Dzięki, w takim razie przy najbliższej okazji podjadę do ASO, znając ich podejście to pewnie powiedzą że się czepiam Ale nie odpuszczę, dziwi mnie że coś takiego się dzieje przy tak małym przebiegu...
Wątek wyodrębniam, ponieważ problem przewija się w kilku wpisach i da się zauważyć różne sposoby załatwienia sprawy przez ASO (gwarancja/odpłatnie).
1) Kto jeszcze miał/ma skrzypiący pedał?
2) Jaka była przyczyna skrzypienia?
3) Naprawiono na gwarancji czy odpłatnie?
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-08-14, 00:23 ] Temat scalony ze starym - chyba nie jest to aż tak poważna sprawa...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
ad. 1. Miałem
ad. 2. Pierwsza sprawa to bębny hamulcowe - okładziny od boku ocierają (metal o metal), a ilość pyłu ma na to wpływ;
Druga sprawa - pedał hamulca
ad. 3. Pierwsza sprawa - w ramach przeglądu głównego (droższego o 75 zł) jest czyszczenie bębnów (ja powinienem mieć przegląd okresowy, ale w ASO stwierdzili że główny - ze względu na czyszczenie bębnów udałem głupka i dałem sobie zrobić przegląd główny);
Druga sprawa - sam psiknąłem WD 40
Ale z początku wydaje się, że to pedał skrzypi, a po solidnym wsłuchaniu się wychodzi, że to bębny - nie tylko ja tak miałem. Wydaje mi się to bardzo istotne, żeby rozdzielić ten kłopot na dwa elementy.
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-08-06, 09:11, w całości zmieniany 2 razy
Wątek wyodrębniam, ponieważ problem przewija się w kilku wpisach i da się zauważyć różne sposoby załatwienia sprawy przez ASO (gwarancja/odpłatnie).
1) Kto jeszcze miał/ma skrzypiący pedał?
2) Jaka była przyczyna skrzypienia?
3) Naprawiono na gwarancji czy odpłatnie?
Ad 1.
Pedał skrzypi co jakiś czas
Ad 2.
Ten typ tak ma
Ad 3
Naprawa gwarancyjna- przesmarowanie pedała (gdy zaczyna skrzypieć wystarczy znowu przesmarować i ma się spokój na pewien czas)
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-09, 18:58
piotrres napisał/a:
W którym miejscu należy przesmarować, rzeczonego pedała ?!
Myślę o pedale hamulca i sprzęgła. Oba popiskują.
Moze one (te pedaly) cos do siebie ciagnie i sobie narazie gadaja...? Choc w sumie smarowanie w tym przypadku predzej, czy pozniej tez by sie przydalo
A wracajac do pytanie na serio. Nad zeczonymi pedalami masz kawalek szmaciano-tekturowej oslonki, ktora mozna bardzo latwo zdjac, bo trzyma sie na kilku zatrzaskach. Dalej to juz wszystko jak na dloni - reka poruszaj pedalem i z latwoscia zlokalizujesz swierszcza. Po zlokalizowaniu potraktuj go WD-40 i po sprawie.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-09, 18:59, w całości zmieniany 2 razy
Zlokalizowałem i usunąłem kolejny hałasujący element - kratka wentylacyjna schowana na dole bagażnika pod zderzakiem klekotała strasznie - może u Was też jest podejrzany hałas w okolicy bagażnika i tylnego słupka.
W okolicy bagażnika to hałasuje mi tylna półka. Gdy byłem na myjce i odkurzałem auto wessałem odbojnik tylnej półki. Okazało się, że w/w element jest do dostania wyłącznie z półką - więc będzie pukać, bo kompletu nie kupię.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-10, 22:33
Ten gumowy odbojnik na szybko możesz zastąpić jakąś przyklejaną gąbką - wycinasz prostokącik i przyklejasz. Posiadam takie fajne gąbki kolory czarnego - z jednej strony posiadają klej - bardzo mocny - trudno je później odkleić - w detalu są niedostępne.
Jeśli "sami" chcesz mogę ci podesłać kawałek abyś sobie przykleił w miejsce oryginalnego odbojnika.
Napisz mi na priv adres to ci wyślę za pobraniem - oczywiście gratis, tylko koszty przesyłki pokryjesz.
Może ktoś spotkał się ze skrzypieniem szyby(elektryczna) po jej opuszczeniu, najbardziej słyszalne tak w połowie, po całkowitym schowaniu albo zamknięciu ustępuje? Występuje na nierównościach, bardziej na przechyłach poprzecznych. Jak dla mnie to dochodzi z okolic prowadnicy szyby tej bliżej słupka środkowego w dolnej części drzwi. Występuje tylko w drzwiach kierowcy. Jeżeli ktoś to przerabiał albo ma jakąś sugestię(tylko nie w stylu:"przyzwyczaj się" ) to proszę o pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum