Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Reset komputera przez odłączenie akumulatora
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-20, 19:47   Reset komputera przez odłączenie akumulatora

Czy odłączenie akumulatora od ECU na np całą noc może skasować nastawy np EGRa ?
Czy bezpiecznie można odłączyć akumulator na noc, i czy później trzeba jakieś proceduralne kroki podjąć, np odpalić na jałowym żby pochodził z 10min ?

Czy w ten sposób skasują się nastawy z czujników którymi kieruje się ECU i będzie się na nowo "przyuczał" i nie skasuje się coś nieoczekiwanego ? :)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-20, 20:14   Re: Reset komputera przez odłączenie akumulatora

corrado napisał/a:
Czy odłączenie akumulatora od ECU na np całą noc może skasować nastawy np EGRa ?
Czy bezpiecznie można odłączyć akumulator na noc, i czy później trzeba jakieś proceduralne kroki podjąć, np odpalić na jałowym żby pochodził z 10min ?

Czy w ten sposób skasują się nastawy z czujników którymi kieruje się ECU i będzie się na nowo "przyuczał" i nie skasuje się coś nieoczekiwanego ? :)


Troche to bylo by dziwne wedlug mnie.
Predzej to przez kompa trza by taki reset zrobic tak mi sie wydaje.

Ps na forum mastersa cos podpowiedzieli ??? :)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-07-20, 20:32   

w Matizie resetowałem "komputer pokładowy" (check engin) przez wyjęcie bezpiecznika :mrgreen:
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 337
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-07-20, 21:47   

W moim po odłączeniu aku na kilka godzin w komputerze zresetowal się tylko zegar. Większy problem stanowiło radio, ponieważ trzeba było wpisac kod aktywacyjny którego nie miałem i w efekcie skończyło się na ASO :lol:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-20, 22:47   

Właśnie odłączyłem aku na 30min, skasował się tak jak u poprzednika - zegar. Czy też nastawy EGRu ? nie wiem , ale wątpię. 8-)
 
sbrzo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-07-21, 09:50   Re: Reset komputera przez odłączenie akumulatora

corrado napisał/a:
Czy odłączenie akumulatora od ECU na np całą noc może skasować nastawy np EGRa ?
Czy bezpiecznie można odłączyć akumulator na noc, i czy później trzeba jakieś proceduralne kroki podjąć, np odpalić na jałowym żby pochodził z 10min ?



Odpalenie na jałowym 10min wydaje mi się że to taka legenda była. Miałem Seata Toledo 2. Na forach tez pisało się że po odłączeniu musi chodzić 10min bez dodawania gazu, inne teorie głosiły że aż wentylator się włączy. Że niby wtedy ECU wylicza sobie mieszankę itp. A jak się zajrzało do serwisówki (świetny program ELSA do grupy VW) to jak byk było napisane, że po odłączeniu należy wykonać "procedurę adaptacji nastawów przepustnicy" (VAGiem oczywiście). I nie wierzyłbym w celowość tego procederu, gdyby nie było widocznego spadku spalania o2L(!), przed procedurą a po procedurze. Za każdym razem. A to przetrzymywanie na jałowym niczego nie zmieniało. Przy LPG dodatkowo nierówno palił na zimnym przed adaptacją nastawów.
Wszystko zależy pewnie od CPU i softu. Może są auta w których jałowe 10min ma w czymś pomóc.

Wróćmy do Dustera.
Czytać serwisówkę!!!!!

Jak byk piszą, że należy (rozdz. 80A, strona 710):
- wyłączyć zapłon
- poczekać aż wentylator przestanie pracować,
- odczekać ok 1min aż komputer skończy zapisywanie danych
- można rozłączać zaczynając od minusa

"Before disconnecting the battery:
Switch off the ignition.
-wait for the motor-driven fan assembly to stop,
-wait for the computer to finish saving (1 minute)"


Wprawdzie nie ma ani słowa o odłączeniu na całą noc, ale przypuszczam żę nie ma tu żadnej różnicy. Skoro chodzi tylko o to żeby komp zdążył sobie zapisać co tam potrzebuje, a później można odłączać, to nie ma chyba znaczenia czy odłączony będzie minutę czy miesiąc. Nie sądzę żeby była jakaś bateria podtrzymania pamięci w ECU.
Ostatnio zmieniony przez sbrzo 2015-07-21, 09:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
sbrzo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-07-21, 09:52   

Dardus napisał/a:
W moim po odłączeniu aku na kilka godzin w komputerze zresetowal się tylko zegar. Większy problem stanowiło radio, ponieważ trzeba było wpisac kod aktywacyjny którego nie miałem i w efekcie skończyło się na ASO :lol:


To tak :)
U mnie na szczęście była naklejka z kodem :)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-21, 13:01   

fotorobart napisał/a:
w Matizie resetowałem "komputer pokładowy" (check engin) przez wyjęcie bezpiecznika :mrgreen:
Matiz to jednak "nieco" :mrgreen: starsza technologia. Z resztą już od kilkunastu co najmniej lat wiele (pewnie znaczna wiekszość) ECU nie daje sie resetować przez odłaczenie zasilania od ECU, choćby i na rok. Np. w Feli 1.3MPI prod. od 1997r. już nie było takiej możliwości.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-21, 14:14   Re: Reset komputera przez odłączenie akumulatora

sbrzo napisał/a:

Wróćmy do Dustera.
Czytać serwisówkę!!!!!

Jak byk piszą, że należy (rozdz. 80A, strona 710):
- wyłączyć zapłon
- poczekać aż wentylator przestanie pracować,
- odczekać ok 1min aż komputer skończy zapisywanie danych
- można rozłączać zaczynając od minusa

"Before disconnecting the battery:
Switch off the ignition.
-wait for the motor-driven fan assembly to stop,
-wait for the computer to finish saving (1 minute)"




Nie mam teraz tej serwisówki, jakoś skasowała mi się z dysku, mam tylko ruskie serwisówki - teraz mam pytanko czy ta procedura dotyczy adaptacji EGR`u po wymianie lub czyszczeniu ? :-)
dzięki.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-21, 18:49   

sbrzo napisał/a:

Wróćmy do Dustera.
Czytać serwisówkę!!!!!

Jak byk piszą, że należy (rozdz. 80A, strona 710):
- wyłączyć zapłon
- poczekać aż wentylator przestanie pracować,
- odczekać ok 1min aż komputer skończy zapisywanie danych
- można rozłączać zaczynając od minusa


W starym poczciwym Polonezie Caro+ był ten sam opis.
 
sbrzo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-07-22, 07:09   

Serwisówka Duster 2009
 
sbrzo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-07-22, 07:11   Re: Reset komputera przez odłączenie akumulatora

corrado napisał/a:
teraz mam pytanko czy ta procedura dotyczy adaptacji EGR`u po wymianie lub czyszczeniu ? :-)
dzięki.


Która procedura? Ta którą opisywałem do Seata? To była procedura po każdym odłączeniu aku. Nieważne. Chciałem tylko zaznaczyć że różnie to bywa, zależnie od modelu.

Jak widzimy w Dusterze takich wymogów nie ma.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-22, 07:20   

cholera chciałem sobie serwisówke wydrukować w pracy ale trochę długa
_________________
Moje auto
 
sbrzo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-07-22, 07:25   

Karenzo napisał/a:
cholera chciałem sobie serwisówke wydrukować w pracy ale trochę długa



Witaj w klubie :D

Nie no przy tej długości dokumentu to lepiej się szuka jak masz to na kompie.
Ostatnio zmieniony przez sbrzo 2015-07-22, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-23, 06:46   

Każdy ECU ma w pamięci nieulotne zapisane nastawy podstawowe i na nich silnik pracuje. Niestety to produkcja seryjna i każdy silnik jest inny dodatkowo styl jazdy kierowcy, paliwo i zszycie elementów, powodują, że sterownik na fabryczną mapę nanosi korekty do pamięci ulotnej i tylko to zostaje skasowane. Tak to wygląda w dużym skrócie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne