Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowa Dacia,rozterki przed zakupem.
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-24, 14:46   

Dominus napisał/a:
Kawał nie wymyślony przeze mnie. Tylko niektóre aso...


Kawałem jest to, że ktoś się tym przejmuje.
Istnieje coś takiego jak asertywność.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-24, 15:03   

Ja się tym przejmować nie muszę, bo u Mnie takich problemów nie ma.
Zapytałeś dla czego ja pytałem czy możesz przywieść materiały na przegląd. to odpowiedziałem o co mi chodziło, tyle w temacie.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-10-24, 17:03   

Karenzo napisał/a:
żeby nikt mi nie wypomniał że pisze bzdury
http://www.daciaklub.pl/f...php?p=5540#5540
temat znany i lubiany od 2007 roku


2 kreski to ja mam jak wyjeżdżam z parkingu i ciepło już leci
a tu koledzy po 5-10 minutach

Największa zaleta 1.5 dci to większa moc którą wykorzystamy na trasie , jest też możliwość zrobienia chipa i wyciągnięcia 100-110 KM
w tce tak ni będzie. Rozgrzewa się tak jak diesel po 10km. Przy czym w dieslu masz standardowo olektryczna grzalke wspomagające nawiewniki, a w tce możesz sobie co najwyżej ciepłe buty założyć, bo też ma intercooler.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-24, 18:11   

Z racji zakupu dziś woła roboczego,nastapiła zmiana planów.Duży MCV już jest mi zbedny,na celowniku Sandero 1.2. :-D
 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-25, 23:59   

Tak z ciekawości co myślisz o Renault Clio?
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-26, 11:30   

Tak Clio też mnie interesuje wszystko kwestia ceny.
A dzisiaj dostałem oferte na Skode Rapid 1.2TSI 85ps za 42kzł.
Tylko boję się trochę tego silnika :roll: .Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-10-26, 11:42   

Mourinho napisał/a:
dostałem oferte na Skode Rapid 1.2TSI 85ps za 42kzł.
Tylko boję się trochę tego silnika


Dobra oferta. Za podobna cenę kilka lat temu kupiłem fabię z tym silnikiem. Lubię ten silnik, to fajna maszyna. Rapid za tę cenę to naprawdę świetna okazja.
 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-26, 13:45   

Mourinho napisał/a:
Tak Clio też mnie interesuje wszystko kwestia ceny.
A dzisiaj dostałem oferte na Skode Rapid 1.2TSI 85ps za 42kzł.
Tylko boję się trochę tego silnika :roll: .Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.


Renault ma taniej o VAT teraz. Bardzo dobra oferta na tą Skodę. Niestety wśród dużych samochodów nie ma tak wielkiego wyboru.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-26, 14:16   

Wielkość aż takiego znaczenia tu nie ma ;-) ,bardziej,jak nie najbardziej liczy się niskie spalanie to jest priorytet.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-10-26, 14:18   

Mourinho napisał/a:
niskie spalanie to jest priorytet.


W Fabii w trasie 5,5 l/100, w mieście 7-7,5 l/100. Tak nam wychodzi w ciągu ponad 4-letniej eksploatacji.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-26, 16:04   

piku napisał/a:
W Fabii w trasie 5,5 l/100, w mieście 7-7,5 l/100.


Czyli na moje w 6l powinienem się zamknąć.A jak się sprawuje ten silnik?Jaki masz przebieg.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-10-26, 16:11   

Mourinho napisał/a:
Czyli na moje w 6l powinienem się zamknąć.A jak się sprawuje ten silnik?Jaki masz przebieg.

Bardzo dobrze - mi się podoba. Zrobione niecałe 70 tys. km.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-10-26, 16:49   

Mourinho napisał/a:
A dzisiaj dostałem oferte na Skode Rapid 1.2TSI 85ps za 42kzł.

A nie czasami z silnikiem 1.2 90 km? Jaka wersja wyposażenia?
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-10-26, 16:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 17:24   

na tą skode to jaki % dostałeś rabatu od cenny katalogowej ?
_________________
Moje auto
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-26, 19:48   

Sprawa ma się tak dokładnie do zapłaty 43.8kzł(42+1.8 za lakier metalik)
Rabat oficjalnie 17%,plus wynegocjowane4%,tj razem 21% od katalogu.
W Fordzie nawet 23-25%.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-26, 20:03   

Mourinho napisał/a:
Wielkość aż takiego znaczenia tu nie ma ;-) ,bardziej,jak nie najbardziej liczy się niskie spalanie to jest priorytet.

jeśli za podstawowe kryterium przyjąć jak najtańszą eksploatację przy zachowaniu rozsądnego rozmiaru - bezkonkurencyjnym rozwiązaniem będzie Sandero lub Logan z silnikiem benzynowym (najlepiej 1,2, który będzie tańszy w obsłudze i ewentualnych naprawach od 0,9 tCe ) wyposażonym w instalację LPG (mniej istotne - fabryczną czy akcesoryjną) Koszt przejechania 100 km takim autem to ok 15 zł i nie przebije go żaden diesel. Na rynku samochodów nowych nie ma tańszej oferty
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-26, 20:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 20:06   

Coś z normalnym silnikiem to Peugeot 301/Citroen C-Elysee, 1.6 i nawet to gazują. Moim zdaniem spoko opcja, szczególnie, że silnik bez udziwnień i mocny.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-10-26, 20:09   

Nie rozumiem, dlaczego koledzy mają zastrzeżenia do silników z turbo. Nie mam złych doświadczeń, a jeździmy z żoną autami z turbo od wielu lat.
Pamiętam, gdy byłem dzieckiem emocjonowaliśmy się autami sportowymi, np. Alfami, czy Lanciami, które miały silniki doładowane, a Maserati biturbo to dopiero był szał (choć pewnie nikt w przedszkolu nic z tego nie rozumiał ;-) )! Nagle, gdy doładowanie stało się standardem, jest "be".
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-26, 20:10   

Mam Lodgy z silnikiem 1,6 MPI z dedykowanym gazem (BRC) i jest OK. Nalatałem już 34 tys.km i nic się nie działo poza wymianą oleju i regulacją zaworów. Super silnik, co z tego, że ma tylko 84 KM i tak jedzie bezawaryjnie. :-P
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-10-26, 20:18   

route2000 napisał/a:
Mam Lodgy z silnikiem 1,6 MPI z dedykowanym gazem (BRC) i jest OK. Nalatałem już 34 tys.km i nic się nie działo poza wymianą oleju i regulacją zaworów.


Moimi autami z turbo nalatywałem ok. 200 tys. lub więcej (obecna Fabia - 70 tys. km) i nic się nie działo, nawet zaworów nie regulowałem (chyba, ze robili coś w serwisach, ale nie było tego widać na rachunkach). Oczywiście serwisowałem regularnie, ale przez większą część eksploatacji nawet nie miałem świadomości o potrzebie specjalnego obchodzenia się w turbiną (chłodzenie po długich trasach).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 20:26   

tu nie chodzi o turbo ale o downsizing
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-10-26, 20:37   

Karenzo napisał/a:
tu nie chodzi o turbo ale o downsizing

Te dwie sprawy są ściśle powiązane. Uzyskuje się dzięki doładowaniu spore moce i można schodzić z pojemności. Też nie lubię downsizingu.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-10-26, 22:06   

Moje uwagi na temat silnika TCe (trochę większy i mocniejszy - 1,4 130 KM, ale auto sporo cięższe - prawie 1600 kg):
auto ma trochę ponad 4,5 roku, przejechane bezawaryjnie 92 tys. km, średnie spalanie 6,8 l/100 km, a z jazdy i tak można czerpać sporo przyjemności;
w tym czasie były 3 przeglądy w ASO (2 x po ok. 630 zł i 1 x 450 zł);

Dla mnie diesel to kompletny przeżytek. Jeśli Renault będzie kontynuowało dotychczasową politykę cenową (czyli spore opusty na początku roku), to być może wczesną wiosną przesiądę się do nowego Espace 1,6 TCe 200 KM
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-10-27, 09:16   

piku napisał/a:
Nie rozumiem, dlaczego koledzy mają zastrzeżenia do silników z turbo


To sie nazywa opór materii. PL jest przedotatnim w innowacyjności krajem w EU bo społeczeństwo było jest i będzie zacofane. Społeczeństwo ma ciągoty do przestarzałych technologi (co widać w min. zamiłowaniu do kupowania 10-letnich samochodów, lub w gloryfikowaniu silników o starych konstrukcjach)

Karenzo napisał/a:
tu nie chodzi o turbo ale o downsizing


To co nazywacie downsizingiem jest obecne w motoryzacji od jej początku. To naturlane zjawisko! Miniaturyzujemy wszystko. Gdyby nie downsizing, silniki spalinowe byłyby tylko w statkach, bo miały by kilkanaści metrów długości i ważyły by setki ton. Dzięki temu że udało się je pomnijszyć, uzyskiwać coraz to większą moc z coraz to mniejszych pojemności silniki spalinowe mamy w samochodach, kosiarkach a ostatnio nawet w modelach samolotów i samochodów. Możecie tkwić w zaścianku, którego poziom technologiczny jest o 50 lat zapóżniony, ale i tak nie zatrzymacie rozwoju techniologi i postępu.
 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-27, 09:46   

Lza napisał/a:
piku napisał/a:
Nie rozumiem, dlaczego koledzy mają zastrzeżenia do silników z turbo


To sie nazywa opór materii. PL jest przedotatnim w innowacyjności krajem w EU bo społeczeństwo było jest i będzie zacofane. Społeczeństwo ma ciągoty do przestarzałych technologi (co widać w min. zamiłowaniu do kupowania 10-letnich samochodów, lub w gloryfikowaniu silników o starych konstrukcjach)

Karenzo napisał/a:
tu nie chodzi o turbo ale o downsizing


To co nazywacie downsizingiem jest obecne w motoryzacji od jej początku. To naturlane zjawisko! Miniaturyzujemy wszystko. Gdyby nie downsizing, silniki spalinowe byłyby tylko w statkach, bo miały by kilkanaści metrów długości i ważyły by setki ton. Dzięki temu że udało się je pomnijszyć, uzyskiwać coraz to większą moc z coraz to mniejszych pojemności silniki spalinowe mamy w samochodach, kosiarkach a ostatnio nawet w modelach samolotów i samochodów. Możecie tkwić w zaścianku, którego poziom technologiczny jest o 50 lat zapóżniony, ale i tak nie zatrzymacie rozwoju techniologi i postępu.


Ja tu widze inny problem. Często słysze głupie powiedzonka w stylu - jak samochód wyjeżdża z salonu to traci x wartości itp. Ale przecież kupując auto używane W POLSCE nie znasz faktycznego jego przebiegu i historii. Handlarze kupują złom za granicą i tu sprzedaja jako używane przez emeryta.

Problem jest bardzo złożony. Społeczeństwo mamy z aspiracjami, ludzie chcą markowe dobre samochody a ich nie stać, to tez wymusza presje na handlarzach. Nikt się nie zastanawia czemu auto jest tańsze od ceny rynkowej a komus się je opłaca przewieźć do Polski i jeszcze sprzedawać. "Niemcy są głupi" - nie można przecież takiej tezy postawić.

Więc kończąc, ludzie kupują samochody z fajnymi silnikami które wyjeździły 300 tys. km z przekręconymi licznikami do 100 tys, oczyszczonymi przez profesjonalne firmy. Potem się dziwią że muszą mnóstwo kasy inwestować w samochód.

Tak samo teksty że auta francuskie się psują. Ale nikt się nie zastanowi że jesli on jeździ 10-15 tys. rocznie to nie potrzebuje kupować VW bo on tyle nie zjeździ km. I owszem może jakościowo są gorsze, ale przy mniejszych przebiegach nie ma to znaczenia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne