mimo tych sciem , dobrze i stabilnie jedzie kierowca
ps. pewnie tam pomylka jest wczesniej bo chodzi o 41/31 a nie 43/31
ale spalania na bank spadnie przy tej samej stabilnej jezdzie z ta sama predkoscia, roznica przy rozpedzaniu na roznych przelozeniach nie bedzie odczuwalna tak bardzo
Jak dla mnie super - 2750 obr/min = 120km/h
3000 obr/min = troche ponad 130km/h
3250 obr/min = 140km/h
...
i szybciej bym nawet nie zamierzal jezdzic
PS> Podziekowania dla kolegi KARENZO za filmiki <piwo>
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-06-22, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
Na trasie jeszcze nie miałem okazji testować .
Prawdziwy sprawdzian w sierpniu bo będzie 1600 km do zrobienia w jedną stronę .
Co do vmaxu to zmienił się na większy ale ...
auto nie ma siły przekroczyć bariery 160 km/h jeżeli takową przekroczy to będzie stabilnie jechało z prędkością 170 -180
Jak na razie wszystkie testy odbywały się na 6 km trasie ekspresowej więc nie mogłem rozwinąć skrzydeł . Prawdopodobnie bardzo powoli dał by rade do tych 170 się doczłapać (ale całe te 6 km przelatuje się w 3 min a po drodze jest kilka górek które fałszują pomiar.
Na razie nie można jeszcze opiniować bo auto jeździ na niskim ciśnieniu na autostrady pompuje mu 2,4-2.6 czuć wtedy mniejsze opory i sztywniejszą jazdę
teraz mam 2.0 i 1.9 tył
Teraz lubię toczyć się 80 km/h bo mam równo 2 tyś obr . Idealna prędkość do jazdy po drogach jednopasmowych
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-22, 21:09, w całości zmieniany 3 razy
Niniejszym mogę potwierdzić, że w skrzyni o oznaczeniu JR5-335 znajduje się, zgodnie z dokumentacją, V bieg w pożądanej przez niektórych konfiguracji 47/31.
Będę przystępował do wymiany zębatek w moim kopciuchu w najbliższym czasie (raczej w warsztacie) i zobaczymy co z tego wyjdzie. Ponieważ kupiłem kompletną skrzynię, to najchętniej założyłbym całość, ale to większy koszt i pewnie bez gwarancji powodzenia, więc nie będę wybrzydzał :)
EDIT: Od razu zapytam tych, co zmieniali - warto z tym jechać do ASO? Dostałem na początku roku kartę 10% zniżki na usługi, więc widzę to w miarę optymistycznie.
A może jakiś warsztat niezależny zrobi to dobrze i, hm, tanio? O ile pamiętam, kol. laisar zmieniał zębatki u magików spoza ASO?
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-06-30, 18:25, w całości zmieniany 1 raz
Wszystko poniżej 200pln brzmi super, chociaż byłbym rad, gdyby potem tylko synchronizator założyli z powrotem ;)
(naprawiałem dopiero motocykl w ASO Hondy w Niemczech i nie przykręcili mi zębatki zdawczej - czyli przedniej na łańcuchu napędowym - więc jestem chwilowo przeczulony na punkcie partaczy )
Skrzynka 450zł z wysyłką. Skrzynia wygląda na bardzo dobry stan, na zębatkach też niczego niepokojącego nie dojrzałem, aczkolwiek kompletnie nie wiem czego się spodziewać.
W loganach jest elegancki dostęp .
Pamiętaj że powinieneś wymienić olej w skrzyni (do wymiany trzeba zlać stary )
to dodatkowy koszt
A skrzynia w całkiem niezłej cenie tylko 100 drożej ode mnie
Skrzyni nie da się podmienić zresztą jest z tym dużo więcej roboty .
Do aso bym nie jechał , najlepszy będzie mechanik który pozwoli patrzeć sobie na ręce .
Dzwonilem tam do sulejowka, koles mowil zeby przyjechac osobiscie i tam wybrac bo on sie srednio zna ( albo tak zrozumialem bo troche krecil) , a to ze dzialaja tam tylko 8-16 to nie mam kiedy kompletnie tam podjechac z bemowa - dlatego caly czas z tym zwlekam bo nie mam urlopu w robocie.
Za te 170 pln robią na ul.Fortuny,na bemowie, a za 150pln rozmawialem z kims w Autorobak na ul.Szeligowskiej.
Dzwonilem tam do sulejowka, koles mowil zeby przyjechac osobiscie i tam wybrac bo on sie srednio zna ( albo tak zrozumialem bo troche krecil) , a to ze dzialaja tam tylko 8-16 to nie mam kiedy kompletnie tam podjechac z bemowa - dlatego caly czas z tym zwlekam bo nie mam urlopu w robocie.
Za te 170 pln robią na ul.Fortuny,na bemowie, a za 150pln rozmawialem z kims w Autorobak na ul.Szeligowskiej.
To gosciu sie zna czy nie z tego Sulejowa bo widze ze skrzynie ma w koawalkach a chetnie bym kupil za 200 zebatki :)
Karenzo napisał/a:
W loganach jest elegancki dostęp .
Pamiętaj że powinieneś wymienić olej w skrzyni (do wymiany trzeba zlać stary )
to dodatkowy koszt
A skrzynia w całkiem niezłej cenie tylko 100 drożej ode mnie
Skrzyni nie da się podmienić zresztą jest z tym dużo więcej roboty .
Do aso bym nie jechał , najlepszy będzie mechanik który pozwoli patrzeć sobie na ręce .
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-02, 14:02
Przyznać się, który wyrwał zębatki z tej skrzyni? :D Jak zadzwoniłem, pan zapytał tylko "po zębatki V biegu? Sprzedane, już czterech przed panem dzwoniło." :D
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-02, 14:38
Powinni sprzedawać w ASO jako zestaw tuningowy ;)
Też dzwoniłem wczoraj ;)
Ale nie tylko w Daciach to chodliwy towar - mamy konkurencję Reno i Nissanowców :)
route2000 napisał/a:
Mam taki problem, bo gdzie mam taką owalną tabliczkę znaleźć w swojej Lodgy? Tylko znalazłem naklejkę w prawym środkowym słupku i tylko mam parę opisów m.in. VIN.
Obok naklejki z VIN. W każdym razie moja z 2012 jeszcze ją tam posiada. Ale skrzynię dla 1.6 8V powinieneś mieć JH3-084 z przełożeniem V 39/31 - zrób zdjęcie naklejki na górnej obudowie skrzyni i będziesz wiedział co i jak.
Zastanawiam się czy iść w 47/31 czy 45/31 będzie wystarczającym kompromisem .....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-07-02, 14:46, w całości zmieniany 2 razy
Przyznać się, który wyrwał zębatki z tej skrzyni? :D Jak zadzwoniłem, pan zapytał tylko "po zębatki V biegu? Sprzedane, już czterech przed panem dzwoniło." :D
Ha, ja się przymierzałem do tej skrzyni, ale doszedłem do wniosku, że wygląda tak obrzydliwie, że na pewno ma zjechane te zębatki... no i uderzyłem w inną :P
Powinni sprzedawać w ASO jako zestaw tuningowy ;)
Też dzwoniłem wczoraj ;)
Ale nie tylko w Daciach to chodliwy towar - mamy konkurencję Reno i Nissanowców :)
route2000 napisał/a:
Mam taki problem, bo gdzie mam taką owalną tabliczkę znaleźć w swojej Lodgy? Tylko znalazłem naklejkę w prawym środkowym słupku i tylko mam parę opisów m.in. VIN.
Obok naklejki z VIN. W każdym razie moja z 2012 jeszcze ją tam posiada. Ale skrzynię dla 1.6 8V powinieneś mieć JH3-084 z przełożeniem V 39/31 - zrób zdjęcie naklejki na górnej obudowie skrzyni i będziesz wiedział co i jak.
Zastanawiam się czy iść w 47/31 czy 45/31 będzie wystarczającym kompromisem .....
Taką tabliczkę ze słupka mam na zdjęciu i tyle tam jest:
Dzięki DrOzda za info nt. skrzyni. , natomiast już parę razy próbowałem dostać się do skrzyni biegów by odczytać jaki jest typ, tam jest trudno bez żadnej interwencji. Jeszcze nie próbowałem w inny sposób np. zdjęcie akumulatora czy coś innego.
tabliczka (Medium).jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 102,17 KB
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-07-03, 07:57, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 08:24
Poświeć latarką stojąc nad akumulatorem pod jego podstawkę od strony grodzi. Jak masz słaby wzrok by odczytać symbole to użyj aparatu fotograficznego lub telefonu z dobrym autofocusem.
Wczoraj wyjmowaliśmy z teściem zębatki 47/31 ze skrzyni JR5-335. Ostrzegam lojalnie - bez odpowiednich narzędzi jest to paskudna robota.
1) Ten klin, który wybija się młotkiem na początku wychodzi bardzo łatwo, trzeba mieć tylko odpowiednio cienki punktak czy inne tego typu narzędzie.
2) Konsekwencją skrzyni wyjętej z samochodu jest to, że nie ma jak zablokować wałków i BARDZO trudno jest odkręcać nakrętki blokujące zębatki. Dużą nakrętkę na dużej zębatce odkręciliśmy blokując wałki za małą nakrętkę na małej zębatce - trzeba mieć pewnie trochę szczęścia, żeby ta mała była mocniej dokręcona i na to pozwoliła :)
Małą nakrętkę na małej zębatce odkręciliśmy z kolei łapiąc imadłem za fragment synchronizatora (taki z wcięciami), nabity na wielowypust wałka. Było ciężko, bo mała zębatka ma taką torxową-gwiazdkową nakrętkę (nie znam fachowej nazwy), ale na szczęście podpasował zwykły klucz oczkowy i nie zdemolował nakrętki ani nie sam uległ. Na klucz trzeba było założyć półmetrową rurkę, a imadło zablokować o jakiś element skrzyni.
3) Dużą zębatkę dało się zdjąć z wielowypustu w miarę sprawnie ściągaczem (bez ściągacza raczej można zapomnieć o ruszeniu którejkolwiek zębatki). Mała zębatka jest nabita bardzo głęboko i typowy ściągacz nie podejdzie swoimi "pazurkami". Trzeba było kupić mniejszy ściągacz i jeszcze do tego spiłować mu "pazurki", żeby były cieńsze - na szczęście wytrzymały potem zdejmowanie zębatki i narzędzia szlag nie trafił.
Ostatecznie udało się zdjąć obie zębatki bez uszkodzenia którejkolwiek. Z niewiadomych mi tylko powodów wałek skrzyni po stronie sprzęgła wychodzi z niej jakoś krzywo. Jak się nim pokręci to nie lata na boki, więc wygląda na to, że nie jest skrzywiony, tylko krzywo siedzi w skrzyni (?!), ale to wydaje się bardzo dziwne. Albo tylko nam się wydaje, że jest krzywo (wszak wszystko zależy od punktu odniesienia), albo szrotowa skrzynia była przekoszona w wypadku... albo mamy taki "pałer" w rękach, że coś popsuliśmy w trakcie odkręcania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum