewej) oraz podwójna podłoga bagażnika - po zdjęciu zyskuje się nieco miejsca. Tak, czy inaczej - duster wygrywa.
Duster 4x4 nie do końca wygrywa - bagażnik teoretycznie jest większy, ale zapakujesz zazwyczaj mniej.
Wyjątek - do Dustera wchodzą dwie duże walizy, ale już nic więcej.
Do Vitary dwie walizy naraz nie wejdą, chyba że w pionie, za to pakując mniejszymi torbami i innymi tego typu pakunkami wciśniesz więcej - bagażnik jest dużo wyższy niż w Dusterze 4x4 i przez to DUŻO bardziej ustawny i łatwiej dostępny.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-30, 18:29
miandas napisał/a:
w vitarze jest obecnie tylko jeden silnik ale nie pamiętam parametrów (nie jestem sprzętowcem) - porównywalny do dacii.
1.6 120 KM.
Porównywalny to on może jest, ale do K4M.
Z silnikami turbo Dacii przegrywa w każdym aspekcie.
Może poza zużyciem paliwa i Vmax - tutaj może mieć przewagę, zwłaszcza nad tce.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-30, 21:27
miandas napisał/a:
Jak wiesz lepiej....
Nic prostszego jak sprawdzić empirycznie.
W weekend jest trochę czasu, więc możemy się przejechać tu i tam wokół komina, w dwa auta i porównać.
Byłyby ciekawe dane.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-30, 21:48
miandas napisał/a:
Stary ale ją tu już zrobiłem :)
W dusterze w sumie 250 tys km a w vitarze 3000 km wystarczy, czy jeszcze za mało doświadczenia? ;)
Za mało.
Testowałem w życiu już wielokrotnie czyjeś zeznania o spalaniu jego samochodu - jak do tej pory ŻADNE się nie potwierdziło na wspólnej trasie.
ZAWSZE jego auto paliło więcej niż deklarował, a moje z miejsca zaczynało palić mniej niż zazwyczaj.
Po prostu - bardzo dużo zależy od tego jak się jeździ.
Normalne jest jest, że w słabszych (albo wolnossących) samochodach gaz ciśnie się mniej, bo to i tak nie ma sensu, skoro efekt taki sobie, z kolei w autach dobrze przyspieszających gazu używa się chętniej i bardziej intensywnie - bo to zwyczajnie jest przyjemniejsze.
Ale rzecz jasna zapodaj - ile wg Twoich wyliczeń spalały/spalają Ci oba te samochody.
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2015-04-30, 22:03
Ta dyskusja nie na sensu i nie będę jej kontynuował. Napisałem wyżej o swoich obserwacjach, co wynika właśnie z preferowanego przeze mnie stylu jazdy. Masz swoje zdanie- ok. To nie jest kwestia szczepionki na raka. Nie ma o czym mówić :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum