Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
terkotanie od strony silnika - duster 1.0 tce lpg
Autor Wiadomość
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 320
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-29, 11:26   

Aktyn napisał/a:
cytowałem tylko wpis innego użytkownika z autocentrum

Poprawiłem cytat.

Może dlatego zatrzymali wymianę turbo bo podstawa tej wymiany była, mówiąc delikatnie ... lekko naciągana ;-) .

Aktyn napisał/a:
samemu wirnikowi pewnie to nie zaszkodzi ale czy wskutek telepki zawor za jakiś czas nie straci szczelności albo się nie rozpadnie to już trochę loteria ..

Kwintesencja esencji :!:
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-06-29, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 320
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-07-05, 18:12   

Obecna sytuacja mojego przypadku brzęczenia zaworu upustowego turbiny jest taka jak napisał użytkownik Autocentrum cytowany przez Aktyn'a: Renault Polska nie wyraża zgody na wymianę turbosprężarki, a obecnie wg ASO to jedyna możliwość likwidacji tego problemu. Podobnie jak w/w użytkownik dostałem na piśmie z ASO, po przeglądzie, w formie tzw. Świadectwa Kontroli, informację:
Cytat:
Prace, które należy wykonać jak najszybciej
Do wymiany turbosprezarka

Podpis i pieczątka

Niestety po 2 dniach dostałem informację - brak zgody Renault Polska. Stanowisko Renault Polska przekazane mi ustnie to: problem jest aktywnie sprawdzany i Renault Polska daje sobie na rozwiązanie problemu czas do Maja 2023, ze względu na to, że nie wpływa to na możliwość używania samochodu i podobno nie ma na nic wpływu.

Co pozostaje? Wg mnie i info z ASO "kupą Mości Panowie, kupą" (przepraszam, ale nie znam nic podobnego w wersji żeńskiej lub uniwersalnej). Tzn. trzeba "zasypać" centrum obsługi klienta Renault Polska zgłoszeniami dotyczącymi tego problemu. Jedynie to może wywrzeć jakiś wpływ na przyspieszenie sprawy. Wydaje mi się, że problem jest dużo szerszy niż w przypadku skrzyni i delikatnie szacuję, że wystąpi to powszechnie we wszystkich modelach Renault/Dacia/Nissan z silnikami 1.0 TCe. Co o tym wszystkim sądzicie?
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1230
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-06, 09:46   

U mnie też coś delikatnie brzęczy poniżej 1500-1600obrotów - co oczywiście słyszę tylko jak mam otwarte okno i jadę przy ścianie (przebieg 15tyś).W sumie uspokoiło mnie ta informacja, bo mając doświadczenie z grzechoczącym rozrządem w 1.2TCE, jego wymianą a ostatecznie wymianą silnika zacząłem się zastanawiać czy to przypadkiem nie rozrząd ;)
Sądzę że oczywiście warto interweniować grupowo. Myślę też że diagnoza ASO były na podstawie ich "niewiedzy" a wrażeń słuchowych. Natomiast stanowisko Renault Polska jest raczej oparte na głębszym zbadaniu problemu. Zakładam że jeśli temat jest powszechny to raczej nie zamiotą tego pod dywan, tylko ważne żeby zgłaszać temat na piśmie jak najwcześniej, żeby ewentualnie nawet po gwarancji mieć szansę na rozwiązanie w ramach akcji serwisowej dotyczącej wady fabrycznej. Myślę że ostatecznie zostanie to zbadane dogłębnie i przygotowana jakaś naprawcza.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-06, 10:21   

tomkasz napisał/a:
Niestety po 2 dniach dostałem informację - brak zgody Renault Polska. Stanowisko Renault Polska przekazane mi ustnie to: problem jest aktywnie sprawdzany i Renault Polska daje sobie na rozwiązanie problemu czas do Maja 2023, ze względu na to, że nie wpływa to na możliwość używania samochodu i podobno nie ma na nic wpływu.


Trochę się tego spodziewałem / niestety / ... w obecnych realiach trudno sobie wyobrazić ,że centrala podejmie decyzję o wymianie tysięcy turbin tylko ze względu na " akustykę " Obawiam się również, że będą rozwiązywać problem na święty nigdy ...
Pozostaje nam tylko jak piszesz - zasypać ich zgłoszeniami / może opracują jakiś zestaw naprawczy , bo w wymianę turbo jakoś nie wierzę /
Przy okazji apel do wszystkich uzytkowników 1.0tce - sprawdźmy jaka jest tego skala - przynajmniej w ramach forum...
Już o tym pisałem ale dla przypomnienia - najlepiej to słychać przy otwartych drzwiach kierowcy , w garażu lub na jakimś cichym parkingu... lekkie puknięcia w pedał gazu aby silnik zmieniał obroty w granicach biegu jałowego do powiedzmy 1.5 tys
Piszcie coś w stylu :
-przebieg
-słyszę wyraźnie
-nic nie słyszę
-słyszę ale mi to nie przeszkadza
 
Felix 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme
Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 40
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2022-07-06, 19:55   

coraz głośniej o tym problemie:
https://www.youtube.com/watch?v=ICVVcqf7UiE&
Ostatnio zmieniony przez Felix 2022-07-06, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 320
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-07-06, 20:22   

Dodałem im tam komentarz do tego filmu, że sytuacja u nas (t.j. w Polsce) jest podobna. Jeżeli umiędzynarodowilibyśmy problem i zachęcilibyśmy media do opisania i propagowania to presja będzie większa. Chociaż chciałbym, żeby ten "fix" był jednak sprawdzony, a nie np. ze względu na presję to My, użytkownicy bylibyśmy królikami doświadczalnymi :-P .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Felix 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme
Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 40
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2022-07-07, 13:41   

nie mogłem już edytować poprzedniego postu.
Tym razem Sandero z Hiszpanii:
https://www.youtube.com/watch?v=_r_oEd6xjoY

Widać, że coraz więcej osób szuka odpowiedzi...
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 320
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-07-07, 19:09   

Podzieliłem się tym wątkiem i filmikami z kolegami/koleżankami z francuskiego forum: http://www.dusterteam.com...=544264#p544264

(nie znam co prawda francuskiego, ale tłumacz radzi sobie nieźle z angielskiego, poza tym publikuję również w ang.).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-07, 21:34   

Felix napisał/a:
Tym razem Sandero z Hiszpanii:
https://www.youtube.com/watch?v=_r_oEd6xjoY


jakbym swojego słyszał ...jeżeli to zostanie na tym poziomie akustycznym to jeszcze z bólem serca mozna przeżyć ... gorzej jeśli za rok czy 2 będzie się telepało przy każdych obrotach ...
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-07-20, 14:26   

U mnie podobny dźwięk, może trochę bardziej wysokotonowy, jest słyszalny, gdy się włączają wtryskiwacze LPG. Przy schodzeniu z obrotów LPG nie jest podawane i wtryskiwacze LPG są cicho, gdy pojawi się zapotrzebowanie na paliwo wtryskiwacze zaczynają pracować generując charakterystyczne dźwięki.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1230
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-20, 18:27   

Dziś rozmawiałem z kolegą - diagnostą w ASO (zmiana oleju na 15tys). Powiedział że wg ostatnich informacji renault ma przygotować procedurę naprawczą dźwigni zaworu turbo do listopada 2022.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 320
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-07-20, 20:46   

r70 napisał/a:
Powiedział że wg ostatnich informacji renault ma przygotować procedurę naprawczą dźwigni zaworu turbo do listopada 2022.

Dziękuję za te optymistyczne wieści.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 320
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-07-24, 18:44   

Po ponownej weryfikacji w ASO, na zlecenie Renault Polska, a po wysłaniu mojej reklamacji, powiało nieco optymizmem. Informacja jest w końcu konkretna. Po 1 wymiana turbo nic nie da w dłuższej perspektywie, bo te obecnie dostępne nie są wolne od błędu. Po 2 trwają prace na rozwiązaniem problemu. Natomiast nie ma żadnego terminu. Po wakacjach będę dzwonił ponownie i przypominał się co miesiąc :-) .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-25, 11:23   

tomkasz napisał/a:
Po ponownej weryfikacji w ASO, na zlecenie Renault Polska, a po wysłaniu mojej reklamacji, powiało nieco optymizmem. Informacja jest w końcu konkretna. Po 1 wymiana turbo nic nie da w dłuższej perspektywie, bo te obecnie dostępne nie są wolne od błędu. Po 2 trwają prace na rozwiązaniem problemu. Natomiast nie ma żadnego terminu. Po wakacjach będę dzwonił ponownie i przypominał się co miesiąc


Tak myślałem... / i pewnie poza względami finansowymi to jest powód braku zgody na wymiane turbin / trochę mnie jedynie martwi dość odległy termin jak sobie dali na znalezienie rozwiązania - pisałeś zdaje sie o listopadzie przyszłego roku... jak bedzie obsuwa to auto mi wyjdzie z gwarancji .
Mam nadzieję ,że usterki zgłoszone podczas jej trawania bedą usuwane nawet po jej upłynięciu.
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 320
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-07-25, 21:33   

Wcześniej ASO podawało do maja 2023. Kolega r70 wyżej podał najnowszy termin do listopada 2022. A po rozmowach z moim ASO, jest spore prawdopodobieństwo, że będzie to akcja przywoławcza dla wszystkich. No nic - kolejne wieści po wakacjach.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1230
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-25, 22:13   

ja mam na koniec października termin przeglądu rocznego (umowa) - mam nadzieję że coś będzie wiadomo. Nic chcę kumpla a ASO co chwilę atakować pytaniami skoro temat nie jest niebezpieczny dla naszych silników. Nawiasem mówiąc u mnie dźwięk się nasila - ale słychać go tylko kiedy ma się o co odbić i mam otwarte okna (jak często w mieście)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 320
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-10-17, 21:13   

Najnowsza informacja mówi, że rozwiązanie ma być w marcu 2023. Dociskam Renault Polska żeby się określili czemu to tak długo trwa i jaka jest realna data naprawy :mrgreen: .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1230
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-10-17, 21:44   

Ja mam info że rozwiązanie ma się pojawić do maja 2023 - przesunięto termin.
Generalnie lekko mi to zwisa - niczym poza dyskomfortem akustycznym to nie skutkuje :)
Jak będzie rozwiązanie to rozwiążą - ważne że zgłoszone jest w ramach gwarancji :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
goliat88 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCE
Dołączył: 11 Paź 2022
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-01-10, 19:22   

Cytat:
Już o tym pisałem ale dla przypomnienia - najlepiej to słychać przy otwartych drzwiach kierowcy , w garażu lub na jakimś cichym parkingu... lekkie puknięcia w pedał gazu aby silnik zmieniał obroty w granicach biegu jałowego do powiedzmy 1.5 tys
Piszcie coś w stylu :
-przebieg
-słyszę wyraźnie
-nic nie słyszę
-słyszę ale mi to nie przeszkadza


12000
-słyszę ale mi to nie przeszkadza
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-31, 09:26   

Co to znaczy "klekotanie turbiny" - czy masz na myśli luz osiowy lub wzdłużny na kole kompresji i stukanie o " muszlę " ? Czy sprawdzaliście wogóle jakie jest EGT u Was ?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 113 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3788
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-31, 10:37   

corrado napisał/a:
Co to znaczy "klekotanie turbiny" - czy masz na myśli luz osiowy lub wzdłużny na kole kompresji i stukanie o " muszlę " ?
Temat opisywany szerzej TUTAJ
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-01-31, 19:34   Skarga do UOKIK

Wysłałem mailem skargę do UOKIK ws. turbin w dacii. Poniżej treść bez moich danych. Jeśli ktoś chce, proszę dołączyć. UOKIK zajmuje się naruszeniami "grupowych interesów konsumentów" dlatego im więcej skarg tym lepiej.
Cytat:
Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa


Uprzejmie proszę o wszczęcie postępowania z urzędu w stosunku do dystrybutora samochodów Dacia - firmy Renault Polska. W mojej ocenie firma narusza zbiorowe interesy konsumentów poprzez wprowadzenie do obrotu samochodów z wadą fabryczną turbiny w silnikach 1.0 i 1.3. Wada polega na tym że po krótkim bezproblemowym okresie eksploatacji nowego samochodu, z okolic turbiny zaczynają dochodzić głośnie dźwięki (terkotanie) pojawiające się przy zmianach obrotów silnika. W przypadku zgłoszenia tego faktu do ASO klient otrzymuje odmowę naprawy elementu i informację, że „problem jest znany” i „firma pracuje nad jego rozwiązaniem”. W przypadku mojego zgłoszenia, początkowo nie chciano się nim zająć, następnie serwis twierdził, że niczego nie słyszy oprócz pracujących wtryskiwaczy LPG, za trzecim razem serwis potwierdził usterkę, ale ustnie przekazał mi wyżej cytowaną informację. Z rozeznania dokonanego w grupach użytkowników aut Dacia w serwisach społecznościowych wynika, że problem dotyczy znacznej liczby pojazdów, a sposób postępowania dystrybutora wobec każdej próby reklamacji jest bardzo podobny.
W mojej ocenie dystrybutor aut Dacia narusza zbiorowe interesy konsumentów poprzez:
1. świadome wprowadzanie do obrotu samochodów z wadą fabryczną turbiny,
2. konsekwentne uchylanie się od dokonania napraw gwarancyjnych samochodów,
3. utrudnianie dokumentowania procesu reklamacyjnego poprzez udzielanie ustnych informacji i nie wpisywanie ich do zleceń serwisowych.
W przypadku podjęcia postępowania udzielę dodatkowych informacji i przekażę dokumenty znajdujące się w moim posiadaniu.

Podpis


[ Komentarz dodany przez: laisar: 2023-01-31, 19:40 ]
Lista osób dotkniętych problemem - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=21192.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-31, 20:22   

Dopóki u jakiejś większej liczby osób nie pojawi się faktyczna awaria mająca mierzalny wpływ na działanie silnika, to raczej ani urząd, ani tym bardziej producent nie podejmą żadnych realnych kroków - ale jak najbardziej należy sytuację obserwować i gromadzić dane.

Dacia ma zresztą długą tradycję klekotania, które szczęśliwie w poprzednim przypadku (sprzęgło) nie skończyło się chyba u nikogo niczym gorszym, niż zdenerwowanie - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=204 Czego i koleżeństwu życzę ;)
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: 2023-01-31, 20:55   

laisar napisał/a:
Dopóki u jakiejś większej liczby osób nie pojawi się faktyczna awaria mająca mierzalny wpływ na działanie silnika, to raczej ani urząd, ani tym bardziej producent nie podejmą żadnych realnych kroków - ale jak najbardziej należy sytuację obserwować i gromadzić dane.


Obawiam się,że tak to właśnie się skończy ...niemniej dobrze,że komuś się chce powalczyć .
Jan Ostrzyca - teoretycznie powinieneś dostać jakąś odpowiedź na wysłaną skargę do UOKIK - daj znać jeżeli coś odpiszą ...
Na razie machnąłem na to ręką - zimą przy zamkniętych szybach w kabinie nic nie słychać co nie zmienia faktu,że to trochę żalosne jest jak diagnosta na pierwszym przeglądzie auta z kilkutysięcznym przebiegiem się śmieje - panie a co tu tak brzęczy...
Wiem,że to budżetowa marka ale obecnie w miarę doposażony duster to prawie 90 tysi co w naszych warunkach jest jednak całkiem sporym wydatkiem
Tak na marginesie - drążek sterujacy zaworem upustowym turbiny faktycznie jest jedynym luźnym elementem w okolicach silnika i wszyscy łącznie z aso zakładają ,że to on hałasuje.
Tyle,że aktualnie wcale nie jestem tego taki pewien - w celach eksperymentalnych włożyłem mały kawałek gabki pomiedzy ten drążek a osłonę turbiny co na tyle go usztywniło ,że raczej nie miał prawa hałasować ... i co ?? ano nic - efekty akustyczne praktycznie bez żadnej zmiany.
Jak ktoś ma ochotę to może sprawdzić u siebie - zalecam przewlec przez gąbkę kawałek sznurka i zaczepić go gdzieś na górze silnika , bo jak gabka wpadnie niżej to bez zdejmowania dolnej osłony silnika raczej się jej nie wyciągnie ...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-02-01, 06:46   

laisar napisał/a:
Dopóki u jakiejś większej liczby osób nie pojawi się faktyczna awaria mająca mierzalny wpływ na działanie silnika, to raczej ani urząd, ani tym bardziej producent nie podejmą żadnych realnych kroków - ale jak najbardziej należy sytuację obserwować i gromadzić dane.

Dacia ma zresztą długą tradycję klekotania, które szczęśliwie w poprzednim przypadku (sprzęgło) nie skończyło się chyba u nikogo niczym gorszym, niż zdenerwowanie - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=204 Czego i koleżeństwu życzę ;)


Dzięki za wyjaśnienie. Z tym, że jak ktoś wywala ok. 80 kawałków na nowy samochód z zerowym przebiegiem, to nie oczekuje atrakcji jakie może mieć w aucie za 8 tysięcy z przebiegiem bliskim miliona kilometrów.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne