cytowałem tylko wpis innego użytkownika z autocentrum
Poprawiłem cytat.
Może dlatego zatrzymali wymianę turbo bo podstawa tej wymiany była, mówiąc delikatnie ... lekko naciągana .
Aktyn napisał/a:
samemu wirnikowi pewnie to nie zaszkodzi ale czy wskutek telepki zawor za jakiś czas nie straci szczelności albo się nie rozpadnie to już trochę loteria ..
Kwintesencja esencji
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-06-29, 11:27, w całości zmieniany 1 raz
Obecna sytuacja mojego przypadku brzęczenia zaworu upustowego turbiny jest taka jak napisał użytkownik Autocentrum cytowany przez Aktyn'a: Renault Polska nie wyraża zgody na wymianę turbosprężarki, a obecnie wg ASO to jedyna możliwość likwidacji tego problemu. Podobnie jak w/w użytkownik dostałem na piśmie z ASO, po przeglądzie, w formie tzw. Świadectwa Kontroli, informację:
Cytat:
Prace, które należy wykonać jak najszybciej
Do wymiany turbosprezarka
Podpis i pieczątka
Niestety po 2 dniach dostałem informację - brak zgody Renault Polska. Stanowisko Renault Polska przekazane mi ustnie to: problem jest aktywnie sprawdzany i Renault Polska daje sobie na rozwiązanie problemu czas do Maja 2023, ze względu na to, że nie wpływa to na możliwość używania samochodu i podobno nie ma na nic wpływu.
Co pozostaje? Wg mnie i info z ASO "kupą Mości Panowie, kupą" (przepraszam, ale nie znam nic podobnego w wersji żeńskiej lub uniwersalnej). Tzn. trzeba "zasypać" centrum obsługi klienta Renault Polska zgłoszeniami dotyczącymi tego problemu. Jedynie to może wywrzeć jakiś wpływ na przyspieszenie sprawy. Wydaje mi się, że problem jest dużo szerszy niż w przypadku skrzyni i delikatnie szacuję, że wystąpi to powszechnie we wszystkich modelach Renault/Dacia/Nissan z silnikami 1.0 TCe. Co o tym wszystkim sądzicie?
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-06, 09:46
U mnie też coś delikatnie brzęczy poniżej 1500-1600obrotów - co oczywiście słyszę tylko jak mam otwarte okno i jadę przy ścianie (przebieg 15tyś).W sumie uspokoiło mnie ta informacja, bo mając doświadczenie z grzechoczącym rozrządem w 1.2TCE, jego wymianą a ostatecznie wymianą silnika zacząłem się zastanawiać czy to przypadkiem nie rozrząd ;)
Sądzę że oczywiście warto interweniować grupowo. Myślę też że diagnoza ASO były na podstawie ich "niewiedzy" a wrażeń słuchowych. Natomiast stanowisko Renault Polska jest raczej oparte na głębszym zbadaniu problemu. Zakładam że jeśli temat jest powszechny to raczej nie zamiotą tego pod dywan, tylko ważne żeby zgłaszać temat na piśmie jak najwcześniej, żeby ewentualnie nawet po gwarancji mieć szansę na rozwiązanie w ramach akcji serwisowej dotyczącej wady fabrycznej. Myślę że ostatecznie zostanie to zbadane dogłębnie i przygotowana jakaś naprawcza.
Niestety po 2 dniach dostałem informację - brak zgody Renault Polska. Stanowisko Renault Polska przekazane mi ustnie to: problem jest aktywnie sprawdzany i Renault Polska daje sobie na rozwiązanie problemu czas do Maja 2023, ze względu na to, że nie wpływa to na możliwość używania samochodu i podobno nie ma na nic wpływu.
Trochę się tego spodziewałem / niestety / ... w obecnych realiach trudno sobie wyobrazić ,że centrala podejmie decyzję o wymianie tysięcy turbin tylko ze względu na " akustykę " Obawiam się również, że będą rozwiązywać problem na święty nigdy ...
Pozostaje nam tylko jak piszesz - zasypać ich zgłoszeniami / może opracują jakiś zestaw naprawczy , bo w wymianę turbo jakoś nie wierzę /
Przy okazji apel do wszystkich uzytkowników 1.0tce - sprawdźmy jaka jest tego skala - przynajmniej w ramach forum...
Już o tym pisałem ale dla przypomnienia - najlepiej to słychać przy otwartych drzwiach kierowcy , w garażu lub na jakimś cichym parkingu... lekkie puknięcia w pedał gazu aby silnik zmieniał obroty w granicach biegu jałowego do powiedzmy 1.5 tys
Piszcie coś w stylu :
-przebieg
-słyszę wyraźnie
-nic nie słyszę
-słyszę ale mi to nie przeszkadza
Dodałem im tam komentarz do tego filmu, że sytuacja u nas (t.j. w Polsce) jest podobna. Jeżeli umiędzynarodowilibyśmy problem i zachęcilibyśmy media do opisania i propagowania to presja będzie większa. Chociaż chciałbym, żeby ten "fix" był jednak sprawdzony, a nie np. ze względu na presję to My, użytkownicy bylibyśmy królikami doświadczalnymi .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
jakbym swojego słyszał ...jeżeli to zostanie na tym poziomie akustycznym to jeszcze z bólem serca mozna przeżyć ... gorzej jeśli za rok czy 2 będzie się telepało przy każdych obrotach ...
U mnie podobny dźwięk, może trochę bardziej wysokotonowy, jest słyszalny, gdy się włączają wtryskiwacze LPG. Przy schodzeniu z obrotów LPG nie jest podawane i wtryskiwacze LPG są cicho, gdy pojawi się zapotrzebowanie na paliwo wtryskiwacze zaczynają pracować generując charakterystyczne dźwięki.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-20, 18:27
Dziś rozmawiałem z kolegą - diagnostą w ASO (zmiana oleju na 15tys). Powiedział że wg ostatnich informacji renault ma przygotować procedurę naprawczą dźwigni zaworu turbo do listopada 2022.
Po ponownej weryfikacji w ASO, na zlecenie Renault Polska, a po wysłaniu mojej reklamacji, powiało nieco optymizmem. Informacja jest w końcu konkretna. Po 1 wymiana turbo nic nie da w dłuższej perspektywie, bo te obecnie dostępne nie są wolne od błędu. Po 2 trwają prace na rozwiązaniem problemu. Natomiast nie ma żadnego terminu. Po wakacjach będę dzwonił ponownie i przypominał się co miesiąc .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Po ponownej weryfikacji w ASO, na zlecenie Renault Polska, a po wysłaniu mojej reklamacji, powiało nieco optymizmem. Informacja jest w końcu konkretna. Po 1 wymiana turbo nic nie da w dłuższej perspektywie, bo te obecnie dostępne nie są wolne od błędu. Po 2 trwają prace na rozwiązaniem problemu. Natomiast nie ma żadnego terminu. Po wakacjach będę dzwonił ponownie i przypominał się co miesiąc
Tak myślałem... / i pewnie poza względami finansowymi to jest powód braku zgody na wymiane turbin / trochę mnie jedynie martwi dość odległy termin jak sobie dali na znalezienie rozwiązania - pisałeś zdaje sie o listopadzie przyszłego roku... jak bedzie obsuwa to auto mi wyjdzie z gwarancji .
Mam nadzieję ,że usterki zgłoszone podczas jej trawania bedą usuwane nawet po jej upłynięciu.
Wcześniej ASO podawało do maja 2023. Kolega r70 wyżej podał najnowszy termin do listopada 2022. A po rozmowach z moim ASO, jest spore prawdopodobieństwo, że będzie to akcja przywoławcza dla wszystkich. No nic - kolejne wieści po wakacjach.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-25, 22:13
ja mam na koniec października termin przeglądu rocznego (umowa) - mam nadzieję że coś będzie wiadomo. Nic chcę kumpla a ASO co chwilę atakować pytaniami skoro temat nie jest niebezpieczny dla naszych silników. Nawiasem mówiąc u mnie dźwięk się nasila - ale słychać go tylko kiedy ma się o co odbić i mam otwarte okna (jak często w mieście)
Najnowsza informacja mówi, że rozwiązanie ma być w marcu 2023. Dociskam Renault Polska żeby się określili czemu to tak długo trwa i jaka jest realna data naprawy .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-10-17, 21:44
Ja mam info że rozwiązanie ma się pojawić do maja 2023 - przesunięto termin.
Generalnie lekko mi to zwisa - niczym poza dyskomfortem akustycznym to nie skutkuje :)
Jak będzie rozwiązanie to rozwiążą - ważne że zgłoszone jest w ramach gwarancji :)
Już o tym pisałem ale dla przypomnienia - najlepiej to słychać przy otwartych drzwiach kierowcy , w garażu lub na jakimś cichym parkingu... lekkie puknięcia w pedał gazu aby silnik zmieniał obroty w granicach biegu jałowego do powiedzmy 1.5 tys
Piszcie coś w stylu :
-przebieg
-słyszę wyraźnie
-nic nie słyszę
-słyszę ale mi to nie przeszkadza
Co to znaczy "klekotanie turbiny" - czy masz na myśli luz osiowy lub wzdłużny na kole kompresji i stukanie o " muszlę " ? Czy sprawdzaliście wogóle jakie jest EGT u Was ?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-01-31, 19:34 Skarga do UOKIK
Wysłałem mailem skargę do UOKIK ws. turbin w dacii. Poniżej treść bez moich danych. Jeśli ktoś chce, proszę dołączyć. UOKIK zajmuje się naruszeniami "grupowych interesów konsumentów" dlatego im więcej skarg tym lepiej.
Cytat:
Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
Uprzejmie proszę o wszczęcie postępowania z urzędu w stosunku do dystrybutora samochodów Dacia - firmy Renault Polska. W mojej ocenie firma narusza zbiorowe interesy konsumentów poprzez wprowadzenie do obrotu samochodów z wadą fabryczną turbiny w silnikach 1.0 i 1.3. Wada polega na tym że po krótkim bezproblemowym okresie eksploatacji nowego samochodu, z okolic turbiny zaczynają dochodzić głośnie dźwięki (terkotanie) pojawiające się przy zmianach obrotów silnika. W przypadku zgłoszenia tego faktu do ASO klient otrzymuje odmowę naprawy elementu i informację, że „problem jest znany” i „firma pracuje nad jego rozwiązaniem”. W przypadku mojego zgłoszenia, początkowo nie chciano się nim zająć, następnie serwis twierdził, że niczego nie słyszy oprócz pracujących wtryskiwaczy LPG, za trzecim razem serwis potwierdził usterkę, ale ustnie przekazał mi wyżej cytowaną informację. Z rozeznania dokonanego w grupach użytkowników aut Dacia w serwisach społecznościowych wynika, że problem dotyczy znacznej liczby pojazdów, a sposób postępowania dystrybutora wobec każdej próby reklamacji jest bardzo podobny.
W mojej ocenie dystrybutor aut Dacia narusza zbiorowe interesy konsumentów poprzez:
1. świadome wprowadzanie do obrotu samochodów z wadą fabryczną turbiny,
2. konsekwentne uchylanie się od dokonania napraw gwarancyjnych samochodów,
3. utrudnianie dokumentowania procesu reklamacyjnego poprzez udzielanie ustnych informacji i nie wpisywanie ich do zleceń serwisowych.
W przypadku podjęcia postępowania udzielę dodatkowych informacji i przekażę dokumenty znajdujące się w moim posiadaniu.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Dopóki u jakiejś większej liczby osób nie pojawi się faktyczna awaria mająca mierzalny wpływ na działanie silnika, to raczej ani urząd, ani tym bardziej producent nie podejmą żadnych realnych kroków - ale jak najbardziej należy sytuację obserwować i gromadzić dane.
Dacia ma zresztą długą tradycję klekotania, które szczęśliwie w poprzednim przypadku (sprzęgło) nie skończyło się chyba u nikogo niczym gorszym, niż zdenerwowanie - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=204 Czego i koleżeństwu życzę ;)
Dopóki u jakiejś większej liczby osób nie pojawi się faktyczna awaria mająca mierzalny wpływ na działanie silnika, to raczej ani urząd, ani tym bardziej producent nie podejmą żadnych realnych kroków - ale jak najbardziej należy sytuację obserwować i gromadzić dane.
Obawiam się,że tak to właśnie się skończy ...niemniej dobrze,że komuś się chce powalczyć .
Jan Ostrzyca - teoretycznie powinieneś dostać jakąś odpowiedź na wysłaną skargę do UOKIK - daj znać jeżeli coś odpiszą ...
Na razie machnąłem na to ręką - zimą przy zamkniętych szybach w kabinie nic nie słychać co nie zmienia faktu,że to trochę żalosne jest jak diagnosta na pierwszym przeglądzie auta z kilkutysięcznym przebiegiem się śmieje - panie a co tu tak brzęczy...
Wiem,że to budżetowa marka ale obecnie w miarę doposażony duster to prawie 90 tysi co w naszych warunkach jest jednak całkiem sporym wydatkiem
Tak na marginesie - drążek sterujacy zaworem upustowym turbiny faktycznie jest jedynym luźnym elementem w okolicach silnika i wszyscy łącznie z aso zakładają ,że to on hałasuje.
Tyle,że aktualnie wcale nie jestem tego taki pewien - w celach eksperymentalnych włożyłem mały kawałek gabki pomiedzy ten drążek a osłonę turbiny co na tyle go usztywniło ,że raczej nie miał prawa hałasować ... i co ?? ano nic - efekty akustyczne praktycznie bez żadnej zmiany.
Jak ktoś ma ochotę to może sprawdzić u siebie - zalecam przewlec przez gąbkę kawałek sznurka i zaczepić go gdzieś na górze silnika , bo jak gabka wpadnie niżej to bez zdejmowania dolnej osłony silnika raczej się jej nie wyciągnie ...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-02-01, 06:46
laisar napisał/a:
Dopóki u jakiejś większej liczby osób nie pojawi się faktyczna awaria mająca mierzalny wpływ na działanie silnika, to raczej ani urząd, ani tym bardziej producent nie podejmą żadnych realnych kroków - ale jak najbardziej należy sytuację obserwować i gromadzić dane.
Dacia ma zresztą długą tradycję klekotania, które szczęśliwie w poprzednim przypadku (sprzęgło) nie skończyło się chyba u nikogo niczym gorszym, niż zdenerwowanie - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=204 Czego i koleżeństwu życzę ;)
Dzięki za wyjaśnienie. Z tym, że jak ktoś wywala ok. 80 kawałków na nowy samochód z zerowym przebiegiem, to nie oczekuje atrakcji jakie może mieć w aucie za 8 tysięcy z przebiegiem bliskim miliona kilometrów.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum