Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-12, 09:59
Ja mam "oryginalny" hak, bo jak montowałem to innych jeszcze nie było, tzn. była jedna firma w Lublinie, ale cena nie była atrakcyjna w porównaniu do oryginału. Perypetie z montażem opisałem kiedyś na tym forum, albo jeszcze pod starą domeną forum.
Położenie mojego haka montowanego w ASO.
Odległość pionowa od wierzchu kuli do dolnej krawędzi otwartych drzwi = 5,5 cm.
Odległość pozioma od krawędzi zderzaka do osi kuli = 8 cm.
Coś mało
Dzięki, Beckie - sprawdziłem u siebie, wartości są bardzo zbliżone. Czyli pewnie TTTM... /:
Podjadę jeszcze do firmy, w której montowałem swój hak i zapytam, ale zanim to nastąpi uczynię to tu: czy w takim przypadku ktoś może się orientuje, czy jest możliwa zmiana na model o innych parametrach? Te 6-7 cm pewnie by mnie ratowało, a z liczenia "na palcach" wychodzi mi, że zmiana rozkładu masy jest totalnie pomijalna.
Wysłany: 2009-03-01, 11:37
Jest jeszcze inna kwestia: może ma ktoś podobny hak i taką przyczepę która nie przeszkadza w otwieraniu drzwi?
Dodany Dzisiaj 8:18
Zajrzałem do Castoramy i mają tam przyczepy marki Neptun. Poniżej dokumentacja fotograficzna.
Aha, jeszcze pytanko do czego służy ten wihajster wskazany strzałką?
hak.JPG
Plik ściągnięto 12433 raz(y) 76,18 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-06-08, 17:47, w całości zmieniany 4 razy
Podjadę jeszcze do firmy, w której montowałem swój hak i zapytam, ale zanim to nastąpi uczynię to tu: czy w takim przypadku ktoś może się orientuje, czy jest możliwa zmiana na model o innych parametrach? Te 6-7 cm pewnie by mnie ratowało, a z liczenia "na palcach" wychodzi mi, że zmiana rozkładu masy jest totalnie pomijalna.
Jeśli masz na myśli zastosowanie dłuższego przegubu (?) to w połączeniu z takim Neptunem musiałby być o jakieś 20 cm dłuższy, żeby można było otworzyć lewe drzwi całkowicie.
W konfiguracji jak przy poprzednim moim poście Wydaje się, że może być nawet problem z takim rozwarciem lewych żeby można było otworzyć prawe.
Oczywiście też jest to jakiś pomysł, ale z inna kulą jest większa szansa, że także przy innych przyczepach drzwi się będą otwierać.
Natomiast mimo niemożności pełnego otwarcia lewych da się je uchylić na tyle, że prawe skrzydło ma pełen zakres ruchomości.
Przy okazji: mam po zimie dość spory rdzawy nalot właśnie na kuli - głównie w miejscu największego wygięcia. Fakt, że hak był stosunkowo tani, ale wydaje mi się, że po 8 miesiącach to i tak lekka przesada... Jak to wygląda u Was? Może jestem teraz przewrażliwiony...?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-31, 11:28, w całości zmieniany 1 raz
"Nieprawdą jest, jakoby" - zakaz dotyczy tylko samochodów zarejestrowanych w tych krajach, które mają takie przepisy (chociaż mają one swoje uzasadnienie i nie jest to takie bez sensu).
A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?
Z góry dziękuję.
Krzysztof
Kwitek potw. badanie wydaje zazwyczaj serwis montujący hak i jest to wliczone w cenę. Do wpisu potrzebujesz wniosek, dowód rejestracyjny i koniecznie kartę pojazdu, osobiste stawiennictwo w urzędzie powiatowym rejestracji pojazdu.
Trochę się mylisz, bo potwierdzenie do wpisania haka do dowodu wydaje stacja diagnostyczna, która ma uprawnienia do kontroli samochodów pod względem dopuszczenia ich do ruchu. Serwis jedynie może zamontować ci ten hak i dać odpowiednie papiery, a z nimi dopiero pędzisz do stacji diagnostycznej która po uprzednim sprawdzeniu homologacji jak i montażu haka papierek który pozwala na wpisanie go do dowodu rejestracyjnego.
Co serwis, w tym przypadku może, jedyne co może to zamontować hak, reszte muszą zostawić stacji diagnostycznej i urzędowi komunikacji.
A może chodzi o to, że czasem ASO ma na miejscu SKP (stację kontroli pojazdów) i załatwią to od razu przed wydaniem samochodu? Znam kilka ASO Renault, gdzie można też zrobić przegląd rejestracyjny.
Kristoff
warszawski DECAR załatwia przeglądy w zewnętrznej SKP w przypadku napraw blacharskich, to może da się dogadać w przypadku haka.
Planuję na wiosnę zakup przyczepki campingowej, ale jednak w W-wie za drogo... Zadzwonię do Renault w Zahutyniu k/Sanoka, i tak tam latam regularnie, więc na pewno "parę groszy" zostanie w kieszeni, może też załatwiają papier...
Planuję założyć hak (głównie do przewozu rowerów) do MCV.
W ASO oczywiście wystraszyli mnie ceną - więc szukam czegoś w innym miejscu.
Niestety BOSAL (dobra jakość) strasznie podrożał w sumie ok 770 zł, podobnie jak renomowany AUTO HAK Słupsk- w lubelskim Dakro proponują mi jescze tak do 550 zł- HAK POL Chojnata Imioła lub Master Hak - oczywiście z twierdzeniem ze to niższa półka, ze do nowego samochodu trzeba coś lepszego ...
Nabijają w butelkę ?
Macie może jakieś negatywne doświadczenie z tymi hakami - zdaje się, że laisar ma takowy ?
Aktualizacja: 2010-04-19, 8:05
Oczywiście zamerdałem nazwy - podbijam jeszcze raz temat.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-04-19, 13:27, w całości zmieniany 1 raz
Czy ktoś z szanownych forumowiczów zakładał ostatnimi czasy hak w swoim Loganie MCV?
Potrzebuje namiar na sprawdzony i godzien polecenia punkt montażowy w Warszawie i okolicach.
Montaż w serwisie autoryzowanym kosztuje 580 zł, + hak 646 zł, + wiązka el. 320 zł ... razem 1500 zł . Szukam tańszego rozwiazania
ps. znalazłem taką propozycję: haki firmy Auto-hak Słupsk www.autohak.com.pl ; hak + montaz + wiązka w podwarszawskiej Zielonce www.autozielonka.pl to 625 zł CZY WARTO?
Ostatnio zmieniony przez paulus 2010-06-09, 12:30, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum