A druga sprawa to przeglądy. Jestem zarejestrowany na stronie Dacii. Tam jest tzw. Karta przeglądów. Wpisuje się aktualny oraz szacunkowy przebieg roczny - w moim przypadku oceniam to na 12000 km. I tak: pierwsza wizyta jest po roku. Ale już drugi przegląd według tego zestawienia jest wyznaczony na 2019 rok...
To znaczy, że nie trzeba tego robić każdego roku\lub 20000km?
Zaznaczę tylko, że mam przedłużoną gwarancję na 5 lat \ 60000km.
Ten serwis jest nie do końca dopracowany. Przeglądy są co roku, nie sugeruj się tym co widzisz na www, przedłużona gwarancja nie ma nic do rzeczy :)
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Własnie sęk w tym, że działa - tylko, że w chwili gdy jechałem na rezerwie komputer pokazywał, że na dostępnym paliwie w baku mogę jeszcze przejechać ponad 100 km...
U mnie gdy spadnie poniżej 100 przestaje działąć, pokazuje 0 i włącza się lampka rezerwy.
Bo daćka tak już ma ze jak spadnie poniżej 100 km zasięg i pali się rezerwa przestaje odmierzać dystans do zera, gdzieś było na forum szeroko opisane
Tak jest, myślę że w instrukcji jest napisane 50 km żeby była "rezerwa rezerwy" , np. na poruszanie się w ruchu miejskim. Pewnie gdybyś jechał po trasie tak jak wcześniej te 100 byś też przejechał.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-16, 09:35
Dzięki wszystkim za odpowiedz.
Dzisiaj po raz pierwszy wypróbowałem tryb Eco.
Start z rozgrzanego wcześniej silnika.
Trasa na dystansie 54 km w cyklu podmiejskim z max 110 km\h - jak to na Śląsku. Jazda na emeryta.
Dzisiaj po raz pierwszy wypróbowałem tryb Eco.
Start z rozgrzanego wcześniej silnika.
Trasa na dystansie 54 km w cyklu podmiejskim z max 110 km\h - jak to na Śląsku. Jazda na emeryta.
Takze chyba coś w tym jest i można oszczedzić w tym trybie kilka złotych kosztem... osiągów
Wstyd się przyznać, ale mam stepwaya TCe od października 2013 i ani razu jeszcze nie odpaliłem tego trybu może powinienem
Przy okazji nie wiem czy widziałeś moje raporty spalania na motostat - są prowadzone od momentu kupna auta (przebieg obecnie 16800) i na podstawie rzeczywistych tankowań a nie wskazań kompa.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-16, 12:02
sereq, dzięki na link to raportów spalania
Myślę, że już za chwilkę będę miał też realne rozeznanie co do spalania. Od nowości zatankowane równiutko 50 litrów plus 2,5 litra które były wlane w salonie.
Obecnie przejechane 680 km - także prosty rachunek i będę wiedział mniej więcej jakie spalanie..
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 08:18
A tak w okolicach 50kkm to już w ogóle ;)
Ktoś to już chyba tu napisał, ale mogę uwierzyć że docieranie robi różnicę w spalaniu przez 100, czy może 500km, o ile w ogóle jest ona mierzalna i odczuwalna w związku ze zmiennymi warunkami na drodze.
Ale po kilku tys km to już kwestia tego żę po prostu znasz samochód, wiesz kiedy zmieniać biegi itd.
Ja wczoraj w nocy dość grubo pałowałem, na stację wpadłem jak przewidywany zasięg osiągnął 10km, wlałem 10l vervy, a ten wzrósł do 80km :P
Wniosek - 2.0 turbo benzyna przy pałowaniu pali litr, może dwa więcej od dokkera w normalnym użytkowaniu :)
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-23, 08:49
Ajgor napisał/a:
Wielki Szacun !!! , ja w tym roku dopiero do tysiaka się zbliżam, a rekord życiowy to 4000 km/rok.
Również gratuluję pasji :) Nasza życiówka z żoną to 6000 km na rok.
Pierwszy tysiąc kilometrów za nami.
Mam już kolejne miarodajne wyniki spalania i przy okazji sprawdzenia wskazań komputera.
Zatankowane równiutko 20 litrów zaraz po zapaleniu się kontrolki rezerwy i wyniki odczytane również zaraz po kolejnym zapaleniu się rezerwy . Wszystko przy wyłączonym trybie Eco i S&S.
Przez ten czas przejechane 325 km w cyklu 25/75 w większości w ruchu pozamiejskim - w tym trasa Racibórz - Ustroń w obie strony 180 km z maksymalną prędkością 130 km\h.
Średnia prędkość - 45km\h
Spalone paliwo - 19,8 l.
Średnie spalanie - 6.1 l.
Także wskazanie z komputera pokrywa się z realnym spalaniem...
Co do rezerwy to po raz kolejny zapala się kontrolka i wskazany zasięg do przejechanie wg. komputera to 100-120 km. Czyli można przyjąć, ze rezerwa paliwa w Sandero jest na poziomie 6 litrów.
P.S. Czy na forum jest ktoś z Raciborza? Akurat dzisiaj około godziny 9 na ul. Słowackiego mijałem białego Stepway'a...
Jest to już czwarty Stepway II, którego widziałem u mnie w mieście na raciborskich blachach. Jest też jeden czerwony pierwszej generacji i kilka "standardowych" Sandero zarówno pierwszej jak i drugiej generacji.
Też firma Dragados zajmująca się budową zbiornika retencyjnego Racibórz Dolny ma u siebie Sandero Stepway II i Dustery, któe jeżdzą po terenie budowy.
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-09-23, 08:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-27, 09:34
Jakie macie ciśnienie w oponach w swoich Stepway-ach?
Od wyjazd z salonu nie sprawdzałem, ale samochód jak dla mnie był "zbyt twardy" - a szczególnie przy przejazdach przez nierówności poprzeczne.
Dwa dni temu wziąłem elektroniczny ciśnieniomierz i sprawdziłem. Na przedniej osi było 2.4 bar a na tylnej 2,2. Na naklejce zalecana wartość wg. producenta to: 2.2 i 2.0.
Więc obniżyłem do 2,25 i 2,05. Jazda jest o wiele bardziej komfortowa - nie czuć tak każdej dziury...ale mam wrażenie, że wzrosło spalanie
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-27, 11:13
gregorisan napisał/a:
Jazda jest o wiele bardziej komfortowa - nie czuć tak każdej dziury...ale mam wrażenie, że wzrosło spalanie
No to mogłoby wynikać z faktu, że zmniejszając ciśnienie zwiększyłeś powierzchnie styku opony z drogą = większe opory toczenia = większe zużycie paliwa. Nabij do 3.0 i zobaczysz jak zmaleje apetyt na paliwo Ale to chyba nie ma aż takiej tragedii z tym spalaniem?
Kurcze, jak tak czytam te opisy ludzi przy odbiorze auta to aż wam zazdroszcze, prezenty, dodatki i kawa nawet. Mnie to potraktowali jak chlopa z wsi, podpisz Pan dokumenty i spadaj :D
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-27, 16:37
alhaz napisał/a:
Kurcze, jak tak czytam te opisy ludzi przy odbiorze auta to aż wam zazdroszcze, prezenty, dodatki i kawa nawet.
Proszę być precyzyjnym....i do tego były jeszcze czekoladki
arczi_88 napisał/a:
No to za pól litra na setkę masz lepszy komfort jazdy i oszczędzasz plomby
Dopompowałem o 0,1 bara więcej na każdej z osi niż zaleca producent i zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce
A taka ciekawostka. Przy spuszczeniu powietrza o 0,2 i włączeniu stacyjki na desce rozdzielczej nie zaświeciła się kontrolka ciśnienia powietrza w oponach. Może by to nastąpiło dopiero w czasie ruchu...?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-27, 16:55
gregorisan napisał/a:
A taka ciekawostka. Przy spuszczeniu powietrza o 0,2 i włączeniu stacyjki na desce rozdzielczej nie zaświeciła się kontrolka ciśnienia powietrza w oponach. Może by to nastąpiło dopiero w czasie ruchu...?
Raczej nie przekroczyłeś tego limitu ubytku powietrza, bo kontrolka powinna się świecić po przekręceniu stacyjki. Jak pierwszy raz zakładałem letnie to byłem u wulkanizatora, żeby mi to pozakładał i wiesz jak oni pompują...Spuściłem tyle ile miało być to kontrolka się zapaliła gdy przekręciłem do zapłonu stacyjkę jak chciałem przestawić auto.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-09-27, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-10-05, 11:35
Autko oznaczone
Tak przymierzam się do zakupu opon zimowych i chciałbym dopytać znawców tematu czy Indeks prędkości w doborze opony zimowej ma duże znaczenia?
W moim Sandero fabrycznie mam założone opony Micheline Energy Saver 205\55 R16 91 V.
Czy przy doborze opon zimowych również muszę szukać z indeksem V- max 240 km\h? Bo w sumie ta prędkość maksymalna jest na wyrost......
Bo tak myślałem nad oponami: Nokian WR D3 205\55 R16 91 T - czy to dobry wybór?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-10-07, 20:44
240 to chyba jak z przepaści poleci xD jakoś nigdy nie zwracałem uwagi na indeks prędkości ale to chyba dlatego, że nie mam Lamborghini mnie zastanawia inna rzecz... Dlaczego Dokker ma węższe gumy niż Sandero?
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-10-07, 20:45, w całości zmieniany 1 raz
Jedyna rzecz jaką warto wziąć pod uwagę to homologacja, a tam jest H...
Pewnie ma to znaczenie w przypadku jakiegoś zdarzenia i wyjątkowo upierdliwego ubezpieczyciela, który czepiałby się każdego możliwego szczegółu.
Z drugiej strony zazwyczaj przy takim samym modelu opony, różnica między T i H to kilka, maks kilkanaście złotych na sztuce, więc może warto dla świętego spokoju dopłacić? Pamiętaj też że nie tylko V max, ale i indeks nośności jest wyższy w przypadku opon z indeksem H.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum