Ja się tym przejmować nie muszę, bo u Mnie takich problemów nie ma.
Zapytałeś dla czego ja pytałem czy możesz przywieść materiały na przegląd. to odpowiedziałem o co mi chodziło, tyle w temacie.
2 kreski to ja mam jak wyjeżdżam z parkingu i ciepło już leci
a tu koledzy po 5-10 minutach
Największa zaleta 1.5 dci to większa moc którą wykorzystamy na trasie , jest też możliwość zrobienia chipa i wyciągnięcia 100-110 KM
w tce tak ni będzie. Rozgrzewa się tak jak diesel po 10km. Przy czym w dieslu masz standardowo olektryczna grzalke wspomagające nawiewniki, a w tce możesz sobie co najwyżej ciepłe buty założyć, bo też ma intercooler.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 30 Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-26, 11:30
Tak Clio też mnie interesuje wszystko kwestia ceny.
A dzisiaj dostałem oferte na Skode Rapid 1.2TSI 85ps za 42kzł.
Tylko boję się trochę tego silnika .Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
dostałem oferte na Skode Rapid 1.2TSI 85ps za 42kzł.
Tylko boję się trochę tego silnika
Dobra oferta. Za podobna cenę kilka lat temu kupiłem fabię z tym silnikiem. Lubię ten silnik, to fajna maszyna. Rapid za tę cenę to naprawdę świetna okazja.
Tak Clio też mnie interesuje wszystko kwestia ceny.
A dzisiaj dostałem oferte na Skode Rapid 1.2TSI 85ps za 42kzł.
Tylko boję się trochę tego silnika .Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
Renault ma taniej o VAT teraz. Bardzo dobra oferta na tą Skodę. Niestety wśród dużych samochodów nie ma tak wielkiego wyboru.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 30 Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-26, 19:48
Sprawa ma się tak dokładnie do zapłaty 43.8kzł(42+1.8 za lakier metalik)
Rabat oficjalnie 17%,plus wynegocjowane4%,tj razem 21% od katalogu.
W Fordzie nawet 23-25%.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-26, 20:03
Mourinho napisał/a:
Wielkość aż takiego znaczenia tu nie ma ,bardziej,jak nie najbardziej liczy się niskie spalanie to jest priorytet.
jeśli za podstawowe kryterium przyjąć jak najtańszą eksploatację przy zachowaniu rozsądnego rozmiaru - bezkonkurencyjnym rozwiązaniem będzie Sandero lub Logan z silnikiem benzynowym (najlepiej 1,2, który będzie tańszy w obsłudze i ewentualnych naprawach od 0,9 tCe ) wyposażonym w instalację LPG (mniej istotne - fabryczną czy akcesoryjną) Koszt przejechania 100 km takim autem to ok 15 zł i nie przebije go żaden diesel. Na rynku samochodów nowych nie ma tańszej oferty
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-26, 20:06, w całości zmieniany 2 razy
Coś z normalnym silnikiem to Peugeot 301/Citroen C-Elysee, 1.6 i nawet to gazują. Moim zdaniem spoko opcja, szczególnie, że silnik bez udziwnień i mocny.
Nie rozumiem, dlaczego koledzy mają zastrzeżenia do silników z turbo. Nie mam złych doświadczeń, a jeździmy z żoną autami z turbo od wielu lat.
Pamiętam, gdy byłem dzieckiem emocjonowaliśmy się autami sportowymi, np. Alfami, czy Lanciami, które miały silniki doładowane, a Maserati biturbo to dopiero był szał (choć pewnie nikt w przedszkolu nic z tego nie rozumiał )! Nagle, gdy doładowanie stało się standardem, jest "be".
Mam Lodgy z silnikiem 1,6 MPI z dedykowanym gazem (BRC) i jest OK. Nalatałem już 34 tys.km i nic się nie działo poza wymianą oleju i regulacją zaworów. Super silnik, co z tego, że ma tylko 84 KM i tak jedzie bezawaryjnie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Mam Lodgy z silnikiem 1,6 MPI z dedykowanym gazem (BRC) i jest OK. Nalatałem już 34 tys.km i nic się nie działo poza wymianą oleju i regulacją zaworów.
Moimi autami z turbo nalatywałem ok. 200 tys. lub więcej (obecna Fabia - 70 tys. km) i nic się nie działo, nawet zaworów nie regulowałem (chyba, ze robili coś w serwisach, ale nie było tego widać na rachunkach). Oczywiście serwisowałem regularnie, ale przez większą część eksploatacji nawet nie miałem świadomości o potrzebie specjalnego obchodzenia się w turbiną (chłodzenie po długich trasach).
Moje uwagi na temat silnika TCe (trochę większy i mocniejszy - 1,4 130 KM, ale auto sporo cięższe - prawie 1600 kg):
auto ma trochę ponad 4,5 roku, przejechane bezawaryjnie 92 tys. km, średnie spalanie 6,8 l/100 km, a z jazdy i tak można czerpać sporo przyjemności;
w tym czasie były 3 przeglądy w ASO (2 x po ok. 630 zł i 1 x 450 zł);
Dla mnie diesel to kompletny przeżytek. Jeśli Renault będzie kontynuowało dotychczasową politykę cenową (czyli spore opusty na początku roku), to być może wczesną wiosną przesiądę się do nowego Espace 1,6 TCe 200 KM
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-10-27, 09:16
piku napisał/a:
Nie rozumiem, dlaczego koledzy mają zastrzeżenia do silników z turbo
To sie nazywa opór materii. PL jest przedotatnim w innowacyjności krajem w EU bo społeczeństwo było jest i będzie zacofane. Społeczeństwo ma ciągoty do przestarzałych technologi (co widać w min. zamiłowaniu do kupowania 10-letnich samochodów, lub w gloryfikowaniu silników o starych konstrukcjach)
Karenzo napisał/a:
tu nie chodzi o turbo ale o downsizing
To co nazywacie downsizingiem jest obecne w motoryzacji od jej początku. To naturlane zjawisko! Miniaturyzujemy wszystko. Gdyby nie downsizing, silniki spalinowe byłyby tylko w statkach, bo miały by kilkanaści metrów długości i ważyły by setki ton. Dzięki temu że udało się je pomnijszyć, uzyskiwać coraz to większą moc z coraz to mniejszych pojemności silniki spalinowe mamy w samochodach, kosiarkach a ostatnio nawet w modelach samolotów i samochodów. Możecie tkwić w zaścianku, którego poziom technologiczny jest o 50 lat zapóżniony, ale i tak nie zatrzymacie rozwoju techniologi i postępu.
Nie rozumiem, dlaczego koledzy mają zastrzeżenia do silników z turbo
To sie nazywa opór materii. PL jest przedotatnim w innowacyjności krajem w EU bo społeczeństwo było jest i będzie zacofane. Społeczeństwo ma ciągoty do przestarzałych technologi (co widać w min. zamiłowaniu do kupowania 10-letnich samochodów, lub w gloryfikowaniu silników o starych konstrukcjach)
Karenzo napisał/a:
tu nie chodzi o turbo ale o downsizing
To co nazywacie downsizingiem jest obecne w motoryzacji od jej początku. To naturlane zjawisko! Miniaturyzujemy wszystko. Gdyby nie downsizing, silniki spalinowe byłyby tylko w statkach, bo miały by kilkanaści metrów długości i ważyły by setki ton. Dzięki temu że udało się je pomnijszyć, uzyskiwać coraz to większą moc z coraz to mniejszych pojemności silniki spalinowe mamy w samochodach, kosiarkach a ostatnio nawet w modelach samolotów i samochodów. Możecie tkwić w zaścianku, którego poziom technologiczny jest o 50 lat zapóżniony, ale i tak nie zatrzymacie rozwoju techniologi i postępu.
Ja tu widze inny problem. Często słysze głupie powiedzonka w stylu - jak samochód wyjeżdża z salonu to traci x wartości itp. Ale przecież kupując auto używane W POLSCE nie znasz faktycznego jego przebiegu i historii. Handlarze kupują złom za granicą i tu sprzedaja jako używane przez emeryta.
Problem jest bardzo złożony. Społeczeństwo mamy z aspiracjami, ludzie chcą markowe dobre samochody a ich nie stać, to tez wymusza presje na handlarzach. Nikt się nie zastanawia czemu auto jest tańsze od ceny rynkowej a komus się je opłaca przewieźć do Polski i jeszcze sprzedawać. "Niemcy są głupi" - nie można przecież takiej tezy postawić.
Więc kończąc, ludzie kupują samochody z fajnymi silnikami które wyjeździły 300 tys. km z przekręconymi licznikami do 100 tys, oczyszczonymi przez profesjonalne firmy. Potem się dziwią że muszą mnóstwo kasy inwestować w samochód.
Tak samo teksty że auta francuskie się psują. Ale nikt się nie zastanowi że jesli on jeździ 10-15 tys. rocznie to nie potrzebuje kupować VW bo on tyle nie zjeździ km. I owszem może jakościowo są gorsze, ale przy mniejszych przebiegach nie ma to znaczenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum