Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-22, 11:32
Pierwsze 20 km za mną.
Ogólnie auto ok.
Przy ruszaniu z jedynki silnik troszkę wyrywny (obroty), z dwójki jest ok.
Komfort jazdy ok, widoczność też, jedyne co przeszkadza to środkowy zagłówek, jednak po złożeniu jest ok, siedziska krótkie, ale mnie osobiście (175 cm) to nie przeszkadza. Wysiada się "dziwnie", trzeba jakoś "przerzucać " nogę nad dodatkowym progiem, ale to nie jest jakoś upierdliwe.
Podgrzewanie foteli fajny bajer.
Blokada faktycznie jakiś dziwny wynalazek w porównaniu z Gerdą, którą mam zamocowaną w Citroenie
Tapicerka "skórzana" jest ciemnoszara (popielata) a nie czarna, podobnie pakiet OFF-Road.
Zastanawia mnie też bardzo jasny kolor oleju silnikowego, aby odczytać stan należy dojrzeć gdzie się kończy "mokrość" bagnetu.
Co ciekawe nikt w salonie nie był stanie określić jaki typ Elfa jest w silniku czy 5W30 czy 5W40 , o pełnej nazwie nie wspominając. Jedyne co wiedzieli to że jest to: ELF ACEA C3
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-02-22, 11:33, w całości zmieniany 1 raz
Mi powiedzieli że ma 5W30 elf jakiś tam już nie pamiętam jaki
Ajgor napisał/a:
To będzie mały zgrzyt przy wymianie oleju
czemu zgrzyt? a kto powiedział że kolega będzie olej zmieniać ;) przecież to tylko dacia a zmiana jest wysoce nie ekologiczna bo trza stare oleum zutylizować
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-22, 16:15
nie będzie, wleją co ima każe czyli: Elf Solaris 5W30 DPF
O to przemyślenia po kolejnej przejażdżce:
zastanawiam się nad techniky jazdy tym autem:
Jadąc z obrotami 2000 i ok. 50km/h na trzecim biegu silnik już "wyje"a wskaźnik sugeruje wyższy bieg, przestaje bo wrzuceniu czwórki
zastanawia mnie to bo HDi Citroena tak mi "wyje" przy 3000 ...
Czy w związku, z tym że w Dusterze jest skrzynia 6 (w C4 mam 5) to lewarkiem trzeba operować wcześniej (i częściej)?
Na czwartym biegu przy 2200 obrt. 60 auto jest dość żwawe, jednak przy 65 domaga się już piątki ...
Do szóstki jeszcze nie dotarłem
Bardzo ładnie się prezentuje. Prawie że taki sam jak Mój tylko ja mam ph1
Chyba wiem u kogo w razie potrzeby będę musiał zerknać na orurowanie boczne bo jestem przed montażem
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-25, 12:26
Pierwsze 100 km za mną.
Przy ruszaniu z jedynki silnik troszkę wyrywny (obroty)(...)
Dziś w nocy padało, rano było morko...
Włączyłem tryb 4WD/Auto i powyższe objawy znikły, auto rusza jakby płynniej,
a może i prawa noga przyzwyczaja się do auta
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-25, 18:27
w wcześniejszym poście napisaem:
cyt.:
"Co ciekawe nikt w salonie nie był stanie określić jaki typ Elfa jest w silniku czy 5W30 czy 5W40 , o pełnej nazwie nie wspominając. Jedyne co wiedzieli to że jest olej: ELF ACEA C3"
otóż sprawdzenie oleju okazało się banalnie proste, w innym Serwisie Dacii w Krakowie sprawdzono mi to nr VIN , dla ASO w którym kupiłem auto, było to niewykonalne
Bardzo ładnie wygląda...ale jeśli będziesz chciał pojeździć w terenie ....przednie orurowanie Będziesz przerabiał tak jak ja . Do jazdy miejskiej daje radę ale terenik to już problem . Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania obyś Był zadowolony jak ja
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-06, 08:50
i po 300 km mój Duster fail:(
wieczorem został odstawiony do garażu bez żadnych objawów, rano po uruchomieniu świecą: ABS i ręczny, kontrolka ESC bez OFF, przycisk na dolnej konsoli od ESC jest nie aktywny, nie działają czujniki parkowania oraz "asystent zmiany biegów", wyświetlacz komputera w prawym zegarze pokazuje "co chce", a w lewej części deski rozdzielczej słychać "cykanie" przekaźnika(?); przy zaciągniętym ręcznym na postoju auto "piszczy" jak podczas jazdy
Dziś wizyta w ASO ....
czy ktoś miał podobne problemy?
EDIT. Czy w waszych Dusterach pokrętło sterowania lusterkami jest podświetlane?
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-03-06, 09:28, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-06, 21:03
Zbychu504 napisał/a:
Mi to raczej na słaby aku wygląda
Miałem to napisać W obecnych autach spadek napięcie może powodować różne dziwne rzeczy. Sprawdzał, nie sprawdzał ale jakość wkładanych teraz aku też jest tragiczna. Mnie w Iveco 2.5 rocznym tej zimy padł aku bo spadło do "-5", tragedia. Do tej pory jak kupowałem nowe auto to aku starczało spokojnie na 5 lat bez konieczności ładowania pomimo mrozów do "-15" a teraz, hmmm
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-03-06, 21:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-07, 07:24
Gryzonie i akumulator niewinne
Winna jest woda
Na wieść o "wycieczce" do ASO Dutser "cudownie" ozdrowiał i wszystkie objawy znikły
Jednak pojechałem do ASO.
Pod badaniu komputerowym okazało się, że problem spowodowało
cyt.: "ten silnik był utopiony",
a że ja ani nie przeprawiałem się przez bród (ciężko o takowe w mieście) ani nie myłem silnika (auto ma dwa tygodnie), więc najprawdopodobniej u Sprzedawcy A. ŁYKO , ktoś "utopił" silnik podczas mycia przed wydaniem (może w fabryce?).
Jeśli problem powróci nam przyjechać i serwis będzie "czyścił styki".
Dla zainteresowanych błędy w kolejności wygenerowania:
DTCC07300 sieć multipleksowa
DTCC14000 brak sygnału modułu zes. na sieć multip.
DTCC10000 brak info multipl. o wtrysku
DTCC15500 brak info z czujnika 2-funkcyjn. z sieci multip.
DTCC42300 info multip. nieprawidł.- tab. wskaźników
DTCC00100 sieć multipleksowa
I najważniejsze, jestem bardzo zadowolony z obsługi w ASO Auto Spectrum w Wieliczce, pełna "profeska" i brak u mechaników lekceważącego stosunku do Dacii z czym spotkałem się u mechaników serwisu A.ŁYKO, gdzie kupowałem Dusterka.
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-03-07, 07:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-07, 08:16
fotorobart napisał/a:
cyt.: "ten silnik był utopiony"
A pytałeś z ciekawości jak on to zdiagnozował? Woda była gdzieś widoczna w komorze silnika lub błoto?
Jeżeli rzeczywiście był "utopiony" to jest nowy ciekawy temat o Dustarech a mianowicie "przystosowanie do jazdy w terenie". Trochę wody i elektronika pada? To bym się nim raczej poza asfalt nie wybierał.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-07, 08:30
nie wiem jak to zdiagnozował, dostałem tylko listę błędów (są one powyżej), mnie też to zastanowiło, ale nie pytałem, bo widziałem auto "nieprzygotowane do odbioru wyglądało z zewnątrz jak obrzucone błotem, co ciekawe maska od spodu też, więc to utopienie wydało mi się logiczne i "nie drążyłem tematu,
żałuję tylko że nie pytałem dlaczego przez dwa tygodnie było ok ...
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-07, 08:44
Może to jednostkowy przypadek i samo przejdzie bo też miałem z autami takie jaja, że się "check" pojawiał a później znikał i już problemu nie było. Jeżeli to będzie się powtarzać to zasugerowałbym wgranie od nowa oprogramowania ecu żeby nie tracić czasu na wizyty w aso. Przerabiał w Peugeocie takie coś, zaczęły najpierw same się wyłączać kierunkowskazy, później padały światła, pozycje, stop a na końcu zaczęło wywalać m.in. padnięty system startu pod górę. Styków się naczyściłem, zabawa trwała blisko rok aż wgrano mi nowe oprogramowanie i wszystko przeszło.
nikt nie powie prawdy z aso głównie , żeby nie psuć wizerunku firmy .
a jesli chodzi o kompa to wtyczki do ECU mają uszczelkę , ktora uszczelnia sie ladnie przy zaciskaniu wtyczki do ECU silnika, wiec sam w sobie ten element jest ok i nieprzemakalny .
A we wnetrzu wtyczek tez jest silikon uszczelniajacy oddzielający piny od zewnatrz, jak ktos ciekawy zdjec to niech zobaczy do postu o zakladaniu tempomatu w 1.5dci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum