nie najgorzej - różnice raczej pomijalne biorąc pod uwagę stan techniczny przeciętnego samochodu w Polsce (i nie tylko). Ciekawy jestem wyników hamowania na nierównej nawierzchni, przy wybitych amortyzatorach, luzach na wahaczach i różnym ciśnieniu na kołach tej samej osi ;)
Zresztą nawet wybór rozmiaru 205/55r16 nie był przypadkowy - popularny rozmiar który nawet przy wysokiej półce kosztuje niewiele. Gdy wezmą najtańszą oponę w rozmiarze Dustera 215/65 r16 (np goodride sw608 za 200zł) i porównają z Dunlopem 5 za 450stówy...
Ciekawy jestem porównania np 2letniej Dunlopy (4D) z nowym chińczykiem - a szczególnie większym rozmiarze czasami cena "chińczyka" pozwala na wymianę co sezon.
Albo chińczyka z bieżnikowaną.
Szkoda że pominęli goodride sw608, który ma etykietę C C w rozmiarze 225/45 r17 - no nic sam potestuję (zanim ktoś zapyta czy chce się zabić - kupiłem z ciekawości bo komplet kosztował niewiele więcej niż jedna wspomniana w teście Dunlop Winter Sport 5 (180 vs 540zł za sztukę), poza tym 94V i FR (a FR przy mojej feldze na zimę to konieczność).
Cav, ja po prostu twierdzę, że jest cała masa innych parametrów, które również wpływają na drogę hamowania, a porównywanie tych półek jest nieuczciwe.
Przykładowo miałem Michelin Alpin A3, które były super, ale tylko w pierwszym sezonie. W drugim były już bardzo twarde i myślę że większość z tanich opon miała lepsze parametry wtedy, miałem później Nokiany jeden sezon i znowu było super, drugiego nie doczekały bo samochód sprzedałem, teraz na Dusterze są Dunlopy SP Winter Sport 4D i po kilku sezonach znowu uważam że "dupy nie urywa", także istotne dla mnie wydaje się porównanie 2 letniej markowej opony z nowym chińczykiem, może lepiej 2x częściej zmieniać opony...
No i jeden fakt, test powstał w celu pokazania wyższości Dunlopa, a jak wiadomo nie tak trudno potwierdzić każdą tezę. Skoro 7m to taka duża różnica, to nie wyobrażam sobie powrotu do Dacii już nigdy ;)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2015-10-16, 16:22, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-16, 16:56
czaju napisał/a:
No i jeden fakt, test powstał w celu pokazania wyższości Dunlopa, a jak wiadomo nie tak trudno potwierdzić każdą tezę. Skoro 7m to taka duża różnica, to nie wyobrażam sobie powrotu do Dacii już nigdy ;)
To nie wracaj.
7 m to różnica, która może decydować czy masz wypadek czy nie, bo zdążysz wyhamować.
Zwłaszcza w Dacii, która dobrymi hamulcami nie stoi....
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-10-17, 23:32
Cav napisał/a:
A w Polsce to właśnie na mokrym asfalcie, a nie śniegu, taka opona będzie najczęściej eksploatowana !!!!!
Dlatego żegnam bez żalu opony zimowe. Nie mieszkam w górach, ani na Suwalszczyźnie. Na narty nie jeżdżę w góry póki co - dwa lata temu potrzebne bardziej były kalosze. Wolę najlepsze wielosezonowe. Ostatecznie, drugi komplet kół, które w każdej chwili mogę sam zmienić gdy spadnie śnieg, a nie teraz (dzisiaj było +13°C).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-18, 09:01
rafal_rx napisał/a:
Cav napisał/a:
A w Polsce to właśnie na mokrym asfalcie, a nie śniegu, taka opona będzie najczęściej eksploatowana !!!!!
Dlatego żegnam bez żalu opony zimowe. Nie mieszkam w górach, ani na Suwalszczyźnie. Na narty nie jeżdżę w góry póki co - dwa lata temu potrzebne bardziej były kalosze. Wolę najlepsze wielosezonowe. Ostatecznie, drugi komplet kół, które w każdej chwili mogę sam zmienić gdy spadnie śnieg, a nie teraz (dzisiaj było +13°C).
Dokładnie tak samo uważam.
I teraz pytanie, jakie są najlepsze wielosezonówki do Dustera, nadające się też w lekki teren?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-18, 16:29
najwyżej oceniane bez wątpienia są : Goodyear Vector 4Season, Michelin CROSSCLIMATE, Pirelli
CHRONO FOUR SEASONS - czy najlepsze ? pewnie tak - oczywiście to górna półka również cenowa. Sądzę,że przy powyższych założeniach eksploatacyjnych można zadowolić się również czymś tańszym, niekoniecznie dużo słabszym, np. Kleberem Quadraxer czy Nokianem All Weather Plus
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-18, 17:24
Dar1962 napisał/a:
najwyżej oceniane bez wątpienia są : Goodyear Vector 4Season, Michelin CROSSCLIMATE, Pirelli
CHRONO FOUR SEASONS - czy najlepsze ? pewnie tak - oczywiście to górna półka również cenowa. Sądzę,że przy powyższych założeniach eksploatacyjnych można zadowolić się również czymś tańszym, niekoniecznie dużo słabszym, np. Kleberem Quadraxer czy Nokianem All Weather Plus
Ale to są opony do osobówek.
A ja chcę oponę crossową, nie kupuję opon do Logana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum