Niestety potwierdzam, że tymczasowa "modyfikacja mapy wtrysku" więcej psuje niż naprawia. Dźwięk zaworu turbiny jest trochę cichszy ale jest słyszalny stojąc np. blisko muru.
Za to pedał gazu zrobił się okropnie leniwy. Wchodzi wolno na obroty i późno reaguje. Już 3 razy zadusiłem silnik ruszając na światłach, co mi się nigdy wcześniej nie zdarzało. Powoli uczę się inaczej operować gazem. Są też problemy z ponownym uruchomieniem zasilania LPG po takiej akcji. Po prostu przycisk LPG jest martwy (nic się nie świeci) - trzeba się zatrzymać wyłączyć auto i uruchomić ponownie po czym wcisnąć przycisk LPG. Inaczej będzie jeździł tylko na benzynie. Nie warto! Już zgłosiłem do ASO żeby coś z tym zrobili - także ostatnie tankowanie jest znowu wyższe o jakieś 20%...
Dzięki za przestrogę ...trochę wygląda na to że dacia traktuje nas / a wtym wypadku Ciebie / jak króliki doświadczalne , nie bardzo rozumiem jak można wypuszczać tak niedopracowane oprogramowanie ..chyba ,że po prostu załączyli Ci ECO na stałe ...
...chyba ,że po prostu załączyli Ci ECO na stałe ...
Nie, nadal jest różnica między ECO a normalnym trybem. Żeby w miarę dobrze się poruszać ECO musi być teraz wyłączone. Dla tych, którzy chcą sobie wyobrazić efekt - teraz tryb standardowy zachowuje się jak poprzednie ECO. A o aktualnym ECO w ogóle nie wspomnę bo prawie nie czuć wtedy obecności turbo - szczególnie przy ruszaniu.
To normalnie wygląda na jakiś tryb awaryjny czy coś takiego... No po prostu żenada. Ciekaw jestem czy są w stanie przywrócić mi poprzednią mapę wtrysku...
Mimo wszystko myślę że producent turbo w końcu rozwiąże problem a ASO Renault/Dacia przekażą nam tą nowinę za pośrednictwem akcji serwisowej ;)
Jeżdżąc z otwartymi oknami to irytujące.
W piątek jadę na serwis, więc chciałem sprawdzić, czy jest co zgłaszać.
Otworzyłem maskę, okna, a nawet drzwi i u mnie nic nie słychać.
Ciekawe jaki procent aut dotyka ten problem.
Mój Duster jest z początku produkcji polifta, może potem coś "ulepszyli".
Bo chyba w przedliftach nie słychać o tym problemie.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 316 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-07-03, 03:28
sobol1976 napisał/a:
To normalnie wygląda na jakiś tryb awaryjny czy coś takiego... No po prostu żenada. Ciekaw jestem czy są w stanie przywrócić mi poprzednią mapę wtrysku...
Mam podobne odczucia. Może nie aż tak drastyczne, ale auto było na prawdę żwawe na początku. Teraz jakby słabsze.
Owa aktualizacja dotyczy zmiany otwarcia zaworu spustowego i słychać to w pewnym zakresie obrotów. Coś jakby próba markowania problemu.
Osobiście testuję 3 spreżynki od długopisów na dwóch kółkach od kluczy
O×××××××O
Dolne kółko na owym pręcie, górne na rurce powyżej. Długość ok 5cm,sprężynki trochę rozciągnięte. Jedna i dwie były za słabe, więc są trzy.
Efekt, prawie brak terakotania.
U mnie jest tak luźny pręt, że czekam aż się rozwali i podaję na wymianę turbiny. Na rumunskim forum ktoś go spawał
Pojeździmy, zobaczymy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-07-03, 07:33
U mnie terkotanie jest już bardzo głośne - jakbym ciągnął za samochodem sporo puszek.występuje przy zejściu z obrotów, ale także przy delikatnym przyspieszaniu oraz przy porannym starcie na biegu jałowym.
Generalnie zaczynam mieć wrażenie że jak jadę to wszyscy się oglądają a sąsiedzi chyba tylko przez grzeczność nie wytykają Dacii jako "złomka"
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-07-03, 07:37, w całości zmieniany 1 raz
A nie zaczął wam palić więcej gazu? Bo sam nie wiem czy to się pogorszyło po ostatniej zmianie softu związanej z turbiną czy wcześniej - podczas "obowiązkowej" wymiany czujnika gazu w listwie... Wtedy też coś przeprogramowywali.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-07-03, 15:19
Ja miałem jakiś czujnik wymieniany w ubiegłym roku i na pewno znacząco nie zmieniło się spalanie w długofalowej perspektywie. W takiej spala generalnie nie więcej - raczej coraz mniej ;)
Aktualizację softu redukująca grzechotanie sobie odpuszczę;) jak będzie rozwiązania to nich robią, jak się coś upierniczy to będą robili 2 razy.
A nie zaczął wam palić więcej gazu? Bo sam nie wiem czy to się pogorszyło po ostatniej zmianie softu związanej z turbiną czy wcześniej - podczas "obowiązkowej" wymiany czujnika gazu w listwie... Wtedy też coś przeprogramowywali.
Byłem kilka tygodni temu na przeglądzie i była wymiana czujnika gazu w jogerze. Mam wrażenie że pali trochę więcej gazu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-03, 11:27
Mam nadzieję że wreszcie coś z tym zrobią... u mnie terkocze jak sna wolnych obrotach po zimnym starcie, jak schodzi z obrotów na biegu i jak delikatnie przyspieszam do ok. 2-2.5tyś obrotów na każdym biegu. Na liczniku 58tyś. Jeśli mi nie przejdzie wqrw, to będę ich cisnął przy przeglądzie na 60tyś o jakąś akcję albo pisemną deklarację co dalej ;)
Obstawiam, że klekocze u prawie wszystkich tylko sporo ludzi nie zdaje sobie sprawy ... Wczoraj stałem pod marketem i akurat obok podjechał duster 1.0tce . jako,że słyszałem jak gasił ,że terkocze mu jak u mnie to pytam kierowcy czy zgłaszał w aso i co mu powiedzieli . I słysze - panie ale co miałem zgłaszać jak nic nie hałasuje - to odpal go na chwilę i zwiększ lekko obroty ... i jako ,ze rozmawialismy przy otwartych dzrzwiach to wtedy usłyszał ,... jedzie niebawem do aso
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2023-08-03, 12:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma to jak zadowolonemu z nowego auta humor pogorszyć, bo co ma się cieszyć jak my się... denerwujemy. Jak mogłeś!?
z perspektywy czasu to pewnie faktycznie lepiej bylo go nie informować .. humor faktycznie mu się zepsuł / na swoje usprawiedliwienie mam tylko to,ze byłem pewien że wie a byłem ciekaw co mu w aso powiedzieli /
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-29, 18:44
Dziś na przeglądzie 60tyś km, wgrali mi nowy soft redukujący terkotanie; Nie mogę go ostatecznie ocenić, ponieważ pada i opony bardziej hałasują, ale wydaje się że jest nieporównywalnie ciszej (albo zupełnie nie cicho ?) :) "Łata" działa w prosty sposób - kiedy odpuszczamy przyspieszanie, naciąga popychać zaworu -a ten jako że przestaje być luźny nie telepie się o obudowę ;) Jako że w tej sytuacji hamujemy silnikiem - czyli nie dostaje on paliwa, nie wydaje się żeby jakiekolwiek ustawienie zaworu turbiny mogło mieć wpływ na spalanie ;) Więc chyba będzie ok.
Mam nadzieję, że przez 60tyś "dzwonienia", popychacz zaworu nie jest w takim opłakanym stanie że urwie się zaraz po gwarancji ;)
Ja też dziś na pierwszym przeglądzie, gdzie czujnik w ramach akcji wymienili - dziwne bo po zatankowaniu gazu, komputer tego nie zaktualizował, pokazywał prawie pusto i stare dane, dopiero po ponownym uruchomieniu silnika było ok. Przed zmianą czujnika nigdy tak nie miałem :(
Przy okazji pytałem o problem z turbiną i nadal nic nie wiedzą - może za rok.
Ostatnio zmieniony przez Felix 2023-08-29, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Przy okazji pytałem o problem z turbiną i nadal nic nie wiedzą - może za rok.
ostatnia wersja terminu to listopad b.r . - taką informację dostałem z centrali w odpowiedzi na mojego średnio miłego maila
"Uprzejmiej informujemy, że kwestionowany przez Pana objaw został zgłoszony do Renault Francja i jest w opracowaniu służb technicznych Producenta. Po otrzymaniu rozwiązania, odnośne informacje zostaną przekazane do sieci Partnerów Dacia. i zastosowane w Pańskim samochodzie. Rozwiązanie spodziewane jest w listopadzie br. Prosimy o pozostawanie w kontakcie z serwisem, który będzie Pana informował w przedmiotowej sprawie."
Oczywiście zastosują to rozwiązanie w samochodach uzytkowników którzy to zgłaszali więc proponuję posłuchać swoich silników i zgłaszać do aso ...
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2023-08-30, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-30, 21:41
dzisiaj sucho... ;)
Muszę przyznać że w czasie odpuszczania gazu, poza delikatnym brzęknięciem w czasie początkowej fazy odpuszczania, w czasie hamowania silnikiem nowy soft załatwił sprawę - jest cicho !
Niestety, moja turbina jest w takim stanie rozdygotania, że hałasuje w czasie spokojnego przyspieszania w zakresie obrotów 1500-2500.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-08-30, 21:42, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-31, 16:47
Warto skorzystać z tego rozwiązania - być może w pełni rozwiąże temat (W zależności od "
wyrobienia" dźwigni zaworu). A szkody żadnej nie robi - tylko pomaga :)
Gdyby miał mniejszy przebieg (klekotanie z początku byłby mniej intensywne, tylko nasilało się) to pewnie przestałbym o nim myśleć bo po nowym sofcie nic nie byłby słychać.
Tylko, nie zapominajmy, że sworznie wyrabiają się nie tylko od "terkotania" spowodowanego nadmiernym luzem, złą konstrukcją, ale też, a może głównie od pracy całego układu cięgna.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-09-08, 16:53
Pożyjem, zobaczymy.
Dziś rozmawiałem chwilę jeszcze a kolegia diagnostą z ASO i stwierdzi że to prawdopodobnie nie jest ostateczne rozwiązanie, ale trodno powiedzieć. Na moją uwagę odnośnie ewentualnego urwania się tego cięgna stwierdził że jeszcze takiego przypadku nie mieli a zna taksowki które mają powyżej 200tys na licznik. No to pociągnąłem czy przy takim przebiegu samochody jeszcze żyją i powiedział że najpoważniejszy wkład to byl alternator po 212tys km. Reszta działa jak trzeba.
A mój ASO i Renault Polska powiedziały, że żadnego softu do mojego (byłego już) nie ma ... nawet zaczęli mówić, że to jakieś niestworzone historie z tym oprogramowaniem ... ciekawe dlaczego jedne są a inne nie ...
Jakie to ASO (lub jakie) wgrywają ten nowy soft? I do jakiego konkretnie modelu Dustera?
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-09-09, 11:55
Nawrot Długołęka, DD2FL 2021r. 1.0LPG.
U mnie obecnie słuchać lekkie terkotanie w zakresie 1.5-2.2tyś obrotów w czasie delikatnego przyspieszania na 3 i 4 biegu (na 4 od 1.8-1.9tyś bo od niższych nie przyspieszam nawet delikatnie). Przy bardziej zdecydowanym przyspieszani nic nie słychać, tak samo jak przy odpuszczaniu gazu - to co hałasowało najbardziej dokuczliwie, teraz jest cisza.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-09-09, 12:00, w całości zmieniany 1 raz
Ja też dziś na pierwszym przeglądzie, gdzie czujnik w ramach akcji wymienili - dziwne bo po zatankowaniu gazu, komputer tego nie zaktualizował, pokazywał prawie pusto i stare dane, dopiero po ponownym uruchomieniu silnika było ok.
Też tak miałem po wymianie - wróciłem na aktualizację softu (podobno jakaś dod. poprawka z Landi Renzo). Teraz wskaźnik się nie zawiesza...
Chciałem też nawiązać do dzwonienia zaworu - jestem po wakacyjnej trasie ok. 5000 km. od wymiany oprogramowania turbiny. Ta modyfikacja, która niby ma rozwiązywać problem hałasu zaworu jest nic nie warta. Problem wróci... Po ok. trasy 1500 km zrobiło się głośno jak przed poprawką. Na bramkach autostradowych było to słychać najwyraźniej.
Ja też dziś na pierwszym przeglądzie, gdzie czujnik w ramach akcji wymienili - dziwne bo po zatankowaniu gazu, komputer tego nie zaktualizował, pokazywał prawie pusto i stare dane, dopiero po ponownym uruchomieniu silnika było ok.
Też tak miałem po wymianie - wróciłem na aktualizację softu (podobno jakaś dod. poprawka z Landi Renzo). Teraz wskaźnik się nie zawiesza...
Chciałem też nawiązać do dzwonienia zaworu - jestem po wakacyjnej trasie ok. 5000 km. od wymiany oprogramowania turbiny. Ta modyfikacja, która niby ma rozwiązywać problem hałasu zaworu jest nic nie warta. Problem wróci... Po ok. trasy 1500 km zrobiło się głośno jak przed poprawką. Na bramkach autostradowych było to słychać najwyraźniej.
ja przeczekałem do kolejnego tankowania i problem się już nie pojawił, więc na razie wizytę w ASO sobie odpuszczam.
Ktoś, coś nowego słyszał o problemie z terkotaniem w Turbo?
U mnie, chyba siłą sugestii zaczynam coś słyszeć przy 14tyś km.
Ostatnio zmieniony przez Felix 2023-09-26, 19:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum