Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 2010 cewki zapłonowe problem
Autor Wiadomość
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-22, 13:48   Duster 2010 cewki zapłonowe problem

Jakiej firmy cewki zapłonowe szły do Dustera 2010?
Mam przejechane 60tys. km i już 2 cewki potencjalnie sprawiają problemy.
Wypadanie na 2 cylindrach odczytane z Torque. Swiece wymienione niedawno.

Nie za szybko padają?

Wymieniać pojedynczo czy całe komplet? Na nowe czy używane markowe?
_________________
firefox
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-22, 17:19   

Wymień 4 szt na markowe np. BERU Wymiana pojedynczych spowoduje że iskra na pozostałych będzie słabsza co będzie wpływało na nierówne spalanie w poszczególnych cylindrach i silnik nie będzie mógł pracować w optymalnych warunkach. Może nawet wpadać w wibracje na wolnych obrotach lub szarpać zanim się rozgrzeje. Cewki zużywają się sukcesywnie i z czasem coraz bardziej pogarszają parametry iskry. Fabryka wstawiała do DD cewki sygnowane znakiem Renault, ale chyba to są BERU
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-07-22, 17:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-22, 21:34   

Wymienuasz uszkodzoną a nie na palę wszystkie. Cewka nie zużywa się to nie jest rzecz mechaniczna. Może się spalić całkowicie albo dostać przebicie między zwojami co objawia się mniejszą energią iskry i zakłuceniami w pracy silnika. Kiedyś w renówkach wymienili wadliwe cewki Sagem. Dziś ta firma robi całkiem przyzwoite cewki za to Beru zeszło na psy z tymi cewkami.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-22, 21:46   

Zużywają się to w domyśle oznacza że tracą swoje właściwości pod wpływem uszkodzeń izolacji, wilgoci, mikrozwarć i przebić wewnętrznych.

Nie słuchaj takich fachowców co zmieniają jedną świecę, cewkę czy choćby amortyzator w celu oszczędności.

Są ulubionymi klientami warsztatów mechanicznych. To nie jest działanie na pałę. Przechodziłem ten problem i dowiedziałem się od mechaniorów dlaczego lepiej nie kombinować aby było taniej.

Zauważyłem, że po jednej to wymieniają w ASO ale tylko na gwarancji :mrgreen:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-07-22, 22:04, w całości zmieniany 5 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-23, 06:27   

Cewka to nie amortyzator. Owszem w warsztacie wymienią ci wszystkie i maja z toba święty spokój, bo, po co im klient, któremu za tydzień padnie druga i będzie im ględził, że on zapłacił i znowu jest to samo i tłumacz takiemu że to kolejna. Jak wymieniasz sam to jedna. Tylko nie wyrzucaj starej, bo możesz wymienić nie tą.
Daster ty widziałeś kiedyś stanowisko do badanie świec i cewek zapłonowych, bo nawet za komuny u nas w PL takie robili.
A jak ci sie spali żarówka od postojówki z prawego przodu to od razu wymieniasz wszystkie żarówki w samochodzie/ Od kierunków, stopu, dzienne, mijania, oświetlenia wnętrza i powiesz, że to nie jest na pale. A jak czujnik temperatury cieczy robocze ci sie uszkodzi to też wymieniasz komplet czujników pod maska samochodu? Zastanów sie tak jak pisałem to rzecz elektryczna albo dział i spełnia określone parametry albo nie działa całkowicie lub nie spełnia określonych przez producenta norm.
To nie jest amortyzator tarcza hamulcowa itd.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-07-23, 06:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-23, 07:46   

W samochodowej elektryce analogowej nie ma zero jedynkowej sprawności.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-07-23, 07:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-23, 08:01   

To wskaż przykłady.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-23, 08:06   

Święta racja, należy wymieniać wszystkie cewki a nie jedną. Ja tak kiedyś zrobiłem, że w warsztacie wymienili jedną uszkodzoną cewkę, a reszta była "niby" OK. Silnik pracował w miarę dobrze, ale nie tak jak należy. Wkurzony, sam potem wymieniłem resztę cewek i, o dziwo, silnik nabrał wigoru i chętnie wkręcał na wyższe obroty, a zużycie paliwa nieznacznie spadło. To miałem w poprzednim aucie - Scenic z 2000 r. ;-) Koszt jednej cewki to ok. 110 zł/szt.
firefox, wymień wszystkie na nowe typu BERU i będziesz dalej śmigał.... :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-23, 08:08   

kali, ty chyba masz jedną wspólną cewkę z rozdzielaczem (o ile się mylę), albo dwie cewki bezpośrednie do świec. To jest co innego niż każda cewka na jedną świecę.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-23, 08:09   

Ja mam cewki Valeo i zero problemów (53tyś). Nie wiem czy we wszystkich DD z danego rocznika były te same cewki.
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-23, 08:23   

route2000, W zadnej Daci nie ma rozdzielacza. Co więcej w zadnym współczesnym aucie go nie ma.
I wież mi cewka to cewka jak spełnia określone parametry to jest sprawna. Nie spełnia to do wymiany.
Czekam jeszcze na Dastera i jego przykłady zgodne nomenklatyrą a nie chłopskim rozumem.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-07-23, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-23, 09:47   

Nie doładowywał się akku do końca przez co szybko padał. Powód - zwykły przewód masowy od alternatora do karoserii. Nie było dobrego kontaktu w miejscu mocowania. To jego stan sprawności był 0 czy 1? To samo się tyczy choinki w tylnych lampach itp
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-07-23, 09:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-23, 10:07   

rezystancja materiału rośnie wraz z wiekiem
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-23, 10:11   

Daster, Pisałem ci żebyś podawał i opisał przykłady zgodnie z nomenklatora a nie ze swoim chłopskim rozumem. Bo idąc twoim tropem to coś działa, ale nie działa lub inaczej wszystko działa tylko jest zepsute, ale tylko trochę. Zacznij od cewki zapłonowej, bo to jej dotyczy temat. A tak mimochodem jedź na przegląd samochodu do SKP z choinką z tyłu i się wykłócaj z diagnostą swoim chłopskim rozumem, że to przecież działa. To samo możeś uczynić z policjantem drogówki. To sam tyczy masy........ Rezystancj połączenia ma wyność od -do jak sie nie mieści to niesprawne.
Teraz czekam na twój opis cewki rzeczowy...........
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-23, 11:34   

kali nie rozumieć przekazu. Załóż sobie nowy temat i tam udowadniaj lub nie że
UFO istnieje. Nie bawią mnie potyczki w stylu moja prawda jest mojsza i co ty na to?
Moje stanowisko jest zmieniać wszystkie 4 cewki. HOWK
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-23, 12:14   

Daster napisał/a:
W samochodowej elektryce analogowej nie ma zero jedynkowej sprawności.

A w tej kwestji? Powiedziało się A to trzeba powiedzieć B. Ktoś wymieni wszystkie i efekt placebo zadziała inny sprawdzi i wymieni uskodzone elementy.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-07-23, 21:31   

kali napisał/a:

A jak ci sie spali żarówka od postojówki z prawego przodu to od razu wymieniasz wszystkie żarówki w samochodzie/ Od kierunków, stopu, dzienne, mijania, oświetlenia wnętrza i powiesz, że to nie jest na pale.

Każdy rozumny wymieni parę, czy komplet. Bo nawet jeśli bliźniacza żarówka jeszcze świeci, to na 99,99% niedługo padnie. A jak nie rozumiesz, to na stół probierczy i fotoopornikiem zmierz sobie różnicę światłości nowej i używanej.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-24, 06:29   

rafal_rx, To wymieniasz parę czy komplet? Bo zacząłem od postojówek. ( A temat dotyczy cewek ) A ty czytając mądre czasem inaczej pisma motoryzacyjne i wypociny panów redaktorów od razu przyjąłeś żarówki główne, czego wymiany kompletami nie neguje. Ale teraz mi pokaż paragon lub faktórkę na wymianę 5-10 żarówek postojowych na raz w samochodzie. Bo z przodu 2 z tyłu 2 lub 4 a jeszcze oświetlenie tablicy to 1 czy 2. A i obrysówki mogą być..... A wszystkie jak się świecą to razem i zużywają
A teraz mi pokaż ten stół pobierczy z fotorezystorem, bo tu najbardziej się uśmiałem z pełnej profeski. Bo żarówki to się bada w kuli fotometrycznej zwanej też kulą Ulbrichta, tunelu fotometrycznym i dodałbym jeszcze kolorymetr.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-24, 07:08   

w kuli olbrachta bada się zwykłe żarówki które świecą dookoła
H4/h7/h1 badają w tunelu fotometrycznym (ale tylko w lampie )
akurat miałem okazje brać udział w takich badaniach w ITS-sie
Jak by ktoś chciał więcej to zajmuje się tym jeden człowiek w PL i można do niego pisać maile


W 90 % przypadków uszkodzenie żarówki powstaje w trakcie rozruchu /stygnięcia
Można eliminować ten proces poprzez zainstalowanie stopniowego rozruchu / gaśnięcia żarówki
Może też dojść do uszkodzenia obudowy przez użytkownika (tłuste osady )

W takim rozumieniu żarówka się nie starzeje bo są takie które palą się od 150 lat .
Problemem jest planowe postarzanie produktu , dlatego żarówki dużych producentów psują się nagle naraz .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-24, 07:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3548
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-07-24, 07:15   

W poradniku dla pań domu z pierwszego dziesięciolecia XX w. była metoda domowej oceny jasności żarówek. Dawniej one miały nie waty, tylko "12 świec" albo "20 świec" itd. Coś jak dzisiejsze energooszczędne, które mają +50% światła i -75% energii, ale za ch&^$rę tego gołym okiem nie widać. :idea: Otóż gospodyni bierze papier i smalcem albo olejem robi na nim plamę. Taka plama prześwieca jaśniej, gdy patrzy się przez papier na światło. Natomiast gdy papier jest oświetlony od strony widza - plama wydaje się ciemniejsza od papieru. Po prostu część padającego światła "ucieka" przez plamę. Gospodyni ustawia dwie testowane żarówki w pewnej odległości, np. czterech łokci, i pomiędzy nimi przesuwa zatłuszczony papier tak, aby plama stała się niewidoczna - aby jej jasność stopiła się z tłem papieru. Gospodyni mierzy wtedy odległość od obu żarówek i wychodzi, że od jednej papier jest o 1,5 łokcia, a od drugiej - 2,5 łokcia. Gospodyni podnosi te liczby do kwadratu (nie pamiętam, jak jest po staropolsku kwadrat, ale taka była dokładnie idea :idea: ) i wie, że moce żarówek mają się do siebie tak, jak te kwadraty. Oczywiście dalsza żarówka jest mocniejsza. :idea: Znał Kolega tę metodę :?:
Poradnik dotyczył wszystkich sfer życia, a ulubioną frazą mojej Mamy było:
Cytat:
Majtki nosi się obecnie krótkie, do kolan najczęściej...

:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :mrgreen: :lol:
Ja wymieniłbym parę par cewek, bo lubię mieć wszystko do pary i jednakowe. :lol: :idea: Żarówki H7 w lampach zawsze wymieniam parami. A śruty w łożyskach całymi kompletami. :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-07-24, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-07-24, 07:55   

[quote="rafal_rx"]
kali napisał/a:

A jak ci sie spali żarówka od postojówki z prawego przodu to od razu wymieniasz wszystkie żarówki w samochodzie/ Od kierunków, stopu, dzienne, mijania, oświetlenia wnętrza i powiesz, że to nie jest na pale.

żarówki świateł mijania powinno wymieniać się parami :-P
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-24, 08:06   

[quote="fotorobart"]
rafal_rx napisał/a:
kali napisał/a:

A jak ci sie spali żarówka od postojówki z prawego przodu to od razu wymieniasz wszystkie żarówki w samochodzie/ Od kierunków, stopu, dzienne, mijania, oświetlenia wnętrza i powiesz, że to nie jest na pale.

żarówki świateł mijania powinno wymieniać się parami :-P

Racja. To jest stara szkoła. ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-24, 08:09   

stara szkoła sprzedawców żarówek .
wystarczy że jeden reflektor jest bardziej zużyty i żarówki będę szybciej padać w nim
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-24, 08:15   

Czyli nie ma ideału w przypadku wymiany żarówek.....
Kiedyś wujo mi powiedział, że musi wymienić akumulator w swoim aucie, bo reflektory słabo świeciły... :!:
Spojrzałem na reflektory i ..... mało co nie uśmiałem, bo co się okazało, że miał niemal w 90% skorodowane odbłyśniki. Powiedziałem mu, żeby najpierw wymienił odbłyśniki na nowe, a jak będzie nadal źle, to akumulator na koniec do wymiany. Po tym wujo mi przyznał rację, że winowajcą były właśnie odbłyśniki i zaoszczędził kasę na aku. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-24, 08:37   

Karenzo napisał/a:
Problemem jest planowe postarzanie produktu , dlatego żarówki dużych producentów psują się nagle naraz .

Nie wymagania klientów co do kosztów i konkurencja wymuszająca obniżanie cen.

fotorobart napisał/a:
żarówki świateł mijania powinno wymieniać się parami :-P

Nie neguję tego przeczytaj, co dalej napisałem
route2000 napisał/a:
fotorobart napisał/a:

żarówki świateł mijania powinno wymieniać się parami :-P

Racja. To jest stara szkoła. ;-)

Raczej nowa bo za komuny wymieniałeś tylko spalona.
A wracając do cewek to tak jak pisałem wystarczy je zdiagnozować. Oczywiście sam ma po rodzinie Megane z tym silnikiem i padła jedna cewka wymieniona za tydzień druga a po trzech tygodniach trzecia. Auto też po przejściach, bo każda cewka była innej firmy. A czwarta chodzi sobie bez problemu już 5 rok. Co więcej jest to podobno najbardziej wadliwa i fabryczna cewka Sagema.
Tylko na diagnozę trzeba poświęcić czas i zainwestować w sprzęt a tak jak pisałem dajesz klientowi komplet i jak druga padnie za tydzień czy za dwa to nie masz głupich gadek. Chociaż możesz mieć przy samej wymianie panie wszystkie 4 jak tylko jedna uszkodzoną.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne