Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-30, 13:13
Nie wiem jak wyczyścisz papierowy filtr powietrza, najwyżej wyciągniesz jakieś muchy i liście jak są w filtrze, brud nie wyjdzie z filtra. Ja mam sportowy wkład filtra KN z bawełny i ten można prać i czyścić.
Nie wiem jak wyczyścisz papierowy filtr powietrza, najwyżej wyciągniesz jakieś muchy i liście jak są w filtrze, brud nie wyjdzie z filtra. Ja mam sportowy wkład filtra KN z bawełny i ten można prać i czyścić.
Skoro coś na filtrze osiadło, to można to z lepszym lub gorszym skutkiem usunąć. Ja przejechałem odkurzaczem i wytrzepałem ręcznie - nikt mi nie powie że nie działa, bo dostałem gratis ekstra kopa w silniku
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-30, 15:27, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie do użytkowników daci. Po jakim przebiegu wymienia się filtr powietrza? W czasie czytania :Naprawa Renault Logan Instrukcja 2009 Sandero, Sandero Stepway
zaznaczam jest to książka rosyjska w tabeli konserwacji jest jak wół, że wkład filtra powietrza należy wymieniać co 15 tyś przebiegu. Natomiast niektórzy użytkownicy piszą, że co 60 tyś przebiegu. Skąd taka różnica. Nadmieniam, nie posiadam instrukcji wydanej przy zakupie samochodu. Natomiast żeby uzyskać wsparcie dacia.pl przy kilkakrotnych próbach z rejestracją na stronie, nie mogę uzyskać tych danych.
Większość producentów zaleca wymianę filtru powietrza razem z wymianą oleju i jego filtru tzn. średnio właśnie co 15000 km. Przy instalacji LPG szczególnie zalecane min. co rok.
Po jakim przebiegu wymienia się filtr powietrza? W czasie czytania Naprawa Renault Logan Instrukcja 2009 Sandero, Sandero Stepway zaznaczam jest to książka rosyjska w tabeli konserwacji jest jak wół, że wkład filtra powietrza należy wymieniać co 15 tyś przebiegu. Natomiast niektórzy użytkownicy piszą, że co 60 tyś przebiegu. Skąd taka różnica
Raczej nie jeżdżę/rzadko/krótkie odcinki jeżdżę w trudnych warunkach (duże zapylenie, góry, miasto) i serwis nie wskazywał konieczności wymiany filtra powietrza po 20 tys. i nie zrobli tego w ASO podczas pierwszego przeglądu. Jednak z uwagi na doświadczenia z poprzednimi autami, gdzie filtr powietrza wymieniało się podczas każdego przeglądu, po 27 tys. km kupiłem filtr powietrza i kazałem w ASO wymienić - ten używany był niemożebnie zapchany, cały czarny, a nie biały czy szary. Teraz wymieniam już wszystko co 15 tys. km poza filtrem paliwa. Ten po raz pierwszy wymieniłem po 37 tys. km przed drugą zimą eksploatacji auta (dwóch sezonach letnich i jednym zimowym), a teraz już będzie wymieniany co 30 tys. km, a ew. przed zimą kontrolowany. Żadnych problemów z rozruchem auta, czy kiepską pracą silnika nigdy nie miałem.
Ostatnio zmieniony przez piku 2015-05-16, 09:38, w całości zmieniany 1 raz
Zdjęcie z książki Naprawa Renault Logan Instrukcja 2009 Sandero, Sandero Stepway
Pozycja nr 4 od góry po przetłumaczeniu : wymiana wkładu filtra powietrza dalej zaznaczono + co 15 tys. Być może na drogach rosyjskich jest większe zapylenie.
Wracając do podanych w załącznikach przez laisara jest duża rozbieżność instrukcji rosyjskich do instrukcji europejskich. Zastanawiam się czym to jest podyktowane, może tym, że te dacie produkowane w Rosji są z gorszych materiałów ?
Panowie, w instrukcji mojej Rumunki napisano, że wymianę filtra powietrza należy dokonać co 60 tys. km. To jest ewidentna bzdura i tyle. Trzeba wymieniać co 15-20 tys., czyli przy każdym przeglądzie auta - to piszę na podstawie mojego doświadczenia. Na zdjęciu (jeśli udało się załączyć) widzicie filtr po 27 tys. km jazdy w niebyt ciężkich warunkach i niezbyt agresywnej, w większości (liczba km) poza miastem, szosami.
Miałem forda i w nim wymieniałem co 15 tys. Wiec pozostanę przy instrukcji rosyjskiej i w daci też będę wymieniał co 15 tyś. Tym bardziej, że koszt filtra jest niewielki.
Panowie, w instrukcji mojej Rumunki napisano, że wymianę filtra powietrza należy dokonać co 60 tys. km. To jest ewidentna bzdura i tyle. Trzeba wymieniać co 15-20 tys., czyli przy każdym przeglądzie auta - to piszę na podstawie mojego doświadczenia. Na zdjęciu (jeśli udało się załączyć) widzicie filtr po 27 tys. km jazdy w niebyt ciężkich warunkach i niezbyt agresywnej, w większości (liczba km) poza miastem, szosami.
bo to filtr kabinowy
a ja ostatnio wymieniałem po 40 tyś filtr powietrza to był jeszcze dobry
Wymieniałem bo zmodyfikowałem dolot , na starym dolocie prawie się nie pylił a zdarza mi się jeździć szybko po szutrówkach
Przed filtrem jest gąbka która zgarnia 90 % syfu i wartą ją tylko wyczyścić raz na pół roku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-16, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Na zdjęciu (jeśli udało się załączyć) widzicie filtr po 27 tys. km jazdy w niebyt ciężkich warunkach i niezbyt agresywnej, w większości (liczba km) poza miastem, szosami.
bo to filtr kabinowy
Karenzo, to jest filtr powietrza. Kabinowy inaczej wygląda i w inny sposób był zabrudzony - np. pełno w nim było liści. Niestety, nie sfotografowałem, żeby pokazać. Na forum była dyskusja, co zrobić, żeby ten syf nie leciał aż do kabiny, a przynajmniej nie tyle - bo w innych autach, np. Octaviach, aż takiego syfu nie ma, choć używałem w takich samych warunkach. Będę wymieniał kabinówkę za 4 tys. km, to zrobię zdjęcie, ale teraz pewnie tych liści nie będzie, bo to wymiana po zimie i wiośnie, a nie jesieni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum