Wysłany: 2015-07-22, 13:48 Duster 2010 cewki zapłonowe problem
Jakiej firmy cewki zapłonowe szły do Dustera 2010?
Mam przejechane 60tys. km i już 2 cewki potencjalnie sprawiają problemy.
Wypadanie na 2 cylindrach odczytane z Torque. Swiece wymienione niedawno.
Nie za szybko padają?
Wymieniać pojedynczo czy całe komplet? Na nowe czy używane markowe?
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-22, 17:19
Wymień 4 szt na markowe np. BERU Wymiana pojedynczych spowoduje że iskra na pozostałych będzie słabsza co będzie wpływało na nierówne spalanie w poszczególnych cylindrach i silnik nie będzie mógł pracować w optymalnych warunkach. Może nawet wpadać w wibracje na wolnych obrotach lub szarpać zanim się rozgrzeje. Cewki zużywają się sukcesywnie i z czasem coraz bardziej pogarszają parametry iskry. Fabryka wstawiała do DD cewki sygnowane znakiem Renault, ale chyba to są BERU
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-07-22, 17:22, w całości zmieniany 2 razy
Wymienuasz uszkodzoną a nie na palę wszystkie. Cewka nie zużywa się to nie jest rzecz mechaniczna. Może się spalić całkowicie albo dostać przebicie między zwojami co objawia się mniejszą energią iskry i zakłuceniami w pracy silnika. Kiedyś w renówkach wymienili wadliwe cewki Sagem. Dziś ta firma robi całkiem przyzwoite cewki za to Beru zeszło na psy z tymi cewkami.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-22, 21:46
Zużywają się to w domyśle oznacza że tracą swoje właściwości pod wpływem uszkodzeń izolacji, wilgoci, mikrozwarć i przebić wewnętrznych.
Nie słuchaj takich fachowców co zmieniają jedną świecę, cewkę czy choćby amortyzator w celu oszczędności.
Są ulubionymi klientami warsztatów mechanicznych. To nie jest działanie na pałę. Przechodziłem ten problem i dowiedziałem się od mechaniorów dlaczego lepiej nie kombinować aby było taniej.
Zauważyłem, że po jednej to wymieniają w ASO ale tylko na gwarancji
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-07-22, 22:04, w całości zmieniany 5 razy
Cewka to nie amortyzator. Owszem w warsztacie wymienią ci wszystkie i maja z toba święty spokój, bo, po co im klient, któremu za tydzień padnie druga i będzie im ględził, że on zapłacił i znowu jest to samo i tłumacz takiemu że to kolejna. Jak wymieniasz sam to jedna. Tylko nie wyrzucaj starej, bo możesz wymienić nie tą.
Daster ty widziałeś kiedyś stanowisko do badanie świec i cewek zapłonowych, bo nawet za komuny u nas w PL takie robili.
A jak ci sie spali żarówka od postojówki z prawego przodu to od razu wymieniasz wszystkie żarówki w samochodzie/ Od kierunków, stopu, dzienne, mijania, oświetlenia wnętrza i powiesz, że to nie jest na pale. A jak czujnik temperatury cieczy robocze ci sie uszkodzi to też wymieniasz komplet czujników pod maska samochodu? Zastanów sie tak jak pisałem to rzecz elektryczna albo dział i spełnia określone parametry albo nie działa całkowicie lub nie spełnia określonych przez producenta norm.
To nie jest amortyzator tarcza hamulcowa itd.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-07-23, 06:28, w całości zmieniany 1 raz
Święta racja, należy wymieniać wszystkie cewki a nie jedną. Ja tak kiedyś zrobiłem, że w warsztacie wymienili jedną uszkodzoną cewkę, a reszta była "niby" OK. Silnik pracował w miarę dobrze, ale nie tak jak należy. Wkurzony, sam potem wymieniłem resztę cewek i, o dziwo, silnik nabrał wigoru i chętnie wkręcał na wyższe obroty, a zużycie paliwa nieznacznie spadło. To miałem w poprzednim aucie - Scenic z 2000 r. Koszt jednej cewki to ok. 110 zł/szt.
firefox, wymień wszystkie na nowe typu BERU i będziesz dalej śmigał....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
kali, ty chyba masz jedną wspólną cewkę z rozdzielaczem (o ile się mylę), albo dwie cewki bezpośrednie do świec. To jest co innego niż każda cewka na jedną świecę.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
route2000, W zadnej Daci nie ma rozdzielacza. Co więcej w zadnym współczesnym aucie go nie ma.
I wież mi cewka to cewka jak spełnia określone parametry to jest sprawna. Nie spełnia to do wymiany.
Czekam jeszcze na Dastera i jego przykłady zgodne nomenklatyrą a nie chłopskim rozumem.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-07-23, 08:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-23, 09:47
Nie doładowywał się akku do końca przez co szybko padał. Powód - zwykły przewód masowy od alternatora do karoserii. Nie było dobrego kontaktu w miejscu mocowania. To jego stan sprawności był 0 czy 1? To samo się tyczy choinki w tylnych lampach itp
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-07-23, 09:55, w całości zmieniany 2 razy
Daster, Pisałem ci żebyś podawał i opisał przykłady zgodnie z nomenklatora a nie ze swoim chłopskim rozumem. Bo idąc twoim tropem to coś działa, ale nie działa lub inaczej wszystko działa tylko jest zepsute, ale tylko trochę. Zacznij od cewki zapłonowej, bo to jej dotyczy temat. A tak mimochodem jedź na przegląd samochodu do SKP z choinką z tyłu i się wykłócaj z diagnostą swoim chłopskim rozumem, że to przecież działa. To samo możeś uczynić z policjantem drogówki. To sam tyczy masy........ Rezystancj połączenia ma wyność od -do jak sie nie mieści to niesprawne.
Teraz czekam na twój opis cewki rzeczowy...........
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-23, 11:34
kali nie rozumieć przekazu. Załóż sobie nowy temat i tam udowadniaj lub nie że
UFO istnieje. Nie bawią mnie potyczki w stylu moja prawda jest mojsza i co ty na to?
Moje stanowisko jest zmieniać wszystkie 4 cewki. HOWK
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-07-23, 21:31
kali napisał/a:
A jak ci sie spali żarówka od postojówki z prawego przodu to od razu wymieniasz wszystkie żarówki w samochodzie/ Od kierunków, stopu, dzienne, mijania, oświetlenia wnętrza i powiesz, że to nie jest na pale.
Każdy rozumny wymieni parę, czy komplet. Bo nawet jeśli bliźniacza żarówka jeszcze świeci, to na 99,99% niedługo padnie. A jak nie rozumiesz, to na stół probierczy i fotoopornikiem zmierz sobie różnicę światłości nowej i używanej.
rafal_rx, To wymieniasz parę czy komplet? Bo zacząłem od postojówek. ( A temat dotyczy cewek ) A ty czytając mądre czasem inaczej pisma motoryzacyjne i wypociny panów redaktorów od razu przyjąłeś żarówki główne, czego wymiany kompletami nie neguje. Ale teraz mi pokaż paragon lub faktórkę na wymianę 5-10 żarówek postojowych na raz w samochodzie. Bo z przodu 2 z tyłu 2 lub 4 a jeszcze oświetlenie tablicy to 1 czy 2. A i obrysówki mogą być..... A wszystkie jak się świecą to razem i zużywają
A teraz mi pokaż ten stół pobierczy z fotorezystorem, bo tu najbardziej się uśmiałem z pełnej profeski. Bo żarówki to się bada w kuli fotometrycznej zwanej też kulą Ulbrichta, tunelu fotometrycznym i dodałbym jeszcze kolorymetr.
w kuli olbrachta bada się zwykłe żarówki które świecą dookoła
H4/h7/h1 badają w tunelu fotometrycznym (ale tylko w lampie )
akurat miałem okazje brać udział w takich badaniach w ITS-sie
Jak by ktoś chciał więcej to zajmuje się tym jeden człowiek w PL i można do niego pisać maile
W 90 % przypadków uszkodzenie żarówki powstaje w trakcie rozruchu /stygnięcia
Można eliminować ten proces poprzez zainstalowanie stopniowego rozruchu / gaśnięcia żarówki
Może też dojść do uszkodzenia obudowy przez użytkownika (tłuste osady )
W takim rozumieniu żarówka się nie starzeje bo są takie które palą się od 150 lat .
Problemem jest planowe postarzanie produktu , dlatego żarówki dużych producentów psują się nagle naraz .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-24, 07:14, w całości zmieniany 2 razy
W poradniku dla pań domu z pierwszego dziesięciolecia XX w. była metoda domowej oceny jasności żarówek. Dawniej one miały nie waty, tylko "12 świec" albo "20 świec" itd. Coś jak dzisiejsze energooszczędne, które mają +50% światła i -75% energii, ale za ch&^$rę tego gołym okiem nie widać. Otóż gospodyni bierze papier i smalcem albo olejem robi na nim plamę. Taka plama prześwieca jaśniej, gdy patrzy się przez papier na światło. Natomiast gdy papier jest oświetlony od strony widza - plama wydaje się ciemniejsza od papieru. Po prostu część padającego światła "ucieka" przez plamę. Gospodyni ustawia dwie testowane żarówki w pewnej odległości, np. czterech łokci, i pomiędzy nimi przesuwa zatłuszczony papier tak, aby plama stała się niewidoczna - aby jej jasność stopiła się z tłem papieru. Gospodyni mierzy wtedy odległość od obu żarówek i wychodzi, że od jednej papier jest o 1,5 łokcia, a od drugiej - 2,5 łokcia. Gospodyni podnosi te liczby do kwadratu (nie pamiętam, jak jest po staropolsku kwadrat, ale taka była dokładnie idea ) i wie, że moce żarówek mają się do siebie tak, jak te kwadraty. Oczywiście dalsza żarówka jest mocniejsza. Znał Kolega tę metodę
Poradnik dotyczył wszystkich sfer życia, a ulubioną frazą mojej Mamy było:
Cytat:
Majtki nosi się obecnie krótkie, do kolan najczęściej...
Ja wymieniłbym parę par cewek, bo lubię mieć wszystko do pary i jednakowe. Żarówki H7 w lampach zawsze wymieniam parami. A śruty w łożyskach całymi kompletami.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-07-24, 10:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-07-24, 07:55
[quote="rafal_rx"]
kali napisał/a:
A jak ci sie spali żarówka od postojówki z prawego przodu to od razu wymieniasz wszystkie żarówki w samochodzie/ Od kierunków, stopu, dzienne, mijania, oświetlenia wnętrza i powiesz, że to nie jest na pale.
żarówki świateł mijania powinno wymieniać się parami
A jak ci sie spali żarówka od postojówki z prawego przodu to od razu wymieniasz wszystkie żarówki w samochodzie/ Od kierunków, stopu, dzienne, mijania, oświetlenia wnętrza i powiesz, że to nie jest na pale.
żarówki świateł mijania powinno wymieniać się parami
Czyli nie ma ideału w przypadku wymiany żarówek.....
Kiedyś wujo mi powiedział, że musi wymienić akumulator w swoim aucie, bo reflektory słabo świeciły...
Spojrzałem na reflektory i ..... mało co nie uśmiałem, bo co się okazało, że miał niemal w 90% skorodowane odbłyśniki. Powiedziałem mu, żeby najpierw wymienił odbłyśniki na nowe, a jak będzie nadal źle, to akumulator na koniec do wymiany. Po tym wujo mi przyznał rację, że winowajcą były właśnie odbłyśniki i zaoszczędził kasę na aku.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Problemem jest planowe postarzanie produktu , dlatego żarówki dużych producentów psują się nagle naraz .
Nie wymagania klientów co do kosztów i konkurencja wymuszająca obniżanie cen.
fotorobart napisał/a:
żarówki świateł mijania powinno wymieniać się parami
Nie neguję tego przeczytaj, co dalej napisałem
route2000 napisał/a:
fotorobart napisał/a:
żarówki świateł mijania powinno wymieniać się parami
Racja. To jest stara szkoła.
Raczej nowa bo za komuny wymieniałeś tylko spalona.
A wracając do cewek to tak jak pisałem wystarczy je zdiagnozować. Oczywiście sam ma po rodzinie Megane z tym silnikiem i padła jedna cewka wymieniona za tydzień druga a po trzech tygodniach trzecia. Auto też po przejściach, bo każda cewka była innej firmy. A czwarta chodzi sobie bez problemu już 5 rok. Co więcej jest to podobno najbardziej wadliwa i fabryczna cewka Sagema.
Tylko na diagnozę trzeba poświęcić czas i zainwestować w sprzęt a tak jak pisałem dajesz klientowi komplet i jak druga padnie za tydzień czy za dwa to nie masz głupich gadek. Chociaż możesz mieć przy samej wymianie panie wszystkie 4 jak tylko jedna uszkodzoną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum