Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lubelskie: porównanie serwisów
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-01, 19:19   Lubelskie: porównanie serwisów

Porównanie dość skąpe bo dotyczy (na razie) tylko ceny przeglądu po 30 tys.
Nazaruk-Lublin: olej semisyntetyk, filtr, podkładka filtra, świece, robocizna - 600 zł,
Euro-Car-Zamość: olej syntetyk, filtr, podkładka filtra, świece, filtr powietrza, robocizna: 441 zł
Jaszpol-Uć- olej, semisynt, filtr, podkładka filtra, świece, robocizna- 450 zł

Różnica ponad 200 zł (wliczając lepszy olej i dotatkowo filtr powietrza) skłoniła mnie do skoku do Zamościa (85 kmx2). Doliczając koszt paliwa i wycieczki do ZOO z dzieckiem, jestem ponad stówę do przodu.

Wnioski:
1) Nazaruk bezczelnie rżnie klientów,
2) w Łodzi i Zamoyu przestrzegają (w przybliżeniu) cenowej polityki firmy reno wobec dacii, w Lublinie total olewka.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-09-03, 05:46   

Ceny cenami, bo te tematy o różnych kwotach przewijają się bezprzerwy. Ale lanie półsyntetyka, do tak małego przebiegu, przez firmowy serwis, to już jest szczyt szczytów.
Ja ich olewam, wymiana, oleju to nie jest żadna ingerencja w gwarancję. Olej kupiłem w promocji, Elf syntetyk, bańka 4L+1L gratis, do tego filterek i podjadę do chłopaków obok mnie do warsztatu i wymienią za 30zł. Nie będę płacił serwisowi 200zł za wymianę z olejem i filtrem. Może w cenie nie jest to żadna wielka różnica, ale tu wiem jaki mam olej, po drugie jestem cały czas na warsztacie i patrzę im na ręce i nikomu to nie przeszkadza. W serwisie, na serwis nie wpuszczą i wtedy nie wiem co mi leją, pozatym nie ufam tym olejom z beczki.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-03, 12:21   

W kilku serwisach powiedzieli mi, że do dacii fabrycznie leje się półsyntetyk a nie syntetyk.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-09-03, 17:14   

Przebieg 30tyś i leje się półsyntetyk, bardzo śmieszne. Po co syntetyk, najlepiej to niech mineralny leją, a najlepiej to taki do smażenia i to z pierwszego tłoczenia :mrgreen: .
I pomysleć że takie miernoty pracują w firmowych serwisach. Aż ciarki po ciele przechodzą. Teraz możemy się tylko domyslać czemu sobie porobili, tak że nie można wchodzić na serwis, bo tam bez naszej wiedzy dzieją się nie raz horrory, z naszymi autami :-? .
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-09-03, 20:56   

to lepiej Kratylos, zebys im patrzyl na rece-potrafia krasc na zywca. pozdr
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-09-04, 19:15   

jan ostrzyca napisał/a:
W kilku serwisach powiedzieli mi, że do dacii fabrycznie leje się półsyntetyk a nie syntetyk.


U mnie taki leja chyba od ostatnich dwóch przeglądów. I silnik pracuje pięknie...
_________________

 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-09-04, 19:29   

Ja przejdę na półsyntetyk jak będę miał 70-80tyś na blacie. Na razie leję syntetyk, przy tak małym przebiegu.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-05, 07:28   

Planuję "od teraz" przejść na wymianę oleju i filtra co 15 tys. km. "Instrukcyjne" wymiany co 30 tys. wydają mi się zbyt optymistyczne w połączeniu z olejem semisyntetyk.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-05, 20:07   

jan ostrzyca napisał/a:
Planuję "od teraz" przejść na wymianę oleju i filtra co 15 tys. km. "Instrukcyjne" wymiany co 30 tys. wydają mi się zbyt optymistyczne w połączeniu z olejem semisyntetyk.

Ale czy to się opłaca ? Semisyntetic z normą do tego silnika nie jest wiele tańszy od syntetyka. Ostatnio była promocja na Elf Excelium LDX 5W40 w Selgrosie i kosztował 138 PLN za 4+1 Litr. Poza tym ja w "DROGIM" serwisie u Zdunka zapłaciłem za wymianę LDX-a 5W40 z filtrem i uszczelką korka 236 PLN.
A tak poza tym wszystkim, dlaczego Renault wymiania świece po 30.000 jak Fiat po 40.000 ? Dzisiejsze świece są liczone na 40.000 do 60.000 a platynowe aż na 100.000.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-09-06, 12:57   

Mamaret o jakiej uszczelce korka piszesz.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 15:02   

Na fakturze stoi : USZCZELKA KORKA SPUS.OLEJ(ALU) 7,01 PLN +22% VAT
pisownia oryginalna z faktury łącznie ze spacjami (żeby nie było że nie ma spacji)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-06, 20:42   

...a wygląda tak (nr 5.):

 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-09-06, 21:11   

Dziwne, mało który warsztat przy wymianie oleju odkręca ten korek.Przy wymianie olej zasysany jest od góry. Pewnie coś było nie tak z tą uszczelką, albo mieli uszkodzone urządzenie do wymiany oleju .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-06, 21:15   

Serio? Zawsze mi się wydawało, że on właśnie po to jest...

TSD instrukcja serwisowa tak właśnie każe czynić.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-09-06, 21:36   

Tak czyniono kiedyś, teraz warsztaty dysponują ssawami które w sposób ekologiczny wysysają olej z silnika do pojemników które idą do firm zajmujących się recyclingiem oleju. Czysto i ekologicznie ,operacja trwa ok 10 min łącznie z udaniem się mechanika na magazyn po odpowiedni filtr oleju. Jak się chcesz się przekonać to jedź do warsztatu specjalizującego się wymianą olejów tam możesz bez problemu patrzeć mechanikowi na łapy.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 21:47   

W korku znajduje się magnes, który powinno się wyczyścić z opiłków które zostały do niego przyciągnięte. Wymiana oleju metodą "od góry" może jest zaawansowana technicznie i medialnie lepiej wygląda za to pozostawia szlam na dnie miski olejowej.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-09-06, 22:07   

Mamert napisał/a:
za to pozostawia szlam na dnie miski olejowej.


Masz rację ale trwa o wiele dłużej co znaczy że jest droższe. Po za tym może nastąpić wyciek na podłogę pod podnośnik lub do kanału i nie sądzę żeby serwisy posiadające ściemę - certyfikat iso 14001 kożystały z tradycyjnej metody wymiany oleju.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 22:29   

Normy ISO, po pierwsze żadna szanująca się firma w Japonii nie ma żadnych norm ISO.
Po drugie np. norma ISO 9000, można stworzyć procedurę produkcji odkurzacza który ma pchać a nie ciągnąć, do tego ma się zepsuć w przeciągu dnia i jeżeli taki odkurzacz się wyprodukuje to SPEŁNIA JAKOŚCIOWO NORMĘ ISO !!!
Przekładając to na nasze, jeżeli Dacia ma procedurę że samochód ma zgnić w przeciągu 6 lat to wszystko jest w porządku wg. NORM ISO.

... na przykład... kiełbasa przegoniła...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-06, 23:17   

A z korka nie można spuścić do pojemnika do-recyklingowego?

Z drugiej strony - jak już jest ssawa (tsd przez otwór bagnetu się dostają?) to dlaczego miałaby nie wyssać i szlamu?

Z trzeciej strony - czy skoro serwisówka każe odkręcać korek spustowy, to ASO używające ssawki w razie czego by nie "beknęło"?

I wreszcie czwarta strona medalu (; - "krócej = taniej" tylko w przypadku pracy na akord, a to chyba raczej nie w ASO... <;
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 23:23   

laisar napisał/a:
Z drugiej strony - jak już jest ssawa (tsd przez otwór bagnetu się dostają?) to dlaczego miałaby nie wyssać i szlamu?

Nie odessie wszystkiego bo ma za mały otwór ssawny, poza tym w wielu autach szlam jest osłonięty blachą z takim niby filtrem przed ssawą obiegu oleju w silniku, więc ciężko dostać się tam inaczej niż od dołu.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-09-06, 23:28   

Czy ja twierdzę że przez korek gorzej. Nie, twierdzę tylko że to rzadkość .
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 23:31   

Ja za to nie twierdzę że cały szlam schodzi przez korek, 1/4 może 1/3 tego szlamu zostaje. Polecam jednak korek czyścić z opiłków.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne