Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-25, 17:29
No i pojechałem sobie na dobicie klimy po 2 latach, bo ciut słabiej chłodziło. Ciut. Zdałem się na speców z ASO. A co.
Odessali 430, nabili 780 i jak za dotknięciem magicznej różdżki klima przestała działać normalnie. Zaczęła po daciowemu chyba...
Jedynie na pierwszym biegu klima zachowuje się w miarę przyzwoicie i da się przy okazji jechać - czyli tak jak kiedyś... Na wyższych biegach (w sumie od drugiego) sprężarka potrafi zapinać się co 5 sekund na 5 sekund i wyje jak nie wyła, na obrotomierzu widzę jak na wolnych obrotach silnik próbuje nie zdechnąć - a to się przydusi, a to podbije sobie do 2kobr. Jak się toczę na biegu to też czuje, że nie zwalniam tylko mnie ciągnie przy 1,5kobr. Na wysokim biegu dmuchawy przestaje lecieć zimne. Zostawiłem klimę na 4 biegu na 3 minuty, czyli jak zwykle by schłodzić wstępnie samochód, wsiadam po tym czasie, a tam piekarnik...
Trochę pomogły mniej agresywne nastawy na panelu, w myśl zasady "cieplej znaczy zimniej" i w sumie dało by się z tym żyć, gdyby zapomnieć o 2,3 i 4 biegu dmuchawy.
Nic, absolutnie nic z tych objawów nie występowało u mnie przez 2 lata czyli od nowości, a wygląda mi jak niektóre opisy na forum. Teraz kiedy czułem i słyszałem wyjącą i zapinającą się co chwilę sprężarkę, stwierdzam, że to nie jest normalne i moja nigdy tak nie pracowała. A klima była bardziej wydajna niż w zastępczym capturze (zauważalnie) i clio (w granicach błedu pomiarowego), które ujeżdżałem. I mam nadzieję, że nic nie popsuli a to tylko wina nieodpowiedniej ilości czynnika.
A przy okazji mi drążki kierownicze wymienili, bo była akcja. Nic się nie dowiedziałem na ten temat, jedynie mogę podpowiedzieć, że logan z sierpnia 2015 i żadnych informacji o akcji w "moja dacia" nie miałem.
przeczytaj mój post wyżej pojedz jeszcze raz do ASO i niech Ci spuszczą czynnik i nabiją do 475 bo inaczej sprężarkę szlag Ci trafi (tak mi magik z ASO powiedział)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-25, 20:01
@Matufa
Czytałem. Znam też tabelę http://www.daciaklub.pl/user/dacia-klima.htm
Nie miałem czasu na poprawkę, odebrałem w takim stanie i przy okazji potestowałem. Poza tym jest to też sygnał, że moje upośledzenie umysłowe się pogłębia, skoro pojechałem z klimą do ASO.
@laisar
Sprawdzałem wtedy. Nie było mojego VINu na liście i moja data produkcji nie mieści się w widełkach czasowych. Komunikat z lutego, a w sierpniu byłem w ASO i nie złapali mnie na akcję. I mogę nie być jedyny taki.
Producenci czasem rozszerzają akcje "wewnętrznie" także na inne egzemplarze - woląc załatwić sprawę po cichu, niż "reklamować" się w UOKiKu albo, co gorsza, poprzez nagłówki policyjnej kroniki wypadków...
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-19, 14:04
Podłączę się do tematu. Mój Tata ma Dustera 1,6 4x4 z końca 2014 r. Problem z klimatyzacją polega na tym, przez pewien czas po włączeniu klimatyzacja pracuje normalnie, później mniej więcej co minutę, półtorej pojawia się głośne metaliczne jakby westchnienie. W czasie jazdy ze stałą prędkością tuż przed pojawieniem się tego dźwięku silnik na moment jakby tracił część mocy (czuć takie jakby lekkie drgnięcie). Poza wydawaniem z siebie odgłosów chłodzi jak trzeba. Byliśmy w ASO Decar Modlińska w zeszłym roku (niczego nie stwierdzono) i kilka tygodni temu (wymieniono czynnik roboczy - 200 zł). Samochód jest jeszcze na gwarancji, a mam wrażenie, że ASO ma ochotę nic z tym nie robić. Ktoś ma jakiś pomysł? Bo zakładam, iż nie jest to normalny objaw. Dodam jeszcze, że im dłużej klimatyzacja jest włączona, tym głośniejsze są wydawane przez nią dźwięki.
Cykliczna praca sprężarki to jest normalne. Normalny jest też delikatny stuk podczas załączania sprzęgła na sprężarce. Temu zjawisku może towarzyszyć chwilowe obciążenie silnika do czasu wprawienia czynnika w układzie. U mnie w Lodgy też czasami słychać, a czasami nie załączanie sprzęgła, natomiast obciążenie występuje prawie zawsze na niższych obrotach lub podczas ruszania i włączenia sprężarki.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-19, 16:22
Wiem, że załączanie się klimatyzacji może być słyszalne. Chodzi mi o to, czy głośny metaliczny świst jest normalnym objawem pracy klimatyzacji. W Lanosie, Matizie i Loganie klimatyzacja pracowała prawie niesłyszalnie.
Cykliczna praca sprężarki to jest normalne. Normalny jest też delikatny stuk podczas załączania sprzęgła na sprężarce. Temu zjawisku może towarzyszyć chwilowe obciążenie silnika do czasu wprawienia czynnika w układzie. U mnie w Lodgy też czasami słychać, a czasami nie załączanie sprzęgła, natomiast obciążenie występuje prawie zawsze na niższych obrotach lub podczas ruszania i włączenia sprężarki.
Teraz producenci mają różne strategie pracy sprężarki. W Renault obserwuję wyłączenie klimy i alternatora podczas ruszania/przyspieszania - kolejny efekt uboczny downsizingu, aby ulżyć dychawicznym silniczkom.
Wiem, że załączanie się klimatyzacji może być słyszalne. Chodzi mi o to, czy głośny metaliczny świst jest normalnym objawem pracy klimatyzacji. W Lanosie, Matizie i Loganie klimatyzacja pracowała prawie niesłyszalnie.
Od 5 lat mam ten efekt. Zwłaszcza w duże upały słychać świszczenie i wycie z kanałów wentylacyjnych.
Nie pomogło spinanie przewodów klimy opaskami zaciskowymi, podkładanie gąbek itp- przywykłem
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-28, 13:13
Nie prawda. W Matizie sprężarka włącza się i wyłącza co około 30 sekund w zależności od temperatury. Steruje tym termistor wbudowany w parownik, który zabezpiecza go przed oblodzeniem. Dodatkowo każde mocniejsze obciążenie silnika (gwałtowne ruszanie, przyspieszanie) również wyłącza sprężarkę. Oczywiście stuki sprzęgła sprężarki słyszalne są doskonale również w kabinie. Bulgotanie, świsty i szum czynnika w parowniku są słyszane przez kilka sekund po każdym załączeniu i wyłączeniu sprężarki, można więc powiedzieć, że występują cały czas.
Na temat Lanosa i innych Daewoo się nie wypowiem, ale podobno w Lanosie jest faktycznie inne sterowanie bo nie ma termistora.
Dzisiaj w mojej 3-miesięcznej Lodgy na postoju z włączonym silnikiem usłyszałem dziwne syczenie gdzieś spod maski. Regularnie co ok pół minuty się załącza. Nagrałem, link poniżej:
https://youtu.be/PvrvKqBiqp0
Syczenie od ok 21-ej sekundy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-04-06, 08:23
to dźwięk włączającej się sprężarki klimatyzacji. W DD niezależnie od motoru to normalne zjawisko. Słychać je nawet w kabinie przy pracującym na postoju silniku
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-04-06, 08:24, w całości zmieniany 1 raz
Czy u was też tak hałasuje moment w którym sprzęgło od klimy odpada i podłącza się do paska akcesoriów ?
Nie, u mnie nie hałasuje, w ogóle nie wiem kiedy załącza się klima, w maździe słyszałem na postoju jak załącza się wentylator, a tu nic, jakbym klimy nie miał.
tak informacyjnie jak komuś syczy klima jak się załącza kompresor, ASO powiedziało mi dzisiaj że to wina małej ilości czynnika, albo jest jakiś wyciek albo w fabryce za mało nabili
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-04-16, 11:15
wat napisał/a:
Czy komuś po włączeniu klimatyzacji układ nawiewów zaczął syczeć?
W Hondzie z nawiewów syczy cały czas bez znaczenia na ilość czynnika.
W Sandero nie zauważyłem syczenia. Słychać sprężarkę po uruchomieniu, ale tylko na postoju. Ale nie zauważyłem spadku mocy podczas jazdy. No chyba, że pod górkę z pełnym obciążeniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum