Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-03-08, 18:51   

laisar napisał/a:
_Big_Mac_ napisał/a:
niektóre mają 2500 przy 100 km/h

Pokazują. Ile mają naprawdę, to by trzeba sprawdzić niezależnie - ale dlatego właśnie pisałem o tej dokładności...

(Oczywiście, zmiany w specyfikacji skrzyń też są możliwe - co jednak nic nie zmienia względem powyższego).


Tylko ja mam jedno pytanie: I co z tego? Ich urządzenia pomiarowe też nie są dokładne, bo nie ma urządzeń idealnie dokładnych, a w dodatku podają wynik do dwóch miejsc po przecinku - zaokrąglenie. Więc tak samo można podważyć twój wynik, jak i ten z zegarów ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-08, 20:36   

yadoctor napisał/a:
nie ma urządzeń idealnie dokładnych

Ale jedne są bardziej, a inne mniej (:

yadoctor napisał/a:
można podważyć twój wynik

Nie wiem, jak faktycznie jest u Renault, ale zazwyczaj w takich przypadkach podaje się wartości obliczeniowe - silnik kręci się ileś, przełożenia są jakieś, więc koło o pewnym obwodzie turla się tak, że prędkość wynosi dokładnie tyle...
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-03-08, 21:29   

Nie mam ochoty się dalej spierać, bo do niczego to nie prowadzi, ale nie możesz wyliczyć dokładnej prędkości bo w obwodzie koła masz pi, która , jak wiemy jest niewymierna. Poza tym mierzysz koło (albo średnicę , albo obwód i wtedy nie masz już pi), ale mierzysz najpewniej z dokładnością do mm. Czyli zaokrąglasz, więc wynik nie jest dokładny. Wiem, że prawdopodobnie dokładniejszy od tego wskazywanego, ale i tak nie dokładny. Poza tym zetrzesz sobie 3mm bieżnika i możesz sobie liczyć od nowa :)

Poza tym jak wiem ile pokazuje mi wskazówka, to mogę jakoś porównać wyniki, dla przykładu, głośności w kabinie. Bo co z tego, że wiem ile wskazówka powinna pokazać, jak nie mam odniesienia do stanu przed oczami.

Czasem fajnie jest zdarzyć królową nauk z rzeczywistością ;-)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-08, 22:01   

_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-08, 22:09   

Co to zdjęcie wynosi do sprawy?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-08, 22:35   

@yadoctor: Ja się nie spieram, bo tu nie ma o co - wskazałem dane fabryczne jako źródło szukanych informacji, bez czekania. I tyle, obowiązku korzystania nie ma.

W duchu życzliwości - mniemanologię zmilczę (; A Królowa to właśnie rzeczywistość, więc zderzać nie ma czego.

EOT
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-09, 20:10   

Hm, podpinałem swego czasu OBD do auta i porównywałem obroty z obrotomierza i wypisane na ekranie laptopa - różnice były pomijalne, na pewno nie rzędu 300 rpm :) W sytuacji kiedy sporo użytkowników MIII potwierdza dane fabryczne, ale jednocześnie pewna liczba ma ewidentnie inne obroty i kiedy widać jako tako korelacje z rocznikami (próbka słaba, bo tam paręnaście osób na forum...), mnie jednak bardziej przekonuje, że podmienili przełożenia. Bądź co bądź, według oryginalnych danych technicznych 1.4 TCe miał na szóstym biegu przy 100 km/h takie same obroty, co 1.6 16V (2813 vs 2797), co wydaje mi się dziwnym - przecież 1.4 to jest turbo z momentem dostępnym od dołu, na ki ciul robić taką krótką szóstkę? IMO realne jest, że np. z liftem w 2012 roku coś zmienili.
 
mik 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Stepway2
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: JG
Wysłany: 2013-03-25, 15:12   

Witam,

zauważyłem że wśród użytkowników tego forum, kilka osób jest już szczęśliwymi posiadaczami Sandero II Stepway (lub Logana) z silnikiem 0,9TCe.

Ponieważ rozważam zakup Daćki z tym silnikiem proszę o informacje:

1. realne spalanie w mieście i w trasie?
2. wrażenia z użytkowania?
3. czy 0,9 jest dobrą alternatywą dla 1,5dCi pod względem spalania oraz osiągów przy oszczędności ok. 6000zł?

Każda opinia mile widziana :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-25, 15:21   

@mik: Witka (:

Ad 1) http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105

Ad 2) http://www.daciaklub.pl/forum/search.php

Ad 3) Zależy od gustu.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-03-25, 15:54   

mik napisał/a:
3. czy 0,9 jest dobrą alternatywą dla 1,5dCi pod względem spalania oraz osiągów przy oszczędności ok. 6000zł?

Ale taka oszczędność w Sandero i Loganie nie występuje, chyba że w porównaniu TCe vs dCi90KM :)

Różnica między turbobenzyną a dieslem 75KM to 4000zł i wydaje mi się, że dla tych modeli ta dopłata za przyjemność posiadania głośniejszego silnika z podobnymi osiągami, wrażliwszego na złe paliwo i dmuchającego spaliny przez filtr cząstek stałych - jest bezsensowna. Może w MCV, które można ostro załadować i które z definicji jest samochodem na dłuższe trasy, miałoby to sens.

Co najwyżej można się zastanawiać nad tym, ile kosztują przeglądy i części zamienne dla jednego i drugiego, oraz czy relatywnie nowa konstrukcja Tce będzie niezawodna w stosunku do udoskonalanego od dawna 1.5 dCi.
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-03-25, 16:52   

mik napisał/a:
1. realne spalanie w mieście i w trasie?


spalanie w trasie do 100 km/h ok 4.9 l/100, potem im szybciej tym więcej ;)
miasto 6- 6.5 zależy też jak po tym mieście jeździsz :]

Z tym że autko na dotarciu ;)

mik napisał/a:
2. wrażenia z użytkowania?


Mam za sobą prawie 2 tys. kilometrów i jestem zadowolony. Autko dynamiczne, twardo i wysoko zawieszone, odporne na nasze dziurawe drogi. Ogólnie nie mam zastrzerzeń.

mik napisał/a:
3. czy 0,9 jest dobrą alternatywą dla 1,5dCi pod względem spalania oraz osiągów przy oszczędności ok. 6000zł?


Z pewnością turbobenzyne 0.9 nie można porównać do diesla :) zależy od gustu i od tego do czego potrzebujemy auto.
 
mik 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Stepway2
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: JG
Wysłany: 2013-03-25, 20:28   

Marmach napisał/a:
Ale taka oszczędność w Sandero i Loganie nie występuje, chyba że w porównaniu TCe vs dCi90KM :)


Chodziło mi o różnicę pomiędzy Sandero Stepway TCe90 a dCi90 która wynosi 5800zł :)

"Pshemo" dzięki za konkretną odpowiedź. Właśnie na taką liczyłem. Podobne opinie innych użytkowników również mile widziane.
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-03-25, 20:57   

Może trochę odbiegam od twojej wersji bo mam silnik 1.2 TCe niemniej konstrukcja podobna.
Spalanie w mieście bez szaleństw - 7,5. Na trasie 110km/h - 5,8. Silnik na dotarciu.
Wrażenia z użytkowania silnika TCe jak najlepsze :-)
Na diesla się nie zdecydowałem z uwagi na mój przebieg roczny w granicach 10 - 13 tyś. km, filtr FAP ( jeżdżę na krótkich trasach). Tak więc jak dla mnie oszczędności znikome. Miałem również możliwość jazdy Lodgy w wersji z dieslem i jest głośniejsza niż moje TCe.
Oczywiście nie neguję silników 1,5dCi po prostu wybór uzależniłem od warunków pracy pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez luk80 2013-03-25, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-03-25, 21:13   

w chwili obecnej wybrał bym chyba TCe90 zamiast Diesla .......... z opisów wynika że ten silnik ma większość zalet Diesla nie mając większości jego wad ..... choć najpierw musiał bym się nim jednak przejechać ............ i to doradzam :-)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-25, 21:16   

kakus napisał/a:
w chwili obecnej wybrał bym chyba TCe90 zamiast Diesla

Ja także bym tak zrobił ale jeszcze do końca nie jestem przekonany jak będzie w przyszłości z awaryjnością.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-25, 22:28   

kakus napisał/a:
w chwili obecnej wybrał bym chyba TCe90 zamiast Diesla ..


Nowe idzie , warto korzystac. Tez bym dzis wybrał tce przy oszczdneosci w zakupie 6 tys zl. Oczywiscie w Sandero.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-25, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-03-25, 22:33   

W moim aucie inne TCe, ale gorąco ;-) polecam, tym bardziej, że ja już przejechałem prawie 60 tys. km i ("odpukać") jak na razie złego słowa powiedzieć nie mogę.
Mam oczywiście porównanie z dieslami, bo dwoma autami (jedno TDCI, drugie dCi) przejechałem 200 tys. km.
Ja już do diesla nie wrócę; dobrze napisał kol. kakus trzy posty wyżej: "z opisów wynika że ten silnik ma większość zalet Diesla nie mając większości jego wad".
Ostatnio zmieniony przez wox 2013-03-25, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-03-26, 00:20   

Moim zdaniem największą wadą silnika z zapłonem iskrowym to sam zapłon. Konstrukcja niezmienna od lat a ilość usterek układu zapłonowego znacznie przewyższa wady w stosunku do silników wysokoprężnych.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-03-26, 09:28   

Mam benzynówki od 1976 roku i jakoś nie doświadczyłem problemów z zapłonem. pozdr
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-03-26, 11:50   

jurek,


A ile świec i kabli kolega wymienił w tym okresie?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-03-26, 12:56   

Świece wg instrukcji, kable słownie /raz/ :shock: Ale też nie trzymałem aut długo. pozdr
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-26, 16:47   

Świece kosztują ile, po 15zł sztuka? Jeśli wymiana takich rzeczy raz na parędziesiąt tysięcy km to największa wada benzyniaków, to ja jestem hepi :D W dieslach masz choćby wtryski, które też wymagają okresowych wymian, a kosztują sporo drożej, nie wspominając o DPFach, EGRach i masie innych takich.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-26, 19:28   

_Big_Mac_ napisał/a:
innych takich.
"dwumasach" chociażby ;-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 19:28   

Big Mac - te elementy w dieslu sie wymienia jak sie popsuja a nie jako materiał eksploatacyjny. Na tej samej zasadzie benzyna ma psujace sie cewki ;-) Oczywiscie serwisowanie diesla jest drozsze. Za to jak ktos wiecej jezdzi, szczegolnie na trasie oszczedza na paliwie oraz w gamie silnikow montowanych do daci diesle sa ekonomiczniejsze i jednak mocniejsze. Szczegolnie do ciezych pojazdow Duster/Lodgy/MCVkombi. Dla Sandero w sam raz wydaje sie nowy silniczek 0.9 tce.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-26, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-26, 20:15   

we wszystkich obecnie sprzedawanych benzyniakach DAcii stosuje się cewki Boscha, które w odróżnieniu od Valeo są praktycznie bezawaryjne (taką informację uzyskałem podczas ostatniego przeglądu w ASO). A cewka kosztuje kilkadziesiąt zł. Porównywanie jej z ceną jednego wtryskiwacza sensu większego nie ma :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-03-26, 20:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne