Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
twardniejący pedał hamulca
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-01, 10:43   

Mam problem z hamulcami , w daci od nowości był słaby hebel ale teraz wyjątkowo mnie to denerwuje bo jeżdżę innym autem z bardzo dobrymi hamulcami .
Płyn mam nowy , klocki 80 % brembo , tarcza ma 50 tyś przelotu .
Przy połowie siły hamowania pedał robi się strasznie twardy i trzeba dużej siły aby mocniej zahamować . Nie ma opcji zablokować kół nawet na mokrym
Mam 3 teorie
-klocki brembo to nie brembo
-tarcza jest taka beznadziejna że po tych 50 tyś nadaje się do wymiany
-serwo ma nieszczelność / układ jest zapowietrzony

Płyn w marcu był wymieniany w ASO na nowy więc powinno być wszystko odpowietrzone (problem występował wcześniej ) . Nabili mnie w babuko albo problem jest poważniejszy
Brembo z allegro drogie nie było ale tyle samo w moto dynamic kosztują
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-01, 10:50   

Auto na rolki i do tego przystawka na pedał do pomiaru siły nacisku.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-01, 10:50   

Uklad zapowietrzony= miekki pedal. Mozliwe, ze klocki za twarde lub serwo padniete.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-01, 10:58   

Coś tam na SKP sprawdzają przy podbiciu dowodu i hamulce miały wymaganą siłę .
Ogólnie nie wydaje mi się że to winna klocków bo na początku hamowały lepiej niż ori dopiero potem (3-4 miesiące ) coś się stało .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-01, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-01, 10:59   

dokladnie, miekki pedal - zapowietrzny uklad.
twardy pedal : za duzo plynu ham. - sciagnac strzykawka, lepiej na minimum niz na max.
nie dziala np. podcisnienie od serwo , sprawdzic podcisnienie , droznosc przewodu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-01, 11:08   

Pedał idzie dobrze do połowy potem jest ściana .

Do normalnego hamowania starcza ale do nagłego już nie .
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-01, 21:00   

No to podaj tą siłę potrzebną do nacisku na pedał. Bo narazie to w powietrzu gadamy i nic z tego nie wynika. Podciśnienie na serwie jakie masz. Widziałeś mój post o wymianie tarcz na większe? Pokazywałem tam jak rozwarstwione tarcze dawały niską skuteczność.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 15:07   

Już wiadomo wszyscy .
W marcu 2015 robiłem przegląd , zalano prawie 1 cm oleju ponad max . Chwile później jechałem do niemiec a tam pognałem dustera autostradami .
Zbyt wysoki stan spowodował zassanie oleju przez serwo i spadek jego mocy .

Dziś z mechanikiem odłączyłem przewód podciśnienia i był lekko zaolejony .
Przegląd robiony w ASO mory . W tym roku znowu spece zaleli mi pod kreske MAX mimo że prosiłem przy oddaniu auta o wlanie mniej ...
Zobaczymy w poniedziałek czy podejmą się naprawy gwarancyjnej uszkodzonego serwa czy będą twierdzili że TTTM

Ogólnie hamulec twardy jak kamień , nawet jak się zaparłem nie byłem w stanie zablokować kół na suchym asfalcie
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-06, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 16:08   

od razu widac kto samemu wymienia plyn hamulcowy i ma pojecie wogole jak ma wplyw na twardosc hamulca.
:lol:
powinienem chyba zmienic branze na mechanika samochodowego
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-06, 16:51   

Nie ma szans by serwo zasało ponad normatywny olej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 17:44   

też wątpiłem ale przewód jest tłusty brzozowym olejkiem .
równie dobrze to może być płyn hamulcowy bo ma dokładnie taką samą barwę ale skąd on tam się wziął ?.

Szczególnie że mechanik mówił że miał coś takiego w megance że serwo zassało oleju i membrana spuchła

Płynu hamulcowego mam tak 2/5 miedzy mini- max więc idealnie
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-06, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-06, 17:51   

Jakieś tam szanse są, ale to by oznaczało że zaworek zwrotny też jest drożny w obie strony.
Różni się siłą hamowania z włączonym silnikiem i bez?
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-05-06, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-06, 18:10   

Lekko zaolejonymi przewód to norma (ale lekko ) bierze się to z oparów paliwa i kurzu. Więc jest gęste i masz wrażenie że to olej. Dlatego też w dieslach stosowano vacumpompy. Bo ON tak łatwo już nie parował i niszczył mębranę. Dzisiaj w silnikach doładowanych pompa to norma. Bo skąd wziąć podciśnienie jak w kolektorze panuje ciśnienie. Może też przeciekać pompa hamulcowa. Hydrol jest jeszcze gorszy dla gumy.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-09, 18:25   

odpowiedź serwisu :
winna klocków brembo trzeba było kupić renault
tarcza nadaje się do wymiany
zalecają wymianę płynu

szkoda że nikt mi tego nie powiedział w czasie przeglądu 2 miechy temu

wymienię sam tarcze,klocki płyn na ori renault i zobaczymy czy coś się polepszy
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-09, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-10, 06:30   

Od klocków robi się twardy hamulec? Tzn, ze te klocki nie wytwarzają tarcia? I to Brembo? Trochę wybujała ta teoria. No chyba, że są za dobre i tarcza zaczyna "płynąć" na styku z klockiem. Może do tych klocków trzeba zakładać tarcze ceramiczne? :mrgreen:
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-10, 06:41   

... widze coraz nizszy poziom na forum ...
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-10, 08:46   

Miękki pedał hamulca od klocków, to pewnie te klocki z gumy są zrobione - ten serwis nie pomylił ich czasem z klockami od v-breaków ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne